S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#1 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Vasii »

Ahoj všem,
chtěl bych vás požádat o jakoukoliv pomoc viz níže popíši celý zakletý problém.
Mám volvo S80 II r.v2010 151kw. AUT najezd 228000km pravidelny servis po 10 tis km. tankováno pouze kvalitní palivo +VIF.
Teď samotný problém: před pár dny jsem jel a z ničeho nic mi za jízdy vypnul motor bez kontrolky motoru nebo ubytku výkon prostě jak kdyby někdo odpojil palivo. Zastavil sem u krajnice nastaroval, chytl na první jako vždy. Jedu dal a asi po 10km znova, zastavím kouknu pod kapotu a pod auto zda není něco v nepořádku. Vše napohled v pořádku. v nádrži přes půlku. Nastartuji a jedu domů. Zaparkoval jsem a šel domů cca za 3 hod jdu k auto a vozidlo točí jak zběsilé ale nechytne. Takže sem postupoval dál takto. dám polohu na budíky na kontrolky čerpadlo slyším a hadice u čerpadla se hýba takže usuzuji,že palivo podává k čerpadlu.Koukám zda nejsou překousané kabely apod. nic. Vzal jsem diagnostiku a ntb a napichl. Žádná chyba. cca po hodině lamentování opět zkouška startu a chytil na první a zase běžel jako dříve. Koukam na hodnoty v railu, vše v pořádku dle hodnot co má mít(požadované). Baterie je nová a dobíjení je v pořádku. Pal filtr jsem měnil cca před 10 tis km ale objednal nový. Druhý den sem přišel tak jdu do auta, chytlo na první otočení,a jedu pro filtr a udělal rovnou výměnu+dotankoval plnou nádrž. Naftu ze starého filtru sem si dal do skleničky,čistá bez bordelu. Dám filtr motor chytne,kontrola diag.tlak v liště apod vše ok žadné závady.Na volnoběh sem to nechal cca 40min a nic. Jedu to projet v ruzných režimech a nic nechcipá. najeto cca 150 km. Zaparkuju do garáže a jdu domu s pocitem paráda. Další den jdu k auto zase krásný start jedu do města a po pár km zase chcíplo zajedu ke krajnici. Točím a nic nechytne. zkouším to tak 6x a nic. Tak sem vzal diag,kterou sem u sebe a koukam na tlak na liště a místo cca co ma mít 350b ta mělo sotva 17bar až k nule. Říkám to je divný, auto nekouřilo nic jelo krasně tah žádný škubání apod. tak zase točím a bum chytlo. a jsem v linii požadovaného tlaku. opět bez závad. jedu rychle ke garáži cca 5km a přijedu dam P vylezu a chcíplo. startuju chytlo opět tlak jak má být na diag. Kontrola konektoru jak na liště tak na čerpadle. vše ok. čidlo na čerpadle a čidlo na listě vpravo procvaknuto přes baterku zda cvaká a oba cvakají. REgulator na čerpadle rozebrát vyčištěný. Ale objednal jsem čidlo na rail vpravo(regulator) vyměnil žádná změna 2,5tis v hájí. a vlastně se celý cyklus chcípaní se opakuje.
Motor nekouří,neškube.výkon v celém spektru otaček,DPF v pořádku. Kontrola svazků v motoru, vyčistění klapky.kontrola netěsnosti u filtru, nikde prostě nic,předtím než se to stalo žádný projevy jako škubaní,spatný starty a dým apod prostě auto jezdí krásně. Tlak za jízdy aktulaní roven požadovánému klidná i ostrá jízda. Zapnul jsem záznam diagramu s daty tlak paliva apod. a čekal až se to stane. a na křivce je vidět když motor chcípne tak jde tlak paliva dolů(spadne) bez závady.daný problem se vyskutuje ruzně někdy po par km někdy po 100, bez ohledu na styl jízdy. Už sem z toho opravdu zoufalý nějáká rada či zkušenost prošel i jiné forá ale nikde sem nenašel konkrétně můj problém na tento motor D5.
předem děkuju všem

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 411
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#2 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Giew »

Já bych podezíral vysokotlaký čerpadlo.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od raolsa »

Já bych podezíral čerpadlo v nádrži, ale píšeš že bzučí. Nicméně nemusí bzučet pořád.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#4 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ano, čerpadlo v nádrži. Presně takto se projevuje.
Nebo kabelový svazek k němu. Přesněji konektor na čerpadle.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#5 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Vasii »

Další věc, které jsem dnes udělal. Odšrouboval jsem výpust na pal filtr ten plastový spodní . 18 klič. dal pod něj nádobu a při dání na kontrolky čerpalo začne podávat docela velký množství nafty cca 0,5l bych tipnul, Po složení zpět při bežícím motoru, sem si vlezl pod auto k nadrži slyším bzučení jak čerpalo jede.
Takže co teď, říkal jsem si konektor na čerpadle v nádrži, jak se k němu dostat. Zřejmě musím sundat nádrž že? už to někdo dělal? sundat 2x držáky na nádrži nebo tam je něco extra? dá se čepadlo vyndat,vrchem čí zkontrovat konektor,nebo to musí celý dolu?
Co se týče vys.čerpadla, kdyby bylo v prdeli nebo něco mělo by to nějáky projevy či už to nedávalo vůbec,ale jak říkam nic prostě to jede s hodnotama o má mít a pak prostě bum chcípne tlak spadne. Někdy chytne hned někdy po několika minutách. UŽ nechci kupovat další čidla a zkoušet pokus omyl je tam čidlo ješte vlevo na railu co měří tlak.a čidlo davkovaní paliva na čepadle.
Četl jsem někde ještě že pod nohama spolujezdce je CEM,že zkusim konektory tam.
Nejhorší na to je,že nevím co to děla čeho se chytit,žádna chyba nic.

Moc vám děkuju za pomoc.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#6 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Máš AWD? Jestli jo, je to lehce komplikovanější.
Pokud ne, sundej nádrž s okoukni čerpadlo.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#7 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Vasii »

Nemám awd, takže sundat držáky a odpojit hadice a jde dolů? Teď sem přišel k autu start já Brno a hodnity zase v pořádku.
Obrázek

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#8 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak, tak. U Fwd by mel jit vyfuk bokem, jo a cerpadlo je Fwd urostred nadrze. Takze teoreticky pokud se nebojis, muzes vystrihnout diru pod sedackam.
Přílohy
20220423_144257.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#9 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Vasii »

Radši to sundám. Měřil sem teď konektor co jde u sedačky vzadu bílý drát při kontrolkach kdy spustí cepardlo je napětí kolem 12 v když vypnu žádný . Takže napětí tam jde. Na nic je to že v nádrži mám skoro cca 60 litrů musím to dostat nějak ven

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#10 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Vapik »

Tak to odčerpej tím čerpadlem. Každopádně já bych osobně šel přes díru i u fwd. Když se si na vrakaci koupíš nějaké rozumné víčko nebo si ho vyrobis ani to tak nebije do očí. Pokud by to bylo čerpadlo tak je vyhřáté konektor přímo na tělese, takže až k němu to může být v pořádku.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#11 S80 II 2010 D5 151kw-chcípá motor a nechce chytit.(prosím o pomoc)

Příspěvek od Vasii »

Tak jsem dneska znovu vyndal pal filtr zkontroval filtr,gumičky na víčku a malou na filtru, dále gumičky na plast.šroubu z tělesa filtru.
Nahoře na tělesu filtru je konektor 2piny zkoušel sem s ním zahybat(přesně nevím k čemu je co sleduje vodní snímač?). Zkontroloval jsem kabeláž pod zadní sedačkou, odstranil ty dvě gumový krytky a poslouchal čepardlo v nádrži. Poslechem beží hezky žádný utahaný zvuky apod.
Ještě než se pustim do sundání nádrže a odčerpaní nafty, četl jsem na foru že někdo podobný problem měl na jiném volvu s naftovým motorem a nakonec příčina byla-snimač kliky že tam zlobí kabely k němu. Bez diag chyby.Váš názor?
Vím že čidlo vačky je nahoře ale kliky sem nikdě neviděl,,,jediny zda nebude někde na převodovce kde se to pulí, u řemenice kliky sem nic neviděl.

Po složení dnes všeho, sem volvo projel cca 30 km několirát startoval,prošlapl plyn apod,žádný projevy něčeho zvláštního, s tím že auto zatím nechcíplo tlaky atd ok. Sem z toho fakt jantar. Jako by si to dělalo prdel a čeka až budu zase někde na křižovatce.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#12 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Palivový filtr má výhřev, proto ten konektor.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#13 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Vasii »

Takže po pár denní odmlce zase píšu. 3dny auto jezdilo v pohodě a včera opět jedu po městě a bum chcíplo.zajedu ke straně točím a nic. Chvilku sem počkal a bum chytlo dojedu před garáž a zase chcíplo a hned zase nastartovalo.
Chci se vás zeptat snímač na čerpadle regulátor dávkování paliva. Když ho odpojím za chodu motoru trošku se motor zachvěje a vrátí do normálního chodu,když jedu s odpojeným jede normálně jen nejde přes 4tis otáček, samozřejmě v diag.je chyba p0251 ale kontrolka motoru nesvítí.
Četl sem na jiných diskuzích že, problémy se chcipanim motoru ,může dělat tento snímač. Váš názor?
Když kouknu na data tak na volnoběh ukazuje hodnoty v % a mám tam cca 40%(regulační ventil množství paliva) samozřejmě při spojeném snímači s čerpadlu.
Nevíte kolik mají mít hodnoty snímače? Děkuju

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 11
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo S80 II D5

#14 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od Vasii »

Tak vás všechny zdravím. Po delší odlmce píšu k danému problému-VYŘEŠENO!!!
Problém byl v konektoru, který vede do čerpadla v nádrži. Nádrž musela dolu. Po odpojení konektoru bylo vidět, jak jsou lehce oplalené kontakty (piny) na čerpadle. Bylo provedeno očištění kontaktů a rovnou i vyčistění samotného čerpadla. Po složení nádrže a zpětné montáži. Vše funguje jak má a žádný problém. Pokud by to někdo měl už hodně vypálené, prodává se opravná sada kabeláže vč.konektoru.
Všem děkuju za příspěvky a pomoc!!!

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#15 S80 II 2010 D5 151kw - chcípá motor a nechce chytit

Příspěvek od raolsa »

raolsa píše:Já bych podezíral čerpadlo v nádrži, ale píšeš že bzučí. Nicméně nemusí bzučet pořád.
Co jsem vyhrál? :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“