TF-80SC pomůže adaptace?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#1 TF-80SC pomůže adaptace?
Tak se mi u AT začíná projevovat takový nešvar. Předně podotýkám, že jakékoli přeřazení na místě P-R-N-D je bezproblémové, bez cukání apod. Taktéž jakékoli řazení za jízdy v automatickém módů - nahoru i dolů. Bez cukání, vše hladké. Manuální režim je úplně bez problémů - tam se závada neprojevuje vůbec.
Oč jde? O prokluzování převodovky při velmi malé zátěži. Typicky při ustálené jízdě po rovině do 2000 ot. (nejhorší je jízda městem po rovině nebo do malých kopců) Tam mi otáčky neustále kolísají v pravidelných intervalech a auto je jak na gumě. Jako by se nemohl "uzamknout" hydroměnič. Taktéž stačí při jízdě o milimetr sešlápnout plyn a okamžitě vyletí otáčky o 50 až několik set ot. nahoru a hned pomalu klesnou, kam mají, případně se drží na konstantní hodnotě při současném zrychlování auta až do vyrovnání ot. s rychlostí.
Při stání do kopce bez brzdy i plynu auto stojí (hodně prudký kopec) nebo se rozjede dopředu (tedy tak jak má). Při ostřejších rozjezdech i rychlé jízdě automat neprokluzuje a přenáší plný krouťák (kola hrabou). I jízda s těžkou károu je bez problémů. Takže hydroměnič nemá problém přenášet max. krouťák. Problém je jen a pouze při lechtání plynu a nepatrném přidání, případně se náhle zvětší úhel stoupání - to pak automat odemkne měnič a nechá ho prokluzovat. Dříve to nedělal.
Olej měním pravidelně každých10tis. km (po 4 litrech), po koupi jsem vyměnil po 12l. Naposled jsem měnil předevčírem, ale změna se nekoná.
Ještě si nejsem jist, ale možná se to dnes zlepšilo po několika agresivních rozjezdech. Ale to si ověřím až zítra. Napadlo mě, zda by nepomohlo udělat adaptaci převodovky. VIDU mám, ale neumím anglicky, tak si nejsem jist, zda bych to zvládl (nikdy jsem to neviděl, tak nevím, jak to probíhá). Poradíte někdo?
Oč jde? O prokluzování převodovky při velmi malé zátěži. Typicky při ustálené jízdě po rovině do 2000 ot. (nejhorší je jízda městem po rovině nebo do malých kopců) Tam mi otáčky neustále kolísají v pravidelných intervalech a auto je jak na gumě. Jako by se nemohl "uzamknout" hydroměnič. Taktéž stačí při jízdě o milimetr sešlápnout plyn a okamžitě vyletí otáčky o 50 až několik set ot. nahoru a hned pomalu klesnou, kam mají, případně se drží na konstantní hodnotě při současném zrychlování auta až do vyrovnání ot. s rychlostí.
Při stání do kopce bez brzdy i plynu auto stojí (hodně prudký kopec) nebo se rozjede dopředu (tedy tak jak má). Při ostřejších rozjezdech i rychlé jízdě automat neprokluzuje a přenáší plný krouťák (kola hrabou). I jízda s těžkou károu je bez problémů. Takže hydroměnič nemá problém přenášet max. krouťák. Problém je jen a pouze při lechtání plynu a nepatrném přidání, případně se náhle zvětší úhel stoupání - to pak automat odemkne měnič a nechá ho prokluzovat. Dříve to nedělal.
Olej měním pravidelně každých10tis. km (po 4 litrech), po koupi jsem vyměnil po 12l. Naposled jsem měnil předevčírem, ale změna se nekoná.
Ještě si nejsem jist, ale možná se to dnes zlepšilo po několika agresivních rozjezdech. Ale to si ověřím až zítra. Napadlo mě, zda by nepomohlo udělat adaptaci převodovky. VIDU mám, ale neumím anglicky, tak si nejsem jist, zda bych to zvládl (nikdy jsem to neviděl, tak nevím, jak to probíhá). Poradíte někdo?
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#2 TF-80SC pomůže adaptace?
A neni to tim chladnym pocasím. V zime vzdy klouze vice aby se rychleji prohral olej.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#3 TF-80SC pomůže adaptace?
Tím to nebude. Vím, jak se to chová kvůli zimě, ale tohle není ten případ. Dělá to i s teplým olejem (po 200km jízdě).
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#4 TF-80SC pomůže adaptace?
A nemůže to dělat přicpaný olejový filtr? Jakože v tu chvíli nestíhá zásobování olejem a při vyšších otáčkách už průtok stačí?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#5 TF-80SC pomůže adaptace?
Není to závislé na otáčkách, ale na zatížení (krouťáku). Sice jsem tam psal o 2000ot., ale to je nejčastější jev (v reálném provozu). Udělá to jak ve 1400, tak při 2500. Při vyšších snad ani ne, ale to zase tak jistě nevím, protože v takových otáčkách se ustálená jízda na automatický režim nedá praktikovat (až na 6q a tam je s takovém případě stejně docela vysoký krouťák díky odporu vzduchu)), protože to buď leze výše (což se jedná o agresivní jízdu a tam není problém), nebo to přeřadí.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#6 TF-80SC pomůže adaptace?
Dnes jsem to bedlivě sledoval a mám dojem, že na "D" režim prostě spojka nespíná. Případně se občas sepne, ale při každým prdu se rozepne. Nemyslím, že prokluzuje, protože pod plynem nebo do prudkého kopce je sepnutá. Na manuální režim spojka vypíná i zapíná, jak má - rozepne při přeřazení a hned se sepne (u 1q a 2q to není hned - ale to je podle mě vlastnost kvůli rozjezdům i na dvojku na sněhu).
Celkově se to chová, jako by řídící jednotka na D režim dostávala nějaké chybné informace a nechávala převodovku po většinu času s rozepnutou spojkou. I když se zdá, že je na D spojka sepnutá (třeba jízda na 5q nebo 6q) a otáčky nelítají a kopírují rychlost auta, tak po přesunutí páky do manuálního režimu ručička otáček klesne o půl dílku (cca 50ot/min).
Když by byla chyba ve spojce, předpokládám, že by to stejně zlobilo i na manuální režim.
Nemám šajn, jak je AT řízena, respektive její spojka, ale předpokládám, že její vypnutí je v případě, že otáčky klesnou pod konkrétní minimum a je třeba podřadit nebo kroutící moment přesáhne nějakou mez a je třeba podřadit, případně při jakémkoli přeřazení a při rozjezdu. U mě se rozepíná (zůstává rozepnutá) při sebemenším sešlápnutí plynu nebo při malé změně úhlu stoupání. V tu chvíli stačí hodně stlačit plynový pedál nebo dát páku do manuálního módu a spojka se sepne.
Ještě donedávna bylo u mě chování AT jak na D tak manuál skoro stejné, jen u manuálu bylo řazení rychlejší a práce se spojkou a měničem plynulejší. Tedˇ se to chová, jako bych měl manuální převodovku a stále měl lehce sešlápnutou spojku (nikoli opotřebenou až by samočinně prokluzovala).
Celkově se to chová, jako by řídící jednotka na D režim dostávala nějaké chybné informace a nechávala převodovku po většinu času s rozepnutou spojkou. I když se zdá, že je na D spojka sepnutá (třeba jízda na 5q nebo 6q) a otáčky nelítají a kopírují rychlost auta, tak po přesunutí páky do manuálního režimu ručička otáček klesne o půl dílku (cca 50ot/min).
Když by byla chyba ve spojce, předpokládám, že by to stejně zlobilo i na manuální režim.
Nemám šajn, jak je AT řízena, respektive její spojka, ale předpokládám, že její vypnutí je v případě, že otáčky klesnou pod konkrétní minimum a je třeba podřadit nebo kroutící moment přesáhne nějakou mez a je třeba podřadit, případně při jakémkoli přeřazení a při rozjezdu. U mě se rozepíná (zůstává rozepnutá) při sebemenším sešlápnutí plynu nebo při malé změně úhlu stoupání. V tu chvíli stačí hodně stlačit plynový pedál nebo dát páku do manuálního módu a spojka se sepne.
Ještě donedávna bylo u mě chování AT jak na D tak manuál skoro stejné, jen u manuálu bylo řazení rychlejší a práce se spojkou a měničem plynulejší. Tedˇ se to chová, jako bych měl manuální převodovku a stále měl lehce sešlápnutou spojku (nikoli opotřebenou až by samočinně prokluzovala).
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 69
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: XC70 II 2,4 147kW aut 2001
#7 TF-80SC pomůže adaptace?
Povedlo se ten nešvar odstranit?
_________________
VOLVO XC70 2,4T 147kW aut. 2001
VOLVO XC90 D5 147kW D5244T18 aut. 2012
VOLVO XC70 2,4T 147kW aut. 2001
VOLVO XC90 D5 147kW D5244T18 aut. 2012
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 161
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Litoměřice
- Vůz: XC70 D4 MY14 133kW
#8 TF-80SC pomůže adaptace?
Ahoj, všiml jsem si podobného chování na tempomatu. Přijedu do města, nastavím 55, motor se lehce převaluje a pak přijde most přes Labe trochu do kopce. Místo podřazení rozepne spojka a měnič mě v trochu vyšších otáčkách vytáhne do mírného kopce a pak opět na rovině otáčky klesnou a spojka sepne. Prijde mi to jako komfortní vlastnost, nikoliv nešvar. O převodovku jsem se staral a naštěstí i předchozí majitelé. Odměnou je hladký přísun točivého momentu. Pokud tomu naložím, táhne a řadí plynule. Snad tě to uklidní
_________________
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#9 TF-80SC pomůže adaptace?
Ano, bohužel se to několik posledních let stává, a je to běžný problém.
Auta nám jaksi stárnou, a uživatelé si často klasický automat pletou s převodovkou DSG od koncernu.
Ta je bezesporu úžasná, ale také každému nevyhovuje. Proto byla dlouhá leta v nabídce klasická převodovka Tiptronic, a nebo dle chuti DSG.
Tiptronic ustoupil, a mnoho generací DSG už nám tady jezdí dlouho. Některé povedené, některé ......no, méně.
Šestikvalty, sedmikvalty, osmikvalty, mokré spojky, suché spojky, příčně/podélně uložené.......prostě hodně.
Tak a teď k TF80
Přesně se řeší čtvrtá rychlost v 55 km/h a pátá rychlost při 70 km/h. To přesně odpovídá městskému provozu a průjezdu např.tunelem
Uživatelům se prostě nelíbí náhlý prokluz hydroměniče, když v této konstantní tempomatové rychlosti musí motor přidat plyn a do táhlého stoupání
se hydroměnič rozepne a zvýší se otáčky motoru. Je to bohužel normální jev, kterého se nezbavíte.
Můžete si zkusit nechat nahrát poslední možný SW pro váš typ auta, ale rovnou vám mohu zaručit, že přes drobné změny chování
převodovky se jejího konstrukčního řešení opravdu nezbavíte.
Je to tak, a jinak už to nebude.
Až nastane okamžik, kdy převodovka vyhodnotí jakoukoliv chybu svého fungování,
tak vám zaručeně dá vědět na palubní desce svojí nehezkou zprávou: Převodovka doporučen/nutný servis.
Auta nám jaksi stárnou, a uživatelé si často klasický automat pletou s převodovkou DSG od koncernu.
Ta je bezesporu úžasná, ale také každému nevyhovuje. Proto byla dlouhá leta v nabídce klasická převodovka Tiptronic, a nebo dle chuti DSG.
Tiptronic ustoupil, a mnoho generací DSG už nám tady jezdí dlouho. Některé povedené, některé ......no, méně.
Šestikvalty, sedmikvalty, osmikvalty, mokré spojky, suché spojky, příčně/podélně uložené.......prostě hodně.
Tak a teď k TF80
Přesně se řeší čtvrtá rychlost v 55 km/h a pátá rychlost při 70 km/h. To přesně odpovídá městskému provozu a průjezdu např.tunelem
Uživatelům se prostě nelíbí náhlý prokluz hydroměniče, když v této konstantní tempomatové rychlosti musí motor přidat plyn a do táhlého stoupání
se hydroměnič rozepne a zvýší se otáčky motoru. Je to bohužel normální jev, kterého se nezbavíte.
Můžete si zkusit nechat nahrát poslední možný SW pro váš typ auta, ale rovnou vám mohu zaručit, že přes drobné změny chování
převodovky se jejího konstrukčního řešení opravdu nezbavíte.
Je to tak, a jinak už to nebude.
Až nastane okamžik, kdy převodovka vyhodnotí jakoukoliv chybu svého fungování,
tak vám zaručeně dá vědět na palubní desce svojí nehezkou zprávou: Převodovka doporučen/nutný servis.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 161
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Litoměřice
- Vůz: XC70 D4 MY14 133kW
#10 TF-80SC pomůže adaptace?
Zdravím Davide, děkuji za tvou trpělivost a ochotu se dělit o své bohaté zkušenosti. Co se týká chování převodovky, je to tedy vlastnost nikoli chyba. Ještě jednou díky.
Naposledy upravil(a) Apofys dne 22 dub 2023 12:44, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#11 TF-80SC pomůže adaptace?
Moje převodovka se chová naprosto přesně, jak je výše popsáno, i ty rychlosti sedí Nejdřív jsem myslel, že to je vada, ale chovalo se to pořád stejně, tak jsem to neřešil. Tak už vím, že to tak dokonce má být - děkuji za popis
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 866 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od modrej_tygr
-
- 84 Odpovědi
- 4598 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od labanos
-
- 3 Odpovědi
- 689 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ares
-
- 6 Odpovědi
- 1561 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 19 Odpovědi
- 1475 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx