Start/Stop - zvláštní chování

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)

#1 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od PEST »

Ahoj,
Prosím o radu. Nedávno jsem nechal vyměnit S/S baterii (z roku 2012) za neoriginální exide, neboť mi už nefungoval S/S, ale auto startovalo jinak úplně v pohodě. V menu S/S mi to psalo neustále Baterie se nabíjí. S/S přestal zcela fungovat po výměně prasklého řemene alternátoru, což se stalo cca 14 dní před tímto servisem.
Po výměně záložní baterie mi v servisu pomocí D5T5 jednotky resetovali stav baterie. Vyměnili též část alternátoru (sběrač?), protože už byl prý hodně opotřebovaný a dlouho by nevydržel.
Od té doby se S/S chová zvláštně. Většinou trvá několik jízd než, v systému S/S zmizí hláška o nabíjení baterie. Následně se S/S aktivuje jednou až 2x a hláška o nabíjení se opět objeví. Jakmile se během jízdy objeví tato hláška o nabíjení, už nezmizí dokud se motor ručně nevypne. Hláška o nabíjení baterie, ale často zmizí přes noc, když nastartuju ráno a většinou, pokud auto stojí cca 10 minut s vypnutým motorem, ale běží stále rádio a ostatní běžné funkce. Následně SS funguje, jak jsem popsal výše.
Máte někdo prosím tušení, jak je možné, že když neběží motor, ale z baterie je odebíráno, tak následně SS funguje a pokud je baterie dobíjena alternátorem, tak se baterie nikdy nedobije tak, aby umožnila SS?
Mohu nějak zjistit (změřit), jestli mám vyměnit i hlavní baterii (2 roky stará Varta silver), i když se startováním nejsou žádné potíže a auto nastartuje ihned i v zimě? Nebo mám znovu řešit záložní baterii, protože exide je na...?
Nebo máte jiný nápad, kde je zakopaný pes?
Děkuji.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#2 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ja spise nechapu proc zaryte pouzivas ten nesmysl Start stop.
Nicmene sem hod hlasku o nabijeni barerie, pac takovou jsem snad jeste nevidel.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)

#3 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od PEST »

Jakube, děkuji za reakci. Proč to používám? Protože když třeba stojím několik minut na světlech na červené, tak nesmrdím tomu za mnou pod nos.
Foto hlášky připojuji. Hláška Systém řízení motoru se objevuje pouze sporadicky.
Přílohy
20240308_162511.jpg
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#4 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Uz chapu, mam SS vypnuty, proto jsem hlasku nevidel.

Nicmene bych rekl, ze je stale problem s alternatorem.
Pokud menili sberac (krouzek) a nedali novy regulator, tak muze problem pretvavat.
Kazdopadne by to chtelo zmerit jak to nabiji po cele trase k obema bateriim.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)

#5 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od PEST »

Měnili prý i regulátor. Dávali tam Bosch.
Bylo by prosím možné popsat, kde všude to proměřit a kolik by tam mělo být? Případně i s nějakým schématem?
Víte jaké má systém SS požadavky na napětí?
Trochu mi to připadá, jako by hlavní baterie už byla načatá a není schopna při běžícím generátoru dosáhnout požadované horní hranice pro zapnutí SS. Ale jakmile neběží generátor, tak se používaná hladina napětí sníží a tedy se SS odblokuje. Po pár nastartování přes SS napětí v baterii klesne pod přípustnou úroveň a opět SS zablokuje. Následně není baterie schopna dosáhnout horní úrovně pro zapnutí SS a tak stále dokola. Představuji si to úplně špatně nebo to takto nějak funguje?
Děkuji.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#6 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Osobně jsem toto neřešil, páč jsem odpůrce SS.
Každopádně napětí musí být po celé trase stejné.
A pokud je malá baterie KO, tak odstaví SS, velká nikoliv.
Více neporadím.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)

#7 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od PEST »

Děkuji. Změřil jsem napětí na velké i malé baterii se zavřeným a zamčeným autem po cca 10 min klidu.
Velká má 12,78V a malá 11,79V. Je to ok, nebo mi prodali špatnou záložní baterii?
Ještě to změřím ráno, jestli obě "drží".
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#8 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od Jakub Svoboda »

11,79V je baterie KO. Musi si drzet nejmene 12,5V
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)

#9 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od PEST »

Znovu děkuji. V pondělí jim půjdu hodit baterku na hlavu a požadovat novou.
Jen pro info ještě dodávám další údaje z měření:
Večer - malá 11,79V, velká 12,78V
Ráno - malá 11,61V, velká 12,66V
Po krátké projížďce - malá 12,42V, velká 12,75V
Za 2 hodiny - malá 11,88V, velká 12,75V.
Takže je to asi jasný. Ještě jednou děkuji Jakubovi Svobodovi za rady.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)

#10 Start/Stop - zvláštní chování

Příspěvek od PEST »

Jen abych to uzavřel. Malá baterie byla KO. Potvrdil mi to i profesionální tester baterií.
Po výměně funguje S/S tak jak má.
Dále se zlepšilo i otevírání 5 dveří (kufru). Reagují lépe na všechny způsoby otevírání a po otevření již z maximální polohy neklesají.
Jelikož se jednalo o baterii, která byla nová, tak uvedu, že jde o Exide EK091. Vyměněno za jinou stejnou baterii a teď už to běhá, jak má.
Děkuji.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“