Dobry den, potreboval by som poradit/nasmerovat, ako vyriesit problem s DSTC chybovou hlaskou:
Volvo XC60, 2.4 D4 (120kW) AWD, 2014, 174tis km, automat
- pred niekolkymi mesiacmi sa mi rozsvietila kontrolka DSTC. Mechanik mi vravel, ze to moze byt sensor otacok kolies. Skontrolovali, senzor bol v poriadku.
- chyba stale obcas vyskakovala, ale auto jazdilo.
- jeden den na dialnici sa opat objavila hlaska DSTC. Nasledne sa na chvilku rozsvietili uplne vsetky kontrolky. Pocas jazdy mi rucicka digitalneho tachometra padala na nulu a nasledne spat na aktualnu rychlost. Objavila sa aj hlaska servoriadenia. Po zjazde z dialnice som spomalil, auto prirodzene podradilo do 3-jky, ale nebolo uz schopne radit vyssie. Po vypnuti a zapnuti motora vsetko opat fungovalo.
- mechanik mi odporucil vymenu baterie, ze moze mat podpatie. Vymenil som bateriu, ale nepomohlo. Hlaska sa opat objavovala a tiez padanie rucicky tachometra na nulu.
- auto som odviezol do autorizovaneho servisu, kde po troch diagnozach urcili problem na vymenu cerpadla servoriadenia, na ktorom sa nachadza aj riadiaca jednotka.
- vymena nepomohla, auto som si zobral zo servisu a po 10min jazdy sa mi uprostred krizovatky vypol motor. Opat som nastartoval a odniesol auto spat do servisu.
- nasledne urcili problem v kruzku pod volantom. Vymenili, vratili mi auto, ale nepomohlo. Chybova hlaska DSTC opat vybehla.
- zaviezol som auto opat do servisu, kde ho mali asi dva tyzdne. Vraj komunikovali so svedskym Volvom a na ich pokyny premeriavali rozne veci (zrejme v kabelazi), najazdili cca 300km a podla ich slov im nikdy chybu nehlasilo. Ziadnu chybu vraj nenasli a auto mi vratili spat.
- na druhy den od vratenia mi opat hlaska DSTC vyskocila, prisiel som do servisu, napojili ho na diagnozu, chybovu hasku vidia, posielaju to do Svedska, ale auto je pojazdne
- odisiel som zo servisu a po par km vybehla hlaska DSTC, auto zacalo trhat, lebo nezmyselne podradovalo a opat zacala padat rucicka tachometra na nulu a spat.
- vsimol som si za toto obdobie, ze auto niekedy nezmyselne spusta ventilator chladica a huci, ako keby bolo vonku 40 stupnov
- na aute bola pred niekolkymi rokmi servisovana prevodovka priamo vo Volve, zrejme vymena tesniacich kruzkov, lebo prevodovka trhala pri zmene rezimu z P na D.
- okrem toho bol v aute meneny pred dvomi rokmi alternator, ktory mi odisiel pocas jazdy. Ten bol meneny v neautorizovanom servise.
Dakujem za kazdu radu!
Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4944
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#2 Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
....- mechanik mi odporucil vymenu baterie, ze moze mat podpatie. Vymenil som bateriu, ale nepomohlo. Hlaska sa opat objavovala a tiez padanie rucicky tachometra na nulu.
...
Hned po tomhle incidentu bych si dal do zorného pole voltmetr a sledoval co dělá napěti.
Ale moje věštecká koule říká, že to bude někde prodřená izolace, která způsobuje nahodilé zkraty.
Hned po tomhle incidentu bych si dal do zorného pole voltmetr a sledoval co dělá napěti.
Ale moje věštecká koule říká, že to bude někde prodřená izolace, která způsobuje nahodilé zkraty.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#3 Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Ano, projit cely kabelovy svazek vsude v motorovem prostoru. Jo a projit neznamena jen na neho kouknout ale uplne rozplest a zkouknout jednotlive vodice. Mimojine, servopumpa je napajena i z tohoto svazku.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2429
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno - střed
- Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#4 Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
XC60 stejne jako ostatni P3 trpi na proklepane kabelove svazky. Kompletne projit a promerit.
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist
#5 Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Ako toto prebieha v praxi? Su tie kabelove zvazky dostupne? V servise tvrdia, ze kabelaze premeriavali, ale ak chyba vznika pri jazde, nahodne, tak pri statickom aute ju premeranim nenajdu.Jakub Svoboda píše: ↑26 led 2024 21:57 Ano, projit cely kabelovy svazek vsude v motorovem prostoru. Jo a projit neznamena jen na neho kouknout ale uplne rozplest a zkouknout jednotlive vodice. Mimojine, servopumpa je napajena i z tohoto svazku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 19
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Košice
- Vůz: XC90 D5244T MY2004
#6 Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Presne tak,ako kolega vyssie spomenul...Moze byt na nejakom mieste predreta kabelaz a za jazdy pri vibraciach moze nahodne skrtnut o sasi,motor.cast,alebo samotne kable medzi sebou a moze dochadzat k naruseniu CAN komunikacie medzi jednotkami a to moze sposobovat tie vypadky merania rychlosti,radenia,chybove hlasky a pod.Rozne chyby v kablovych zvazkov riesim dost casto nielen na P3.Dalsia z moznosti mozu byt studene spoje v niektorom konektore medzi jednotkami,alebo chybne napajanie v niektorej jednotke atd.Po tomto vsetkom predsa musi byt v jednotlivych jednotkach ulozenych viacero chybovych hlaseni,ktore sa po nacitani Vidou musia ukazat a na zaklade toho postupovat pri hladani zavady.Je jasne,ze vsetko,co menili v autorizaku bolo zrejme zbytocne.Ano,sporadicke,nepravidelne zavady sa hladaju tahsie,ale podla toho,co pises,sa asi tomu nepovenovali dostatocne a odborne.
_________________
Voz : Volvo XC90 MY2004 D5244T
Volvo tools: ViDA DiCE ,VDASH
Servis a opravy vsetkych druhov riadiacicch jednotiek vsetkych znaciek,vratane Volvo casto problemovych CEM,DIM,ICM,Audio a ine...hlavne po hardverovej stranke.
Opravy elektroinstalacii,diagnostika zavad,upravy,retrofit vybavy,zmena podsvietenia a vela ineho...
Voz : Volvo XC90 MY2004 D5244T
Volvo tools: ViDA DiCE ,VDASH
Servis a opravy vsetkych druhov riadiacicch jednotiek vsetkych znaciek,vratane Volvo casto problemovych CEM,DIM,ICM,Audio a ine...hlavne po hardverovej stranke.
Opravy elektroinstalacii,diagnostika zavad,upravy,retrofit vybavy,zmena podsvietenia a vela ineho...
#7 Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Ako sa takato chyba da najst? Su tie zvazky dostupne, alebo treba rozobrat auto "do srobiku"? Nemohol by byt problem aj s alternatorom, ktory tam bol meneny?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#8 Autorizovany servis nevie opravit DSTC hlasku
Kolikrát to tu chceš ještě napsat? Pokud tomu nerozumíš, dej to auto elektrikáři ať projde svazky v motorem prostoru.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek