XC90 II, D5 173kw výměna turba

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Kolínsko - Kutnohorsko
Vůz: XC90 II, 2016, 173kw Momentum

#1 XC90 II, D5 173kw výměna turba

Příspěvek od HonzaCzada »

Zdravím všechny,
dokázal by jste mi někdo poradit?
Zhruba rok od koupě mojí ojeté XC90II (provoz 01/2017 takže výroba 2016, D5 173kw) jsem se dozvěděl, že je u těchto aut běžné že odchází turba. I mně to neminulo a ve 112tis km byly na výměnu.
Ve Volvu mi řekli celkem šílenou cenu za výměnu a ani mně nakonec nebyli schopni objednat. Tudíž jsem zvolil opravu u kamaráda, který má servis. Turba se nakonec sehnaly originál Volvo celý i se sáním nastavený od výrobce. Vyměnili je a já po měsíci celý štastný, že se zase svezu byl po cca 50km docela zklamán.
Rozsvítila se kontrolka motoru s tím, že diagnostika píše špatný tlak turba - mechanická závada. Zkoušeli jsme vyměnit čidlo tlaku (druhovýroba Bosh) a po stejných km se kontrolka rozsvítila zas. Příjde mi, že auto jede pořád stejně, tudíž do nouzáku nepadne.
Nemáte s tím náhodou někdo zkušenosti?
Děkuji

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13115
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 XC90 II, D5 173kw výměna turba

Příspěvek od raolsa »

A co těm turbam bylo, že se měnila?
Zkoušel někdo třeba test na těsnost sání?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Kolínsko - Kutnohorsko
Vůz: XC90 II, 2016, 173kw Momentum

#3 XC90 II, D5 173kw výměna turba

Příspěvek od HonzaCzada »

Ve volvu na diagnostice vyšlo, že menší turbo netlačí vůbec a bylo to i poznat na jízdě nad 3tis otáček už to nemělo výkon. Větší turbo mělo menší tlak. Turba byly dodaný jako komplet od Volva už nastavený na sání i s novým těsněním.
Já jsem si to sám neměnil, na to bych si netroufl ... ale nevim jakou zkoušku těsnosti sání máš na mysli?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13115
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 XC90 II, D5 173kw výměna turba

Příspěvek od raolsa »

No jestli třeba není někde díra v hadicích nebo intercooleru.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1008
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#5 XC90 II, D5 173kw výměna turba

Příspěvek od David Patočka »

No, buď bylo něco zmrveno při výměně turbodmychadel,
nebo je díra v systému tlakového vzduchu......intercooler, hadice, prasklé víko motoru, trubky, hadice powerpulsu, zabetonovaný egr apod.........
Ono je vlastně také otázkou, zda byly opravdu mrtvý turbodmychadla, nebo to byla jen něčí domněnka.

Ona totiž ta závada u těchto povedených ročníků opravdu začíná tím, že je motor tupý odspodu, ale ve většině případů je
u malého horního turba úplně ulomená vrtule výfukové části. A to bylo, nebo nebylo nalezeno ?

A jak se zmiňuje ujetých 50 km, tak tomu máme rozumět tak, že to jelo skvěle a po 50 kilometrech to zase umřelo?
Měřil někdo tlak oleje jdoucí k turbodmychadlům ?
Neumřely turbodmychadla opětovně ?
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 310
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#6 XC90 II, D5 173kw výměna turba

Příspěvek od ivanvanata »

přesně to chci taky napsat...pokud auto nesyčí, je dost pravděpodobný že je zaprasený nasávání oleje a málo to tlačí - v kombinaci s olejem se sníženým hths je to konec...osobně odzkoušeno kdysi na škodě superb kde mi kretén mechanik měnil turbo který se skoro nedalo sehnat a přesně takhle ho zabil (měl jsem v tom motor awt z audi TT 165kw)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Kolínsko - Kutnohorsko
Vůz: XC90 II, 2016, 173kw Momentum

#7 XC90 II, D5 173kw výměna turba

Příspěvek od HonzaCzada »

David Patočka: Podotýkám, že nejsem automechanik. Turba přišli už na přírubě nastavený od výrobce (originál) jen se namontovali na motor. Auto nikde nesyčí takže nevim jestli by i tak mohla být někde díra.
To, že jsou turba KO respektive, že je to malý turbo KO mi řekli ve Volvu na diagnostice a že to velký půjde za ním. Auto před výměnou nemělo takový tah jako teď, nicméně při předjíždění na 3tis otáček už to prostě nepřidávalo a bylo to jako s omezovačem, ale taky to neudělalo pokaždý. Ale myslim, že ta vrtule ulomená nebyla, nikdo mi nic takovýho neříkal.
Kontrolka motoru před výměnou nesvítila ... teda rozsvítila se, po asi 5ti nastartování sama zhasla ... ale už jsem byl objednaný do Volva tak sem tam vyrazil a tohle se dozvěděl.

Co se týká rozsvícení kontrolky po 50km ... tak se vlastně nestane vůbec nic, jen se rozsvítí a auto jede dál úplně normálně bez ztráty výkonu.

Sorry jestli se vyjadřuji jako blb, ale úplně zase tomu nerozumim.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“