136kw D5 setrvak na 120kw D5
- Autor
- Zpráva
#1 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Zdravím, sehnal jsem setrvačník na 136kw D5 (2005 a výš). Někde jsem se dočetl ze by měl sedet na 120kw D5 (2001-2005), jak to s tím tedy je? Mate někdo zkušenosti?
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4743
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#2 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Zkusenost nemam ale kdyby byl problem tak tu kdyztak mam ten spravnej za par supu
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 636
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#3 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Tady popisuje, že není kompatibilní:
#4 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Mě by zajímalo, jak by se ta Dé5ětka chovala bez dvouhmoty. Ovce III 1,6 ji nemá. A je to čtyřválec. Vůbec jsem to nepoznal. Jednu chvíli jezdil s kolegou v nějakém TDCI jedničkovém fakusu - údajně předělaném z dvouhmoty na jednohmotu - nepoznal sem to. Rsp nic, co by bylo horší, než chování dvouhmoty po 200tkm.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 38
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy
- Vůz: XC90 D5 AWD 2010
#5 136kw D5 setrvak na 120kw D5
ono asi nejde ani tolik o to, jak se chova, ale co to dela prevodovce, ne?
rozdil by mel byt jen v razech.
rozdil by mel byt jen v razech.
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 686
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#6 136kw D5 setrvak na 120kw D5
vidim to stejne jako Max007
driv sice auta nemely dvouhmotu, jenze taky nemely 400Nm na klice pri 2000 ot/min...
driv sice auta nemely dvouhmotu, jenze taky nemely 400Nm na klice pri 2000 ot/min...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
#7 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Při jakéoli prudké změně otáček, dostává ta dvouhmota naprdel jaxviňa, a prakticky to schytá jako první. Fajn, to je jasný. Do jisté míry to dokáže "změkčit", ale stejně by mě zajímal ten opravdový dopad. Co lidí jezdí z dvohmotou po smrti, a kolik lidí jí má už kousnutou.... já to slyším asi u každýho druhýho dehťáku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 686
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#8 136kw D5 setrvak na 120kw D5
spis si myslim ze jde o akceleraci naplno "vocpoda", kdy pusobi ty pohyby na prevodovku jako "priklepovka", protoze klikovka pri kazdym vybuchu ve valci trochu zrychli a nez se setrvacnosti dotoci k dalsimu vybuchu tak trochu zpomali...neboli netoci se rovnomerne....to jsou ty torzni kmity, ktery ma dvouhnota filtrovat. Cim mas vic valcu tim to dela min, cim jedes na vyssi otacky tim to dela min, cim mas vyssi koutak tim to dela vic atd. Je to nejakej matematickej konstrukt vyrobce auta, aby "stacila" min dimenzovana prevodovka. Jak je to po 15ti letech provozu a 300tkm je asi otazka jina...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#9 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Takže řešení je mezi volantem a sedačkou
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#10 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Já teda nevim, jen si myslim... ALE dvouhmota má právě vyrovnávat hlavně kmity mezi jednotlivými explozemi válců, jak píše powl.
Na netu dohledáš spousty fotek, jak pak při tahu "vocpoda" dopadají klikovky
Mě klepala (dvouhmota) převodovka i na superblackbirdu, což je 1,1l motorka 4 válec, na Kájovi, D24 L6 atmo diesel s M47 pětikvaltem, na Fabii MPi 1,4... prostě časem se vyběhaji vůle v převodech a při vhodné konštalaci to kmitá, no.
Dvouhmotový setrvačník je právě hlavně setrvačník, kterej oddělí pulsy motoru od zbytku auta. Potom může být klikovka a převodovka tenčí a lehčí, čímž se ušetří hmotnost, ale hlavně peníze.
Na netu dohledáš spousty fotek, jak pak při tahu "vocpoda" dopadají klikovky
Mě klepala (dvouhmota) převodovka i na superblackbirdu, což je 1,1l motorka 4 válec, na Kájovi, D24 L6 atmo diesel s M47 pětikvaltem, na Fabii MPi 1,4... prostě časem se vyběhaji vůle v převodech a při vhodné konštalaci to kmitá, no.
Dvouhmotový setrvačník je právě hlavně setrvačník, kterej oddělí pulsy motoru od zbytku auta. Potom může být klikovka a převodovka tenčí a lehčí, čímž se ušetří hmotnost, ale hlavně peníze.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#11 136kw D5 setrvak na 120kw D5
No ano, v zásadě to asi víme dobře. S počtem válců a otáčkami je to myslím taky celkem jasný. Asi jen idiot si doprovolně krágluje auto tím, že tam něco narve, nebo tomu šlape vocpoda jako dobytek. S tou ušetřenou hmotou na klice mě to nenapadlo. Stejně - mě to příjde jen jakási honitba po té hladkosti, které je po 150-200 stejně v řiti, a málokdo tu dvouhmotu mění, jak si takle párkrát klepne. Káždý to drancuje na smrt, a to si myslím, že možná dostává ta fofrskříň na prdel ještě víc.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Hele u převodovky, si já osobně myslim, je to fuk, je to jen o komfortu, že tam neni slyšet cvakání. Který umí bejt výrazně hlasitější, než samotnej motor, kor uvnitř. Co dostává kouř je klika, která to vydrží jen chvíli. Jak dlouhá ta chvíle je, to ví jen pánbů.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#13 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Dobře a jak je to tedy u automatu v zamčení? Je tam nějaký pružný element mezi klikou a převody?
Nebo jen trpí ojniční šály, když tomu pan řídící dá čoud vocpoda, stejně jako u manuálu s jednohmotou?
Nebo jen trpí ojniční šály, když tomu pan řídící dá čoud vocpoda, stejně jako u manuálu s jednohmotou?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 636
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#14 136kw D5 setrvak na 120kw D5
No přechod na jednohmotu se relativně vyplatí jen ve dvou případech: 1. při výrazném zvyšování výkonu, při kterém by šla dvouhmota hned do kytek, nebo 2. když je výrazně levnější, než dvouhmota. Na D5 se žádná náhrada v jednohmotě nedělá, jedině použít nějaký sportovní set určený na T5/R, který ale vyjde na dvojnásobek, co dvouhmota, takže nesmysl. Jinak si ale myslím, že by to fungovalo relativně normálně, u pětiválce se expanze překrývají, tak tam nejsou žádný velký rázy. Na druhou stranu tříhřídelové převodovky jednohmotu moc netrpí a mají tendence chrastit na volnoběh.mr1 píše: ↑25 kvě 2023 05:28 Mě by zajímalo, jak by se ta Dé5ětka chovala bez dvouhmoty. Ovce III 1,6 ji nemá. A je to čtyřválec. Vůbec jsem to nepoznal. Jednu chvíli jezdil s kolegou v nějakém TDCI jedničkovém fakusu - údajně předělaném z dvouhmoty na jednohmotu - nepoznal sem to. Rsp nic, co by bylo horší, než chování dvouhmoty po 200tkm.
Když jsem dal jednohmotu na Golfa 1.9TDI místo funkční dvouhmoty, tak bylo znát, že je motor na volnoběh a do 2000ot. hlučnější a přenáší více vibrací. Když jsem dal jednohmotu na Oktávku 1.9TDI místo zaseklé dvouhmoty, tak to bylo naopak lepší, protože jednohmota měla aspoň odpruženou lamelu. A třeba u těch oktávek 1.6TDI, tam na dvojkovou do 2010 dávali dvouhmotu a od 2011 jednohmotu a bylo znát, že ty s dvouhmotou v nízkých otáčkách výrazně méně duní. A taky od chvíle, kdy mají ty 1.6TDI jednohmotu, tak výrazně více odchází převodovky
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Romulusw: automat spíná zámek měniče až při určitý otáčkách, právě tam, kde už nejsou ty rázy tak znát. Podle počtu válců samozřejmě, čim víc, tim dřív to může zamknout. A zase, pokud na to hamstneš, tak se zámek rozepne. To už je pak jen záležitost SW převodovky. Třeba na krabicích u AW převodovek se zámek aktivuje až od cca 2500ot, pokud jedeš normálně.
Překvapivě dlouho mi trvalo najít pěkný video, který tu funkci vysvětluje.
Překvapivě dlouho mi trvalo najít pěkný video, který tu funkci vysvětluje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4945
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#16 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Jj, takže toho dementního řidiče vlastně opravuje ten počítač od aisinu
Dík za osvětlení.
Dík za osvětlení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 686
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#17 136kw D5 setrvak na 120kw D5
koukam ze ta spojka zamku menice je taky vodpruzena...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Jojo, ale to bude taky kvůli tomu, proč jsou odpružený klasický lamely, aby pružiny omezily ráz do převodovky a šetřily třecí elementy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#19 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Hoši dvojhmota je čisto k tomu aby tlmila špičkové rázy momentu počas jednej otáčky. Je jedno či to je 3hrnek ale 6ti válec od BMW. Jedná sa o to že, pokud máš menovitý moment 400Nm, tak v špičke tam je cca 2-4x tolik. Menovitý moment je proste len locha pod krivkou toho aktuálneho (neco jako efektívne napätie v sieti). Zuby v prevodoch sa práve dimenzujú na ten špičkový moment. Od určitého momentu začne dimenzovanie zubov neumerne narastať vzhľadom na menovity moment motoru.
http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/torsional_excitation_from_piston_engines.htm
S pocitom pri jazde to nemá nič moc spoločné, zotvačnosť vozidla vzhľadom na zotrvačnosť motoru kor pri zaradenom 4-5q je enormná aby to bolo cítiť pri jazde. Samozrejme nehovorím ked to niekto dusí na 5q -35kn/h.
V škole nám hovorili že tá hranica je pri ktorej sa to láme je u bežných osobákoch cca 70-80kw (pretože všetky osobáky majú +- rovnaké rozpätie RPM). Pekne je to videť pri Ovci... OI 66kw nemá, OI 74kw Nená, OII 77kW Má, OI 94 Má Dvojhmotu.
BTW podobná hrnaica je pre IC od výkonu.
http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/torsional_excitation_from_piston_engines.htm
S pocitom pri jazde to nemá nič moc spoločné, zotvačnosť vozidla vzhľadom na zotrvačnosť motoru kor pri zaradenom 4-5q je enormná aby to bolo cítiť pri jazde. Samozrejme nehovorím ked to niekto dusí na 5q -35kn/h.
V škole nám hovorili že tá hranica je pri ktorej sa to láme je u bežných osobákoch cca 70-80kw (pretože všetky osobáky majú +- rovnaké rozpätie RPM). Pekne je to videť pri Ovci... OI 66kw nemá, OI 74kw Nená, OII 77kW Má, OI 94 Má Dvojhmotu.
BTW podobná hrnaica je pre IC od výkonu.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#20 136kw D5 setrvak na 120kw D5
Každopádně k původnímu dotazu :
Dvouhmota ze 136 nelze použít na starou 120 kw, auto potom nelze nastartovat.
Je to způsobeno tím, že setrvačníky mají rozdílné polohy snímačů otáček, stačí je položit přesně na sebe a bude to hned jasné.
Dvouhmota ze 136 nelze použít na starou 120 kw, auto potom nelze nastartovat.
Je to způsobeno tím, že setrvačníky mají rozdílné polohy snímačů otáček, stačí je položit přesně na sebe a bude to hned jasné.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek