Závada – dotaz – 940 Polar

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: 940 polar

#1 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od bakes »

Zdravím, potřeboval bych prosím poradit se závadou která se mi stala teď, když jsem ujel cca 180 km v kuse a auto bylo tedy hodně rozehřáté - pak jsem zastavil na křižovatce a auto při opětovném pokusu o rozjezd vždy chcíplo. Nechal jsem to 5 minut odpočnout, pak znova nastartoval, ujel 100 metrů a auto zase při rozjezdu na křižovatce chcíplo. Po třetí už jsem zavolal rovnou odtahovku, protože v tom provozu nešlo nic jiného dělat.
Auto je v servise 14 dní a a závada se jim neprojevila – nejeli asi ani nijak daleko.
Jediné co tomu autu předtím bylo, tak bylo to, (a to se stalo jen 2x), že když bylo zahřáté a dlouho na slunci a bylo třeba 30 nad nulou tak nešlo nastartovat v poloze P řadící páky - šlo to jen na N nebo vůbec - čili tam zlobí ta pojistka, která blokuje startování, když je řadicí páka na D. Na toto pomáhalo i to, že auto vystydlo.

Je to Polar, 940, 2.3 turbo, benzín, automat, 1996


Děkuji za případnou radu

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Ondra. »

relé čerpadla popř senzor na setrváku, střílim od boku
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#3 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Romulusw »

Jj, asi popraskané pájené spoje bez olova, dělají to pájená relátka po dlouhodobých vibracích. Jsou tam mikroskopické trhliny, které se horkem zvětšují a přestanou vodit.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Urvanej »

No vidíš, palivový relátko mi v tom telefonu nenapadlo.
Koukni který tam máš, ale myslím, že v tech posledních modelech bylo č. 1347603. Když vyndáš kaslik pod radiem a popelník, tak se k němu pohodlně dostaneš.
image.png
image.png (376.4 KiB) Zobrazeno 1133 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Sergej »

Romulusw píše: 02 led 2024 17:28 Jj, asi popraskané pájené spoje bez olova, dělají to pájená relátka po dlouhodobých vibracích. Jsou tam mikroskopické trhliny, které se horkem zvětšují a přestanou vodit.
Ale tam ziadna eko leadfree pajka nieje. Pekne SnPb 6040.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Urvanej »

To jí dávali jen do přístrojovek a ne do relátek? Bych se skoro divil, ale vim prd, tak v tomhle tobě bezhlavě věřim :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#7 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Romulusw »

Takhle to vypadá, když jsou pájená relátka s popraskanými spoji
Přílohy
acco.jpg
acco.jpg (310.74 KiB) Zobrazeno 1076 x

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Jarda S40 »

Nehádal bych, ale šel systematicky. Nyní je to studené a nastartovat jde??? Tak potom ohřát do doby, než se porucha objeví. Potom vyndat svíčku - je na ní benzín nebo je suchá??? Podle toho hledat dál. Není li benzín, pak čerpadlo, relé, filtr a podobně. Je li benzín, pak elektrika - rozdělovač, palec, čidlo polohy setrvačníku, čidlo teploty motoru. Prostě to chce hledat postupně. Vlastně u tohoto motoru jde ještě vyzkoušet, zda "hází jiskru". To také nasměruje.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: 940 polar

#9 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od bakes »

Děkuji všem, vytisknu si to a jedu s tim do servisu, kde mi stále tvrdí, že s tim nic není a nic z toho co jste mi poradili mi ani neřekli.
Jediný autorizovaný servis je Volvoforum :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše: 02 led 2024 21:11 To jí dávali jen do přístrojovek a ne do relátek? Bych se skoro divil, ale vim prd, tak v tomhle tobě bezhlavě věřim :-)
Povinnost pouzivat bezolovnate (ledfree) pajky (cize smernica RoHS) bola pre automotive povinna az daleko po roku 2000.
Studene spoje niesu vobec vyhradou rohs pajkovacich zmesi. Staci kombinacia zvysenej teploty a mechanickeho namahania a studeny spoj na seba nenecha dlho cakat.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#11 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od honzs »

bakes píše: 03 led 2024 09:29 Děkuji všem, vytisknu si to a jedu s tim do servisu, kde mi stále tvrdí, že s tim nic není a nic z toho co jste mi poradili mi ani neřekli.
Jediný autorizovaný servis je Volvoforum :)
Kde v Praze se pohybuješ?

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#12 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od 3m3 »

Relatko na pujceni bych teoreticky taky nasel...
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Sergej »

Staci, ked ho donesie, ja ho opravim :-)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: 940 polar

#14 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od bakes »

Ja tedy objednavam to relatko, nabizi mi, ze lepsi je prý toto plně elektrické relé
https://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/relais/relay-fuel-pump-white-lh-jetronic/1003843/

nebo mam vzit tohle? to je starší elektromechanické relé
https://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/relais/relay-fuel-pump-white-lh-jetronic/1081145/

diky moc všem!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Sergej »

Ked tak to starsie. Ale za polovicnu cenu ti opravim to stare a na pockanie :-)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: 940 polar

#16 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od bakes »

V pohodě, děkuju, ja rovnou objednam i palivovy filtr tak tam dam nove oboji :)

Teď je tam toto
898151
3523608
IMG_5236.jpeg

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Urvanej »

V tomto ohledu nové neznamená lepší, každopádně kdybys to dovezl Sergejovi, tak by ti i řekl, zda to mohlo být příčinou. Takhle to vyměníš a nemusí se změnit nic.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#18 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od kishmick »

Zdar, ještě se taky doporučuje zkontrolovat RSR- odrušovací relé v motorovym prostoru - č.1323592. Bez toho se taky nenastartuje. A je to právě ze začátku taky jenom u teplýho motoru.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: 940 polar

#19 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od bakes »

Děkuju všem, objednal jsem radši víc věcí z toho co jste mi radili a vyměním všechno.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: 940 polar

#20 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od bakes »

Tak mi dneska prisly dily a zatim sem vymenil to relé a kabel s čidelem kliky, nechapu proc mi v tom servise nerekli, ze ten kabel je uplne v prdeli – viz obrazek :)
Auto projeto po meste a normalne jede bez problemu. Jeste ale musim zkusit ho poradne zahrat - zavada se minule projevila az po dlouhe jizde na dalnici.
IMG_5254.jpeg

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Urvanej »

No tak jestli ten kabel vypadal takhle ještě v autě, tak potěš koště. Ale ty kábly jsou svině. Někdy je ta vrchní izolace uplně v čudu a auto stejně jede a nemá problém a někdy je tam jen prasklinka kabel je mrtvej. Tak holt ty pekáče maji 30+ let a někde je to znát, no. Dobře, žes to objevil. :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od Sergej »

Kabel je tieneny, zily maju vnutri dalsiu izolaciu, nerobil by som z toho kovbojku.
Kazdopadne si vymenu zasluzi.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 16
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: 940 polar

#23 Závada – dotaz – 940 Polar

Příspěvek od bakes »

Takže vyměnil jsem relé, kabel čidla kliky a ventil volnoběhu. Najeto 400km a zatím nic. Ještě vyměním palivový filtr.
Děkuji všem za rady všem zůčastněným.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“