Mazda CX-60

Různé Volvo-odkazy...
  • Autor
  • Zpráva
Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 426
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#1 Mazda CX-60

Příspěvek od Macek2 »

https://www.auto.cz/martin-vaculik-vs-mazda-cx-60-diesel-vice-se-jinde-nedozvite-150012?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Nevím, jestli mě zase začnete kamenovat, ale toto je opravdu zajímavé video o zajímavém autě, které dokáže Mazda uvést na trh i v době zeleného a elektrického šílenství. Krásný příklad opaku downsizingu. Jen poznámka: pro kritiky výběru mého nového vozu zpozorněte okolo 8:30 a dále.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/mazda-cx-60-suv-diesel-sestivalec.A230605_172044_automoto_fdv

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#2 Mazda CX-60

Příspěvek od Lukaso »

To video jsem neviděl celý jenom jsem se kouknul na tu část od 8:30...musím říci, že když tam týpek začal říkat že když vosolíš auto s příčně uloženým motorem tak jedeš do strany tak jsem bouchnul smíchy :D :lol:

Jinak auto to je hezký a vlastně strašně tleskám tý odvaze za motor a myslím, že přesně takovej motor do takovýho auta patří. Je to i líbiví. Ale pro mě to je pořád mazda, kterou fakt z mnoha pohledů nemam rád...

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2148
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#3 Mazda CX-60

Příspěvek od jirka87 »

Co je na tom vtipného se zeptám ?

Je to jev známý jako Torque Steer a je to bohužel časté ačkoliv s těmi novými auty to ustupuje. Dřív bych řekl že to bylo častější i u celkem slabších aut.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#4 Mazda CX-60

Příspěvek od Lukaso »

Tak já jako teda nejsem žádnej velkej řidič, ale posledních pár let jezdím bych řekl s relativně výkonnýma autama a popravdě jsem si nikdy ničeho takovýho nevšimnul. A popravdě i jako strojařovi je to pro mě dost těžko představitelný. Jako dobře u nějaký 600 hp bestie co má jednu poloosu 20cm a druhou metr u závodního jezdce jsem ochotnej si představit, že něco takovýho může cítit, ale i tak je to na hraně mojí představivosti. Takže vlastně děkuju za rozšíření obzoru.

Vtipný na tom je tohle zmiňovat v kontextu s konfekčním 250k SUV kterým vozíš děti do školky, to mi popravdě přijde mordor :D

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2148
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#5 Mazda CX-60

Příspěvek od jirka87 »

Asi jsi jezdil s auty, jejichž podvozek byl tzv. "napřed" za motorem. Neboli by snesl vyšší výkon a konstrukčně byl vyřešen poctivě a správně. Byly auta, kde byl prostě sériově nakoňovanej motor a podvozek tomu moc nestíhal - byl jednodušší konstrukce a "tahalo to za volant". Přesný příklad po mě nechtěj prosím, ale Peugeot 206 2.0i 99kw by mohl být jedním z nich.

Jedeš po rovině třeba 90, 3ka, zarveš plnej plyn a to auto se normálně stáčí velmi citelně na stranu. Běžná věc.

Co se týče té druhé věty, tak CX-60 je právě naprosto nekonfekční auto už jen tím, že nabízí řadový šestiválec. Tam, kde Volvo a jiní "soplí" 4válce do mamutích rozměrů a hmotnosti svých vozů, tam se Mazda odhodlala poslat i při dnešních normách a problémech relativně velkoobjemový 6válec. Klobouk dolů.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#6 Mazda CX-60

Příspěvek od jirkaTDI »

Stačí se svézt v nějaké 20 let staré silnější předokolce, tehdy to u těchto aut byl velmi výrazný jev. Zvlášť se samosvorem. Focus RS mk1, Alfy V6, Lancie Kappa Turbo, Saaby apod.
I moje relativně slabá V70 D5 mi na dvojku umí slušně vyrvat volant z ruky.

Jinak Mazda super, přijít v dnešní době se šestiválcem se cení.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#7 Mazda CX-60

Příspěvek od Lukaso »

Jako to je nářez, já jsem si doopravdy nikdy ničeho takovýho nevšimnul. :%) Rozhodně je to teda pro mě mimo realitu u 99kw pežotu, já si to snad někde půjčím :D

Co se týká druhý věty, je to uplně obyčejný SUV, kterých v rámci segmentu nepremiových aut je opravduj jak šafránu s takovým motorem. Ale jinak je to naprosto obyčejný auto a zmiňovat u něčeho takovýho kroutící se poloosu je doopravdy vtipný, na tom trvám :) Nemá to žádnou souvislost s tím, že Volvo je doopravdy v rámci objem X váha/velikost fakt lama a to že něco takovýho Mazda udělala jsem vyzdvihnul už v prvním příspěvku navzdory mému názoru na Mazdu jako celek :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Mazda CX-60

Příspěvek od Urvanej »

Torque steer je u aut běžný jev, ale pouze u starších, kde byl podvozek uložen měkce a celkový naladění bylo vždy velmi do měkka kvůli pohodlí. Dnešní auta jsou extrémně tvrdá a přesná na uložení.
Pokud si u výkonného auta šlápl na plyn, tak se hnula geometrie a běžná sbíhavost předních kol se ještě zvětšila a byla nutná korekce volantem. A jak píše Jirka, tak u zadokolek s tvrdým samosvorem to bylo taky, ale úplně jiným mechanismem.
U obou případů se pak ještě kombinoval do toho tzv. bump steer, neboť při záběru motoru došlo k odlehčení přední nápravy, která tím změnila geometrii a opět to někam táhlo.
Prostě vývoj nezastavíš a dnešní auta už to prostě nemají, protože by to bylo braný jako nebezpečný pro běžného obyvatele přední levé sedačky :-D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#9 Mazda CX-60

Příspěvek od jirkaTDI »

Ten samosvor jsem myslel na přední nápravě, kdo někdy jel Focusem RS nebo Accordem Type-R, tak ví svoje :D

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 426
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#10 Mazda CX-60

Příspěvek od Macek2 »

Lukaso píše: 20 zář 2023 12:55 To video jsem neviděl celý jenom jsem se kouknul na tu část od 8:30...musím říci, že když tam týpek začal říkat že když vosolíš auto s příčně uloženým motorem tak jedeš do strany tak jsem bouchnul smíchy :D :lol:
Nás už před cca 50 lety na SPŠS v Rychnově n.K. učil ing. Bohumír Novák, že příčinou tohoto jevu jsou nestejně dlouhé hnací hřídele na výstupu z rozvodovky (typicky v té době Renault R5) a také na té kratší straně dříve odcházely klouby hnacího hřídele. Jinak "týpka" Martina Vaculíka čtu a sleduji již více než deset let a myslím si, že o autech a jejich konstrukci toho ví víc, než většina z nás tady na fóru.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#11 Mazda CX-60

Příspěvek od python.p »

Jak to řekl Vaculík, tak to asi bude pravda, ten člověk fakt ví. :)

Při určité konstelaci jsem to poznal i na Astře r.v.96 2.0 100kW, bo to je relativně lehké auto a relativně výkonné - na tu dobu. A ten podvozek ke konci už byl nic moc a tak si toho občas člověk všiml. Tedy né tak, že bys hned jel na jednu stranu, ale pokud jsi auto znal cítil jsi táhnutí.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#12 Mazda CX-60

Příspěvek od Jasper »

Jestli ta spojitost nebude spise s tim co pamatuje Boda Novak a tady p.Vaculik,ktery si neporadi s nekterymi vymozenostmi,ktere testovane vozislo nabizi...Ja z historie,abych byl objektivni a nestranny,pamatuji sve P205GTI...tusim 96kW? Tak ta tahala za volant a naopak jsem to vital,ptz me to prislo strasne sportovni...Take to bylo dano samozrejme tim,ze obuti ani nahodou neodpovidalo svou siri tomu,co bylo jako max.v TP...Ale uprimne. Kdo to v mladi resil. Ale jako vazne,tohle prohlasit u nove prezentovaneho auta a srovnavat ho s nejakym historickym a sporadickym jevem...A hlavne,Macek2 ma auto dle svych predstav a snu. Nejdulezitejsi na tom bude,aby byl spokojeny a dloooouho mu slouzilo bez problemu. Mimochodem, co se tyka Mazdy. Ha osobne nikdy,ale Mazdu 6 mel muj soused v kombiku. Motirizaci nevim...Ale kdyz jeste v zaruce 3 x podval vse mecganika motoru,tak uz rezignoval a vuz po peripetiich co si znicil sam a za co muze technika rad vratil. Ted jezdi Kodiaqem a je spokojeny. On uz je to takovy strejda co si nebude honit triko a auto ho moc nebavi,i kdyz by si mohl koupit do firmy jiste lepsi povoz. Takze ja Mazde fandim,jen k ni nic necitim. A ani tato s opevovanymi technologiemi ve ne krome 6 valcu nevzbuzuje obdiv. To je za me lepsi Volvo s technologiemi,ktere kdyz nefungujou,tak se nic nedeje. Power pulse😇🤣🤣🤣

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1621
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#13 Mazda CX-60

Příspěvek od Kein »

Btw. 3.0 I6 benzín nakonec nebude. Bo WLTP, neprošlo to, tak se na nejakou evropu Japonci už vysrali.

Ten Diesel je technicky unikát, ale je to pořád diesel. Čekám problémy s emisním systémem jako u všech ostatních Dieselu u ostatních značek. Jinak zatím si to lidi, co to koupili jen chválí, často přechází právě od Volva.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Zajímavé odkazy na internetu“