Mazda CX-60
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#1 Mazda CX-60
https://www.auto.cz/martin-vaculik-vs-mazda-cx-60-diesel-vice-se-jinde-nedozvite-150012?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Nevím, jestli mě zase začnete kamenovat, ale toto je opravdu zajímavé video o zajímavém autě, které dokáže Mazda uvést na trh i v době zeleného a elektrického šílenství. Krásný příklad opaku downsizingu. Jen poznámka: pro kritiky výběru mého nového vozu zpozorněte okolo 8:30 a dále.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/mazda-cx-60-suv-diesel-sestivalec.A230605_172044_automoto_fdv
Nevím, jestli mě zase začnete kamenovat, ale toto je opravdu zajímavé video o zajímavém autě, které dokáže Mazda uvést na trh i v době zeleného a elektrického šílenství. Krásný příklad opaku downsizingu. Jen poznámka: pro kritiky výběru mého nového vozu zpozorněte okolo 8:30 a dále.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/mazda-cx-60-suv-diesel-sestivalec.A230605_172044_automoto_fdv
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#2 Mazda CX-60
To video jsem neviděl celý jenom jsem se kouknul na tu část od 8:30...musím říci, že když tam týpek začal říkat že když vosolíš auto s příčně uloženým motorem tak jedeš do strany tak jsem bouchnul smíchy
Jinak auto to je hezký a vlastně strašně tleskám tý odvaze za motor a myslím, že přesně takovej motor do takovýho auta patří. Je to i líbiví. Ale pro mě to je pořád mazda, kterou fakt z mnoha pohledů nemam rád...
Jinak auto to je hezký a vlastně strašně tleskám tý odvaze za motor a myslím, že přesně takovej motor do takovýho auta patří. Je to i líbiví. Ale pro mě to je pořád mazda, kterou fakt z mnoha pohledů nemam rád...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#3 Mazda CX-60
Co je na tom vtipného se zeptám ?
Je to jev známý jako Torque Steer a je to bohužel časté ačkoliv s těmi novými auty to ustupuje. Dřív bych řekl že to bylo častější i u celkem slabších aut.
Je to jev známý jako Torque Steer a je to bohužel časté ačkoliv s těmi novými auty to ustupuje. Dřív bych řekl že to bylo častější i u celkem slabších aut.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#4 Mazda CX-60
Tak já jako teda nejsem žádnej velkej řidič, ale posledních pár let jezdím bych řekl s relativně výkonnýma autama a popravdě jsem si nikdy ničeho takovýho nevšimnul. A popravdě i jako strojařovi je to pro mě dost těžko představitelný. Jako dobře u nějaký 600 hp bestie co má jednu poloosu 20cm a druhou metr u závodního jezdce jsem ochotnej si představit, že něco takovýho může cítit, ale i tak je to na hraně mojí představivosti. Takže vlastně děkuju za rozšíření obzoru.
Vtipný na tom je tohle zmiňovat v kontextu s konfekčním 250k SUV kterým vozíš děti do školky, to mi popravdě přijde mordor
Vtipný na tom je tohle zmiňovat v kontextu s konfekčním 250k SUV kterým vozíš děti do školky, to mi popravdě přijde mordor
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#5 Mazda CX-60
Asi jsi jezdil s auty, jejichž podvozek byl tzv. "napřed" za motorem. Neboli by snesl vyšší výkon a konstrukčně byl vyřešen poctivě a správně. Byly auta, kde byl prostě sériově nakoňovanej motor a podvozek tomu moc nestíhal - byl jednodušší konstrukce a "tahalo to za volant". Přesný příklad po mě nechtěj prosím, ale Peugeot 206 2.0i 99kw by mohl být jedním z nich.
Jedeš po rovině třeba 90, 3ka, zarveš plnej plyn a to auto se normálně stáčí velmi citelně na stranu. Běžná věc.
Co se týče té druhé věty, tak CX-60 je právě naprosto nekonfekční auto už jen tím, že nabízí řadový šestiválec. Tam, kde Volvo a jiní "soplí" 4válce do mamutích rozměrů a hmotnosti svých vozů, tam se Mazda odhodlala poslat i při dnešních normách a problémech relativně velkoobjemový 6válec. Klobouk dolů.
Jedeš po rovině třeba 90, 3ka, zarveš plnej plyn a to auto se normálně stáčí velmi citelně na stranu. Běžná věc.
Co se týče té druhé věty, tak CX-60 je právě naprosto nekonfekční auto už jen tím, že nabízí řadový šestiválec. Tam, kde Volvo a jiní "soplí" 4válce do mamutích rozměrů a hmotnosti svých vozů, tam se Mazda odhodlala poslat i při dnešních normách a problémech relativně velkoobjemový 6válec. Klobouk dolů.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 636
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#6 Mazda CX-60
Stačí se svézt v nějaké 20 let staré silnější předokolce, tehdy to u těchto aut byl velmi výrazný jev. Zvlášť se samosvorem. Focus RS mk1, Alfy V6, Lancie Kappa Turbo, Saaby apod.
I moje relativně slabá V70 D5 mi na dvojku umí slušně vyrvat volant z ruky.
Jinak Mazda super, přijít v dnešní době se šestiválcem se cení.
I moje relativně slabá V70 D5 mi na dvojku umí slušně vyrvat volant z ruky.
Jinak Mazda super, přijít v dnešní době se šestiválcem se cení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#7 Mazda CX-60
Jako to je nářez, já jsem si doopravdy nikdy ničeho takovýho nevšimnul. Rozhodně je to teda pro mě mimo realitu u 99kw pežotu, já si to snad někde půjčím
Co se týká druhý věty, je to uplně obyčejný SUV, kterých v rámci segmentu nepremiových aut je opravduj jak šafránu s takovým motorem. Ale jinak je to naprosto obyčejný auto a zmiňovat u něčeho takovýho kroutící se poloosu je doopravdy vtipný, na tom trvám Nemá to žádnou souvislost s tím, že Volvo je doopravdy v rámci objem X váha/velikost fakt lama a to že něco takovýho Mazda udělala jsem vyzdvihnul už v prvním příspěvku navzdory mému názoru na Mazdu jako celek
Co se týká druhý věty, je to uplně obyčejný SUV, kterých v rámci segmentu nepremiových aut je opravduj jak šafránu s takovým motorem. Ale jinak je to naprosto obyčejný auto a zmiňovat u něčeho takovýho kroutící se poloosu je doopravdy vtipný, na tom trvám Nemá to žádnou souvislost s tím, že Volvo je doopravdy v rámci objem X váha/velikost fakt lama a to že něco takovýho Mazda udělala jsem vyzdvihnul už v prvním příspěvku navzdory mému názoru na Mazdu jako celek
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#8 Mazda CX-60
Torque steer je u aut běžný jev, ale pouze u starších, kde byl podvozek uložen měkce a celkový naladění bylo vždy velmi do měkka kvůli pohodlí. Dnešní auta jsou extrémně tvrdá a přesná na uložení.
Pokud si u výkonného auta šlápl na plyn, tak se hnula geometrie a běžná sbíhavost předních kol se ještě zvětšila a byla nutná korekce volantem. A jak píše Jirka, tak u zadokolek s tvrdým samosvorem to bylo taky, ale úplně jiným mechanismem.
U obou případů se pak ještě kombinoval do toho tzv. bump steer, neboť při záběru motoru došlo k odlehčení přední nápravy, která tím změnila geometrii a opět to někam táhlo.
Prostě vývoj nezastavíš a dnešní auta už to prostě nemají, protože by to bylo braný jako nebezpečný pro běžného obyvatele přední levé sedačky
Pokud si u výkonného auta šlápl na plyn, tak se hnula geometrie a běžná sbíhavost předních kol se ještě zvětšila a byla nutná korekce volantem. A jak píše Jirka, tak u zadokolek s tvrdým samosvorem to bylo taky, ale úplně jiným mechanismem.
U obou případů se pak ještě kombinoval do toho tzv. bump steer, neboť při záběru motoru došlo k odlehčení přední nápravy, která tím změnila geometrii a opět to někam táhlo.
Prostě vývoj nezastavíš a dnešní auta už to prostě nemají, protože by to bylo braný jako nebezpečný pro běžného obyvatele přední levé sedačky
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 636
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#9 Mazda CX-60
Ten samosvor jsem myslel na přední nápravě, kdo někdy jel Focusem RS nebo Accordem Type-R, tak ví svoje
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#10 Mazda CX-60
Nás už před cca 50 lety na SPŠS v Rychnově n.K. učil ing. Bohumír Novák, že příčinou tohoto jevu jsou nestejně dlouhé hnací hřídele na výstupu z rozvodovky (typicky v té době Renault R5) a také na té kratší straně dříve odcházely klouby hnacího hřídele. Jinak "týpka" Martina Vaculíka čtu a sleduji již více než deset let a myslím si, že o autech a jejich konstrukci toho ví víc, než většina z nás tady na fóru.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#11 Mazda CX-60
Jak to řekl Vaculík, tak to asi bude pravda, ten člověk fakt ví.
Při určité konstelaci jsem to poznal i na Astře r.v.96 2.0 100kW, bo to je relativně lehké auto a relativně výkonné - na tu dobu. A ten podvozek ke konci už byl nic moc a tak si toho občas člověk všiml. Tedy né tak, že bys hned jel na jednu stranu, ale pokud jsi auto znal cítil jsi táhnutí.
Při určité konstelaci jsem to poznal i na Astře r.v.96 2.0 100kW, bo to je relativně lehké auto a relativně výkonné - na tu dobu. A ten podvozek ke konci už byl nic moc a tak si toho občas člověk všiml. Tedy né tak, že bys hned jel na jednu stranu, ale pokud jsi auto znal cítil jsi táhnutí.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 744
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
#12 Mazda CX-60
Jestli ta spojitost nebude spise s tim co pamatuje Boda Novak a tady p.Vaculik,ktery si neporadi s nekterymi vymozenostmi,ktere testovane vozislo nabizi...Ja z historie,abych byl objektivni a nestranny,pamatuji sve P205GTI...tusim 96kW? Tak ta tahala za volant a naopak jsem to vital,ptz me to prislo strasne sportovni...Take to bylo dano samozrejme tim,ze obuti ani nahodou neodpovidalo svou siri tomu,co bylo jako max.v TP...Ale uprimne. Kdo to v mladi resil. Ale jako vazne,tohle prohlasit u nove prezentovaneho auta a srovnavat ho s nejakym historickym a sporadickym jevem...A hlavne,Macek2 ma auto dle svych predstav a snu. Nejdulezitejsi na tom bude,aby byl spokojeny a dloooouho mu slouzilo bez problemu. Mimochodem, co se tyka Mazdy. Ha osobne nikdy,ale Mazdu 6 mel muj soused v kombiku. Motirizaci nevim...Ale kdyz jeste v zaruce 3 x podval vse mecganika motoru,tak uz rezignoval a vuz po peripetiich co si znicil sam a za co muze technika rad vratil. Ted jezdi Kodiaqem a je spokojeny. On uz je to takovy strejda co si nebude honit triko a auto ho moc nebavi,i kdyz by si mohl koupit do firmy jiste lepsi povoz. Takze ja Mazde fandim,jen k ni nic necitim. A ani tato s opevovanymi technologiemi ve ne krome 6 valcu nevzbuzuje obdiv. To je za me lepsi Volvo s technologiemi,ktere kdyz nefungujou,tak se nic nedeje. Power pulse
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1621
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#13 Mazda CX-60
Btw. 3.0 I6 benzín nakonec nebude. Bo WLTP, neprošlo to, tak se na nejakou evropu Japonci už vysrali.
Ten Diesel je technicky unikát, ale je to pořád diesel. Čekám problémy s emisním systémem jako u všech ostatních Dieselu u ostatních značek. Jinak zatím si to lidi, co to koupili jen chválí, často přechází právě od Volva.
Ten Diesel je technicky unikát, ale je to pořád diesel. Čekám problémy s emisním systémem jako u všech ostatních Dieselu u ostatních značek. Jinak zatím si to lidi, co to koupili jen chválí, často přechází právě od Volva.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 1765 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 38 Odpovědi
- 2937 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od KubasCZ