V60, píská kolo, brní řadící páka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11 měsíců
- Bydliště: Český Krumlov
- Vůz: V60 1,9 manuál 2018
#1 V60, píská kolo, brní řadící páka
Prima den, jsem trochu vyplašená nová majitelka pětiletého V60, manuál, benzín, 66 tis najeto. Auto jsme koupili před dvěma měsíci jako Volvo Selekt a od té doby samý malér. Cestou domů se při první jízdě propadl spojkový pedál, odtáhli, opraveno, vráceno. Začalo pískat za jízdy přední kolo, vysoký pískavý zvuk. Při jízdě a lehkém přibrždění, při větším brždění zvuk zmizí. Kolo je teplejší než druhé. V předání před 6 týdny píší, destičky, kotouče v pořádku Navíc mám pocit, že v záběru “vrní - vibruje” řadící páka, ne výrazně, ale z jiného auta tohle neznám. Máte prosím někdo zkušenost s těmito projevy ?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9894
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#2 V60, píská kolo, brní řadící páka
Asi to bude chtít rozebrat brzdový třmen a promazat pístky.
Případně rovnou vyměnit desky, když už to bude rozebraný.
S tou řadicí pákou je to dost neurčitý popis.
Případně rovnou vyměnit desky, když už to bude rozebraný.
S tou řadicí pákou je to dost neurčitý popis.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 86
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
#3 V60, píská kolo, brní řadící páka
U brzdy bych mrknul jestli není u destičky kamínek.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 379
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 MY11 T6 AWD
#4 V60, píská kolo, brní řadící páka
Souhlas s tím, co bylo napsáno nademnou, ale jestli auto bylo koupeno v rámci Volvo selekt a má najeto jen 66t km, tak se určitě na nej vztahuje nějaká Volvo selekt záruka a možná ještě i tovární záruka. Takže bych nejspíše nejdříve vynechal spekulováním na fóru a jel to prodejci/servisu vyreklamovat v rámci záruky.
_________________
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 267
- Registrován: 1 rok 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#5 V60, píská kolo, brní řadící páka
Zkoušeli jste párkrát popojet a couvnout? To pískání od kol mi kdysi dělal právě kamínek skříplý pod kotoučem.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9894
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#6 V60, píská kolo, brní řadící páka
Jestli je to kolo i teplý, tak tam bude nakřivo destička, protože se nevrací rovnoměrně. Takže ten kamínek bych fakt vyloučil.
Jaké závady vůbec ten SELEKT pokrývá?
EDIT: už to čtu. Taková závada brzd by měla být krytá zárukou. Ale člověk to prostě nechce řešit no https://www.volvodirect.cz/download/volvo-selekt-zakaznicka-knizka.pdf
Jaké závady vůbec ten SELEKT pokrývá?
EDIT: už to čtu. Taková závada brzd by měla být krytá zárukou. Ale člověk to prostě nechce řešit no https://www.volvodirect.cz/download/volvo-selekt-zakaznicka-knizka.pdf
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#7 V60, píská kolo, brní řadící páka
Kluci tady jsou mnohem zkušenější, a tak se jen nesměle přidám, protože zrovna s tímhle jsem se teď "vycukal"
Zkusil bych to postupně (jak píšou):
- vyloučit kamínek
- vyjet se studenými kotouči pár (třeba 20 km) kilometrů ideálně BEZ jakéhokoli brždění (dálnice) a porovnat teploty na nápravě *)
*) On ten rozdíl se pak umocňuje, když člověk jenom lehounce přibržďuje, tak ta přidřená strana začíná brzdit první a je horká oproti té straně, která se "fláká". Naopak při intenzivním brždění je ten rozdíl relativně malý, protože se zapojují všechna kola a jsou podstatně vyšší teploty. Proto ideálně první test bez brždění. Dle toho postupovat dále.
PS: řešil jsem zadní brzdy, ale na předku mám na levém kole asi 50-60° bez brždění a na pravém takových ani ne 40°. Zlehka přibrzdím, ošklivě to píská, přibrzdím více a zmizí to. Tedy to samé. Teprve budu řešit, není to tak urgent, vzadu to bylo podstatně horší.
Zkusil bych to postupně (jak píšou):
- vyloučit kamínek
- vyjet se studenými kotouči pár (třeba 20 km) kilometrů ideálně BEZ jakéhokoli brždění (dálnice) a porovnat teploty na nápravě *)
*) On ten rozdíl se pak umocňuje, když člověk jenom lehounce přibržďuje, tak ta přidřená strana začíná brzdit první a je horká oproti té straně, která se "fláká". Naopak při intenzivním brždění je ten rozdíl relativně malý, protože se zapojují všechna kola a jsou podstatně vyšší teploty. Proto ideálně první test bez brždění. Dle toho postupovat dále.
PS: řešil jsem zadní brzdy, ale na předku mám na levém kole asi 50-60° bez brždění a na pravém takových ani ne 40°. Zlehka přibrzdím, ošklivě to píská, přibrzdím více a zmizí to. Tedy to samé. Teprve budu řešit, není to tak urgent, vzadu to bylo podstatně horší.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11 měsíců
- Bydliště: Český Krumlov
- Vůz: V60 1,9 manuál 2018
#8 V60, píská kolo, brní řadící páka
Ahoj, tak u nás to bohužel stále pokračuje. Auto je střídavě doma a v servisu, po výměně poloviny auta problém trvá. Kolo si přibržďuje … už máme nové vše kolem kol plus elektriku, řídicí jednotku ….. a …. stále přibržďuje. Popravdě trochu zoufalství, auto je o rok starší a ještě se v něm skoro nejezdilo
Přidáno za 5 minut 25 sekund:
Úplnou náhodou, nevěděl by někdo z vás, jak je to se zárukou v případě koupení ojetého vozu ? Myslím v případě rok řešené závady, nevyřešené. Co je dál ? Když to vzdají, tak je šance, že si ho nechají a vrátí peníze, nebo je to nekonečný příběh bez řešení ?
Přidáno za 5 minut 25 sekund:
Úplnou náhodou, nevěděl by někdo z vás, jak je to se zárukou v případě koupení ojetého vozu ? Myslím v případě rok řešené závady, nevyřešené. Co je dál ? Když to vzdají, tak je šance, že si ho nechají a vrátí peníze, nebo je to nekonečný příběh bez řešení ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 133
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: XC90 2019 B5
#9 V60, píská kolo, brní řadící páka
Vymenili v servise brzdové hadičky?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#10 V60, píská kolo, brní řadící páka
Mne vyměnil servismann hadičku ke třmenu, asi rozhýbal třmen, ale zase to po čase zlobilo zase. V říjnu jsem vyhodil ATE desky a dal tam "prašany" NK a zatím klid, obě strany stejně teplé a netopí (ťuk ťuk). Ovšem proč to tak je, neumím zdůvodnit ...
BTW: co znamená "přibržduje", resp. jaké jsou teploty na těch kolech? Aby člověk neřešil, že to má na jednom kole 35 a na druhém 40. Takové rozdíly mám na předku (neřeším), vzadu to byl podstatný rozdíl + byl hodně teplý i brzdič samotný. Ideál změřit bezkontaktním teploměrem na nějaké nelesklé části, aby bylo nad čím uvažovat.
BTW: co znamená "přibržduje", resp. jaké jsou teploty na těch kolech? Aby člověk neřešil, že to má na jednom kole 35 a na druhém 40. Takové rozdíly mám na předku (neřeším), vzadu to byl podstatný rozdíl + byl hodně teplý i brzdič samotný. Ideál změřit bezkontaktním teploměrem na nějaké nelesklé části, aby bylo nad čím uvažovat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 23
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'
#11 V60, píská kolo, brní řadící páka
Tohle dělala moje V70 P3 vzadu – taky jsem to tady řešil. Vyměnili jsme co se dalo, ale nakonec to zmizelo samo... probržděním/zajetím (několikrát se rozjet, zbrzdit, a pak nechat vychladit).
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 23 Odpovědi
- 1827 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 10 Odpovědi
- 1717 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od *dědek*
-
- 7 Odpovědi
- 1145 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hájčus
-
- 8 Odpovědi
- 360 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mr1
-
- 0 Odpovědi
- 103 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pavel Žáček