Retrofit varovného dveřního LED osvětlení S60 2006

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 265
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#1 Retrofit varovného dveřního LED osvětlení S60 2006

Příspěvek od JiFi »

Ahoj,

právě jsem dokončil (a hlavně vykoumal :-D) retrofit varovného dveřního osvětlení, které starší Volva z nějakého pro mě nepochopitelného důvodu nemají, navzdory tomu, že jinak auto svítí celkem vzato jak lunapark díky srandičkám typu poziční světla po stranách v předních i zadních světlech.

Po experimentování s magnetickými kontakty jsem došel k závěru, že jediná správná cesta bude dotáhnout kabel k nožnímu osvětlení, které si auto aktivuje na základě informace o světelných podmínkách ze svět. čidla a které zhasíná po nastartování a rozsvěcí se naopak po vypnutí motoru, samozřejmě zhasíná se zamčením vozu při zavřených dveřích. Také se rozsvěcí za nastartovaného motoru při otevření dveří, což je přesně chování, které je potřeba pro varovné dveřní osvětlení.

Zatím mám vymyšlený a odzkoušený postup, hotovo mám ve dveřích u řidiče a spolujezdce, budu průběžně aktualizovat a přidávat fotky.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Je tedy potřeba dostat kabel od spínaných +12V z nožního světla do dveří, což obnáší toto:

0) Sehnat si nějaký elektrokabel (určitě lanko kvůli namáhání, hodí se dvoulinka pro barevné odlišení, já volil CYLY 2x0,5 černý), který bude napájet dveřní LEDku, vybrat si světlo (já volil kulaté "poziční světlo LED Červené, W80 o29/21mm, kabel 0,25m") a vymyslet, jak a kam ve dveřích se bude montovat; ideálně také dutinky na kabely a kleště na jejich krimpování, aby byly všechny kabely řádně zakončeny
1) sundat dveřní tapec (návod např. na YouTube - výměna repro), tenký šroubovák/tyčka, TX25
2) sundat spodní plast pod volantem, TX25
3) povolit a demontovat dveřní konektor (2 matky zevnitř dveří za kloubem; ideálně malá gola, tuším 11 vnější šestihran)
3) protáhnout kabel skrz gumové průchodky protahovacím perem a skrz konektor
3a) jedna průchodka je ve dveřích za černým plastovým krytem, který jde jednoduše vycvaknout, a vede k bílému dveřnímu konektoru zevnitř dveří - tady se protahuje celkem jednoduše, průchodku/husí krk si jde povytáhnout a narovnat
3b) OPATRNĚ provrtat konektor (obě části) - v rozích kolem kontaktů uvnitř oválu je poměrně dost místa pro 3-4mm otvor - a protáhnout kabel otvorem
3c) protáhnout protahovací pero gumovou průchodkou vedoucí z meziprostoru mezi dveřmi a kastlí až do prostoru nad nohama řidiče - tato průchodka je opravdu dlouhá a vlnitá, protahoval jsem asi půl hodiny a musel jsem ji dost povytáhnout, uprostřed udělat malou díru a přijet znovu s perem z druhé strany (tzn. z auta), navázat kabel a vtáhnout dovnitř. Jde to o dost lépe s mýdlem, na stranu spolujezdce už jsem si ho opatřil a bylo to znát, průchodka mi na této straně také připadala kratší
4) napojit dotažený kabel na spínaných +12V nožního světla - je to pól na opačné straně světla (bráno směrem od konektoru), tedy ten vzdálenější - řešil jsem připájením krátkého kablíku od pólu ven ze světla, kde šel do 3pólové WAGO svorky s páčkou (aby se daly hezky připojit další kabely včetně toho od dveřního světla zadních dveří), kabel je třeba od světla vyvést směrem ke dveřím, tam je otvor, kudy přichází kabely
5) napojit dotažených spínaných +12V z nožního světla ve dveřích na příslušný pól varovného LED světla (napřed odzkoušet polaritu)
6) napojit -pól LED světla na zemnící vodič - tlustý černý kabel vedoucí do šedého konektoru dveřní jednotky - ve spodní řadě pinů (na straně, kde je zobáček konektoru, je to druhý zprava; nejvíc vpravo je šedý); řešil jsem rychloupínacími svorkami a přímou WAGO
7) odzkoušet, že vše funguje a dveřní světlo zhasíná s nožními, nechat dostatečně dlouhé kabely ve dveřích k LED světlu kvůli sundávaní tapecu, případně si víc pohrát a udělat to přes nějaký konektorový systém
8 ) zalepit otvor v konektoru kolem drátu tam, kde ho nezakryje gumová průchodka (řešil jsem Mamutem)
9) vše namontovat zpátky, přichytit dotažené kabely k původnímu svazku, zapojit konektory, spojky/svorky zaizolovat smršťovacími bužírkami/elektrikářskou izolepou, navléknout límce gumových průchodek na konektory; dotažené kabely jsem ještě obalil pěnovou izolací na trubky, aby nemohly ve dveřích cestovat
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“