Koupě ojeté V60 II / V90

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Náchod
Vůz: V50

#1 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od VincentPrince »

Dobrý den, potřeboval bych radu ohledně koupi nového vozu. Velice se mi líbí Volvo v60 druhé generace, chtěl bych variantu D4, ale tady na webu jsme si četl poměrně znepokojivé názory na tyto naftové motory, tak se chci zeptat na radu. Pracuji jako obchodní zástupce a najedu ročně kolem 40tis. km, což je poměrně solidní nájezd, takže bych potřeboval něco, co semnou chvíli vydrží, nebude žrát 10l/100km a nebude mě stát celou výplatu za servis. Momentálně jezdím s 2l V50 a nemůžu si stěžovat, auto jezdilo krásně a dojel jsem s ní skoro 500tis km, ale už pořádně dosluhuje. Co tedy naftové motory D4 a nebo D5 (u varianty V90)?

Rozpočet mám kolem 400tisic bez daně a nevím tedy, jestli je to dobrá volba, jestli se raději nepodívat u prémiové německé trojky, nebo snad hůř, Passat/Superb... Nebo Volvo V70 D5, což mi popravdě až tolik nevyhovuje kvůli absenci Apple Carplay, ale chápu, že tady ten nájezd bude nekonečnej. V tomto cenovém rozpoložení jsou V60/90 kolem 150tis najeto, což už taky není úplná voňavka.

Jde mi hlavně o komfort v autě, ale rád nato i šlápnu. Jaké jsou vaše názory ohledně této situace, myslíte, že je možné s V60/90 najet 400tisic km a neumřít u toho na servis?

Moc díky za názory, tipy a rady. =@

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#2 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Jasper »

Muzeme si myslet,ze to najede i milion. Problem je,ze takovych aut,ktere maji vice nez 200 tis.km a majitele by mohli referovat moc nebude. Ja tedy nevim co kdo ma s VEA motory za priblem,ale me sedi D5 bez vyhrad. A servis "zatim" jen pravidelny. Neboj se toho. A co do komfortu? Za me naprosta spokojenost.

Přidáno za 1 minuta 13 sekund:
Ale ten rozpocet by to chtelo na slusnou vybavu a rozumny najezd trochu povysit,jestli to jde.. 🤔
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Náchod
Vůz: V50

#3 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od VincentPrince »

S tím rozpočtem jsme počítal spíš s tou D4 v60, která se zato sehnat už dá no... Ale děkuji za zkušenost, kolik mate najeto pro info?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 128
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#4 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od jergus.balaz »

Kvalita motorov je taká, ako sa v Číne vyspia. Keď chytis auto z piatkovej poobednej, tak si môžeš brať na opravy úver.
Ja konkrétne čo poznám prípady nejedná sa o V60/V90, ale motory sú vždy tie isté, a pri väčších / ťažších modeloch viac trpia. Známi má benzínovú XC90 T8 s 330t km a všetko ide ako má bez jedinej poruchy, druhý známi má XC60 B4 a pri 60t km absolvoval výmenu motora. Ja mám XC90 B5 108t a už som sa dva krát viezol na odťahovke.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#5 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Lukaso »

:D :D tohle mě vždycky baví. Jako já jsem zrovna jeden z mála, kdo je opravdu rád, že číňani koupili Volvo, za mě to bylo jedině dobře.

Ale horší je, že lidi už neví, že těch aut co se vyrábí v číně, včetně motorů je poměrně málo. A pak už to vůbec není o tom, jak se někdo vyspal. VEA diesel je prostě blbě, statisticky. T8 je naproti tomu absolutně nejspolehlivější motor, čemuž popravdě těžko věřím, ale asi jim to prostě nějak funguje
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#6 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od ksw »

a můžeš připojit k Tvému tvrzení nějaké zdroje?

" VEA diesel je prostě blbě, statisticky. T8 je naproti tomu absolutně nejspolehlivější motor, čemuž popravdě těžko věřím, ale asi jim to prostě nějak funguje"

Přidáno za 54 minut 11 sekund:
@ VincentPrince
překladač spolehlivě poslouží

https://gebrauchtwagenberater.de/volvo-v60-mk1-2010-2018-probleme/
https://carwiki.de/volvo-s60-probleme/

a pokud chceš znát názory uživatelů v porovnání s jinými značkami, tak zde, ale je tam hodně balastu mimo téma
https://www.motor-talk.de/forum/v60-d3-d4-oder-v50-150ps-diesel-kaufberatung-ueber-150-000km-t6789950.html
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#7 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od PINĎABC »

T8 je motor? A ještě nejspolehlivější?

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#8 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Lukaso »

Kdyby v tom hledal někdo jako, že si chci přihřát polívčičku, tak ne. Já mam na volvo dost střízlivej pohled obecně. Já to koupil s pětiletou zárukou a i přesto, že se k tomu chovám co nejšetrněji to jde, protože to tak prostě mám, tak mi může v podstatě být jedno, jestli tomu zítra klekne motor.

Ještě před tím než jsem vůbec uvažoval si něco takovýho koupit mi několik lidí co servisují nová volva tohle potvrdilo, řekli mi to i lidi ( známí ) od dealerů, nezávisle na sebe. Pro mě to má vypovídající hodnotu a popravdě větší než internet, kam si většinou lidi chodí pro radu s problémem. Ten motor funguje specificky ale to bych asi musel víc rozepsat, já jsem k tomu tvrzení trochu skeptickej ( jak už jsem psal více ) ale současně nemam důvod těm lidem nevěřit.

Přidáno za 1 minuta 32 sekund:
PINĎABC píše: 19 zář 2023 18:51 T8 je motor? A ještě nejspolehlivější?
Proti jakýmukoliv rejpanci nemam vůbec nic, ale nějak vlastně nechápu co tim myslíš nebo jakou myšlenku si tímhle chtěl vyjádřit :pardon:
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#9 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Jasper »

VincentPrince píše: 19 zář 2023 00:06 S tím rozpočtem jsme počítal spíš s tou D4 v60, která se zato sehnat už dá no... Ale děkuji za zkušenost, kolik mate najeto pro info?
108 tis.km...Jestli das na rady tady,aby si nekupoval,tak se registruj na fora jinych znacek a poloz si tam stejny dotaz. Podle me se ti dostane podobnych nazoru. A ze se vyrabi v Cine ber s nadsazkou. Nekoupit to Cina,tak se tady uz nemame nejaky rok o cem bavit. Co se tedy tyka novych aut. Za me rikam,spokojenost. Od nekterych prispevovatelu doporucuji projit i ostatni prispevky. Neco je prinosne,neco vypovidajici...Vis jak🤔👍
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#10 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od PINĎABC »

Lukaso píše: 19 zář 2023 22:18

Přidáno za 1 minuta 32 sekund:
PINĎABC píše: 19 zář 2023 18:51 T8 je motor? A ještě nejspolehlivější?
Proti jakýmukoliv rejpanci nemam vůbec nic, ale nějak vlastně nechápu co tim myslíš nebo jakou myšlenku si tímhle chtěl vyjádřit :pardon:
:friends:
Dloubnul jsem si, protože T8 není motor, ale konfigurace motoru T6 a přídavného elektromotorů aby třeba někdo nechápal, že T6 je méně spolehlivý.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Náchod
Vůz: V50

#11 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od VincentPrince »

Jasper píše: 19 zář 2023 23:09 108 tis.km...Jestli das na rady tady,aby si nekupoval,tak se registruj na fora jinych znacek a poloz si tam stejny dotaz. Podle me se ti dostane podobnych nazoru. A ze se vyrabi v Cine ber s nadsazkou. Nekoupit to Cina,tak se tady uz nemame nejaky rok o cem bavit. Co se tedy tyka novych aut. Za me rikam,spokojenost. Od nekterych prispevovatelu doporucuji projit i ostatni prispevky. Neco je prinosne,neco vypovidajici...Vis jak
Moc díky. BTW: ty motory vyrábí vážně Groupe PSA, nebo si to dělá Volvo samo? Někdo mi říkal, že to dělají frantíci

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#12 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Lukaso »

PINĎABC píše: 20 zář 2023 06:53 Dloubnul jsem si, protože T8 není motor, ale konfigurace motoru T6 a přídavného elektromotorů aby třeba někdo nechápal, že T6 je méně spolehlivý.
Tak ono se dá řici že T6 je přefoukaná T5 že jo... :D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#13 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od PINĎABC »

To byla ještě MY17. Od MY18 má jiné vnitřnosti oproti T5. Proto ty T6 tak často zaklepaly ještě v záruce.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#14 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Lukaso »

Já myslel že ten rozdíl byl v tom že tam bylo turbo a kompresor, alespoň tak byla postavená "stará T8" a moc to chválený nebylo , teď je to zase jen turbo. Co to má jinak za vnitřnosti?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#15 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od PINĎABC »

Má mít kované ojnice, písty a možná i klikovou hřídel. V Cardionu měli rozebrany a divili se nad tím. Chtělo by to, ale ověřit dle čísel dílů.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 580
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#16 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od hefaistos »

PINĎABC píše: 20 zář 2023 15:09 To byla ještě MY17. Od MY18 má jiné vnitřnosti oproti T5. Proto ty T6 tak často zaklepaly ještě v záruce.
Jaky je zdroj teto info? Na netu nemuzu nic o my17 vs my18 najit...

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#17 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od PINĎABC »

To, že do ruku 2017 byly T6 krapet náchylnější a občas se měnili na záruku, se celkem ví a mám to i s ověřeného zdroje ok2ucx který mě varoval před koupi tohoto motoru.

Informace, že jsou kované vnitřnosti mám od Chase a ten tu informaci mám z Cardionu, tedy ne úplně nedůvěryhodný zdroj.. Bylo by fajn se podívat ve VIDA na čísla dílů a porovnat T5 a T6

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#18 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Jasper »

A trd teda jeste pro me,at v tom nemam gulas. Do r.2016 se vyrabela rada P3 xc70,v70,xc60...ktere mely motory T6...Nechci kecat,ale tady se porad benziny doporucovali na ukor nafte...Takze tim doporucenim byly motory T5,ptz T6 se kazily? To ctu poprve. A tady Hefaistos chce novou platformu,takze jeho se to tyka jen v prvrm roce vyrobi? Kdyz zacne shanet benzin tak r.18 a bude jako ze v klidu? Ja mam T5 2018 a ze bych z toho byl nejak odvazanej,to teda nejsem🤣🤣🤣😇
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5017
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#19 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od PINĎABC »

Zjednodušeně tak jak jsem nakoupil, stávalo se že T6 do roku výroby 2017 klekly a na záruku se pak měnily, některé enormně baštily olej. Vím o případech v XC90. motory které do dnešního dne jezdí a ten problém se ještě neprojevil by snad mohly být v klidu. Ale jak člověk při koupi zjistí spotřebu oleje, když mu ji prodejce nesdělí.

Doporučení od lidí kteří se kolem nových vol točí, zní kupovat až MY18 a výš.
Pak je tady pravidlo zlaté nevědomosti, kdy člověk koupí z pohledu informovaného jedince problémový kousek o problémech neví a radostně si bez problému užívá.

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#20 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od THOmasoj »

Jasper píše: 23 zář 2023 12:55 A trd teda jeste pro me,at v tom nemam gulas. Do r.2016 se vyrabela rada P3 xc70,v70,xc60...ktere mely motory T6...Nechci kecat,ale tady se porad benziny doporucovali na ukor nafte...
Myslím, že tebou zmiňovaná T6 bude ještě šestiválcovej třílitr :wink:
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 580
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#21 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od hefaistos »

Jasper píše: 23 zář 2023 12:55 A trd teda jeste pro me,at v tom nemam gulas. Do r.2016 se vyrabela rada P3 xc70,v70,xc60...ktere mely motory T6...Nechci kecat,ale tady se porad benziny doporucovali na ukor nafte...Takze tim doporucenim byly motory T5,ptz T6 se kazily? To ctu poprve. A tady Hefaistos chce novou platformu,takze jeho se to tyka jen v prvrm roce vyrobi? Kdyz zacne shanet benzin tak r.18 a bude jako ze v klidu? Ja mam T5 2018 a ze bych z toho byl nejak odvazanej,to teda nejsem🤣🤣🤣😇
Ja chcu asi T8...ale to je vlastne T6 + phev. Ale i T5 koukam.

T5 bude asi slabe na v90, nevo jak to myslis, ze nic moc?

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#22 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Jasper »

Ne neboj se ničeho...Motoricky ok, jen mě prostě nevyhovují všeobecně benzínové motory...Průběh dieslu s turbem/turby mě těší více...Jinak oba zatím nic nechtěli, kromě běžných výměn.
Na XC40 mám dokonce ještě Extended Warranty SELEKT do 02/24...Ale nic se ne.ere, škoda :-)
Takže o naftě neuvažuješ?
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 580
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#23 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od hefaistos »

O nafte moc neuvazuju, porad tak nejak verim, ze benzin bude spolehlivejsi + asi by trpel kratsimi jizdami

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#24 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Lukaso »

Když už jsme u toho téma T8 / Recharge atd...a vzhledem k tomu, že jsou tu daleko lepší studenti než já :D Mě dealer říkal, že když pojedu třeba 20 km k dálnici na ele, tak se během té doby motor zahřeje a dá se do nějakého standby režimu a když to pak na nájezdu vosmažim na krev, tak že je to prý ok. Já nehodnotím to co se ve skutečnosti děje - jako teplota oleje, oleje v převodovce atd...na to mam svůj názor. Ale jestli alespoň ten motor je zahřátej...? Protože když jedu prostě nějakou dobu na ele, která pak dojde a nebo je potřeba výkon tak i třeba po 40 km se ten motor hodí do takový zahřívací sekvence - vlastně jede pořád na ele ( pokud není potřeba víc výkonu ) ale běží na volnoběh ve zvýšených otáčkách. Což mi přijde skvělý třeba ráno u studenýho startu...ale uplně to nepotvrzuje teorii že tomu můžu nandat po jízdě na ele...ví o tom někdo něco?

BTW: když zapnu elektrickýho bufíka, je to "přímotop" ? a nebo to nejdřív zahřeje chladící kapalinu? ( to by asi dost odpovídalo na otázku výše )

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#25 Koupě ojeté V60 II / V90

Příspěvek od Jakub Svoboda »

To přídavné topení je vpodstatě elektrokotel. Vedou do toho hadice na vodu. Takže dle mě to ohřeje i motor jako klasický bufik.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“