136kw D5 setrvak na 120kw D5

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5
Registrován: 1 rok
Bydliště: Zdice
Vůz: S60 I D5244T

#1 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od herobrinsorbo »

Zdravím, sehnal jsem setrvačník na 136kw D5 (2005 a výš). Někde jsem se dočetl ze by měl sedet na 120kw D5 (2001-2005), jak to s tím tedy je? Mate někdo zkušenosti?

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Ondra. »

Zkusenost nemam ale kdyby byl problem tak tu kdyztak mam ten spravnej za par supu
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#3 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od jirkaTDI »

Tady popisuje, že není kompatibilní:

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#4 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od mr1 »

Mě by zajímalo, jak by se ta Dé5ětka chovala bez dvouhmoty. Ovce III 1,6 ji nemá. A je to čtyřválec. Vůbec jsem to nepoznal. Jednu chvíli jezdil s kolegou v nějakém TDCI jedničkovém fakusu - údajně předělaném z dvouhmoty na jednohmotu - nepoznal sem to. Rsp nic, co by bylo horší, než chování dvouhmoty po 200tkm.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 38
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

#5 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Max007 »

ono asi nejde ani tolik o to, jak se chova, ale co to dela prevodovce, ne?
rozdil by mel byt jen v razech.
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#6 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od powl »

vidim to stejne jako Max007
driv sice auta nemely dvouhmotu, jenze taky nemely 400Nm na klice pri 2000 ot/min...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#7 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od mr1 »

Při jakéoli prudké změně otáček, dostává ta dvouhmota naprdel jaxviňa, a prakticky to schytá jako první. Fajn, to je jasný. Do jisté míry to dokáže "změkčit", ale stejně by mě zajímal ten opravdový dopad. Co lidí jezdí z dvohmotou po smrti, a kolik lidí jí má už kousnutou.... já to slyším asi u každýho druhýho dehťáku.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#8 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od powl »

spis si myslim ze jde o akceleraci naplno "vocpoda", kdy pusobi ty pohyby na prevodovku jako "priklepovka", protoze klikovka pri kazdym vybuchu ve valci trochu zrychli a nez se setrvacnosti dotoci k dalsimu vybuchu tak trochu zpomali...neboli netoci se rovnomerne....to jsou ty torzni kmity, ktery ma dvouhnota filtrovat. Cim mas vic valcu tim to dela min, cim jedes na vyssi otacky tim to dela min, cim mas vyssi koutak tim to dela vic atd. Je to nejakej matematickej konstrukt vyrobce auta, aby "stacila" min dimenzovana prevodovka. Jak je to po 15ti letech provozu a 300tkm je asi otazka jina...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4944
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#9 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Romulusw »

Takže řešení je mezi volantem a sedačkou :wink:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Urvanej »

Já teda nevim, jen si myslim... ALE dvouhmota má právě vyrovnávat hlavně kmity mezi jednotlivými explozemi válců, jak píše powl.
Na netu dohledáš spousty fotek, jak pak při tahu "vocpoda" dopadají klikovky :-D
Mě klepala (dvouhmota) převodovka i na superblackbirdu, což je 1,1l motorka 4 válec, na Kájovi, D24 L6 atmo diesel s M47 pětikvaltem, na Fabii MPi 1,4... prostě časem se vyběhaji vůle v převodech a při vhodné konštalaci to kmitá, no.
Dvouhmotový setrvačník je právě hlavně setrvačník, kterej oddělí pulsy motoru od zbytku auta. Potom může být klikovka a převodovka tenčí a lehčí, čímž se ušetří hmotnost, ale hlavně peníze. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#11 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od mr1 »

No ano, v zásadě to asi víme dobře. S počtem válců a otáčkami je to myslím taky celkem jasný. Asi jen idiot si doprovolně krágluje auto tím, že tam něco narve, nebo tomu šlape vocpoda jako dobytek. S tou ušetřenou hmotou na klice mě to nenapadlo. Stejně - mě to příjde jen jakási honitba po té hladkosti, které je po 150-200 stejně v řiti, a málokdo tu dvouhmotu mění, jak si takle párkrát klepne. Káždý to drancuje na smrt, a to si myslím, že možná dostává ta fofrskříň na prdel ještě víc.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Urvanej »

Hele u převodovky, si já osobně myslim, je to fuk, je to jen o komfortu, že tam neni slyšet cvakání. Který umí bejt výrazně hlasitější, než samotnej motor, kor uvnitř. Co dostává kouř je klika, která to vydrží jen chvíli. Jak dlouhá ta chvíle je, to ví jen pánbů. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4944
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#13 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Romulusw »

Dobře a jak je to tedy u automatu v zamčení? Je tam nějaký pružný element mezi klikou a převody?

Nebo jen trpí ojniční šály, když tomu pan řídící dá čoud vocpoda, stejně jako u manuálu s jednohmotou?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#14 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od jirkaTDI »

mr1 píše: 25 kvě 2023 05:28 Mě by zajímalo, jak by se ta Dé5ětka chovala bez dvouhmoty. Ovce III 1,6 ji nemá. A je to čtyřválec. Vůbec jsem to nepoznal. Jednu chvíli jezdil s kolegou v nějakém TDCI jedničkovém fakusu - údajně předělaném z dvouhmoty na jednohmotu - nepoznal sem to. Rsp nic, co by bylo horší, než chování dvouhmoty po 200tkm.
No přechod na jednohmotu se relativně vyplatí jen ve dvou případech: 1. při výrazném zvyšování výkonu, při kterém by šla dvouhmota hned do kytek, nebo 2. když je výrazně levnější, než dvouhmota. Na D5 se žádná náhrada v jednohmotě nedělá, jedině použít nějaký sportovní set určený na T5/R, který ale vyjde na dvojnásobek, co dvouhmota, takže nesmysl. Jinak si ale myslím, že by to fungovalo relativně normálně, u pětiválce se expanze překrývají, tak tam nejsou žádný velký rázy. Na druhou stranu tříhřídelové převodovky jednohmotu moc netrpí a mají tendence chrastit na volnoběh.

Když jsem dal jednohmotu na Golfa 1.9TDI místo funkční dvouhmoty, tak bylo znát, že je motor na volnoběh a do 2000ot. hlučnější a přenáší více vibrací. Když jsem dal jednohmotu na Oktávku 1.9TDI místo zaseklé dvouhmoty, tak to bylo naopak lepší, protože jednohmota měla aspoň odpruženou lamelu. A třeba u těch oktávek 1.6TDI, tam na dvojkovou do 2010 dávali dvouhmotu a od 2011 jednohmotu a bylo znát, že ty s dvouhmotou v nízkých otáčkách výrazně méně duní. A taky od chvíle, kdy mají ty 1.6TDI jednohmotu, tak výrazně více odchází převodovky :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Urvanej »

Romulusw: automat spíná zámek měniče až při určitý otáčkách, právě tam, kde už nejsou ty rázy tak znát. Podle počtu válců samozřejmě, čim víc, tim dřív to může zamknout. A zase, pokud na to hamstneš, tak se zámek rozepne. To už je pak jen záležitost SW převodovky. Třeba na krabicích u AW převodovek se zámek aktivuje až od cca 2500ot, pokud jedeš normálně.
Překvapivě dlouho mi trvalo najít pěkný video, který tu funkci vysvětluje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4944
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#16 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Romulusw »

Jj, takže toho dementního řidiče vlastně opravuje ten počítač od aisinu :D

Dík za osvětlení.

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#17 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od powl »

koukam ze ta spojka zamku menice je taky vodpruzena...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Urvanej »

Jojo, ale to bude taky kvůli tomu, proč jsou odpružený klasický lamely, aby pružiny omezily ráz do převodovky a šetřily třecí elementy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#19 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od Pongo »

Hoši dvojhmota je čisto k tomu aby tlmila špičkové rázy momentu počas jednej otáčky. Je jedno či to je 3hrnek ale 6ti válec od BMW. Jedná sa o to že, pokud máš menovitý moment 400Nm, tak v špičke tam je cca 2-4x tolik. Menovitý moment je proste len locha pod krivkou toho aktuálneho (neco jako efektívne napätie v sieti). Zuby v prevodoch sa práve dimenzujú na ten špičkový moment. Od určitého momentu začne dimenzovanie zubov neumerne narastať vzhľadom na menovity moment motoru.

http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/torsional_excitation_from_piston_engines.htm

S pocitom pri jazde to nemá nič moc spoločné, zotvačnosť vozidla vzhľadom na zotrvačnosť motoru kor pri zaradenom 4-5q je enormná aby to bolo cítiť pri jazde. Samozrejme nehovorím ked to niekto dusí na 5q -35kn/h.
V škole nám hovorili že tá hranica je pri ktorej sa to láme je u bežných osobákoch cca 70-80kw (pretože všetky osobáky majú +- rovnaké rozpätie RPM). Pekne je to videť pri Ovci... OI 66kw nemá, OI 74kw Nená, OII 77kW Má, OI 94 Má Dvojhmotu.
BTW podobná hrnaica je pre IC od výkonu.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#20 136kw D5 setrvak na 120kw D5

Příspěvek od David Patočka »

Každopádně k původnímu dotazu :
Dvouhmota ze 136 nelze použít na starou 120 kw, auto potom nelze nastartovat.
Je to způsobeno tím, že setrvačníky mají rozdílné polohy snímačů otáček, stačí je položit přesně na sebe a bude to hned jasné.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“