Zdravím nadšenci,
Už asi půlrok mě na autě trápí menší nešvar.
Občas když dojíždím na semafor/zastavuji, jedu pomale -> vyřadím do neutrálu -> přišlápnu na brzdu -> otáčky motoru spadnou z volnoběhu cca ~700ot až na ~400ot - při čemž celý auto začně fakt otřesně vibrovat... po cca ~3-5ti vteřinách se to srovná na normální volnoběh.
Zatím se mi zdá že stačí vyřadit, a nechat otáčky klesnout až na volnoběh ~ pak se to může stát... Netroufnu si říct jestli se to zhorší/zlepší s přišlápnutou brzdou.
Původně sem si myslel že by to mohlo být bočním silentblokem pod rozvody, nebo tim předním na převodovce (oba už mělý extrémní vůle, možná ještě origo silentbloky při 500,000 km) avšak jejich výměna nijak nepomohla.
Ještě mě napadá jestli by to nemohlo být zadním silentblokem (pod turbem) - chápu že zadní/přední silentbloky sou něják řízený podtlakem? možná mi někde uniká? - přední vypadá nově, starej sem pořádně neviděl.
Nepotkal toto někdy někdo z vás?
Díky za jakoukoliv radu.
S60 D5 (163hp) vibrace/nizké otáčky při brzdění/vyřazení kvaltu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13066
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 S60 D5 (163hp) vibrace/nizké otáčky při brzdění/vyřazení kvaltu
Na origo diagnostice jsi byl? Nějaké chyby byly? Jaké? Zkoušel jsi test silentbloků?
Motor by pod volnoběh neměl klesat.
Motor by pod volnoběh neměl klesat.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 2004 S60 D5 P2
#3 S60 D5 (163hp) vibrace/nizké otáčky při brzdění/vyřazení kvaltu
Bohužel, k diagnostice sem se zatím nedostal - ideálně bych si ji měl asi pořídit, s tím kolik elektroniky v těch autech je.
Napadlo mě zkusit vytáhnout tu hadičku ze silentbloku, a zkusit v ní změřit podtlak.
Kdyby se jí teda chtělo ven, drží tam dost fest, a ji nechci ztrhat.
Napadlo mě zkusit vytáhnout tu hadičku ze silentbloku, a zkusit v ní změřit podtlak.
Kdyby se jí teda chtělo ven, drží tam dost fest, a ji nechci ztrhat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 636
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#4 S60 D5 (163hp) vibrace/nizké otáčky při brzdění/vyřazení kvaltu
Dělá mi to taky už od chvíle, co auto mám (přes 4 roky).
Dělá to jen při vyřazení, když ještě padají otáčky a do toho šlápnu na brzdu -> pak místo toho, aby se ustálily na 700, spadnou dolů asi na 500. Jakmile povolím brzdu, vyhoupnou se zpět na 700.
Pokud to udělám jinak, že vyřadím, nechám spadnout otáčky na volnoběh a až pak šlapu na brzdu, volnoběh si to drží.
Ze začátku jsem to řešil, ale nikdo nevěděl, co s tím, takže jsem časem rezignoval a beru to jako vlastnost. Ale jestli to někdo vyřeší, zlobit se nebudu
V průběhu času jsem vyměnil spoustu věcí, které by na to teoreticky mohly mít vliv (ale vždy beze změny):
- vauková pumpa
- podtlakové silentbloky motoru
- komplet všechny hadičky na podtlak a regulační ventil pro silentbloky
- vstřiky
Co si myslím, že by to možná mohlo způsobovat:
- kabelový svazek
- čidlo otáček kliky
- podtlakový posilovač brzd
Dělá to jen při vyřazení, když ještě padají otáčky a do toho šlápnu na brzdu -> pak místo toho, aby se ustálily na 700, spadnou dolů asi na 500. Jakmile povolím brzdu, vyhoupnou se zpět na 700.
Pokud to udělám jinak, že vyřadím, nechám spadnout otáčky na volnoběh a až pak šlapu na brzdu, volnoběh si to drží.
Ze začátku jsem to řešil, ale nikdo nevěděl, co s tím, takže jsem časem rezignoval a beru to jako vlastnost. Ale jestli to někdo vyřeší, zlobit se nebudu
V průběhu času jsem vyměnil spoustu věcí, které by na to teoreticky mohly mít vliv (ale vždy beze změny):
- vauková pumpa
- podtlakové silentbloky motoru
- komplet všechny hadičky na podtlak a regulační ventil pro silentbloky
- vstřiky
Co si myslím, že by to možná mohlo způsobovat:
- kabelový svazek
- čidlo otáček kliky
- podtlakový posilovač brzd
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 2004 S60 D5 P2
#5 S60 D5 (163hp) vibrace/nizké otáčky při brzdění/vyřazení kvaltu
Sakra, už sem doufal že spasitel
No zkusím se s tím tenhle rok něják poprat... Stejně pravděpodobně budu do budoucna shánět V70, tak třeba narazím na kus co bude OK.
Jestli teda za rok budou nějáký pěkný V70 na prodej, z toho co vídám na bazarech už to začíná být bída (~50-100k)
Každopádně díky za info
No zkusím se s tím tenhle rok něják poprat... Stejně pravděpodobně budu do budoucna shánět V70, tak třeba narazím na kus co bude OK.
Jestli teda za rok budou nějáký pěkný V70 na prodej, z toho co vídám na bazarech už to začíná být bída (~50-100k)
Každopádně díky za info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 34
- Registrován: 2 roky 8 měsíců
- Bydliště: Dobřany
- Vůz: V70 2,4 D5, 120 kW; 2004
#6 S60 D5 (163hp) vibrace/nizké otáčky při brzdění/vyřazení kvaltu
Hele, mně to dělá taky už od koupě....jak vykvaltuju a přibrzdím tak spadnou na chviličku otáčky na cca 600 a po 2 sekundách se vrátí zpět na 700....ale je zajímavý že to udělá jen při dobrždění při zastavení....
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 41 Odpovědi
- 2714 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tod2
-
- 94 Odpovědi
- 5871 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej
-
- 18 Odpovědi
- 720 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od msliva
-
- 4 Odpovědi
- 566 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od zedik
-
- 25 Odpovědi
- 1002 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ejdou Rotacak