V70 III D5 - výměna řízení - díl
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#1 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Zdravím vás všechny po dlouhé době. Poraďte, prosím, zkušenější. Jedná se o V70 III D5 AWD, 2010, najeto 350 tis.
Při ročním servisu si místní mechanik všiml opotřebení hřebenového řízení. V řízení je trochu cítit vůle. Doporučil výměnu celého řízení.
No dobrá, ale pro mechaniky je čas dovolených, mají plno ročních servisů, o náročnou práci není moc zájem. Tak jsem se mezitím začal poohlížet po dílu. Origo by byl šíleně drahý, tak sháním podle VIN, kódů dílů a technických údajů. Např. jsem našel tenhle: https://www.profidily.cz/ridici-mechanismus-dri-711521463-2334568.html.
Tento díl se ale objevuje se spoustou podobných, ale různých kódů. Jak si můžu být jistý, že koupím kompatibilní? Je to vůbec dobrý nápad?? Neměl bych se raději obrátit na někoho jako AV díly?
Každá zkušenost nebo rada se hodí. Díky moc
Při ročním servisu si místní mechanik všiml opotřebení hřebenového řízení. V řízení je trochu cítit vůle. Doporučil výměnu celého řízení.
No dobrá, ale pro mechaniky je čas dovolených, mají plno ročních servisů, o náročnou práci není moc zájem. Tak jsem se mezitím začal poohlížet po dílu. Origo by byl šíleně drahý, tak sháním podle VIN, kódů dílů a technických údajů. Např. jsem našel tenhle: https://www.profidily.cz/ridici-mechanismus-dri-711521463-2334568.html.
Tento díl se ale objevuje se spoustou podobných, ale různých kódů. Jak si můžu být jistý, že koupím kompatibilní? Je to vůbec dobrý nápad?? Neměl bych se raději obrátit na někoho jako AV díly?
Každá zkušenost nebo rada se hodí. Díky moc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Zatni zuby, rozbij prasátko a dojeď do autorizovaného servisu na výměnu řízení.
Jednak budeš mít slevu na díl a taky budeš mít doživotní záruku.
Jednak budeš mít slevu na díl a taky budeš mít doživotní záruku.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#3 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Díky raolsa, no to je samozřejmě a bohužel stále ve hře. Ty bys ale ten díl ani nesháněl a rovnou do toho šel? To se bavíme možná o čtvrtině ceny...
Můj mechanik je šikovný a ve Volvech se vyzná. Můžu mu nabídnout bonus za práci, ale zrovna odjížděl na dovolenou a nevěděl, kde ten díl sehnat.
Můj mechanik je šikovný a ve Volvech se vyzná. Můžu mu nabídnout bonus za práci, ale zrovna odjížděl na dovolenou a nevěděl, kde ten díl sehnat.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Ono to DRI je repas a nevíš v jaké kvalitě to je udělané. Proto je to levnější.
Já mám ještě možnost nechat ti udělat repas u renomovaného opravce v Itálii, ale u P3 to ještě nemám vyzkoušené a nevím jaká by byla cena. Každopádně by jsi byl cca měsíc bez auta, protože bych musel to řízení vyndat, poslat na opravu a potom zase namontovat.
Nebo jet do toho Volva, no.
Já mám ještě možnost nechat ti udělat repas u renomovaného opravce v Itálii, ale u P3 to ještě nemám vyzkoušené a nevím jaká by byla cena. Každopádně by jsi byl cca měsíc bez auta, protože bych musel to řízení vyndat, poslat na opravu a potom zase namontovat.
Nebo jet do toho Volva, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#5 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Uff díky za informace. Nojo, autorizák je svým způsobem lákavý, ale už dvakrát mi v minulosti nabízel nehorázně drahé řešení, které jsem nakonec nechal udělat jinak (alternátor, výměna za repas za 15 tis. - stačila nová dioda za celkem tisícovku).
Co se snažím zjistit je, jaké je vlastně riziko u toho repasovaného dílu? Jsou ty díly opravdu tak rozdílné rok od roku, že to nemusí pasovat, i když píšou, že je to kompatibilní? OK, kvalita nebude luxus, ale snad to musí stačit na tohle staré auto na dalších pár let, ne? Nebo si myslíš, že si opravdu koleduju o malér?
A tedy ani vrakoviště ne?
Co se snažím zjistit je, jaké je vlastně riziko u toho repasovaného dílu? Jsou ty díly opravdu tak rozdílné rok od roku, že to nemusí pasovat, i když píšou, že je to kompatibilní? OK, kvalita nebude luxus, ale snad to musí stačit na tohle staré auto na dalších pár let, ne? Nebo si myslíš, že si opravdu koleduju o malér?
A tedy ani vrakoviště ne?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#6 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Sám mám nové z Volva a je to sakra rozdíl. Já 3 roky z5 platil komplet s praci 24tis za rizeni s promenlivym ucinkem. Za 4hodiny hotovo vcetne geometrie. Zaruka samozrejme dokud budu vuz vlastnit. Uz jsem ji i jednou vyuzil a zdarma znovu seridili geometrii, pac se povolil cep a axialni tahlo rozhodilo Geo.
Vyhoda noveho je, ze je komplets se vsemy cepy atd.
Je potreba si uvedomit, ze jakykoliv pouzity dil, např z AVdilu muze byt po mesici KO jako to stavajici. Navic jakykoliv pochybny repas muze byt i dost nebezpecny.
Vyhoda noveho je, ze je komplets se vsemy cepy atd.
Je potreba si uvedomit, ze jakykoliv pouzity dil, např z AVdilu muze byt po mesici KO jako to stavajici. Navic jakykoliv pochybny repas muze byt i dost nebezpecny.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#7 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Díky moc, Jakube, za cenné informace! 24 tis. za celé nové řízení u autorizáka včetně práce???? Kde to bylo, prosím tě, řekni!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#9 V70 III D5 - výměna řízení - díl
19.1.2021 - Volvo Stodulky. Na fakture je videt cislo dilu a je tam material navic, menili se i privodni trubky, nadobka atd.
A ano i s praci, pac ta sleva 25% na stari vozu pokryla praci nez kdyby se dil kupoval jen tak na svoji montaz.
A ano i s praci, pac ta sleva 25% na stari vozu pokryla praci nez kdyby se dil kupoval jen tak na svoji montaz.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#10 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Díky moc za informace, Tom0! [a teprve teď vidím ty další cenné informace, mockrát děkuju!]
Geniální informace, Jakube, strasne moc dik!
OK, takže dostávám jasnou zprávu z fóra
Geniální informace, Jakube, strasne moc dik!
OK, takže dostávám jasnou zprávu z fóra
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#11 V70 III D5 - výměna řízení - díl
No však jsem ti to psal hned na začátku, že máš jet do autorizáku.
Aktuálně je to řízení o cca 2000 Kč dražší, ale s tím se musí počítat.
Aktuálně je to řízení o cca 2000 Kč dražší, ale s tím se musí počítat.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#12 V70 III D5 - výměna řízení - díl
No a já jsem si myslel, že dostanu vysvětlení, jak to udělat sám na zahradě se šroubovákem a WD40
Díky moc všem, dám vědět, jak to dopadlo.
Díky moc všem, dám vědět, jak to dopadlo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#13 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Sice se to doma da, ale stejne musis na geometrii. A za druhe pokud dil koupis v autorizaku bude cena napr 25tis, ale pokud ti jej namontuji, mas dozivotni zaruku, slevu 25% a komplet s praci ses treba na 24tis.
Samozrejme to bude lehce vyse, pac se dava nova nadobka a olej + geometrie.
Samozrejme to bude lehce vyse, pac se dava nova nadobka a olej + geometrie.
#14 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Šel bych taky cestou autorizáku. Máš tam jistotu správného a originálního dílu, doživotní záruku a navíc slevu na díl. Samotného mě to čeká ve středu u Kurtze a mám taky s proměnlivou ovládací silou, jako Jakub. Bohužel se muselo na řízení půl roku čekat. Kurtz mi to nacenil komplet na 32k. Na autě už jsou po výměně komplet tlumiče, komplet uložení motoru, přední a všechny zadní ramena (vše origo), tak jsem po řízení zvědavý na ten rozdíl. Současné klepe na nerovnostech a je takové "nejisté".
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#15 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Docela podražilo.
#16 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Tak ono normálně řízení stojí kolem 30k. Po slevě cca 23k plus práce, geometrie..ono to tak nějak sedí. Ale souhlasím, že oproti tomu, co tu dával Jakub je cena teda trošku jinde..
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#17 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Tak konečně jsem zpátky s novým řízením. Spokojenost, ten předek je jako nové auto. Příští rok snad nechám vyměnit i ty tlumiče. V rámci geometrie korigovali i značnou sbíhavost kol, takže celý ten pocit jistoty v zatáčkách je konečně v normálu.
Další poznatek byl, že musím už teda s autem do Federal Cars v Liberci. S pražskými autorizáky jsem měl docela anabázi, samé problémy. Buď mají opravdu moc práce, nebo je pro ně taková práce na starém voze v rámci 8+ prostě nezajímavá ve srovnání s ročními servisy pro pražské podnikatelky. U FC bylo najednou všechno snadný (díl dostali z centrálního skladu za 3 pracovní dny). Skvělá komunikace s vedoucím servisu panem Kotkem, příjemný, ochotný, prostě no problem.
S DPH to nakonec vyšlo na 29 tis, což je pálka když člověk rekonstruuje, ale tak si říkám, že je to předčasný vánoční dárek manželce
Zdravím všechny a díky za rady. Pro informaci ostatním, takto to vypadá dneska:
Další poznatek byl, že musím už teda s autem do Federal Cars v Liberci. S pražskými autorizáky jsem měl docela anabázi, samé problémy. Buď mají opravdu moc práce, nebo je pro ně taková práce na starém voze v rámci 8+ prostě nezajímavá ve srovnání s ročními servisy pro pražské podnikatelky. U FC bylo najednou všechno snadný (díl dostali z centrálního skladu za 3 pracovní dny). Skvělá komunikace s vedoucím servisu panem Kotkem, příjemný, ochotný, prostě no problem.
S DPH to nakonec vyšlo na 29 tis, což je pálka když člověk rekonstruuje, ale tak si říkám, že je to předčasný vánoční dárek manželce
Zdravím všechny a díky za rady. Pro informaci ostatním, takto to vypadá dneska:
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#18 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Jen pro zajímavost...řízení šlo o 5tis nahoru: https://eshop.autopalace.cz/produkt/V.36001638
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#19 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Tak proto to podražilo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#20 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Tak prosím poraďte znovu, znalejší, teď tu mám takovou záhadu.
Před výměnou bylo řízení znatelně slabé, volné, gumové, hodně reagovalo na povrch vozovky (táhlo). Požádal jsem tedy mechaniky o diagnostiku a (správně) zjistili, že je třeba řízení vyměnit.
Po výměně bylo řízení asi 10 dnů zas dobré, pevné, jisté.
Ale teď už je zase slabé a volné, skoro stejné jako předtím. Čím to proboha může být?
Hladina oleje v servořízení byla těsně nad MIN, tak jsem ho doplnil, ale bez změny. Tlumiče jsou trochu staré a je tam taky možnost opotřebovaného čerpadla servořízení.
Ale jak to vysvětlit, že těch 10 dnů po výměně řízení všechno bylo v cajku, jako nové?
Nějaké nápady, čím by to mohlo být? Díky!
Před výměnou bylo řízení znatelně slabé, volné, gumové, hodně reagovalo na povrch vozovky (táhlo). Požádal jsem tedy mechaniky o diagnostiku a (správně) zjistili, že je třeba řízení vyměnit.
Po výměně bylo řízení asi 10 dnů zas dobré, pevné, jisté.
Ale teď už je zase slabé a volné, skoro stejné jako předtím. Čím to proboha může být?
Hladina oleje v servořízení byla těsně nad MIN, tak jsem ho doplnil, ale bez změny. Tlumiče jsou trochu staré a je tam taky možnost opotřebovaného čerpadla servořízení.
Ale jak to vysvětlit, že těch 10 dnů po výměně řízení všechno bylo v cajku, jako nové?
Nějaké nápady, čím by to mohlo být? Díky!
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#21 V70 III D5 - výměna řízení - díl
A to řízení jsi nechal vyměnit v autorizáku, nebo jsi dal nějaký pochybný repas? Každopádně je to na reklamaci.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#22 V70 III D5 - výměna řízení - díl
No právě u autorizáku v Liberci, o tom je řeč výše. To snad není možné, že by i ten nový díl byl vadný. Není něco jiného, čím by to mohlo být? Prostě je divné, že to pak 10 dnů bylo v pohodě a pak zase jak to bylo na začátku...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#23 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Nějaké vůle na porovnání před - po a teď po 10ti dnech jsi zaznamenal?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#24 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Ještě jsem neměl možnost opticky zkontrolovat celý systém řízení a pravděpodobně to nechám udělat mechanika, protože moje dovednosti na to asi nebudou stačit.
Pocit přes volant byl předtím hodně volný a slabý, hned po výměně byl úplně pevný (jako nový) a teď bych řekl, že je to zase skoro stejné jako předtím.
To je pro mě ta záhada - chápal bych, že mohou být problémy v jiných částech systému - ale jak je možné, že to bylo deset dní tak dobré a pak se to zase vrátí do špatného stavu?
Pocit přes volant byl předtím hodně volný a slabý, hned po výměně byl úplně pevný (jako nový) a teď bych řekl, že je to zase skoro stejné jako předtím.
To je pro mě ta záhada - chápal bych, že mohou být problémy v jiných částech systému - ale jak je možné, že to bylo deset dní tak dobré a pak se to zase vrátí do špatného stavu?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 47
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: Volvo V70 III D5 AWD MY2011
#25 V70 III D5 - výměna řízení - díl
Mám konkrétní otázky na dvě věci, pokud někdo může odpovědět.
Servis si nemyslí, že by mohlo jít o mechanický problém s vyměněným hřebenovým řízením. Píšou:
2. Existuje nějaký mechanický důvod, proč by kvůli výměně řízení nefunkční servo čerpadlo fungovalo 10 dnů správně a pak zase selhalo?
Díky za sdílení jakýchkoli dohadů nebo zkušeností
Servis si nemyslí, že by mohlo jít o mechanický problém s vyměněným hřebenovým řízením. Píšou:
1. Nezpůsobila by porucha čerpadla vždy tuhé a těžké řízení, nikoliv slabé a volné?U tohoto vozu je zmíněné servočerpadlo poháněné elektricky, ne jako u většiny vozů mechanicky řemenem příslušenství od motoru. Proto je tedy možné, že problém může být elektrického charakteru. Nejprve bude třeba zjistit tlak oleje v systému servořízení, a poté prověřit elektroinstalaci ke zmíněnému čerpadlu a naposledy vlastní čerpadlo.
2. Existuje nějaký mechanický důvod, proč by kvůli výměně řízení nefunkční servo čerpadlo fungovalo 10 dnů správně a pak zase selhalo?
Díky za sdílení jakýchkoli dohadů nebo zkušeností
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 638 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David avdily.cz
-
- 5 Odpovědi
- 786 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Colombo 14
-
- 19 Odpovědi
- 745 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tod2
-
- 2 Odpovědi
- 171 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 3 Odpovědi
- 308 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lukinl