S60 D5 slabé topení

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#26 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

jaký je rozdíl mezi NISSENS 73641
https://www.motora.cz/nissens/73641.html
a NISSENS 707102
https://www.motora.cz/nissens/707102.html
oba mi to našlo podle kodu...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13067
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#27 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Jeden je tlustší.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#28 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

to ano, ale vejdou se tam oba?
respektive lze oba použít?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13067
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#29 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Tak to nevím, vždycky jsem dával ten tlustší, levnější. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#30 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Ještě mě napadá otázka - Je v tom okruhu chladiva do radiátoru nějaký ventil? Pokud ano, mohl by při slabém topení být problém v tom? Díky předem...

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#31 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

ne, žádný tam není, radiátor je prostě furt teplý
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 5 měsíců
Bydliště: Litoměřice
Vůz: V70 2.4i 106kw 1999

#32 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Roman3150 »

Má tvoje Volvo žaluzie před chladičem? Pokud ano, jsou funkční? Pokud je má a zůstávají permanentně otevřené, tak i to může být důvod slabšího topení
_________________
Volvo v70 1999 2.4i 106 kw

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#33 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

to určitě ne, není to stodvacítka...
navíc žaluzie jsem snad na P2 ještě neviděl, ani je tu snad nikdo nemá? možná někdo v severnějších končinách
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#34 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Roman3150 píše: 11 pro 2023 23:23 Má tvoje Volvo žaluzie před chladičem? Pokud ano, jsou funkční? Pokud je má a zůstávají permanentně otevřené, tak i to může být důvod slabšího topení
Díky za nápad, žaluzie nemám. Chladič jsem řešil, jak zmiňuji v prvním příspěvku, měnil jsem termostat, který teď už krásně funguje. Zkoušel jsem i pokusně v mrazech zakrýt otvory v masce před chladičem, jak to mnoho řidičů na zimu dělá. Bylo ale zcela jasné, že motor se zbytečně moc zahříval a trápil jsem větrák u chladiče, takže jsem to zase sundal. Na topení to vliv nemělo. Z toho, co jsem zatím četl, mi jasně vychází radiátor, akorát to teď nestíhám, a tak mám holt v autě mírně frišno :D Naštěstí se oteplilo, takže v pohodě 8)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 5 měsíců
Bydliště: Litoměřice
Vůz: V70 2.4i 106kw 1999

#35 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Roman3150 »

Není zač. Ještě mě z vlastní zkušenosti napadá kontrola vodní pumpy. Ta mě jednou vypekla u bmw, když se na ní postupně vylamovaly plastový lopatky. Se zanesenym radiátorem jsem si taky užil svý, ale pomohlo ho napojit na mimotělní oběh :D. Kbelík s horkou vodou, kalovka a kyselina citronová. Tenkrát z toho vylital poradnej sajrajt 😁
_________________
Volvo v70 1999 2.4i 106 kw

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#36 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Pumpa myslím bude dobrá vzhledem k tomu, jak se pěkně zahřívá chladič. Ale s tím mimotělním oběhem je to zajímavej nápad. Zatím jsem do toho neplánoval jít, protože jsem někde četl, že to nakonec stejně skončí výměnou radiátoru. Ale zase je to přeci jen jednodušší operace a taky levnější, tak jsi mi nasadil brouka do hlavy :wink: Díky!

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#37 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Romulusw »

Někdo tu psal, že to smrdí po výměně radiátoru :-)

dnes jsem měnil v dodávce (naštěstí stál v kelly jen 4 kila) když se to zahřálo, to bylo smradu jak v Cařihradu, fakt to bylo normálně vidět a musel jsem otevřít okna, než se to vysmrádlo.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#38 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

Ok, až budu měnit, vrazím k tomu někam stromeček... :D
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 86
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

#39 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Paťa »

Včera jsem měnil ve V70 a zatím nic nesmrdí,asi v rámci šetření nepoužili konkor :)
Přílohy
IMG_20231218_133203_391.jpg
IMG_20231218_113813_558.jpg
IMG_20231218_113813_558.jpg (123.23 KiB) Zobrazeno 644 x

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#40 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Tak jsem si řekl, že přeci jen zkusím proplach radiátoru. Vypustil jsem chladivo a teď bych potřeboval odpojit tyto dvě hadice v prostoru za motorem. Předpokládal jsem, že se zmáčknou ty plastový pérka proti sobě a pak se hadice stáhne, ale nějak se tomu nechce. Není na to nějaký grif abych to nedojebal? Díky :D
image.png

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13067
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#41 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Jiný grif v tom není, ale ty hadice bývají na těch trubkách časem "přilepené". Takže s tím zkus trochu zakroutit do stran a pak zatáhnout k sobě. Samozřejmě se zmáčknutými packami.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#42 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Perfekt, zabralo to, díky! Teď ještě musím zajet koupit hadici se správným průměrem. Naměřil jsem, že ty trubičky mají cca 18 mm, takže mi z toho vychází hadice 3/4"
image.png

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#43 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

A proč ten radiátor zrovna nevymenis? Vždyť stojí pár stovek...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#44 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Vlastně asi největší důvod je, že se bojím toho odpojení volantu, které se musí udělat, aby se dal radiátor vysunout ven. Mám z toho respekt, ale nakonec do toho půjdu, když to bude nutné...

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#45 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

Však na tom odpojení není co pokazit.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13067
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#46 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Tod2 píše: 06 led 2024 17:56 A proč ten radiátor zrovna nevymenis? Vždyť stojí pár stovek...
No, zjistil jsem zajímavou věc.
Tyhle náhrady od Nissensu apod. mají jiný počet trubiček a setkal jsem se s tím, že auto po výměně radiátoru sice topilo lépe než před výměnou, ale při volnoběhu a plném zapnutí větráku šel po chvilce z výdechů studený vzduch.
Dělá mi něco podobného i moje auto, kde mám momentálně radiátor od Van Wezel, předtím jsem měl právě Nissens a stává se, že za jízdy mi auto jakoby přestane topit.
Takže jsem vyzkoušel do toho netopícího auta (XC90 D5) Mahle za 2300,- Kč www.autodilos.cz/autodily/vymenik-tepla-vnitrni-vytapeni-617812945 který vypadá identicky jako originál a auto najednou začalo fungovat normálně.
Takže přemýšlím, že ho do svého auta koupím taky.

Apropo, tuhle zkušenost mám aktuálně týden a dříve jsem doporučoval právě ten Nissens, kterých jsem vyměňoval už několik a vím jenom o tomhle jednom, že měl potíže.

Přidáno za 1 minuta 33 sekund:
mm315 píše: 06 led 2024 18:03 Vlastně asi největší důvod je, že se bojím toho odpojení volantu, které se musí udělat, aby se dal radiátor vysunout ven. Mám z toho respekt, ale nakonec do toho půjdu, když to bude nutné...
Více by jsi se měl bát vykostění spínače brzdových světel, protože to jde napikaču a není problém ho zlomit, když se to udělá blbě. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#47 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

raolsa píše: 06 led 2024 18:30 Více by jsi se měl bát vykostění spínače brzdových světel, protože to jde napikaču a není problém ho zlomit, když se to udělá blbě. :D
No prosím, teď seru děsem :D Zlatý proplachování!

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#48 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

To kdybych věděl, tak mi v krabici leží ten Mahle... :)
Ale lehounký pokles teploty na volnoběh zaznamenávám i s tím současným.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#49 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

[smention u=7368]raolsa[/smention] A já už mám na tu naši březnovou akci nakoupený ten Nissens... :cry:

Ale Mahle je zase o dost dražší, takže bych možná stejně zůstal u Nissense. No, oproti aktuálnímu stavu to stejně bude po výměně určitě mnohem lepší, tak už to nechám být :D
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 15
Registrován: 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

#50 S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Takže udělal jsem nejdřív proplach vodou z vodovodu v opačném směru než teče chladivo. Přijde mi ale, že radiátor protéká docela v pohodě. Natočil jsem to na video viz. odkaz níže. Když už jsem tam měl ty hadice, propláchnul jsem to 5% roztokem kyseliny citrónové. Za občasného zapumpování jsem to nechal odmočovat 2 dny. Nic moc se z toho nevyplavilo viz. foto. Vše jsem tedy vrátil zpět, nalil chladivo a otestoval. Nezměnilo se samozřejmě nic, pořád to topí slabě. Naopak motor se pěkně zahřívá na 90 stupňů, pak se otevře termostat a chladič se také pěkně prohřeje, takže si myslím, že pumpa je ok. Co se týče trubek do radiátoru, při vypnutém větráku jsou obě horké, že nejde udržet ruku a když se pustí větráky naplno, vzduch radiátor ochladí a teplota výstupní trubky klesne. Přijde mi tedy, že problém je v nízkém průtoku. Že by tedy byla ucpaná nějaká hadice nebo trubka po cestě? A hlavně jak to hledat :%) Jde na mě trudomyslnost :) Našel by se nějaký nápad nebo návod? Díky předem...


20240114_020501.jpg
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“