Máte zaslepený EGR ventil?

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Online
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 133
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo XC60

#26 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od S.O.B »

Majkl1 píše: 09 pro 2022 13:13 Na koncernu TDI mám ověřené pomalejší ohřívání oři zaslepeném EGRu, ale nic drastického. Při stejných podmínkách to byl rozdíl cca 500m.
Na japonským 2,2 TD taky pomalejší ohřev

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#27 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Munga »

Ten ohrev zní logicky, ale co dpf?
Mě přišlo logické že při funkčním Egr motor nějaké saze zase znovu spálí a tak při Off jde toho do dpf víc, ale ten článek mne překvapil že je to prý přesně naopak...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#28 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Tomas78 »

Kluci, mám dotaz. Taky mne zlobí EGR, mechanik ho co půl roku musí rozchodit, aby to šlapalo. Jenže mechanik je čím dál méně spolehlivý a už to nechci dokola řešit, zkusil bych ten EGR OFF. Pochopil jsem, že tam "jenom" něco nahraju. Moje auto mělo čip od BSR, ale v AS to přehráli novým SW a je tam továrních 120 kW (BI-turbo D5244-T16). Jde mi o to, že když už to jednou bylo čipnutý, tak by ta ŘJ měla být odemknutá? Diagnostiku mám (čína), tak že bych si to udělal sám.

Pozn.: čipovat to asi nechci, jsem klidný řidič a trošku mám obavy z toho, jak se tu zmiňuje, že výkonnějším verzím praskaly vložky válců. Je to starouš, už ho nechci trápit, ať v klidu jezdí ;-)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#29 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Nahore mas reklamu na Car Diag, coz je dilna D5T5, kontaktuj je a mas klid.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#30 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Majkl1 »

Nevíte o někom, kdo by mi na mé P3 udělal EGR OFF někde mezi Prahou a Brnem? Ten střed republiky je podle mapy nějaký "hluchý". :oops:
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#31 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Tomas78 »

@Jakub: děkuji, udělám! :good:

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#32 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Munga »

Dej vědět jak jsi dopadl - cena.. Nebo si dát od D5 rovnou optimalizaci výkonu a to off je tam v ceně.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#33 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj, omlouvám se, byl jsem teď offline. Zatím jsem to neřešil, pustil jsem se do práce na chatě :pardon: , ale mám to v plánu - jak to pořeším, dám vědět ;-)

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#34 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Munga »

Já si říkám jestli jen Off a nebo to sfouknout ve zvýšení výkonu tak cena možná rozhodne..

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#35 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Tomas78 »

O tom jsem přemýšlel, ale občas čtu, že u výkonnějších verzí praskají vložky válce. Taky si říkám, že už to má 300 000 km, že tomu dopřeju klidný podzim života ;-) Já tam měl původně čip od BSR, ale je to smáznuté. Ono když se i těch základních 120 kW pošteluje / rozchodí, tak to jede slušně. Ale je fakt, že kamarád má 1-turbo 136 kW 2009 a rozdíl je tedy znát.

Nitty
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 193
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#36 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Nitty »

Taky mám jen egr off, o chipu přemýšlím, ale nerad bych oddělal dvouhmotu.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#37 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Munga »

Já jsem s 120 plně spokojen, ale vlastně mi jde jen o reservu při předjíždění. Že bych na to šlapal a snižoval životnost mi nehrozí. Měla by se snížit spotřeba a zlepšit řazení z důvodu rezervy výkonu. Tomu se dá věřit. Ja vlastně kupoval 120kw schválně že by nemělo být uhoněné - to si závodník nekoupí.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#38 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Tomas78 »

Máš pravdu, ono to do nějakých 100-110 frčí dobře, ale pak už je znát, že to je seškrcené. Kamarádovo auto jsem projížděl a i přes papírově nižší kroutící moment a starší variantu motoru single-turbo těch 136 kW bylo fakt znát. Na rozjezdu to tlačilo do sedaček více a i nad 100 km/h to bylo živější. Až dodělám akce "chata", tak se tomu začnu trošku věnovat ;-)

Mám to stejně, jezdím totál na pohodu, ale nějaká rezerva navrch by se šikla.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#39 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Tod2 »

raolsa píše: 08 pro 2022 20:42 U 120 kw když dáš jenom ucpávku tak auto řve. Když se nahraje jenom EGR off, tak auto řve taky.
U 136 kw stačí EGR off.
Mluvím o P2.
tak jsem dal egr off bez záslepky a nic neřvalo (mám teda facelift, takže už jiná elektrika)

ale, po týdnu jsem dal i záslepku, ať je dílo dokonáno a auto se začalo přehřívat, může to mít souvislost?
marně přemýšlím jakou..., ono se to chová, jako by byl v radiátoru vzduch, při startu motoru to v něm trochu zašplouchá a pak teplota leze někam na 105° a otevře termostat, jako by tam nebyl průtok, pak spadne na 88° a tahle pořád dokola
do vody to ale netlakuje
mám v plánu vyměnit radiátor, ale asi zkusím vyndat tu záslepku, jestli to bude dělat pořád, protože to fakt začalo po její instalaci
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 83
Registrován: 1 rok 2 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

#40 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od mlgviktorko »

Já hlásím už týden na Stage 2 - 160 kw + EGR off na Euro 4 původně 120 kw.

Potvrzuji, že motor se zahřívá při těchto ranních teplotách okolo nuly o trošku déle. Odhadem bych řekl, že na provozní teplotu se voda dostane tak o třetinku pomaleji.
Žádnou záslepku jsem zatím nedával, pouze soft od D5T5 a zatím auto žádný problém nemá.

Jinak mapa ST2 je opravdu povedená. Při normální jízdě člověk prakticky nepozná rozdíl proti sérii, jen je motor odspodu pružnější. Auto nekouří, DPF vypaluje, spotřeba prakticky stejná.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#41 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od raolsa »

Tod2 píše: 07 bře 2024 12:58tak jsem dal egr off bez záslepky a nic neřvalo (mám teda facelift, takže už jiná elektrika)

ale, po týdnu jsem dal i záslepku, ať je dílo dokonáno a auto se začalo přehřívat, může to mít souvislost?
marně přemýšlím jakou..., ono se to chová, jako by byl v radiátoru vzduch, při startu motoru to v něm trochu zašplouchá a pak teplota leze někam na 105° a otevře termostat, jako by tam nebyl průtok, pak spadne na 88° a tahle pořád dokola
do vody to ale netlakuje
mám v plánu vyměnit radiátor, ale asi zkusím vyndat tu záslepku, jestli to bude dělat pořád, protože to fakt začalo po její instalaci
Ty máš DPF, nebo ne? U DPF stačí EGR off a přesvědčit se, že je EGR zavřený.
Přehřívání by mohlo být jedině, že by jsi při instalaci záslepky skřípnul některou hadici.

Přidáno za 2 minuty 21 sekund:
mlgviktorko píše: 07 bře 2024 14:00Žádnou záslepku jsem zatím nedával, pouze soft od D5T5 a zatím auto žádný problém nemá.
Ty záslepku nepotřebuješ.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#42 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Tod2 »

Euro 3 bez dpf.
Žádná hadice, kterou bych tam skřípl u egru není. Nicméně asi je to zavzdušněné a nechce ten vzduch ven.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#43 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od raolsa »

To si nemyslím, z motoru jde voda do EGRu a odtud do topení (nebo přes bufík do topení) a z topení zase zpět do trubky za motorem, do které je napojená expanzka. Takže se to odvzdušní během chvilky.
Jediné co zůstává déle zavzdušněné, je chladič. Ale ten se odvzdušní během delší jízdy, kdy otevře termostat.
No a úplně nejvíc se to odvzdušní, když auto vychadne, kdy hladina v expanzce ještě více klesne. Proto říkám každému, komu jsem dělal něco na chlazení, ať si to zkontroluje druhý den studené, jestli něco nechybí.
Jediný, kdy to nefunguje je, že by se skřípla hadice od EGRu, nebo do EGRu (nepravděpodobné) a motor neměl "malý okruh", neboli okruh motor - topení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#44 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od karelvolvo »

Předpokládejme že vodu do egru nezaslepoval nebo snad ano ?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#45 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od raolsa »

:ROFL: No to snad ne. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#46 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Tod2 »

ne, vodu do egru jsem fakt nezaslepoval Karle
nicméně vzduch tam byl a stále někde je, včera jsem při odjezdu z práce dolil 3/4 litru, je to lepší, ale pořád se to děje
sledoval jsem teplotu a ve chvíli, kdy to leze nahoru, přestává to topit a když termostat otevře, jakoby se zprůchodnil i radiátor a topí to razantně víc a zase s rostoucí teplotou chladne
no ještě asi zkontroluju všechny hadice k nádržce
před 14 dny se dělalo těsnění pod hlavou, možná tento problém trval celou tu dobu, topení tolik netopilo, nicméně zvláštní je, že po nasazení záslepky egru (týden byl egr vypnutý bez ní) se to hned při jízdě přehřálo na cca 115°, ale hned po zastavení otevřel termostat, ale opakovalo se to znova na nějakých 105°, to už jsem ale nezastavoval, pro jistotu jsme dali nový termostat, ale beze změny, už to trvá třetí den a řekl bych, že stále zavzdušněno
uvidím odpoledne, stojím teď po jízdě do práce čumákem do kopce, tak třeba zase něco vyletí
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#47 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od raolsa »

Přijde mi to jako podobný problém, co jsem řešil na P3 a byl ucpaný radiátor. Přehříval se EGR, ale auto netopilo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#48 Máte zaslepený EGR ventil?

Příspěvek od Tod2 »

nad tím jsem taky uvažoval, že se třeba při vypuštění/napuštění systému někde něco uvolnilo a přicpal se radiátor, protože do té doby to topilo perfektně
divné ale je, že to topí dobře, dokud se motor zahřívá, ale nedosáhne provozní teploty, v okamžiku dosažení to topit přestane, prostě jakoby se tam někde teplem zvětšila bublina, která to přicpe
radiátor mám v regálu, tak jestli bude o víkendu líp, zkusím ho vyměnit
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“