T8 a další PHEV na sněhu

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 167
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Hranice na Moravě
Vůz: XC70 T6 Inscription 2015.5
Bydliště: Hranice na Moravě

#1 T8 a další PHEV na sněhu

Příspěvek od Jocker »

Ahoj, chtěl bych vás uživatele verzí T8 ( předpokládám, že to bude stejné u všech PHEV), jak jezdíte na sněhu. Napadlo, tak jsem si jel vyzkoušet jak se XC90 za takových podmínek chová.
1. Hybridní režim - baterka má dojezd - z mojeho pohledu se chová dosti přetáčivě, jak rozjezdy, tak v zatáčce přidání plynu znamenalo pohození zadkem a pak se srovnalo zapojením benzínu.
2. Řežim pohonu všech kol, rychlejší reakce předku, ale styl chování +/- stejný.
Výsledek: je potřeba s plynem velice opatrně, a hlavně si to fakt pořadně vyzkoušet (rozjezdy, průjezd zatáčkou do kopce, z kopce) a na toto chování si zvyknout zejména v kombinaci s celkovou hmotností auta. Jako věřím, že třeba v S60 to může být zábavné svezení, ale XC90 už chce trochu zkušeností s volantem…

Máte to podobně? Překvapilo vás něco dalšího?

Díky
_________________
Je: Volvo XC70 T6 2015; Volvo XC90 V8 2007; Škoda Kodiaq RS 2020; Opel Astra G OPC 2003; BMW E46 325ci cabrio 2005
Bylo: Opel Astra G 1.8 16V, Opel Astra G 2.2 DTi, Opel Astra H 1.7CDTi, Opel Astra H OPC line 1.8 16V

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#2 T8 a další PHEV na sněhu

Příspěvek od Thor123 »

Za mě s S90 se to chová velmi příjemně. Na režim PURE bych řekl, že až zábavně. Jinak za mě je tam ve všech režimech lehká až větší přetáčivost. Na sněhu se s tím dá jet i slušným powerslidem, samozřejmě s vypnutým ESC/režim sport. Ale při větším blbnutí tě stabilizace stejně utne.
Se zapnutou stabilizací se to za mě chová velmi dobře a stabilizace do toho celkem rychle kecá a nenechá tě dostat do průseru.
V čistě elektrickém režimu je jen na sněhu a ledu většinou rozjezd s prohrábnutím.

Je samozřejmě pravda, že S90 má nižší těžiště a určitě aspoň o něco menší váhu, takže těžko říct jak se třeba chová XC60/90.

Jinak souhlasím, že na režim POWER a AWD auto reaguje rychleji, tim, že spalovací motor už běží.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#3 T8 a další PHEV na sněhu

Příspěvek od Lukaso »

No...překvapilo :D Ale na úvod...závidím Vám, protože v google systému nelze vypnout protiprokluz :bad: Což musím říci je jedna z věcí ( například ještě manuální řazení pouze v řežimu B ), co bych tak nějak když si koupím PE uplně neočekával. Oni sice tu funkcionalitu různejma updatama dodělávají, ale obávám se, že tohle nebude tem případ...

Potom jak píšeš bude asi rozdíl v různých autech a i ve verzích T8. Mimochodem [smention u=17235]Jocker[/smention] byl jsem nedávno ve volvu a tam mi potvrdili, že verze T8 jsou opravdu 3 :shock: Jaký máš cca dojezd čistě na ele? Krom velikosti a váhy auta je tu i rozdíl výkonu na zadních kolech, což v tomhle případě asi hraje dost roli. Co se týká mě:

1. Zadek utrhnu i na mokrý silnici, ale elektronika do toho fakt rychle kecá. V podstatě na režim polestar z místa do zatáčky pod plným plynem se to smejkne i na suchým asfaltu. Na hybrid se mi tohle nestalo. Na mokru ale jo.
2. režim AWD používám v těhle dnech a nemam pocit, že by se něco zásadního dělo při běžným ježdění - i svižnějším. Když to osmažim tak to dostanu do smyku a když to osmažim fakt hodně tak to nepřepere ani elektronika. Ale určitě tu je ( v nižších rychlostech ) dominantnější zadní pohon. Asi to tak volvo má, já měl v AWD už jen S80 3,2 a ta teda byla hodně přetáčivá...

Co mě osobně překvapilo a vlastně v jeden moment bylo docela nepříjemný, že auto se na režim hybrid snaží především rekuperovat a to se děje především asi elektromotorem na zadní nápravě. Na hodně uklouzaný silnici se mi stalo, že se seknul zadek a šlo to trochu do smyku, rychle to povolilo a nebylo to nic ohrožujícího ale moc příjemnýho teda taky ne a už se mi to stalo víckrát. V režimu AWD se mi to nestalo, ale nevím jestli tím, že jsem se nedostal do tý situace, nebo tím, že to třeba rekuperuje míň? Nebo to hází víc brzy na předek, to by bylo dobrý zjistit...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 167
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Hranice na Moravě
Vůz: XC70 T6 Inscription 2015.5
Bydliště: Hranice na Moravě

#4 T8 a další PHEV na sněhu

Příspěvek od Jocker »

No baterka je 18,8 nabiju 14,4. Jedu do práce 4km okrsky, 52 dálnice, 4 okrsky a dojedu na režim hybrid a B na řadičce. Na parkovišti v práci mám 0 el. dojezd. Teď v zimě mám zaplé nezavislé topení aby nezmrzl takže plus 0,9l/100. Baterka nabitá většinou ukazuje po nabití dojezd 58-65km (1F 16A zasuvka furt stejná) už jsem tam ale 2x viděl i dojezd 75. Na delší trasy, když jsem nabitý na začátku, zapínám sensus navigaci a ono si to baterku rozpočítá do cíle. Asi nejvíc jezdím na B a v podstatě na naučených trasách nepoužiju brzdy a auto si fakt obstojně rekuperuje.

Já mám 335kW. (228 plus 107 el.)
Nevím, já teda asi manuálně řadit nemůžu.

Pure jsem ještě nepoužil.

Rekuperace na uklouzané cestě je nahovno a chová se to tak, jak píšeš. Navíc umocněné váhou XC90 je to fakt nahovno. Buď musíš zapojit brzdy a tam hrozí že to ještě víc v ten moment rozhodíš, nebo myslet dopředu a jet na 4x4, nebo offroad. Tohle přehazování režimu bez voliče na středovém tunelu je ale dosti napikaču mánévr.
_________________
Je: Volvo XC70 T6 2015; Volvo XC90 V8 2007; Škoda Kodiaq RS 2020; Opel Astra G OPC 2003; BMW E46 325ci cabrio 2005
Bylo: Opel Astra G 1.8 16V, Opel Astra G 2.2 DTi, Opel Astra H 1.7CDTi, Opel Astra H OPC line 1.8 16V

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#5 T8 a další PHEV na sněhu

Příspěvek od Lukaso »

ty jo ten dojezd je fakt super! To bych u XC90 nečekal, to je hodně palec nahoru. Je teda na B nejezdím, nějak mi to řízení jedním pedálem nevyhovuje...jako stejně když začneš brzdit tak to rekuperuje dokud to nepřišlápneš víc, ale je jasný že na B toho asi "odbrzdíš" víc no

řadit manuálně můžeš, ale jen na B. Dáš tam B a pak doleva je - a doprava je +, alespoň by to tak mělo být, měl by si to vidět i na přístrojovce

jinak dneska jsem se byl projet na horách a je to přetáčivý. Respektive když je to hodně uklouzaný a nebo led tak je na to třeba myslet no.

A ano přepínání režimů přes nastavení mě taky vytáči
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 167
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Hranice na Moravě
Vůz: XC70 T6 Inscription 2015.5
Bydliště: Hranice na Moravě

#6 T8 a další PHEV na sněhu

Příspěvek od Jocker »

TVL +/- já na to hledim a pno to funguje…ale nepřišel jsem to jak to dát zpět do automatu, přehodit na D a pak zase na B.

Jako upřímě si myslím, že celkově tu spotřebu hodně ovlivňuje, že to je 2.0 a hlavně, že tam není klasická 4x4.

Co jsem srovnával Q7, Tuareq, tak to jsou všechno 3.0V6 a nejspíš s klasickým Torsenem/haldexem
_________________
Je: Volvo XC70 T6 2015; Volvo XC90 V8 2007; Škoda Kodiaq RS 2020; Opel Astra G OPC 2003; BMW E46 325ci cabrio 2005
Bylo: Opel Astra G 1.8 16V, Opel Astra G 2.2 DTi, Opel Astra H 1.7CDTi, Opel Astra H OPC line 1.8 16V
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“