Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 14
- Registrován: 2 roky 6 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: XC70 D4 VEA (MY2014/2015)
- Bydliště: Kolín
#1 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Ahoj.
Řešil jste někdy někdo přístup ke kontrole oleje mimo elektronickou měrku u motoru VEA D4 2.0 (MY 2014)?
Potřeboval bych nějak elegantně pomocí hadičky a stříkačky z pohodlí garáže odsát pár deci oleje z motoru (nemám možnost to nikde šikovně zvednout a řešit přes výpust) a nemám šajnu kudy tam. Na YouTube jsem našel lokaci servisní měrky u starší klasiky D5 (viz. foto), ale nic podobného u mé VEA D4 nenacházím.
https://www.youtube.com/watch?v=LvfWsih1LXw
Řešil jste někdy někdo přístup ke kontrole oleje mimo elektronickou měrku u motoru VEA D4 2.0 (MY 2014)?
Potřeboval bych nějak elegantně pomocí hadičky a stříkačky z pohodlí garáže odsát pár deci oleje z motoru (nemám možnost to nikde šikovně zvednout a řešit přes výpust) a nemám šajnu kudy tam. Na YouTube jsem našel lokaci servisní měrky u starší klasiky D5 (viz. foto), ale nic podobného u mé VEA D4 nenacházím.
https://www.youtube.com/watch?v=LvfWsih1LXw
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Nenajdeš, protože to tam není.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#3 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
jedině takto snižovat hladinu
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 14
- Registrován: 2 roky 6 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: XC70 D4 VEA (MY2014/2015)
- Bydliště: Kolín
#4 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Přesně to jsem nechtěl slyšet Co bych za tu malou špehírku dal... situace by se vyřešila hadičkou během pár minut a bylo by po starostech.
Předepsáno je prej cca 5.9l oleje, tak bratr zaokrouhlil na 6l a následně ještě přidal 320ml aditiva - a světe div se, 6,32l je víc, než bylo třeba.
Z mého pohledu snadná matematika, ale bratr je zvyklej na americký zrůdy s 6+ válci a tam je +/- pár deci oleje asi zanedbatelná míra, kdežto u našich moderních vozítek je třeba býti velice akurátní
Tak mu to holt povezu na puštění žilou zpátky, sám to tu z podlahy šudlat na heveru nebudu
A budu tiše doufat, že ty 4 decky navíc nezpůsobí nějaký průser dřív, než se k němu příští týden dostanu.
BTW - všude vídám, jak mají problém kontrolovat hladinu oleje bez zahřátí motoru. Jaktože mi měření funguje vždycky bez problému, ikdyž auto stojí klidně pár dní v garáži?
Nikdy jsem před měřením zahřívat motor nemusel. Je fakt, że tam nikdy neklesne teplota pod 18°C, možná bude rozhodující faktor minimální teplota motoru.
Předepsáno je prej cca 5.9l oleje, tak bratr zaokrouhlil na 6l a následně ještě přidal 320ml aditiva - a světe div se, 6,32l je víc, než bylo třeba.
Z mého pohledu snadná matematika, ale bratr je zvyklej na americký zrůdy s 6+ válci a tam je +/- pár deci oleje asi zanedbatelná míra, kdežto u našich moderních vozítek je třeba býti velice akurátní
Tak mu to holt povezu na puštění žilou zpátky, sám to tu z podlahy šudlat na heveru nebudu
A budu tiše doufat, že ty 4 decky navíc nezpůsobí nějaký průser dřív, než se k němu příští týden dostanu.
BTW - všude vídám, jak mají problém kontrolovat hladinu oleje bez zahřátí motoru. Jaktože mi měření funguje vždycky bez problému, ikdyž auto stojí klidně pár dní v garáži?
Nikdy jsem před měřením zahřívat motor nemusel. Je fakt, że tam nikdy neklesne teplota pod 18°C, možná bude rozhodující faktor minimální teplota motoru.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#5 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Kde jsi sebral 5,9L ?????
U VEA je předpis 5,2L a ani o prd víc.
Takže tam máš o více jak 1L více.
U VEA je předpis 5,2L a ani o prd víc.
Takže tam máš o více jak 1L více.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#6 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
5,9l je do starších motorů, ne VEA. A do těch starších taky nesmíš nalít víc jak 5,9l. A ano i 6l vadí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 425
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#7 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Celková náplň motora je 5,2 a pri výmene vytečie tak 5,0? Správne si myslím?Jakub Svoboda píše: ↑25 úno 2024 10:41 Kde jsi sebral 5,9L ?????
U VEA je předpis 5,2L a ani o prd víc.
Takže tam máš o více jak 1L více.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#8 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Nene, ja u V60 vypoustim 5,1 - 5,15L , ale je spise chybou mereni na 2x prelyvano.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#9 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
čerpadlo 12v . Vycucneš přes malý otvor měrky oleje kolik potřebuješ.
jo oprava , VEA D4 nemá otvor
jo oprava , VEA D4 nemá otvor
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 25 úno 2024 17:51, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#10 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Jenže 4 válec nemá, nemá a zas nemá měrku.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5013
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#11 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
stva mne to taky, už jenom kvůli kapkoveho testu oleje, který jsem si byl zvyklý dělat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#12 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
VEA D4 2.0 :
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#13 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
také mne to štve, pže může selhat i ta elektronická měrka . . . pak už jedině snad vida na kontrolu
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#14 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
VIDA beztak bere udaje z toho čidla, co se může podělat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#15 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
nic potěšujícího, jedině si navrtat díru na vhodném místě do obalu motoru . . .
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 14
- Registrován: 2 roky 6 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: XC70 D4 VEA (MY2014/2015)
- Bydliště: Kolín
#16 Servisní kontrola oleje (manuální měrka a.k.a. "dipstick") / VEA D4 2.0 MY 2014
Já to popravdě neověřoval - mám to doma necelý rok a první výměnu oleje jsem tentokrát svěřil dvornímu servismanovi z rodiny (co má pracky v autech už od devadesátek a vždycky jsem ho považoval za ostřílenýho fachmana). Hodnotu 5.9l tlumočím od něj, ale očividně jeho rešerše nebyla 2x ukázková a natrefil zrovna na starší motorizaciJakub Svoboda píše: ↑25 úno 2024 10:41 Kde jsi sebral 5,9L ?????
U VEA je předpis 5,2L a ani o prd víc.
Takže tam máš o více jak 1L více.
Každopádně jsme už s kamarádem klasickou cestou od podlahy jeden litr vypustili a dostali se tak na ideální hladinku. Pro příště budu fachmanům i nadále důvěřovat, ale pro jistotu všechno sám ještě 2x prověřovat
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 13 Odpovědi
- 563 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 8 Odpovědi
- 750 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 8 Odpovědi
- 1318 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 3 Odpovědi
- 642 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zajsoft
-
- 8 Odpovědi
- 842 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od doktor