V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#1 V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy

Příspěvek od THOmasoj »

Na co se zaměřit u špatně startujícího motoru? Špatný starty nejsou pravidelný, dříve byly horší spíše u zahřátého motoru, ale postupně se jsou častější a projevují se i u studeného motoru. Myslím, že s tím souvisí i houpání otáček a drobné cukání při jízdě a to hlavně při studeném motoru. Příčinu hledali v servisu ve Stodůlkách a na nic nepřišli. Vstřikovače byly testovaný a čištěný (protokol nemám), ale k žádnému zlepšení nedošlo. Tankuju jen Vervu.
Diagnostika (VDash) nic nehlásí.


Projevy:
- Motoru občas trvá než se chytí
- při každém studeném startu kolísají volnoběžné otáčky
- při studeném motoru a zařazeném nižším stupni registruji při jízdě drobná škubání


UPDATE 1: špatné starty vyřešeny. Houpání otáček zůstává

Motor: 2.0 T3 B4204T37 VEA
Převodovka: manuální
Nájezd: aktuálně 40 000 km, ale projevuje se od koupě - 29 000 km


Typický projev při startování:


Jeden extrém:
Naposledy upravil(a) THOmasoj dne 19 zář 2023 07:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy

Příspěvek od raolsa »

Jestli to má snímač tlaku paliva, tak bych kouknul na hodnotu co háže při startu, eventuálně připojit budík a koukat na něj. Připadá mi to, že to nemá palivo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#3 V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy

Příspěvek od THOmasoj »

Jeden senzor je před čerpadlem a druhej je přímo na liště. Zkoušel jsem se projet s odpojeným senzorem před čerpadlem a při plynulé jízdě na 2. stupeň auto lehce pocukává. Možná o trošku víc než pocukává jindy. S odpojeným senzorem na liště motor nenaskočil (překvapivě :-) ), ale při opětovném zapojení jsem si všiml, že se ze šrtící klapky(?) line jakýsi pískání. Je to normální?




Sice mám k dizpozici DiCE (čínský klon) a VDash, ale VDash mi z nějakého důvodu nechce zobrazovat a nahrávat live dat. Tlačítko pro nahrávání vidím, ale v levém sloupci nevidím žádné jednotky ani senzory, které bych mohl vybrat. Mám tedy neplacenou verzi.
Přílohy
IMG_7404.jpeg
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#4 V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy

Příspěvek od THOmasoj »

Přes DiCE se mi živá data zprovoznit nepovedlo, takže jsem nakonec v číně objednal Vgate iCar2 obd2 a k tomu zaplatil Car scanner pro.
Tlak paliva po startu je 10 MPa. Po startu kolísá +- 100 kPa. Pokud by snad byl při samotném špatném startu tlak nižší, tak to na grafech nevidím, protože jde často o zlomek vteřiny a ta obnovovací frekvence z OBDII není bůhví jaká. Při běžné jízdě pak v závislosti na plynu je tlak paliva cca mezi 2 a 18 MPa

Minulý týden jsem spolu s olejem zkusil vyměnit i svíčky a jestli to tedy není placebo, tak jsou starty lepší. Respektive jeden horší start zaznamenala jen manželka. Na originál svíčkách bylo najeto nějakých 46 000 km, objednal jsem NGK 95660.
Cukání při konstatní rychlosti na 2. stupeň stále registuji.

Ještě doplním, že cuknutí je cítit např. i při řazení nebo při přidání/ubrání plynu při přechodu z "brždění" motorem. Někdy je to cítit více, někdy méně, nicméně u toho řazení si stále přijdu, že neumím řadit (což je sice možná pravda, ale v jiných autech problém nemám :-) ). Cuknutí bych asi připodobnil nějaké mechanické vůli, byť si nemyslím, že by tam teď nějaká být měla.

Uvítám i případné tipy na někoho kdo by měl čas na to kouknout. Problém je, že ty horší starty jsou nahodilé a ani to cukání není úplně vždy a neumím to tedy spolehlivě nasimulovat.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy

Příspěvek od raolsa »

Nevím jak to má být u těhle novějších motorů, ale není ten tlak nějak vysoký? U běžného staršího benzínu se pohybuje tlak na liště okolo 4 bar, neboli 0,4 MPa.
Ale když tak koukám na tu přívodní trubku do lišty, tak to asi tak mám být.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#6 V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy

Příspěvek od THOmasoj »

Ačkoliv VDash neukazuje žádné chyby, tak jsem zjistil, že car scanner loguje missfires. Nevím, jestli k nim docházelo i u starých svíček, protože jsem nejspíše koukal na špatnou metriku. Missfires se objevují na všech válcích
IMG_7887.png
Dneska jsem auto projížděl a na projevy se trochu více soustředil. Otáčky mi kolísaly nejen na volnoběh ale bylo to vidět např. i při plynulý jízdě nízkou rychlostí na dvojku. Rozptyl otáček nebyl velký (desítky), ale na jízdě je to znát. Při řazení/přidání plynu je to jak kdyby auto skokově ubralo/přidalo a až následně s drobným zpožděním si zkorigovalo otáčky tak jak mají být, čímž nejspíš dochází právě k tomu cuknutí co dlouhodobě pozoruji
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#7 V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy

Příspěvek od THOmasoj »

tak ty špatné starty opravdu vyřešily svíčky. Ke kolísání otáček se už druhý autorizák vyjádřil tak, že auto je v pořádku, a že pokud s tím nejsem ok, můžeme zkusit měnit díly
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#8 V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy

Příspěvek od David Patočka »

Pozor na vadné vstřiky, bývají příčinou zkázy motoru. Cívky jsou předpokládám OK.
Ukapávající vstřik upálí kus pístu a ten se následně rozmatlá ve válci a je vyděláno. Při zjištění této závady motoru a jeho výměně za nový,
se mají vždy dávat nové, takže se vyplatí je určitě minimálně nechat otestovat. Nedávno dovezené auto z Německa s motorem VEA 2.0T5 mělo měněn motor za nový v 70 tis. km a vstřiky tam zůstaly původní. Ve 100 tis. km se závada opakovala, dva vstřiky vadné.........motor zakopával na volnoběh a občasná závada Missfire.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#9 V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy

Příspěvek od hajnej »

Nakonec zlatej dýzl :ROFL:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#10 V60 VEA 2.0T3 špatné starty, cukání za jízdy

Příspěvek od THOmasoj »

David Patočka: O problémech se vstřikovači vím a v servise je nechali testovat a čistit. Já jsem ale žádnou změnu nepozoroval. Dostal jsem i nějaký sajrajt na čištění palivového vedení a také beze změny. Reklamaci jsem řešil u prodejce, který se spíše zaměřil na vadnou dvouhmotu a je otázkou, zda ty vstřiky tedy pro klid duše nenechat zkontrolovat ještě jednou. Máte nějaký tip komu je poslat? Dieslové bych posílal p. Kasslovy, benzínové nevím.

Navržený postup autorizovaného servisu je zkusit vyměnit palivový filtr (byť je prý doživotní) a pak vyměnit cívky.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 952
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#11 V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy

Příspěvek od ms231 »

Se asi taky kouknu na ty svicky, diky za tip. Starty mi prijdou pocitove dlouhe, ma to 50tkm stejny svicky.
Ty vstrikovace, kdyby ukapavaly na pist, pozna se to na spotrebe?
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 50
Registrován: 3 roky
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#12 V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy

Příspěvek od Bican »

Asi budu plácat nesmysly, ale
- natankoval bych Shell V-Power 90 nebo EuroOil BA 98 SUPER PLUS
- zkontroloval bych odvětrání klikové skříně
- zkontroloval hodnoty na lambda sondách možná je jedna načlá
- odpojil váhu vzduchu a zkusil
- zkontroloval sensor tlaku v sání (u dieselu je na víku ventilů)
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#13 V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy

Příspěvek od THOmasoj »

Já bych řekl, že to jsou dobré připomínky a testovat se dá i bez zbytečně vynaložených nákladů. Takže díky za komentář
- natankoval bych Shell V-Power 90 nebo EuroOil BA 98 SUPER PLUS
Jiná paliva jsem zkoušel a změnu jsem nepozoroval.
- zkontroloval bych odvětrání klikové skříně
při nastartovaným motoru je na víčku pro dolívání oleje podtlak - motor povolené víčko nasává a když víčko úplně sundám, je chod motoru hodně nepravidelný.
- odpojil váhu vzduchu a zkusil
Po odpojení váhy otáčky kolísají více, auto ztratilo výkon a odezva na plyn je zpožděná. Missfires mi Car Scanner napočítal násobně více, než co běžně ukazuje. Hrubým odhadem tak 8x. Co mě trochu překvapilo byla hláška o chybě chladícího systému a nefunkční ukazatel teploty motoru.
- zkontroloval hodnoty na lambda sondách možná je jedna načlá
- zkontroloval sensor tlaku v sání (u dieselu je na víku ventilů)
Tip jak nejjednodušeji funkce ověřit?
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 50
Registrován: 3 roky
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#14 V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy

Příspěvek od Bican »

- odvětrání klikové skříně bych nastudoval z manuálu a zkontroloval hadice a membránu. Může být prasklé nebo ucpané.
- podíval bych se na realtime data před a za katem a dohledal, jak mají vypadat.
- senzor tlaku sání bych vyndal a případně vyčistil. Pozor při čištění opatrně.

Víc toho bohužel nevím.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#15 V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy

Příspěvek od THOmasoj »

ale chování odvětrávání je správné ne? Jeho funkci chápu tak, že se snaží podtlakem ze sání odsávat spaliny a přetlak vzniklý netěstnostmi ve válcích. Tedy ve chvíli, kdy by nebyl podtlak ale přetlak, byl by problém
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 952
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#16 V60 VEA 2.0T3 kolísání otáček, cukání za jízdy

Příspěvek od ms231 »

ms231 píše: 19 zář 2023 10:12 Se asi taky kouknu na ty svicky, diky za tip. Starty mi prijdou pocitove dlouhe, ma to 50tkm stejny svicky.
Ty vstrikovace, kdyby ukapavaly na pist, pozna se to na spotrebe?
Vymenil jsem asi pred mesicem svicky. Dal jsem Bosch, origo jsem nesehnal :shock: Na poprvy mi navic z eshopu poslali nejaky jiny, se trema packama, asi na koncern. Po vymene uz startuje rychle. /Taky jsem pred tim poradne nabil baterku, nabijela se asi dva dny, ale samo o sobe to nepomohlo./ Testovano pri teplotach -12°C az 12°C. Neni to na brnk, ale to nebylo ani u novyho.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“