TF81-SC Adaptace převodovky?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 11
- Registrován: 1 rok 4 měsíce
- Bydliště: Žerotice
- Vůz: V90 D4 140kW
#1 TF81-SC Adaptace převodovky?
Ahoj, chystám se sám vyměnit olej v převodovce. Na youtube jsou videa jak na to. V jednom videu prováděli adaptaci a v dalším ne. Co je tedy správně? Pro mne by bylo jednodusší bez, ale aby se pak něco nepokazilo. Volvo V90 2018
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13169
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 TF81-SC Adaptace převodovky?
Pokud převodovka funguje normálně, tak jenom vyresetovat olej, adaptace ne.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 11
- Registrován: 1 rok 4 měsíce
- Bydliště: Žerotice
- Vůz: V90 D4 140kW
#3 TF81-SC Adaptace převodovky?
Pri dojizdeni na krizovatku citim tvrdsi prechody, takze se asi adaptaci nevyhnu. Ještě jaka znacka je optimalni? Volvo mi prijde predrazene, kdyz vezmu 14 litru, tak uz je to ranec. Aisin vyrabi primo pro tuto prevedovku olej, mnohem levnejsi nez volvackej, ale k sehnani je asi jen v americe. Mohl by byt liquimoly 1800? Je nekdo pobliz Znojma, kdo by mi udelal adaptaci?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13169
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 TF81-SC Adaptace převodovky?
Ravenol T-WS
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#5 TF81-SC Adaptace převodovky?
Ahoj, ozivim temu, V90 D4 s 130tis km, robi mi to presne, co jordrovi. Pri dojazde do krizovatky je tam celkom tvrde podradenie. Olej kupeny mam, buduci vikend to chcem vymenit. Predpokladam, ze to bude prva vymena, auto bolo predtym servisovane len v ofiko servisoch vo Svedsku.
Vidu budem mat k dispozicii, z citania fora som zatial pochopil, ze mam maximalne oznacit vymenu oleja, ale adaptacii sa nechytat. Je to takto spravne? Alebo ked mam problemy s dochadzanim do krizovatky, tak tam mam hned urobit aj adaptaciu?
Vidu budem mat k dispozicii, z citania fora som zatial pochopil, ze mam maximalne oznacit vymenu oleja, ale adaptacii sa nechytat. Je to takto spravne? Alebo ked mam problemy s dochadzanim do krizovatky, tak tam mam hned urobit aj adaptaciu?
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#6 TF81-SC Adaptace převodovky?
Urcite prihod cistic a kondicioner od BG(je to tu popsane tak 4567x, hledej...).
Ano, zminovane problemy by mela vyresit adaptace. Jinak adaptaci nikdy nemas co skazit(pokud ji tede nedas smazat).
Ano, zminovane problemy by mela vyresit adaptace. Jinak adaptaci nikdy nemas co skazit(pokud ji tede nedas smazat).
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5173
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#7 TF81-SC Adaptace převodovky?
No hlavne Vida je ti na V90 k prdu.
#8 TF81-SC Adaptace převodovky?
Najprv som nevedel, ci budem mat pristup k oficialnej volvo diagnostike, tak som chcel vymenit len 2x4L a dufat, ze si s tym zriedenym "novym" olejom prevodovka nejak poradi. Bal som sa to prilis vycistit bez odkliknutia noveho oleju v pocitaci, nech nema prevodovka sok z kvapaliny s uplne inymi parametrami, jak bola poslednych x tisic km naucena. Potom vymenit dalsich 2x4L za par mesiacov.
Ale vyzera to, ze budem mat aj plnu diagnostiku, tak tam prihodim aj ten kondicioner a kliknem adaptaciu, snad to nedoserem.
Dikes.
#9 TF81-SC Adaptace převodovky?
Tak pridávam skúsenosť z výmeny, bolo to fakt easy. Tri bity, momentový kľúč a hotovo.
Nakoniec som nemal prístup k Volvo diagnostike, ale len k univerzálnej, ktorá ale chvalabohu vedela prečítať teplotu oleja v prevodovke. Pred výmenou som si urobil kolečko asi 15km, takže po poslednom naliatí oleja, naštartovaní a popreradzovaní mala prevodovka hneď 51 stupňov.
Posledný nálev by asi stačil 3L alebo 3.5L, ja som nalial celé 4 litre a vytekalo to do správnej hladiny dosť dlho.
Prekvapilo ma aj to, aký čistý bol ten olej po 140tis km, pridávam obrázok originál oleja (prvva priloha) a obrázok po prvom preplachu (druha priloha). Auto jazdí 80-90% života po dialnici, asi to ten olej až tak neničí. Keď som videl, že ten starý olej neni hnusná nepriehľadná čierna hmota, jak ukazovali na zopár švédskych videách, tak som urobil len jeden výplach a druhá náplň už bola finálna.
Keď som vypúšťal finálnu hladinu cez malý šróbik, tak olej vyzeral ako nový, len menej intenzívne červený. Nezdalo sa mi to, tak som to ešte rýchlo zatiahol, dal auto dole, minutku radil a dokončil som vypúšťanie, ale bol rovnako číry.
Tretiu 4L bandasku som tam teda nelial a vymením nejak cez zimu. BG mi tiež nestihlo pred víkendom prísť, takže prilejem nejak pred zimou.
Auto teraz radí z 1 na 2 a 3 úplne hladko, pri podraďovaní do križovatky už nekope, ale stále je tam to podradenie znateľné. Prvých 15-20 mestských km som mal pocit, ako keby pri zastavovaní do križovatky vyradil rýchlosť príliš neskoro, až po klesnutí otáčok pod volnobeh, ale už sa to naučil
Za týždeň idem na ročný servis do Volva, tak ich poprosím, nech mi vo volvo diagnostike kliknú nový olej a prípadne aj adaptáciu a myslím, že to bude paráda. Ďakujem fóru za rady a dodanie odvahy
Nakoniec som nemal prístup k Volvo diagnostike, ale len k univerzálnej, ktorá ale chvalabohu vedela prečítať teplotu oleja v prevodovke. Pred výmenou som si urobil kolečko asi 15km, takže po poslednom naliatí oleja, naštartovaní a popreradzovaní mala prevodovka hneď 51 stupňov.
Posledný nálev by asi stačil 3L alebo 3.5L, ja som nalial celé 4 litre a vytekalo to do správnej hladiny dosť dlho.
Prekvapilo ma aj to, aký čistý bol ten olej po 140tis km, pridávam obrázok originál oleja (prvva priloha) a obrázok po prvom preplachu (druha priloha). Auto jazdí 80-90% života po dialnici, asi to ten olej až tak neničí. Keď som videl, že ten starý olej neni hnusná nepriehľadná čierna hmota, jak ukazovali na zopár švédskych videách, tak som urobil len jeden výplach a druhá náplň už bola finálna.
Keď som vypúšťal finálnu hladinu cez malý šróbik, tak olej vyzeral ako nový, len menej intenzívne červený. Nezdalo sa mi to, tak som to ešte rýchlo zatiahol, dal auto dole, minutku radil a dokončil som vypúšťanie, ale bol rovnako číry.
Tretiu 4L bandasku som tam teda nelial a vymením nejak cez zimu. BG mi tiež nestihlo pred víkendom prísť, takže prilejem nejak pred zimou.
Auto teraz radí z 1 na 2 a 3 úplne hladko, pri podraďovaní do križovatky už nekope, ale stále je tam to podradenie znateľné. Prvých 15-20 mestských km som mal pocit, ako keby pri zastavovaní do križovatky vyradil rýchlosť príliš neskoro, až po klesnutí otáčok pod volnobeh, ale už sa to naučil
Za týždeň idem na ročný servis do Volva, tak ich poprosím, nech mi vo volvo diagnostike kliknú nový olej a prípadne aj adaptáciu a myslím, že to bude paráda. Ďakujem fóru za rady a dodanie odvahy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5173
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#10 TF81-SC Adaptace převodovky?
Ano, vytekalo dlouho, protoze je to prevodovka TF81SG a ta ma misto 8mm dirku uz jen 6mm.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#11 TF81-SC Adaptace převodovky?
ty obrázky co jsi přiložil nemají žádnou vypovídací schopnost o čistotě transmission fluid, vidíš ten rozdíl v průhlednosti?
jsem předtím zachytil do odměrných nádob, přes přepad zachyceno 0,7 litrů a přes velký výpustný otvor 2,0 litry, takže celkem jsem vylil zhruba 3*2,7 litrů a pak jsem ještě kontrolně vypustil po třetím dolití přepadem asi 0,8 l(které jsem předtím jako navíc 0,1 l přidal-(pro ověření množství) shrnuto 3*2,7=8,1 a na závěr doplněno 0,8 l nové kapaliny, čili dohromady je ve voze zaokrouhleno
9l new ravenolu. Teplotu zahřátí kapaliny jsem řešil selským rozumem, při vědomí, že objemová roztažnost oleje 4,6% při zahřátí
z 20st. C na 80 st. C, já to dělal při těch vedrech v garáži asi 24 st. C. a vždy po jednom na puštění a vypuštění jsem nechal motor běžet asi 10-20 minut a postupně po 20ti vteřinách měnil převodové stupně.
ta průzračná kapalina ve sklenici je množství co bylo vypuštěno po 3tí výměně - cca 0,8l, to už jsem si udělal jen pro sebe kontrolně
na barvu co vytéká a stejné množství jsem pak dolil, čili tolik i nad přepad.
auto po celou dobu ustaveno ve stejné poloze.
Přidáno za 7 minut 48 sekund:
ještě dodám, že po této výměně se mi s autem jezdí skoro jak v mercedesu, fakt jsem překvapen.
Přidáno za 12 minut 30 sekund:
přidávám foto s kovovým stěrem po vypuštění ATF, je to sice málo, ale už se něco objevilo - uprostřed obrázku, míchá se to
s odleskem od osvětlení
a to má převodovka ujeto 52 tkm, tmavá kapalina 52 tkm a ta průzračná je po třetím dolití, vždy doplněno množství, které jsem předtím zachytil do odměrných nádob, přes přepad zachyceno 0,7 litrů a přes velký výpustný otvor 2,0 litry, takže celkem jsem vylil zhruba 3*2,7 litrů a pak jsem ještě kontrolně vypustil po třetím dolití přepadem asi 0,8 l(které jsem předtím jako navíc 0,1 l přidal-(pro ověření množství) shrnuto 3*2,7=8,1 a na závěr doplněno 0,8 l nové kapaliny, čili dohromady je ve voze zaokrouhleno
9l new ravenolu. Teplotu zahřátí kapaliny jsem řešil selským rozumem, při vědomí, že objemová roztažnost oleje 4,6% při zahřátí
z 20st. C na 80 st. C, já to dělal při těch vedrech v garáži asi 24 st. C. a vždy po jednom na puštění a vypuštění jsem nechal motor běžet asi 10-20 minut a postupně po 20ti vteřinách měnil převodové stupně.
ta průzračná kapalina ve sklenici je množství co bylo vypuštěno po 3tí výměně - cca 0,8l, to už jsem si udělal jen pro sebe kontrolně
na barvu co vytéká a stejné množství jsem pak dolil, čili tolik i nad přepad.
auto po celou dobu ustaveno ve stejné poloze.
Přidáno za 7 minut 48 sekund:
ještě dodám, že po této výměně se mi s autem jezdí skoro jak v mercedesu, fakt jsem překvapen.
Přidáno za 12 minut 30 sekund:
přidávám foto s kovovým stěrem po vypuštění ATF, je to sice málo, ale už se něco objevilo - uprostřed obrázku, míchá se to
s odleskem od osvětlení
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
#12 TF81-SC Adaptace převodovky?
Videl som tú svoju kvapalinu v storočnej odlevke zožltnutej z tisíc výmen motorového oleja a bola priehľadnejšia ako tá na obrázku od KSW vľavo dole. Miešal som to ako doporučoval technik z volvo servisu na videu po švédsky, 10 sekund v každej polohe, vrátane 1,2,3
Možno to poctivci v Nemeckom Volve menili, ktovie. To auto fakt chodí z 80-90% na osmičke po dialnici.
Možno to poctivci v Nemeckom Volve menili, ktovie. To auto fakt chodí z 80-90% na osmičke po dialnici.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#13 TF81-SC Adaptace převodovky?
vím, že ta má vyměněná není jak nová, ale i proto mám náplň 0,8l nad rysku a po několika tkm to lehce zkontroluji.
ta průhlednost závisí jak daleko je umístěna láhev od světelného zdroje, tu tmavou kapalinu mi žárovka neprosvítila.
ta průhlednost závisí jak daleko je umístěna láhev od světelného zdroje, tu tmavou kapalinu mi žárovka neprosvítila.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
#14 TF81-SC Adaptace převodovky?
Blbá otázka, ale nespôsobuje vysoká hladina oleja v týchto 8 rýchlostných Aisinoch tvrdé preradenia? Čo vlastne znamená 0,8L nad rysku? Bol som v tom, že tieto nové prevodovky už žiadnu rysku nemajú.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#15 TF81-SC Adaptace převodovky?
Ryskou je myšleno ten kontrolní vypouštěcí šroub, kterým se potom rovná hladina. Tzn. naleješ tam vždy o něco víc a pak to při určité teplotě a při zapnutém motoru vypustíš a tím uděláš hladinu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 626
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#16 TF81-SC Adaptace převodovky?
Má cenu trápit se s adaptacemi, když jsem na tom následovně?
Při letních teplotách celkem pravidelně (ale ne nutně vždy) se dočkám celkem slušného tvrdého kopance při podřazení z 5 na 4. Jen pod plynem, jakmile si to tam skočí bez plynu je to OK, někdy cítit jen jemné škubnutí.
V zimě od toho bývá dost pokoj.
Olej už to má za sebou asi 3x. Naposledy raolsa s výplachem a kondicionerem.
Auto takhle jezdí už třetí rok.
Na místě přehazuji z P postupně a pomalu, parkuji přes N s ručkou. Chovám se k němu jak v rukavičkách.
Mám být smířen s tím, že bude potřeba rozvaděč a nebo by to adaptace mohli udělat?
Ještě mě napadá množství oleje. Kdyby ho bylo o maličko víc, projeví se to asi hlavně v létě pro vyšších teplotách o to znatelněji, ne?
Při letních teplotách celkem pravidelně (ale ne nutně vždy) se dočkám celkem slušného tvrdého kopance při podřazení z 5 na 4. Jen pod plynem, jakmile si to tam skočí bez plynu je to OK, někdy cítit jen jemné škubnutí.
V zimě od toho bývá dost pokoj.
Olej už to má za sebou asi 3x. Naposledy raolsa s výplachem a kondicionerem.
Auto takhle jezdí už třetí rok.
Na místě přehazuji z P postupně a pomalu, parkuji přes N s ručkou. Chovám se k němu jak v rukavičkách.
Mám být smířen s tím, že bude potřeba rozvaděč a nebo by to adaptace mohli udělat?
Ještě mě napadá množství oleje. Kdyby ho bylo o maličko víc, projeví se to asi hlavně v létě pro vyšších teplotách o to znatelněji, ne?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 70 Odpovědi
- 8161 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Munga
-
- 6 Odpovědi
- 1597 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 10 Odpovědi
- 1891 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tomas78
-
- 2 Odpovědi
- 181 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krasty
-
- 3 Odpovědi
- 2093 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka