S60 D5 slabé topení

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#1 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Ahoj všem, rád bych poprosil o pomoc s bádáním :unknown: Už nějakou dobu mi velmi slabě topí S60 D5 93kW, asi se to dělo postupně. Nejdřív jsem vyměnil termostat, protože motor se velmi pomalu zahříval a při zkoumání jsem zjistil, že chladič a hadice do něj je horká již krátce po nastartování. Výměna termostatu skutečně zahřívání motoru krásně pomohla, teď se zahřívá velmi rychle a ručička zůstane stát na 90 stupních. Topení to ale vůbec nepomohlo, takže hledám dál. Po prostudování různých fór jsem ohmatal dvě trubky/hadice, co vedou chladivo z motoru do topení (při zahřátém motoru, topení na max, větráky na vysoké otáčky). Jedna hadice je velmi horká a druhá je mírně vlažná. Vychází mi z toho, že je asi ucpaný výměník tepla. Kdyby byl problém s klapkami nebo termistorem, předpokládám, že by obě hadice byly horké. Dává tato úvaha smysl? Máte s tím někdo praktickou zkušenost? Postup výměny jsem si už našel, tak jen spíš abych neplakal na špatném hrobě :D Díky předem!

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Jop, radiátory se ucpávají úplně běžně, už jsem jich vyměnil spoustu.
Rekord výměny mám cca 40 minut. :D
Nejhorší je nacvaknout zpátky ty drátěné spony na trubkách.

A už mám za sebou i výměnu radiátoru na P3, tam to ale je na dlouho - cca 6 hodin. Musí se rozebrat celý tunel. :%)
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#3 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Díky moc za super-rychlou odpověď. Tak jdu do toho :beer:

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od hajnej »

raolsa píše: 04 pro 2023 21:34
A už mám za sebou i výměnu radiátoru na P3, tam to ale je na dlouho - cca 6 hodin. Musí se rozebrat celý tunel. :%)
By mě zajímalo, jakou na to má normu autorizák.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#5 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

Takže je to tenhle díl?

https://www.autodily-pema.cz/vymenik-tepla-vnitrni-vytapeni-nissens-73641?srsltid=AfmBOooZ_t2LODs_Z-IaN2--Vc--NdW1DewhQ96ayvtZbh2o-IrWyxsbtOQ

Budu mít asi ten samý problém, dost dlouho trvá, než auto začne topit, a i když je teplota na max, nijak extra horký vzduch z výdechů vevnitř nejde.

Jo a ventilátor topení je tenhle (občas píská) a mění se demontáží kastlíku u spolujezdce?

https://www.autodily-jama.cz/vnitrni-ventilator-nissens-87123-2550535.html
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#6 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od PetrXC70 »

Mě Radek radiátor měnil taky, bordel uvnitř je pěknej hnus...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#7 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

no chtělo by to s výměnou i kompletní proplach
nevíte, jestli s radiátorem dojdou i nové těsnící kroužky?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

U Nissense jsou kroužky i molitan co se lepí okolo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#9 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

super, díky
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#10 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

raolsa píše: 04 pro 2023 21:34 Jop, radiátory se ucpávají úplně běžně, už jsem jich vyměnil spoustu.
Rekord výměny mám cca 40 minut. :D
Nejhorší je nacvaknout zpátky ty drátěné spony na trubkách.

A už mám za sebou i výměnu radiátoru na P3, tam to ale je na dlouho - cca 6 hodin. Musí se rozebrat celý tunel. :%)
Takže za hodinu normálka? Já myslel, že to je rozebrat palubovku, půl dne práce... :o
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#11 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

Ne, spodem po sundání krytu pod volantem a toho krytu tunelu.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#12 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

Super, dík. A díl je to ten, co jsem dával odkaz výše?
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#13 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

Měl by být, máš tam i záložku s použitím ve vozech...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Jop, je to on.
Někde na Youtube je pěkný návod.
Hlavně bacha na spínač brzdových světel, je to docela vopruz ho dostat ven bez poškození.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#15 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Tady je postup, podle kterého plánuji jet:


raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#16 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

K tomu videu mám dvě výhrady a to, že tu spodní trubku je lepší ohnout směrem dozadu než dopředu - ohýbá se méně. A za druhé, je lepší vzít štípačky a plast co drží sponu té spodní trubky prostě odštípat pryč. :D Radiátor se stejně vyhodí.

No a až budeš ve fázi, že ti zaboha nepůjdou nasadit ty spony, tak je lepší z pod volantu vylézt, dát si cígo, či oběhnout blok apod. a pak to zase zkusit. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#17 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

A to řízení je nutné rozpojit? To jsem myslel, že není.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#18 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Je to lepší, páč jinak se musí radiátor trochu páčit a poškodí se lamely. Ale je to jenom jeden šroub.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#19 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

mm315 píše: 06 pro 2023 19:13 Tady je postup, podle kterého plánuji jet:

Já natrefil na tohle:

_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#20 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Na tom druhém videu právě není vidět, jak zku*vil ty lamely, protože si neodehnul trubky a nevyndal sloupek. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#21 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Díky @raolsa za super postřehy!! Někde jsem četl, ze když se ty trubky odpojí v prostoru motoru, tak se hýbou a nemusí se ohýbat. S tím odštípáním plastu je to fakt, když už v ruce držíš novej radiátor, tak starej půjde tak jako tak :D Nasazení spon je prý výzva, už se těším :Yahoo!: To řízeni asi odpojím, jak píšeš, i když zrovna z odpojování volantu mám docela respekt, páč to fakt nechceš podělat! :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 105
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

#22 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od 0ndro »

Ahoj mam len taky postreh, davno som menil radiator kurenia sice na s70, ale ide o to ze po vymene sa z radiatora do kabiny siril fakt dlhu dobu zapach novoty :D asi nejaky mastny povlak z vyroby. Nabuduce by som radiator pred montazou urcite poutieral aspon technickym benzinom.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Urvanej »

Na to čištění topení bacha. Oni to ve výrobě napouští takovym mastnym xindlem, aby to nerezlo. Jakmile ho očistíš a vrzneš dovnitř, tak sice nesmrdí, ale je extrémně náchylný na korozi a zarůstání. Takže tady platí, sice smrádek, ale teploučko :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#24 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

Souhlas, navíc vanilkový stromek to kdyžtak jistí :D
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Urvanej »

Jo a mam pocit, že celkem slušně funguje mejdlová nebo octová voda, ale jen pocit, nikdy jsem to nemyl, dycky jsem si smrděl :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“