PRODEJ / Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 PRODEJ / Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj, nikdy jsem galerii nezakládal. Již vůbec by mě to nenapadlo s novými S/V/XC aktuální generace. Nyní jsem pořídil starší S60 T6, díky které se za jízdy s Volvem opět usmívám. To mě dovedlo až k založení "galerie".

Tuto S60 jsem pořídil po prvním shlédnutí v nabídce "Auta Průhonice" s tím, že nejsou a již nebudou. Vůz chci vlastnit déle, než je moje obměna vozů za posledních několik roků, kdy auta střídám po pár týdnech. Vůz chci dovést do stavu "nového vozu" s úpravami, které dále zvýší radost z užívání a cestování, pro které jsem si tento vůz primárně pořídil.

Nyní shrnu pouze pár elementárních poznatků z krátkého užívání:

- Auto je nádherně komfortní. Motor má zcela sametový chod bez vibrací, v nízkých otáčkách mi nejvíce připomíná T8. Ve vyšších otáčkách má motor na dnešní poměry plný, jadrný zvuk, auto jede velmi dynymicky, především pružné zrychlení ze středních otáček je na "obyčejné Volvo" působivé. Ve voze je nahraný Polestar (není zapsán ve velkém TP), teoreticky by mělo být: 242 kW, 470 Nm. Měření na válcích zatím nechystám. Subjektivně je motor krásně pružný a působivou dynamikou ve středních otáčkách a gradací nad 5 tis. otáček.
- Spotřeba: průměrná od nákupu dle tankování 10,7 l/100km. Není však problém při dodržování limitů dosahovat spotřebu 8,8 - 9,3 litru/100km. Většinu času jezdím +10 km/h. Obce max. 55km/h. Průměr mi zkazí oněch 5-10%, kdy jedu v "S" módu a nehlídám rychlost, pak nemá smysl spotřebu sledovat.
- Chybí mi elektronika aktuální generace, konkrétně "Pilot Assist" na dálnicích, zdrcadlení MT. To je asi vše.
- Pro dosažení bezchybného stavu je na voze je dost práce. Jde o opotřebení, šrámy a poškození dané 8mi lety užívání. Dále vizuální poškození. Podvozek potřebuje revizi, rád bych docílil vyšší citlivosti, decentní přitvrzení odpružení, možná i snížení.

Galerii chci provozovat jako otevřený prostor pro sdílení informací pro tento konkrétní model vozu. Většina záležitostí se již řešila jinde v samostatných tématech, informace mohou být duplicitní, nicméně bych rád vedl příběh této konkrétní S60T6. Až jednou bude na prodej, nový majitel zde dostane komplexní informace.

Děkuji Daniel
Přílohy
01.JPG
IMG_8221.JPG
IMG_8204.JPG
IMG_8230.JPG
IMG_8066.JPG
IMG_8235.JPG
IMG_8087.JPG
IMG_8191.JPG
IMG_8277.JPG
IMG_8270.JPG
Naposledy upravil(a) Daniel Kout dne 07 pro 2022 23:14, celkem upraveno 1 x.
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#2 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Doplnění k vizuálnímu stavu. Vůz byl v minulosti lakován min. v rozsahu:

- zadní nárazník
- přední nárazník
- zadní pravý blatník
- zadní pravé dveře

Před koupí provedl Průhonice retuš oděrek. Vizuálně dobře provedeno, barva, kterou jsem k vozu dostal má jiný název barvy, rok 2015 exp. 2022.

Daniel
_________________
S90 B5

Pep
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 378
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 MY11 T6 AWD

#3 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Pep »

Pěkný kousek, rebel blue a r-design šedesátce sedí. :good:
Zrcadlení telefonu (CarPlay a Android Auto) se dá řešit přes jednotku od Kremersino
https://aliexpress.com/item/4000985205235.html?pdp_npi=2%40dis%21USD%21US%20%2444.16%21US%20%2437.53%21US%20%2437.53%21%21%21%21%402103222516671184996537542e284e%2112000026453108479%21sh01&spm=a2g0n.store_m_home.productList_12437251.0&gatewayAdapt=Pc2Msite4itemAdapt, nebo počkat, až Grom uvede svůj systém i pro auta se starým sensusem.
R-Design je oproti “normální” S60 snížený o 20 mm, v případě dalšího snižování bez výměny tlumičů za stavitelné, doporučuji pružiny od Eibachu, které auto sníží o dalších 10 mm. Mám je na autě a společně s novými silentbloky a tužšími stabilizátory se z toho stalo “jiné” auto.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#4 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Děkuji, pružiny + tlumiče mají např. u BSR, již jsem koukal. Kde jsi to dělat Ty?

A co znamená: nové silentbloky a "tužší stabilizátory"? Myslíš PUR, nebo originál Volvo, dají se volit tužší? Rozdíl byl tak velký?

Díky Dan
_________________
S90 B5

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#5 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Zajsoft »

Ahoj Dane,
koukni na nasi S80 V8, danou kombinaci muzu jen doporucit, stala se z toho neskutecna zehlicka, komfort moc neutrpel a rozdil proti serii je dost znat...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Pep
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 378
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 MY11 T6 AWD

#6 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Pep »

Daniel Kout píše: 30 říj 2022 12:11 Děkuji, pružiny + tlumiče mají např. u BSR, již jsem koukal. Kde jsi to dělat Ty?

A co znamená: nové silentbloky a "tužší stabilizátory"? Myslíš PUR, nebo originál Volvo, dají se volit tužší? Rozdíl byl tak velký?

Díky Dan
Pružiny jsem bral od BSR a montovali mi to v AV. Ten kit není špatná volba, ale nevím, jestli je i pro auta s AWD.

Novými silentbloky jsem myslel výměnu všech silentbloků na podvozku třeba za originály nebo Lömferder. Po 8 letech to už nejspíš budou mít za sebou. Další variantou jsou “tužší” ale stále gumové silentbloky od HardRace, nebo pak polyuretany, o kterých mluvil Zajsoft. Avšak domnívám se, že s polyuretany by auto mohlo být pro mnoho lidi moc tvrdé. Mne bohatě stačí snížený pružiny a 19” kola v Praze, to už je tak na hraně pro denní ježdění.

K těm stabilizatorům, například tlustším - tužším stabilizátorem vzadu zmírníš nedotáčivost apod.
Doporučuji kouknout na HardRace Europe, mají tam spousty “performamce” kvalitních podvozkových dílů, které používá dost lidi v zahraničí.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#7 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Zajsoft píše: 30 říj 2022 12:27 Ahoj Dane,
koukni na nasi S80 V8, danou kombinaci muzu jen doporucit, stala se z toho neskutecna zehlicka, komfort moc neutrpel a rozdil proti serii je dost znat...
Ahoj, díky, již jsem koukal. Rozumím. Dan
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#8 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Pep píše: 30 říj 2022 14:09
Daniel Kout píše: 30 říj 2022 12:11 Děkuji, pružiny + tlumiče mají např. u BSR, již jsem koukal. Kde jsi to dělat Ty?

A co znamená: nové silentbloky a "tužší stabilizátory"? Myslíš PUR, nebo originál Volvo, dají se volit tužší? Rozdíl byl tak velký?

Díky Dan
Pružiny jsem bral od BSR a montovali mi to v AV. Ten kit není špatná volba, ale nevím, jestli je i pro auta s AWD.

Novými silentbloky jsem myslel výměnu všech silentbloků na podvozku třeba za originály nebo Lömferder. Po 8 letech to už nejspíš budou mít za sebou. Další variantou jsou “tužší” ale stále gumové silentbloky od HardRace, nebo pak polyuretany, o kterých mluvil Zajsoft. Avšak domnívám se, že s polyuretany by auto mohlo být pro mnoho lidi moc tvrdé. Mne bohatě stačí snížený pružiny a 19” kola v Praze, to už je tak na hraně pro denní ježdění.

K těm stabilizatorům, například tlustším - tužším stabilizátorem vzadu zmírníš nedotáčivost apod.
Doporučuji kouknout na HardRace Europe, mají tam spousty “performamce” kvalitních podvozkových dílů, které používá dost lidi v zahraničí.
Děkuji, HardRace Europe jsem neznal. Setup "tvrdší guma" upřednostním před PUR. Nyní ještě sehnat někoho, kdo to bude chtít udělat. Nějaké doporučení na někoho, na koho se mohu opravdu spolehnout?
Dan
_________________
S90 B5

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#9 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pokud chces PUR na zadni napravu, tak mam jednu sadu doma. Mel jsem ji na XC70, ale dal jsem zpet origa, pac utrpel komfort.
Přílohy
20201213_145457.jpg
20201213_145442.jpg
20201213_145428.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#10 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Děkuji za nabídku. Primárně bych nechal "gumové", PUR jsem měl pouze na jednom voze a také dáno pryč. Mimo jiné to otravně vrzalo.
Dan
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#11 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Xenon výbojka. Stávající to mají za sebou. Jaké opravdu dobře svítivé xenony pro MY2014 před final faceliftem druhé generace?

Požádám o odkazy, kde objednat. Děkuji, Dan.
_________________
S90 B5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#12 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od tiktak »

Nevím, jakou patici tam máš, ale dělaj se snad pro všechny typy.
Osram Xenarc Night Breaker Laser - asi v současnosti nejlepší svítivost, kvalita, 4500 kelvinů (takže vidíš i v dešti a mokré silnici). Relativně vysoká cena (v rámci investice na několik let ale OK).
Pokud chceš jen o trochu horší svítivost, nicméně stále super, pak verzi Original. Cena poloviční.
Pokud chceš "bílé světlo" cca 6200 kelvinů, tak verzi Cool Blue Intense - za sucha na asfaltu super, za mokra a deště bych s tím jezdit nechtěl (alespoň já pak nic nevidím)
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#13 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od zdenal111 »

Xenon výbojka.. :thumbup: svítí výborně ,ale D1s
Přílohy
IMG_20200901_175103.jpg
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 11 lis 2022 15:25, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#14 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Víte jakou mám mít patici?

Dekuji
_________________
S90 B5

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#15 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Nosound89 »

Otevři kapotu a podívej se co tam máš napsané :wink:
Takhle se stejně nemusí 100% strefit..
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Thor123
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#16 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Thor123 »

Jinak na Ali mají i Android auto boxy pro první verze Sensusu. Jinak spíš kvůli záruce doporučuji spíše swedesolutions.com

Výbojky doporučuji Osram Night Breaker Laser. Jinak jsou tam D3S
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1621
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#17 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Kein »

nějaké konkrétnější tipy jak na android auto?
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#18 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Dural8 »

Nema pro Tebe vetsi smysl zainvestovat svitlip.cz za biled? Jenom se ptam, zalezi jak chces auto moc chces auto zvelebovat, tohle sice neni kosmetickeho razeni, na druhou stranu je to investice hodne do bezpecnosti a proti tomu co prinasi neni zase tak moc draha…jenom nazor.
_________________
V60 D4

Thor123
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#19 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Thor123 »

Kein píše: 30 říj 2022 18:34 nějaké konkrétnější tipy jak na android auto?
Třeba zde: https://www.swedesolutions.com/product/coming-soon-apple-carplay-android-auto-for-sensus-sensus-connect-p3-cars/
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Pep
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 378
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 MY11 T6 AWD

#20 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Pep »

2 Thor:
To je jednotka od Kremersino, na kterou jsem posílal odkaz, akorát prodávaná Swedesolutions.
Jinak tady je o tom obsáhlá diskuse:https://www.swedespeed.com/threads/android-auto-carplay-retrofit-prior-to-2015-5-model-years.645022/

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#21 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Děkuji všem za příspěvky a rady.

1) zlepšení svítivosti. Tím začnu. Zavolám "svitlip" a zjistím, jaké jsou možnosti.
2) osvětlení interiéru a poziční exteriér: uvažuji změnu za kvalitní LED zdroje. Máte tip, kdo výměny provádí? Objednávka na "aliexpresu" a domácí výměna není řešení pro mě. Jsem velmi nešikovný, pouštět se do takové akce je sci-fi. Potřebuji řešení na klíč s fakturou. Zkusím dotaz - bod 1).
3) bezdrátové propojení MT se systémem. viz. 2) Máte tip, kdo instalace provádí? Nemám prostor na řešení pokus-omyl. Rád si zaplatím službu od toho, kdo se tím živí a je dostatečně precizní.

Děkuji Dan
_________________
S90 B5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#22 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od tiktak »

Dural8 píše: 30 říj 2022 18:46 Nema pro Tebe vetsi smysl zainvestovat svitlip.cz za biled? Jenom se ptam, zalezi jak chces auto moc chces auto zvelebovat, tohle sice neni kosmetickeho razeni, na druhou stranu je to investice hodne do bezpecnosti a proti tomu co prinasi neni zase tak moc draha…jenom nazor.
Jen technická - jak je to u Svitlip s homologací, atestem a tedy prostupností přes STK ve stavu jejich přestavby? Je to s nějakým zápisem do TP či něčím, co tuhle přestavbu "legalizuje"?
Tuhle informaci jsem u nich totiž nikde nevyčetl a pro běžného řidiče je asi celkem podstatná - je pěkný, že dokážou třeba 5000 LUXů na 3m, ale pokud by mne vychytala nějaká specifičtější policejní kontrola, tak to může znamenat taky odstavení auta a zabavení techničáku, jako vozidla nezpůsobilého k provozu.

Je dobrý, že budu vidět stále jak za dne, ale pochybuju, že se to bude nějak moc líbit protijedoucím - zvlášť někde při výjezdu na horizont atd. Protože jsou to stále jednobodový zdroje světla, kde je řešen mechanicky jen náklon z polohy zadní nápravy.

Protože ty nejvýkonější dnešní LED/laser světla (které mají celkový výkon za hranici těch originál HID), jsou prostě řešeny počítačem, kamerami a hlavně zhasínatelnými segmenty - právě, aby nedocházelo k oslnění. A i přes tyhle technologie v některých specifických situacích k tomu u těchto aut dochází.
Zrovna dnes při dojezdu domů z Moravy mne na okresce za Říčanama v protisměru míjel novej 7XX Baworák (předpokládám nejvyspělejší Laser nebo alespoň segmentový LED = světla dražší, než moje celý auto), ale protože on najížděl do kopce a já proti němu lehce z kopce a ještě tam jsou celkem "hupy", tak to chvilkama proti mně svítilo jak UFO - než mne ty kamery a počítače dokázaly "odfiltrovat". On asi viděl moc dobře, já jsem viděl chvilkama ho**o :%)
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#23 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Daniel Kout »

Budu se ptát na homologaci, zápis do TP, podmínky na TK. Raději o něco méně kvalitního světla, než představovat nebezpečí pro ostatní.
D.
_________________
S90 B5

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#24 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od Dural8 »

tiktak píše: 30 říj 2022 23:51
Dural8 píše: 30 říj 2022 18:46 Nema pro Tebe vetsi smysl zainvestovat svitlip.cz za biled? Jenom se ptam, zalezi jak chces auto moc chces auto zvelebovat, tohle sice neni kosmetickeho razeni, na druhou stranu je to investice hodne do bezpecnosti a proti tomu co prinasi neni zase tak moc draha…jenom nazor.
Jen technická - jak je to u Svitlip s homologací, atestem a tedy prostupností přes STK ve stavu jejich přestavby? Je to s nějakým zápisem do TP či něčím, co tuhle přestavbu "legalizuje"?
Tuhle informaci jsem u nich totiž nikde nevyčetl a pro běžného řidiče je asi celkem podstatná - je pěkný, že dokážou třeba 5000 LUXů na 3m, ale pokud by mne vychytala nějaká specifičtější policejní kontrola, tak to může znamenat taky odstavení auta a zabavení techničáku, jako vozidla nezpůsobilého k provozu.

Je dobrý, že budu vidět stále jak za dne, ale pochybuju, že se to bude nějak moc líbit protijedoucím - zvlášť někde při výjezdu na horizont atd. Protože jsou to stále jednobodový zdroje světla, kde je řešen mechanicky jen náklon z polohy zadní nápravy.

Protože ty nejvýkonější dnešní LED/laser světla (které mají celkový výkon za hranici těch originál HID), jsou prostě řešeny počítačem, kamerami a hlavně zhasínatelnými segmenty - právě, aby nedocházelo k oslnění. A i přes tyhle technologie v některých specifických situacích k tomu u těchto aut dochází.
Zrovna dnes při dojezdu domů z Moravy mne na okresce za Říčanama v protisměru míjel novej 7XX Baworák (předpokládám nejvyspělejší Laser nebo alespoň segmentový LED = světla dražší, než moje celý auto), ale protože on najížděl do kopce a já proti němu lehce z kopce a ještě tam jsou celkem "hupy", tak to chvilkama proti mně svítilo jak UFO - než mne ty kamery a počítače dokázaly "odfiltrovat". On asi viděl moc dobře, já jsem viděl chvilkama ho**o :%)
Cely problem je ve Tvem chybnem predpokladu - zadne z nejmodernejsich aut “nefiltruje” segmentama, jak Ty povidas, tlumena svetla. Tedy proto na Tebe to bmw svitilo v hupech jako ufo a proto se to po priblizeni srovnalo, ale ne kamerama a pocitacema anobrz uhlem, ktery po priblizeni zpusobil, ze tlumena svetla fungovala jako tlumena dano logikou veci.
Dan by touto upravou neudelal nic vic, nez kvalitni svetla stejna, pro prirovnani, jako ma prave to bmw.
O to horsi je u noveho bmw(vsech chytrych svetel) ze kamera potrebuje videt zdroj svetla aby vyhodnotila, ze je nutne ztlumit a to uz je co? To uz je pozde, pac protijedouci je oslnen. Jenomze ona ta kamera nastavit jako lidsky mozek proste nejde, ze kdyz uvidi v lomene zatacce kuzel svetla, nikoliv jeste jeho zdroj, tak uz ztlumi…(uvedu dalsi priklad z praxe, zadne z techto aut na dalnici automaticky netlumi svetla protoze kamera nevidi pres svodidla “zdroj svetla” a tak to neni vyhodnoceno jako potrebne, nicmene uz v plne parade o par desitek cm vyse, rozumnej do kabiny, oslnuji. Pak je to na vyspelosti ridice a jeho lenosti. Ale vsimni si, ze se to deje cim dal casteji).
A navic, zakon rika, ze pokud mas automatickou nivelizaci svetle vysky vozu a ostrik svetel, muzes mit svetla jaka chces. Samozrejme homologovana.
U svit lip jsem pochopil, ze u bixenonu jde zlepseni na vrub pouzite cocky a paraboly, ktera neni vysvicena a je kvalitnejsiho provedeni z hlediska zivotnosti…jak je to s homologaci bi-led zdroje svetla netusim. Na to je treba se tam poptat.
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#25 Daniel, S60T6 AWD, R-design, Polestar

Příspěvek od tiktak »

Vzhledem k tomu, že všichni u těchto segmentových světlometů jezdí na mód "automatická dálková světla", tedy proces vykrývání protijedoucích či před jedoucích aut je v činnosti stále, tak se tenhle argument celkem maže, k tomu mám dojem, že světla, o kterých mluvím já (ty nejnovější, u nejvyšších řad MB, Audi, BMW...) s těmi segmenty, kamerami a počítači pracují stále, tedy i v módu "potkávací světlo". Což je celkem logické a jasně potvrditelné třeba na faktu, že MB i Audi už jsou schopny Ti "promítat" světelně na silnici třeba částečně navigační povely, značky atd. (u nás to zatím musí být z výroby vypnuto).
A abys mne špatně nechápal - jsem všema deseti za to, když auto výborně svítí. "Výborně svítí" je pro mne kombinace dvou faktorů - řidič skvěle vidí, ostatní účastníci provozu nejsou oslňováni či obtěžování světlem tam, kde být nemá. Že je to občas těžké zkloubit a zatím se s tím reálně perou v určitých situacích i světla za statisíce u nejmodernějších aut - to je věc druhá.
Určitě nemám nic proti Svitlip, či jiným firmám, které upgrady světel poskytují. Jen mám dojem, že tyhle "úpravy" jsou z hlediska českého výkladu zákonů pro provoz na silniční komunikaci nelegální (ve smyslu způsobilosti auta projít běžnou STK) a tedy riziko, že při nějaké specifické silniční kontrole, zaměřené na technický stav, by mohl nastat velký problém. Problém na druhou to pak může být někde na západ od nás, kde se dá občas narazit i na kontroly formou nějakého "mobilního STKčka" a kde se můžou třeba právě světla takto řešit.
Takže pokud si do HID čočky vyměním samodomo LED světlo s chlazením, paradoxně to zvládnu za 10 minut, či to někde při kontrole "ukecám", i třeba v rámci toho, že vyndám z kufru originál HID výbojky a jsem schopen si je vyměnit.
Pokud je světlo u Svitlip či jinde "nevratně" mechanicky upraveno na nějaký jiný princip světelného zdroje, těžko vytáhnu z kufru dvě komplet světla a uvedu to do původního stavu.
Tedy stav, kdy vypláznu 20-30k za světla, kterými oficiálně neprojdu přes STK, případně mohu mít problém při silniční kontrole, mi nedává moc smyslu, respektive bych to z téhle stránky zvažoval jako první faktor. Tedy rozhodně u auta na denní ježdění a to i třeba mimo republiku.
Nemám problém poslat dotaz do Svitlip a poslat sem následnou odpověď, o které ale tuším, jak bude vypadat.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“