Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#26 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
takže moje zdroje - lze použít google překladač pokud někdo má problém s překladem,
čili pokud dodáte své zdroje, seznámím se s nima, ale zatím to beru bohužel jako cucání z prstu,
v případě dodání relevantních zdrojů se omluvím. segeln v překladu znamená plachtění nebo také coasting,
němci podmínky celkem jasně uvádějí.
https://www.autoblog.com/2021/03/25/coasting-transmission-volvo-xc90/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAJDNnL2uQ0y8RL5gouqZm2aO2zvtmBUKz0Fq-B3Y2UJ4eofzmm1XUpDp4bxbJfm1fyrnTGOSeRSNHYNQJwq5j3BQkSqk22a5cXImSpk008VSfjQfj7FdSZAU1NT__cv-UAIP827vMlckLYXD8U52L0ER7Dku-ye1U1yLitoRmJz-
https://www.motor-talk.de/forum/was-bedeutet-segeln-t6242261.html
čili pokud dodáte své zdroje, seznámím se s nima, ale zatím to beru bohužel jako cucání z prstu,
v případě dodání relevantních zdrojů se omluvím. segeln v překladu znamená plachtění nebo také coasting,
němci podmínky celkem jasně uvádějí.
https://www.autoblog.com/2021/03/25/coasting-transmission-volvo-xc90/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAJDNnL2uQ0y8RL5gouqZm2aO2zvtmBUKz0Fq-B3Y2UJ4eofzmm1XUpDp4bxbJfm1fyrnTGOSeRSNHYNQJwq5j3BQkSqk22a5cXImSpk008VSfjQfj7FdSZAU1NT__cv-UAIP827vMlckLYXD8U52L0ER7Dku-ye1U1yLitoRmJz-
https://www.motor-talk.de/forum/was-bedeutet-segeln-t6242261.html
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#27 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
To je vsechno hezky, ale on explicitne pise,ze slapal na plyn a nic ..."coasting" ma fungovat dle tveho zdroje (a taky logicky) :
"The vehicle will maintain coasting until you touch the accelerator or brake"
Jenze to se podle zakladatele vlakna nedeje.
"The vehicle will maintain coasting until you touch the accelerator or brake"
Jenze to se podle zakladatele vlakna nedeje.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Dobříš
- Vůz: V70 2.4 D
- Bydliště: Příbramsko
#28 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Dekuji za Vaše reakce.
Nekolik upresnění.
Posledni situace se stala pri predjizdeni kamionu z mirneno kopce.
Start stop se vetsinou aktivvuje pri jizde z kopce kdyz sundam nohu z plynu coz je logicke.
Nekdo zmínil, že ten start/stop je aktivni pouze 40 vteřin.
Já jsem ale na to “plachteni” ujel 3 km. ( usek z Přibrami po silnici 18 az k najezdu na dalnici D4).
Zadne jizdni mody jsem nemenil. Jezdim na klasicky komfort nastaveny z vyroby. Ani za jizdy tento jizdni mod nemenim.
Prvni situace se stala na Strankonicke smerem do centra. Na Lahovickem moste, na tachometru 70km/h. Sundavam nohu z plynu a bych setrvavnosti dojel do useku meřene 50, ktera je v Chuchli ) pokud nekteri tento usek znaji). Je to mirny kratny kopec.
Septnul start stop. Na merene 50 jsem mel 50, pak rychlost pomalu zacala klesat. Byla sobota rano. Takze zadny provoz. Kdyz uz jsem mel na tachometru 45. Tak jsem selapnul plynovy pedal a nic. Splapal dal, zkousim jestli nenastartuje. Nic. Prejizdim tedy do autobusoveho pruhu a modlim se abych dojel co nejdal az k nejakem širsimu mistu abych co nejmene prekazel provozu. Coz se podarilo. Po chvilce stani. Jsem pred volanim Volvo assistance zkusil jeste otocit startovacim knoflikem. A motor nastartoval. Tak jsem odjel. Nemelo asi smysl volat odtah. Poslali by me do haje. Kdyz je auto pojizdne. Tak jsem pak v pondeli volal servis a auto jim pak pristavil.
Nekolik upresnění.
Posledni situace se stala pri predjizdeni kamionu z mirneno kopce.
Start stop se vetsinou aktivvuje pri jizde z kopce kdyz sundam nohu z plynu coz je logicke.
Nekdo zmínil, že ten start/stop je aktivni pouze 40 vteřin.
Já jsem ale na to “plachteni” ujel 3 km. ( usek z Přibrami po silnici 18 az k najezdu na dalnici D4).
Zadne jizdni mody jsem nemenil. Jezdim na klasicky komfort nastaveny z vyroby. Ani za jizdy tento jizdni mod nemenim.
Prvni situace se stala na Strankonicke smerem do centra. Na Lahovickem moste, na tachometru 70km/h. Sundavam nohu z plynu a bych setrvavnosti dojel do useku meřene 50, ktera je v Chuchli ) pokud nekteri tento usek znaji). Je to mirny kratny kopec.
Septnul start stop. Na merene 50 jsem mel 50, pak rychlost pomalu zacala klesat. Byla sobota rano. Takze zadny provoz. Kdyz uz jsem mel na tachometru 45. Tak jsem selapnul plynovy pedal a nic. Splapal dal, zkousim jestli nenastartuje. Nic. Prejizdim tedy do autobusoveho pruhu a modlim se abych dojel co nejdal az k nejakem širsimu mistu abych co nejmene prekazel provozu. Coz se podarilo. Po chvilce stani. Jsem pred volanim Volvo assistance zkusil jeste otocit startovacim knoflikem. A motor nastartoval. Tak jsem odjel. Nemelo asi smysl volat odtah. Poslali by me do haje. Kdyz je auto pojizdne. Tak jsem pak v pondeli volal servis a auto jim pak pristavil.
_________________
je: VOLVO V60 2 D
bylo: VOLVO V70 2.4 D Barents Blue, 93 kW, 126k
bylo: VOLVO V70 2.4 D III Barents Blue, 120 kW, 163k
je: VOLVO V60 2 D
bylo: VOLVO V70 2.4 D Barents Blue, 93 kW, 126k
bylo: VOLVO V70 2.4 D III Barents Blue, 120 kW, 163k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#29 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Lukáši,
já než bych šel s autem do opravy, bych vyzkoušel se řídit návodem, v tuto chvíli si myslím že technici mají pravdu, že autu nic není,
vždyť volvo alespoň prozatím vždy "bojovalo" za maximum bezpečnosti, čili pokud ti auto přepne do režimu plachtění
a chceš předjíždět tak bych deaktivoval mod plachtění, už jen z bezpečnostních důvodů a upozornění na toto výrobcem, jak na to:
Deaktivace Eco Coast:
nikde jsem nenašel, jak ukončit režim plachtění, nebo zda to vůz provede sám a vzhledem k níže uvedenému slovíčku "proaktivní"
si myslím, že ukončení tohoto režimu by měl řidič provést sám, z kontextu mi to takto vychází, čili až bych dojel na pomyslný konec
úseku plachtění, tak bych analogicky stejně využil tu deaktivaci coastingu.
další nesrovnalost vidím v tom, že ty se bavíš o "Start stop se vetsinou aktivvuje pri jizde z kopce kdyz sundam nohu z plynu coz je logicke" a nikde neuvádíš, zda se ti plachtění zobrazí na obrazovce, čili o něm víš, či spíše vnímáš jen aktivaci start/stop
Já se zde vyjadřuji ke coastingu, a k ECO modu, né ke st/stop. To je třeba rozlišit. Už jen z toho důvodů , že mám rok 2018 a ty 2022, a vývoj jde stále kupředu, mi se za j í z d y nikdy neaktivuje start/stop rozuměj (vypne motor), teprve až auto stojí se vypne. Ty to máš jinak? i za jízdy se motor vypne?
Vždyť v podpoře volvo a všude jinde se píše, motor za jízdy nevypínat, už kvůli podpoře posilovače brzd.
------------------------------------------------------------------------
obrátím trochu list já mám opačný problém, v ploužení v dnešních zácpách nebo jízdě v kolonách se automat naučil(adaptoval) na můj způsob jízd a nechává hodně spadnout otáčky až někam k 1250/min čili trpí dvouhmoťák, to mi trhá uši, takže musím někdy
povětšinou na dálnici prošlápnout a podržet plyn, bohužel i s překročením (krátkodobým) povolené rychlosti, automat se pak vzpamatuje a probudí se z letargie a fachá zase na chvilku normálně. Má dalších 90 dnů na "přemýšlení a lelkování"
Ta adaptace převodovky na řidiče též není ideální.
já než bych šel s autem do opravy, bych vyzkoušel se řídit návodem, v tuto chvíli si myslím že technici mají pravdu, že autu nic není,
vždyť volvo alespoň prozatím vždy "bojovalo" za maximum bezpečnosti, čili pokud ti auto přepne do režimu plachtění
a chceš předjíždět tak bych deaktivoval mod plachtění, už jen z bezpečnostních důvodů a upozornění na toto výrobcem, jak na to:
Deaktivace Eco Coast:
nikde jsem nenašel, jak ukončit režim plachtění, nebo zda to vůz provede sám a vzhledem k níže uvedenému slovíčku "proaktivní"
si myslím, že ukončení tohoto režimu by měl řidič provést sám, z kontextu mi to takto vychází, čili až bych dojel na pomyslný konec
úseku plachtění, tak bych analogicky stejně využil tu deaktivaci coastingu.
další nesrovnalost vidím v tom, že ty se bavíš o "Start stop se vetsinou aktivvuje pri jizde z kopce kdyz sundam nohu z plynu coz je logicke" a nikde neuvádíš, zda se ti plachtění zobrazí na obrazovce, čili o něm víš, či spíše vnímáš jen aktivaci start/stop
Já se zde vyjadřuji ke coastingu, a k ECO modu, né ke st/stop. To je třeba rozlišit. Už jen z toho důvodů , že mám rok 2018 a ty 2022, a vývoj jde stále kupředu, mi se za j í z d y nikdy neaktivuje start/stop rozuměj (vypne motor), teprve až auto stojí se vypne. Ty to máš jinak? i za jízdy se motor vypne?
Vždyť v podpoře volvo a všude jinde se píše, motor za jízdy nevypínat, už kvůli podpoře posilovače brzd.
------------------------------------------------------------------------
obrátím trochu list já mám opačný problém, v ploužení v dnešních zácpách nebo jízdě v kolonách se automat naučil(adaptoval) na můj způsob jízd a nechává hodně spadnout otáčky až někam k 1250/min čili trpí dvouhmoťák, to mi trhá uši, takže musím někdy
povětšinou na dálnici prošlápnout a podržet plyn, bohužel i s překročením (krátkodobým) povolené rychlosti, automat se pak vzpamatuje a probudí se z letargie a fachá zase na chvilku normálně. Má dalších 90 dnů na "přemýšlení a lelkování"
Ta adaptace převodovky na řidiče též není ideální.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#30 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Copak automat má dvouhmotu?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#31 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Radku,
já se za to vůbec nestydím, že to nevím a klidně to přiznám, a dál se ptám, nicméně, když auto točí okolo 1200ot/min,
tak si myslím, že to vpořádku není, nebo se mylím?
Já když od těch 1250 mírně šlápnu na plyn, tak cítím jak to s autem-motorem škube, záměrně nešlápnu více aby nepodřadilo.
a ještě se zeptám co v automatu nahrazuje dvouhmotu pro tichý a komfortní rozjezd?
já se za to vůbec nestydím, že to nevím a klidně to přiznám, a dál se ptám, nicméně, když auto točí okolo 1200ot/min,
tak si myslím, že to vpořádku není, nebo se mylím?
Já když od těch 1250 mírně šlápnu na plyn, tak cítím jak to s autem-motorem škube, záměrně nešlápnu více aby nepodřadilo.
a ještě se zeptám co v automatu nahrazuje dvouhmotu pro tichý a komfortní rozjezd?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#32 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Dvouhmota není pro komfortní rozjezd, ale pro zamezení přenášení vibrací motoru do převodovky.
Automat tohle neřeší, protože má měnič přesně na stejném místě, kde je má manuál spojku.
Automat tohle neřeší, protože má měnič přesně na stejném místě, kde je má manuál spojku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#33 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
však ano, bez vibrací je přece jízda komfortnější, už to študuju . . .
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#34 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
OT: To, co je o komfortu jsou ale jiné vibrace, zkus pohledat, počíst.
Já to napsal nejasně a možná přímo i blbě Zkusim to napravit stručně, jasně.
Pokud zařadíš neutrál, tak u manuálu je pevně s klikou spojena celá soustava spojky a hlavní hřídel převodovky. Se zařazeným kvaltem toho je spojenýho mnohem víc.
Klika prudce zrychluje jen při výbuchu ve válci, zbytek cyklu zpomaluje. Tzn. 1x za 720°a při 4 válcích to je 4x za 720° tzn. 1x za 180°. Tento impuls se přenáší na celou soustavu, co je pevně spojena s klikou. Čim víc toho s klikou je spojeno, tím větší setrvačnost soustava má a tím silněji ten impuls působí na kliku samotnou. (viz prasklý klikovky po výměně dvouhmoty za jednohmotu apod.)
No a dvouhmota to pevné spojení rozděluje, čímž pak výrobce může použít tenčí klikovku, a jiné podobné vychytávky k úspoře čehokoliv.
Já to napsal nejasně a možná přímo i blbě Zkusim to napravit stručně, jasně.
Pokud zařadíš neutrál, tak u manuálu je pevně s klikou spojena celá soustava spojky a hlavní hřídel převodovky. Se zařazeným kvaltem toho je spojenýho mnohem víc.
Klika prudce zrychluje jen při výbuchu ve válci, zbytek cyklu zpomaluje. Tzn. 1x za 720°a při 4 válcích to je 4x za 720° tzn. 1x za 180°. Tento impuls se přenáší na celou soustavu, co je pevně spojena s klikou. Čim víc toho s klikou je spojeno, tím větší setrvačnost soustava má a tím silněji ten impuls působí na kliku samotnou. (viz prasklý klikovky po výměně dvouhmoty za jednohmotu apod.)
No a dvouhmota to pevné spojení rozděluje, čímž pak výrobce může použít tenčí klikovku, a jiné podobné vychytávky k úspoře čehokoliv.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 128
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: XC90 2019 B5
#35 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Ksw: podľa manuálu start stop sa aktivuje ak padne rýchlosť pod 10km/hod, napr keď brzdim do križovatky, tak sa vypne cca okolo tých 10km a začne svietiť na pristrojovke zelené A. Keď dám eko mod, a po zložení nohy z plynu sa zapne plachtenie, tak začne svietiť coasting, ale to A (čo signalizuje start stop), je šedé a nie zelené, viď moja fotka vyššie.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#36 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
K tématu, a nemůže to bý tím, že jednotka/SW, který rozhoduje o aktivaci plachtění nebo start/stop neví, že auto jede a jelikož podle ní auto stojí, tak aktivuje start/stop a nemá důvod motor nahodit, když auto přece stojí.
Todle smrdí nějakym problémem v komunikaci jendotek...
Todle smrdí nějakym problémem v komunikaci jendotek...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#37 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
jenže motor by měl naskočit po zmáčknutí spojky/plynu i když stojíš na místě
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 128
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: XC90 2019 B5
#38 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Podľa mňa si indický programátor Rašid zle prečítal čínske zadanie, a tam kde sa má spustiť coasting naprogramoval start stop
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Dobříš
- Vůz: V70 2.4 D
- Bydliště: Příbramsko
#39 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
KSW:
Bohuzel sešlapnutim plynoveho pedalu prave k deaktivaci nedošlo a motor tudiz nenaskocil. A jelikoz jsem sjizdel ke krajnici, tudiz jsem seslapnul i brzdovy pedal a ani po tom motor neaskocil a start stop byl stale aktivni. Zkusit preradit na manual mne neapadlo. V tu chvili jsem resil jak se bezpecne dostat z leveho pruhu na krajnici a zastavit tak aby mne nesmetl nejaky kamion. V deset vecer je uz prece jen dost tma. A na D5 je ten provoz kamionu i v tuhle dobu.
Az po uplnem zastaveni a opetovnym otocenim startovaciho knofliku motor znova nastartoval. Myslim ze ten coasting( plachteni) je stejny princip jako u start/stop za jizdy. Akorat ze nejaky dalsi agregat nebo ridici jednotka umozňuje pouzivat posilovac rizeni, brzd, osvetleni vozu, klima, radio. Tohle vsechno funguje a fungovalo i kdyz “plachtim” s aktivinim start/stopem.
Bohuzel sešlapnutim plynoveho pedalu prave k deaktivaci nedošlo a motor tudiz nenaskocil. A jelikoz jsem sjizdel ke krajnici, tudiz jsem seslapnul i brzdovy pedal a ani po tom motor neaskocil a start stop byl stale aktivni. Zkusit preradit na manual mne neapadlo. V tu chvili jsem resil jak se bezpecne dostat z leveho pruhu na krajnici a zastavit tak aby mne nesmetl nejaky kamion. V deset vecer je uz prece jen dost tma. A na D5 je ten provoz kamionu i v tuhle dobu.
Az po uplnem zastaveni a opetovnym otocenim startovaciho knofliku motor znova nastartoval. Myslim ze ten coasting( plachteni) je stejny princip jako u start/stop za jizdy. Akorat ze nejaky dalsi agregat nebo ridici jednotka umozňuje pouzivat posilovac rizeni, brzd, osvetleni vozu, klima, radio. Tohle vsechno funguje a fungovalo i kdyz “plachtim” s aktivinim start/stopem.
_________________
je: VOLVO V60 2 D
bylo: VOLVO V70 2.4 D Barents Blue, 93 kW, 126k
bylo: VOLVO V70 2.4 D III Barents Blue, 120 kW, 163k
je: VOLVO V60 2 D
bylo: VOLVO V70 2.4 D Barents Blue, 93 kW, 126k
bylo: VOLVO V70 2.4 D III Barents Blue, 120 kW, 163k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 411
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
#40 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
jergus.balaz píše: ↑24 srp 2023 12:11 Podľa mňa si indický programátor Rašid zle prečítal čínske zadanie, a tam kde sa má spustiť coasting naprogramoval start stop
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#41 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
jergus.balaz píše: ↑24 srp 2023 11:35 Ksw: podľa manuálu start stop sa aktivuje ak padne rýchlosť pod 10km/hod, napr keď brzdim do križovatky, tak sa vypne cca okolo tých 10km a začne svietiť na pristrojovke zelené A. Keď dám eko mod, a po zložení nohy z plynu sa zapne plachtenie, tak začne svietiť coasting, ale to A (čo signalizuje start stop), je šedé a nie zelené, viď moja fotka vyššie.
"je šedé a nie zelené,"
však ano, to přece signalizuje, že st/st je nefunkční, tak jak můžeš chtít při zapnutém eco modu a plachtění aby se motor
nastartoval, domnívám se (nevím to určitě) že musíš dát autu signál, že už plachtit nechceš**, čili zrušíš sám ručně plachtění,
a pak by se měl aktivovat st/st znovu . . .
** anebo při plachtění počkat až ta rychlost spadne na těch 10km/hod (jak uvádíš), což je samozřejmě v běžném provozu nesmysl - pro plynulost a bezpečnost.
znovu jsem to pročítal viz níže u XC40, tam je pokec k tomu k datu 16.3.2023 tedy novější a postup deaktivace plachtění
je stejný jak v popisu z r.2018, navíc tam uvádějí pro ukončení eco modu (rozumím tedy i plachtění) manualní přepnutí ecomodu do jiného na touchscreen.
https://www.volvocars.com/de-ch/support/car/xc40/23w17/article/fbc05ea58dd089a3c0a8015106277614
a
https://www.volvocars.com/de-ch/support/car/xc40/23w17/article/69b52de58da4d094c0a801515d2828b8
Přidáno za 28 minut 40 sekund:
dík za info, napsal jsi to dobře až příliš výstižněUrvanej píše: ↑24 srp 2023 11:34 OT: To, co je o komfortu jsou ale jiné vibrace, zkus pohledat, počíst.
Já to napsal nejasně a možná přímo i blbě Zkusim to napravit stručně, jasně.
Pokud zařadíš neutrál, tak u manuálu je pevně s klikou spojena celá soustava spojky a hlavní hřídel převodovky. Se zařazeným kvaltem toho je spojenýho mnohem víc.
Klika prudce zrychluje jen při výbuchu ve válci, zbytek cyklu zpomaluje. Tzn. 1x za 720°a při 4 válcích to je 4x za 720° tzn. 1x za 180°. Tento impuls se přenáší na celou soustavu, co je pevně spojena s klikou. Čim víc toho s klikou je spojeno, tím větší setrvačnost soustava má a tím silněji ten impuls působí na kliku samotnou. (viz prasklý klikovky po výměně dvouhmoty za jednohmotu apod.)
No a dvouhmota to pevné spojení rozděluje, čímž pak výrobce může použít tenčí klikovku, a jiné podobné vychytávky k úspoře čehokoliv.
pro mne je stejně nejpodstatnější, že toto auti je pohodlné,má automat a tažné, oproti evoku, ten tak pohodlný není
je opravdu víc stavěn na jízdu v terénu , tvrdší a myslím nebo to tak cítím, že i ty sedadla pokulhávají, sedačky ve volviku (mém)
jsou srovnatelné s posledním C5X citroenem. pravda chvilku jsem si musel zvykat na nižší posez, ale už je to za mnou.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 128
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: XC90 2019 B5
#42 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Ksw: mňa ako užívateľa nemá čo zaujímať nejaké manuálne vypnutie plachtenia, tak ako je v manuály motor má naskočiť okamžite po pridaní plynu, zabrzdeni, alebo zapnutí tempomatu. Nejaké prepínanie režimov, radenie a pod je všetko nesprávne a odpútava to pozornosť od cestnej premávky, a teda ohrozuje bezpečnosť.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#43 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
to máš sice pravdu, ale aut se chopili softvérovi inženýři a výsledek vidíme , já jak jsem již výše naznačoval na takové šetření kašlu, mám svůj způsob uvažování a zatím mne nenapadlo si to aktivovat, četl jsem (zde jsem to ani nedával) jak takoví chlapíci uvažují, když pro automobilku tyto nesmysly*** vymýšlejí a co všechno se do těch jejich úvah zahrne, to pro pragmatického řidiče není,
já jsem docela rád, že nemám ten poslední model ( s tou tačskříni), protože bych asi byl daleko více nasr . . .
a netuším, co ještě dnešní mozky vymyslí, jen aby jízdu udělali méně bezpečnou, no nechám se překvapit
*** asi jim jde o vzájemnou prestiž . . .
já jsem docela rád, že nemám ten poslední model ( s tou tačskříni), protože bych asi byl daleko více nasr . . .
a netuším, co ještě dnešní mozky vymyslí, jen aby jízdu udělali méně bezpečnou, no nechám se překvapit
*** asi jim jde o vzájemnou prestiž . . .
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 128
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: XC90 2019 B5
#44 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Ksw: opäť mňa ako užívateľa nemá čo zaujímať kto čo programuje. Mňa zaujíma, či auto spĺňa to čo predajca / výrobca deklaruje. Ak nespĺňa, tak to riešim, prípadne v budúcnosti už nekupim.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#45 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
ksw: tohle rozhodně není vlastnost, ale chyba
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5017
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#46 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
To jsem tvrdil v Renaultu servise u Espasu v záruce a řekli mi to není chyba, ale vlastnost. týkalo se to ovládání klimatizace.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#47 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
nikomu nic nevnucuji, ani dřív ani teď, řídím se návodem, to je vše, vše ostatní je na Lukášovi, jak si to pořeší,
spíš jsem motivován zájmem s tím seznámit sebe a případně Lukáše, to že ten návod vnímám jinak, je můj způsob myšlení,
každý ho máme nastaven jinak,
a specifikum plachtění se řeší už nějakou dobu i na jiných forech, názory jsou různé, nic nebrání si počíst . . .
je toho na třech stranách, co člověk to názor, nicméně zmiňují tam také potřebu manualního zásahu, pokud se mýlím opravte mne,
budu rád, mám to v autě a chtěl bych mít přehled co se s autem za jízdy děje a hlavně jak z toho ven,
útočné názory neřeším, spíš vítám názory neútočné.
https://forum.skodahome.cz/topic/150423-placht%C4%9Bn%C3%AD-dsg-u-15-tsi/#comments
spíš jsem motivován zájmem s tím seznámit sebe a případně Lukáše, to že ten návod vnímám jinak, je můj způsob myšlení,
každý ho máme nastaven jinak,
a specifikum plachtění se řeší už nějakou dobu i na jiných forech, názory jsou různé, nic nebrání si počíst . . .
je toho na třech stranách, co člověk to názor, nicméně zmiňují tam také potřebu manualního zásahu, pokud se mýlím opravte mne,
budu rád, mám to v autě a chtěl bych mít přehled co se s autem za jízdy děje a hlavně jak z toho ven,
útočné názory neřeším, spíš vítám názory neútočné.
https://forum.skodahome.cz/topic/150423-placht%C4%9Bn%C3%AD-dsg-u-15-tsi/#comments
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 744
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
#48 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
A vite co. Tohle vlakno zaclo byt totalne na ho_no...Prvni kdo vytahl plachteni to cele podelal...To co to dela nema s plachtenim nic spolecneho,do haje. Predjizdel. Premyslejte,predjizdel!!!!
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#49 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Jasper, přesně tak. Předjížděl a taky mohl na okresce a ne zrovna na dálnici. Byt to okreska tak to že by byl mrkev je daleko pravděpodobnější a jak mě někdo nebo něco chce zabít tak to nemám rád
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#50 Start /stop za jizdy - motor zpet nenastartuje
Ksw - hej ty jsi beran to neni mozny.
V ZADNEM REZIMU nemuze to auto samo od sebe jen tak zdechnout bez moznosti jej okamzite probrat. Jestli toto povazujes za funkci a odkazujes na navody a google a nevim co, tak nejprve ze vseho zkus proste jen a pouze sam pouvazovat,ktery dement by neco takoveho vymyslel,vyrobil a pustil do provozu...
Odpoved je nikdo. Projev je chyba. Muzu mit spatne zvoleny rezim,muzu blbe mackat nevim co a stejne nelze pripustit aby to auto (asi dle tveho soudu) na to reagovalo tim,ze odmitne Za JIZDY nastartovat...
Pripominas mi jedni dobrou znamou. Ta nez aby napred sama zapremyslela,hleda odpoved na googlu.
Na tohle nepotrebuju googlu abych vedel,ze to je fail jak krava
V ZADNEM REZIMU nemuze to auto samo od sebe jen tak zdechnout bez moznosti jej okamzite probrat. Jestli toto povazujes za funkci a odkazujes na navody a google a nevim co, tak nejprve ze vseho zkus proste jen a pouze sam pouvazovat,ktery dement by neco takoveho vymyslel,vyrobil a pustil do provozu...
Odpoved je nikdo. Projev je chyba. Muzu mit spatne zvoleny rezim,muzu blbe mackat nevim co a stejne nelze pripustit aby to auto (asi dle tveho soudu) na to reagovalo tim,ze odmitne Za JIZDY nastartovat...
Pripominas mi jedni dobrou znamou. Ta nez aby napred sama zapremyslela,hleda odpoved na googlu.
Na tohle nepotrebuju googlu abych vedel,ze to je fail jak krava
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 8 Odpovědi
- 3196 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490
-
- 21 Odpovědi
- 1739 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 15 Odpovědi
- 2550 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VB
-
- 9 Odpovědi
- 1520 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ls1
-
- 7 Odpovědi
- 1025 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jirka87