Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 94
- Příspěvky: 97
- Registrován: 1 rok 6 měsíců
- Bydliště: Černíky
- Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997
#151 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Tak jezdím a projevují se další drobné nedostatky, nic zásadního...
... dobíjení - na volnoběh a co cca 1700 otáček výrazně kolísá palubní napětí - je to znatelné na veškerém osvětlení vozu (včetně podsvícení přístrojů...) - světlo značně pulzuje :-/
Skoro se mi (podle intenzity osvětlení a jejího kolísání) zdá, že to není výpadek dobíjení, ale že jsou to výpadky regulátoru napětí (chvilkové přebíjení). Kde má to Volvo regulátor? Je součástí alternátoru, nebo je někde jinde v elektroinstalaci? Najel jsem s touto závadou zatím něco přes 1000 Km a nezhoršuje ani nezlepšuje se to a zatím jsem to v těch mrazech a závějích neměl náladu zkoumat...
Další nepříjemná, ale nikoli fatální věc, že se rozsypal kontakt v ovladači řidičového okna - jak jinak, než ten, který vysouvá okno nahoru a kdy jindy, než když byla asi jedna ráno, -12°C a já jel s mokrou hlavou domů a na chvíli stáhnul okno dolů, abych se osvěžil. No, vydržel jsem to s naplno puštěným topením asi tři kilometry, pak jsem zastavil, vyškubnul ovladač oken a dvěma šroubováky propojil kontakt, abych okno zavřel Takže sháním panel ovladače oken do řidičových dveří.
Další věc, kterou jsem nezmínil, je to, že na emisích mi zapomněli vrátit měrku motorového oleje (tuším, že musí měřit teplotu oleje a sondu strkají místo měrky), takže tu také sháním
Také bych potřeboval bezpečnostní pás k řidiči - můj je na kraji roztřepený o opotřebovanou "průchodku" sloupkem a zadrhává se (čímž se ještě více páře) - zatím jsem to vyřešil sponou, díky níž pás nezajede poškozeným místem do sloupku, ale irituje mne to... (viz foto).
Pro dnešek poslední dotaz se týká antény - prut antény je pouze jednodílný? Když zapnu rádio (ke kterému zatím nemám kód, dnes jsem psal do autorizáku), tak anténa vyjede, ale jen cca 30 cm - je to tak správně, nebo má být anténa teleskopická a vyjíždět postupně?
... dobíjení - na volnoběh a co cca 1700 otáček výrazně kolísá palubní napětí - je to znatelné na veškerém osvětlení vozu (včetně podsvícení přístrojů...) - světlo značně pulzuje :-/
Skoro se mi (podle intenzity osvětlení a jejího kolísání) zdá, že to není výpadek dobíjení, ale že jsou to výpadky regulátoru napětí (chvilkové přebíjení). Kde má to Volvo regulátor? Je součástí alternátoru, nebo je někde jinde v elektroinstalaci? Najel jsem s touto závadou zatím něco přes 1000 Km a nezhoršuje ani nezlepšuje se to a zatím jsem to v těch mrazech a závějích neměl náladu zkoumat...
Další nepříjemná, ale nikoli fatální věc, že se rozsypal kontakt v ovladači řidičového okna - jak jinak, než ten, který vysouvá okno nahoru a kdy jindy, než když byla asi jedna ráno, -12°C a já jel s mokrou hlavou domů a na chvíli stáhnul okno dolů, abych se osvěžil. No, vydržel jsem to s naplno puštěným topením asi tři kilometry, pak jsem zastavil, vyškubnul ovladač oken a dvěma šroubováky propojil kontakt, abych okno zavřel Takže sháním panel ovladače oken do řidičových dveří.
Další věc, kterou jsem nezmínil, je to, že na emisích mi zapomněli vrátit měrku motorového oleje (tuším, že musí měřit teplotu oleje a sondu strkají místo měrky), takže tu také sháním
Také bych potřeboval bezpečnostní pás k řidiči - můj je na kraji roztřepený o opotřebovanou "průchodku" sloupkem a zadrhává se (čímž se ještě více páře) - zatím jsem to vyřešil sponou, díky níž pás nezajede poškozeným místem do sloupku, ale irituje mne to... (viz foto).
Pro dnešek poslední dotaz se týká antény - prut antény je pouze jednodílný? Když zapnu rádio (ke kterému zatím nemám kód, dnes jsem psal do autorizáku), tak anténa vyjede, ale jen cca 30 cm - je to tak správně, nebo má být anténa teleskopická a vyjíždět postupně?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 364
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno / Dolní Kounice
- Vůz: Lynk & Co 01
#152 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Průchodku pásu doporučuji koupit novou (tuším dle VIN ti prodají přesně tu barvu, kterou máš v autě). Nestojí tolik. A hlavně - jakákoliv jiná "jetá" bude na tom stejném místě také vychozená a důsledek bude ten, že si znovu poděláš nově zakoupený pás. Tož tak
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 319
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
#153 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Regulátor je součástí altíku,
Prověř napřed, kolik je napětí na samotném altíku, jestli pak dál nedochází k úbytku napětí někde po trase...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 94
- Příspěvky: 97
- Registrován: 1 rok 6 měsíců
- Bydliště: Černíky
- Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997
#154 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Poté, co jsem vyndal z alternátoru regulátor s uhlíky a zjistil jsem, že jeden z třecích měděných kroužků na rotoru je od uhlíku vydřený téměř 3 mm do hloubky, poptal jsem na Facebooku Volvoklubu altík i další díly, které potřebuji.
Včera večer jsem díly vyzvedl (altík, měrka oleje, ovladač oken a rádio s CD a MC přehrávačem) a dnes jsem se pokusil je implementovat do vozu.
Bohužel, jediné, co šlo bez komplikací, byla olejová měrka
Z ovladač oken se po zapojení do vozu a zapnutí zapalování zakouřilo a po rozebrání a srovnání s mým původním jsem zjistil, že ten zakoupený pochází z pravostranného vozu a že z něj nelze použít ani deska s kontakty (které mám vadné na tom původním), neboť, i když konektory na připojení do auta jsou u obou stejné, tak ta zakoupená má jinak vývody kontaktů, připájené k ovládací destičce...
Rádio po připojení do vozu a zapnutí mělo na displeji "OFF" a t levého reproduktoru se ozývalo slabé bzučení, nechal jsem tedy zapnuté zapalování cca dvě hodiny, než se zobrazilo "CODE", dokonce i kód, který byl na rádiu napsán, zafungoval, ale stále jen bzučení z reproduktoru Mechanicky je vše funkční, anténu vysune, CD načte, kazetu přehrává, stanice naladí, ale nejspíš má v háji koncový zesilovač - pouze při vytažení hlasitosti na maximum je kromě bzučení slyšet i slabý náznak zvuku zvoleného vstupu. Nepomohlo ani propájení potenciálních studeňáků, stále jen bzučí
Aby toho nebylo málo, tak jsem chtěl vyčistit zakoupený alternátor a zjistil jsem, že má jen o něco méně hluboké koleje ve sběrných kroužkách rotoru, než ten můj původní a že má poměrně hlučná ložiska Dopadlo to rozborkou, přebroušením sběrných kroužků (velmi amatérským způsobem), výměnou jednoho ložiska (k druhému jsem se nedostal - nemám stahovák s dostatečně úzkými packami, aby se vešly mezi rotor a přední víko altíku) a pak večer s čelovkou montáž do auta - s výsledkem jsem nakonec spokojen - dobíjí a nekolísá
Pár fotek altíku - před a po:
Včera večer jsem díly vyzvedl (altík, měrka oleje, ovladač oken a rádio s CD a MC přehrávačem) a dnes jsem se pokusil je implementovat do vozu.
Bohužel, jediné, co šlo bez komplikací, byla olejová měrka
Z ovladač oken se po zapojení do vozu a zapnutí zapalování zakouřilo a po rozebrání a srovnání s mým původním jsem zjistil, že ten zakoupený pochází z pravostranného vozu a že z něj nelze použít ani deska s kontakty (které mám vadné na tom původním), neboť, i když konektory na připojení do auta jsou u obou stejné, tak ta zakoupená má jinak vývody kontaktů, připájené k ovládací destičce...
Rádio po připojení do vozu a zapnutí mělo na displeji "OFF" a t levého reproduktoru se ozývalo slabé bzučení, nechal jsem tedy zapnuté zapalování cca dvě hodiny, než se zobrazilo "CODE", dokonce i kód, který byl na rádiu napsán, zafungoval, ale stále jen bzučení z reproduktoru Mechanicky je vše funkční, anténu vysune, CD načte, kazetu přehrává, stanice naladí, ale nejspíš má v háji koncový zesilovač - pouze při vytažení hlasitosti na maximum je kromě bzučení slyšet i slabý náznak zvuku zvoleného vstupu. Nepomohlo ani propájení potenciálních studeňáků, stále jen bzučí
Aby toho nebylo málo, tak jsem chtěl vyčistit zakoupený alternátor a zjistil jsem, že má jen o něco méně hluboké koleje ve sběrných kroužkách rotoru, než ten můj původní a že má poměrně hlučná ložiska Dopadlo to rozborkou, přebroušením sběrných kroužků (velmi amatérským způsobem), výměnou jednoho ložiska (k druhému jsem se nedostal - nemám stahovák s dostatečně úzkými packami, aby se vešly mezi rotor a přední víko altíku) a pak večer s čelovkou montáž do auta - s výsledkem jsem nakonec spokojen - dobíjí a nekolísá
Pár fotek altíku - před a po:
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
#155 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Obdivuju tě A zároveň tvoji šikovnost
Co jsi koupil za rádio? Možná bych měl nějaké na díly, třeba by mohlo pomoci
Co jsi koupil za rádio? Možná bych měl nějaké na díly, třeba by mohlo pomoci
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 319
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
#156 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Na svojí V70 jsem to řešil nákupem nového neoriginálního ovladače z Ebay. Musel se trochu obrousit po stranách, aby dobře sedl do otvoru ve dveřích, ale jinak mi fungoval výborně šest let, dokud jsem vůz neprodal. Bylo to něco takového: https://cutt.ly/006IOIo Zkusil bych se dohodnout s prodejcem, jestli by ten z anglána nevzal zpět.Bukaj píše: ↑28 pro 2022 21:46 Z ovladač oken se po zapojení do vozu a zapnutí zapalování zakouřilo a po rozebrání a srovnání s mým původním jsem zjistil, že ten zakoupený pochází z pravostranného vozu a že z něj nelze použít ani deska s kontakty (které mám vadné na tom původním), neboť, i když konektory na připojení do auta jsou u obou stejné, tak ta zakoupená má jinak vývody kontaktů, připájené k ovládací destičce...
EDIT: Jinak souhlasím se spy . Věnuješ autu ukázkovou péči
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 94
- Příspěvky: 97
- Registrován: 1 rok 6 měsíců
- Bydliště: Černíky
- Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997
#158 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Druhošku nechci, vyřešil jsem to zatím tak, že jsem vyčistil a naohybal kontakty toho původního ovladače, že to nějak funguje (ale plíšky kontaktů jsou vyhřáté, takže méně pruží, fungovat to asi dlouho nebude) než seženu jiný ovladač (teď v zimě stejně moc okno stahovat nebudu).honzs píše: ↑28 pro 2022 23:17 Na svojí V70 jsem to řešil nákupem nového neoriginálního ovladače z Ebay. Musel se trochu obrousit po stranách, aby dobře sedl do otvoru ve dveřích, ale jinak mi fungoval výborně šest let, dokud jsem vůz neprodal. Bylo to něco takového: https://cutt.ly/006IOIo Zkusil bych se dohodnout s prodejcem, jestli by ten z anglána nevzal zpět.
Co se týče vrácení, tak to řešit nehodlám, nicméně beztak mám u prodejce předplaceno na příští nákup(y) - časem od něho možná koupím ještě jiné sedačky - semiš místo polokůže a kdoví, co se na tom autě ještě stihne podělat...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
#159 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Myslim že mám ve skládku stejné SC-805 rádio, které sem získal od poláka v nějakém bundlu polonefunkčních rádií.
O víkendu kouknu a dám vědět, myslím že se nechtělo vůbec zapnout, ale možná by ti z toho třebas něco bylo k užitku....
O víkendu kouknu a dám vědět, myslím že se nechtělo vůbec zapnout, ale možná by ti z toho třebas něco bylo k užitku....
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 94
- Příspěvky: 97
- Registrován: 1 rok 6 měsíců
- Bydliště: Černíky
- Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997
#160 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Spy: To bys byl moc hodný, díky
Pokud najdeš, dej vědět a domluvíme se na ceně a na předání...
Pokud najdeš, dej vědět a domluvíme se na ceně a na předání...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 100
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: S70 2.4T
#161 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Ahoj, já nějak nesouhlasím s tím, že přesunutím páky do polohy 3 nebo L se převodovka ničí. Vždyť to tam přece kvůli tomu je, ne?
Ta převodovka za svůj život milionkrát řadí nahoru, dolů. A tím, že dám 3 nebo L jí jen manuálně řeknu, ať podřadí, to je všechno. Tím jí přece nijak neničím.
Je to vlastně nezbytná věc pro sjíždění zasněžených prudkých svahů apod. Když potřebuješ sjet někde po ledu dolů, s Déčkem se ti to rozhulí a rozbiješ si hubu. S Lkem to brzdí motorem už od nizoučké rychlosti, ekvivalent jedničky u manuálu.
A není vůbec pravda, že se to může řadit jen tehdy, když auto stojí. To platí jen pro řazení R a P.
Jen je potřeba se naučit, že při podřazení do L se to chová rozdílně podle toho, jestli je zmáčknuté S, nebo E.
Já jezdím v kopcovitém terénu a 3ku řadím při sjíždění táhlých kopců úplně normálně, stejně tak v zimě Lko. Auto mám 5 let a normálně funguje.
A další věc. Já třeba někdy tahám za autem vlek, kterej má plachtovou nástavbu, tudíž má dost velkej odpor vzduchu. A při konstantních 90km/h převodovka pořád řadí mezi trojkou a čtyřkou, furt dokola, každých pár sekund.
Je to prostě nějak na hraně trojky a čtyřky a ta převodovka není moc chytrá, tak to pořád zkouší. Hodím tam teda 3 a tím jí zakážu řazení čtyřky.
Stejně tak je podle mě blbost, že vadí vyřazovat někde u závor a pod. Já to teda dělám jen tehdy, když je to na více minut. Proč by ale vadilo dát neutrál?
ps. Našel jsem teď v kompu návod k s70 a není tam ani slovo o tom, že by se nesmělo za jízdy podřazovat.
Ta převodovka za svůj život milionkrát řadí nahoru, dolů. A tím, že dám 3 nebo L jí jen manuálně řeknu, ať podřadí, to je všechno. Tím jí přece nijak neničím.
Je to vlastně nezbytná věc pro sjíždění zasněžených prudkých svahů apod. Když potřebuješ sjet někde po ledu dolů, s Déčkem se ti to rozhulí a rozbiješ si hubu. S Lkem to brzdí motorem už od nizoučké rychlosti, ekvivalent jedničky u manuálu.
A není vůbec pravda, že se to může řadit jen tehdy, když auto stojí. To platí jen pro řazení R a P.
Jen je potřeba se naučit, že při podřazení do L se to chová rozdílně podle toho, jestli je zmáčknuté S, nebo E.
Já jezdím v kopcovitém terénu a 3ku řadím při sjíždění táhlých kopců úplně normálně, stejně tak v zimě Lko. Auto mám 5 let a normálně funguje.
A další věc. Já třeba někdy tahám za autem vlek, kterej má plachtovou nástavbu, tudíž má dost velkej odpor vzduchu. A při konstantních 90km/h převodovka pořád řadí mezi trojkou a čtyřkou, furt dokola, každých pár sekund.
Je to prostě nějak na hraně trojky a čtyřky a ta převodovka není moc chytrá, tak to pořád zkouší. Hodím tam teda 3 a tím jí zakážu řazení čtyřky.
Stejně tak je podle mě blbost, že vadí vyřazovat někde u závor a pod. Já to teda dělám jen tehdy, když je to na více minut. Proč by ale vadilo dát neutrál?
ps. Našel jsem teď v kompu návod k s70 a není tam ani slovo o tom, že by se nesmělo za jízdy podřazovat.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 100
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: S70 2.4T
#162 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 100
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: S70 2.4T
#163 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 28
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Čelákovice
- Vůz: 850 B5254S
- Bydliště: Čelákovice
#164 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Souhlasím, jezdil jsem stejným způsobem 8 let a taky bez problému.Carl-Gustaf Sudhoven píše: ↑30 pro 2022 20:42 Ahoj, já nějak nesouhlasím s tím, že přesunutím páky do polohy 3 nebo L se převodovka ničí. Vždyť to tam přece kvůli tomu je, ne?
Ta převodovka za svůj život milionkrát řadí nahoru, dolů. A tím, že dám 3 nebo L jí jen manuálně řeknu, ať podřadí, to je všechno. Tím jí přece nijak neničím.
Je to vlastně nezbytná věc pro sjíždění zasněžených prudkých svahů apod. Když potřebuješ sjet někde po ledu dolů, s Déčkem se ti to rozhulí a rozbiješ si hubu. S Lkem to brzdí motorem už od nizoučké rychlosti, ekvivalent jedničky u manuálu.
A není vůbec pravda, že se to může řadit jen tehdy, když auto stojí. To platí jen pro řazení R a P.
Jen je potřeba se naučit, že při podřazení do L se to chová rozdílně podle toho, jestli je zmáčknuté S, nebo E.
Já jezdím v kopcovitém terénu a 3ku řadím při sjíždění táhlých kopců úplně normálně, stejně tak v zimě Lko. Auto mám 5 let a normálně funguje.
A další věc. Já třeba někdy tahám za autem vlek, kterej má plachtovou nástavbu, tudíž má dost velkej odpor vzduchu. A při konstantních 90km/h převodovka pořád řadí mezi trojkou a čtyřkou, furt dokola, každých pár sekund.
Je to prostě nějak na hraně trojky a čtyřky a ta převodovka není moc chytrá, tak to pořád zkouší. Hodím tam teda 3 a tím jí zakážu řazení čtyřky.
Stejně tak je podle mě blbost, že vadí vyřazovat někde u závor a pod. Já to teda dělám jen tehdy, když je to na více minut. Proč by ale vadilo dát neutrál?
ps. Našel jsem teď v kompu návod k s70 a není tam ani slovo o tom, že by se nesmělo za jízdy podřazovat.
Ohledně neutrálu, chápal jsem to tak, že P = N+blokovací klínek. Je v tom nějaký jiný rozdíl? Samozřejmě nutno zdůraznit, nikdy nevyřazovat na N za jízdy, žádné změny z N na rychlost pod plynem apod.
_________________
Volvo 850 B5254S, M56, 1995
Fiat 126p "Maluch" 1989
Bylo: Volvo V70 D5252T, AW 50-42, MSA 15.7, 1998
Volvo 850 B5254S, M56, 1995
Fiat 126p "Maluch" 1989
Bylo: Volvo V70 D5252T, AW 50-42, MSA 15.7, 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 94
- Příspěvky: 97
- Registrován: 1 rok 6 měsíců
- Bydliště: Černíky
- Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997
#165 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Jo, souhlasím. Též jsem četl manuál k vozidlu a trochu se o automaty zajímal a je to, jak píšešCarl-Gustaf Sudhoven píše: ↑30 pro 2022 20:42 Ahoj, já nějak nesouhlasím s tím, že přesunutím páky do polohy 3 nebo L se převodovka ničí. Vždyť to tam přece kvůli tomu je, ne?
Ta převodovka za svůj život milionkrát řadí nahoru, dolů. A tím, že dám 3 nebo L jí jen manuálně řeknu, ať podřadí, to je všechno. Tím jí přece nijak neničím.
Je to vlastně nezbytná věc pro sjíždění zasněžených prudkých svahů apod. Když potřebuješ sjet někde po ledu dolů, s Déčkem se ti to rozhulí a rozbiješ si hubu. S Lkem to brzdí motorem už od nizoučké rychlosti, ekvivalent jedničky u manuálu.
A není vůbec pravda, že se to může řadit jen tehdy, když auto stojí. To platí jen pro řazení R a P.
Jen je potřeba se naučit, že při podřazení do L se to chová rozdílně podle toho, jestli je zmáčknuté S, nebo E.
Já jezdím v kopcovitém terénu a 3ku řadím při sjíždění táhlých kopců úplně normálně, stejně tak v zimě Lko. Auto mám 5 let a normálně funguje.
A další věc. Já třeba někdy tahám za autem vlek, kterej má plachtovou nástavbu, tudíž má dost velkej odpor vzduchu. A při konstantních 90km/h převodovka pořád řadí mezi trojkou a čtyřkou, furt dokola, každých pár sekund.
Je to prostě nějak na hraně trojky a čtyřky a ta převodovka není moc chytrá, tak to pořád zkouší. Hodím tam teda 3 a tím jí zakážu řazení čtyřky.
Stejně tak je podle mě blbost, že vadí vyřazovat někde u závor a pod. Já to teda dělám jen tehdy, když je to na více minut. Proč by ale vadilo dát neutrál?
ps. Našel jsem teď v kompu návod k s70 a není tam ani slovo o tom, že by se nesmělo za jízdy podřazovat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 94
- Příspěvky: 97
- Registrován: 1 rok 6 měsíců
- Bydliště: Černíky
- Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997
#166 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Carl-Gustaf Sudhoven: On k tomuto vozu existuje manuál v Češtině? Kde se to dá sehnat?
#167 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Nesouhlasím s tím co píšeš.Carl-Gustaf Sudhoven píše: ↑30 pro 2022 20:42 Ahoj, já nějak nesouhlasím s tím, že přesunutím páky do polohy 3 nebo L se převodovka ničí. Vždyť to tam přece kvůli tomu je, ne?
Ta převodovka za svůj život milionkrát řadí nahoru, dolů. A tím, že dám 3 nebo L jí jen manuálně řeknu, ať podřadí, to je všechno. Tím jí přece nijak neničím.
Je to vlastně nezbytná věc pro sjíždění zasněžených prudkých svahů apod. Když potřebuješ sjet někde po ledu dolů, s Déčkem se ti to rozhulí a rozbiješ si hubu. S Lkem to brzdí motorem už od nizoučké rychlosti, ekvivalent jedničky u manuálu.
A není vůbec pravda, že se to může řadit jen tehdy, když auto stojí. To platí jen pro řazení R a P.
Jen je potřeba se naučit, že při podřazení do L se to chová rozdílně podle toho, jestli je zmáčknuté S, nebo E.
Já jezdím v kopcovitém terénu a 3ku řadím při sjíždění táhlých kopců úplně normálně, stejně tak v zimě Lko. Auto mám 5 let a normálně funguje.
A další věc. Já třeba někdy tahám za autem vlek, kterej má plachtovou nástavbu, tudíž má dost velkej odpor vzduchu. A při konstantních 90km/h převodovka pořád řadí mezi trojkou a čtyřkou, furt dokola, každých pár sekund.
Je to prostě nějak na hraně trojky a čtyřky a ta převodovka není moc chytrá, tak to pořád zkouší. Hodím tam teda 3 a tím jí zakážu řazení čtyřky.
Stejně tak je podle mě blbost, že vadí vyřazovat někde u závor a pod. Já to teda dělám jen tehdy, když je to na více minut. Proč by ale vadilo dát neutrál?
ps. Našel jsem teď v kompu návod k s70 a není tam ani slovo o tom, že by se nesmělo za jízdy podřazovat.
Ona ta bezpečnostní zarážka na šaltrpáce tam není jen tak pro srandu!
Jedinný co lze za jízdy s převodovkou dělat, jsou ty 3 tlačítka S, W, N. U pofejsu jen W.
ONo je to napsané i v tom manuálu...
N a L je jedno a to samé, v tom máš pravdu, ale rozdíl je právě ten kolík, který je tam právě kvůli tomu, aby auto při přeřazení VŽDY stálo na místě a nemělo šanci se hnout. Cokoliv jiného je špatně.
AW 50-42 je natolik chatrný automat, že opravdu nedoporučuju nikomu, řadit za jízdy do roztočené převodovky. . Umím si představit že nouzově, při sjíždění z kopce v zimě, tam dám 3, ale určitě je lepší dát to tam už před rozjetím.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 100
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: S70 2.4T
#168 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
To jako, když za jízdy uvidím, že se blíží dlouhé klesání, tak mám zastavit? A pak teprve přeřadit a znovu se rozjet?
Vždyť to ale úplně odporuje normálnímu, bezpečnému ježdění.
Já se nechci hádat. Ale baví mě o tom diskutovat
Vždyť tohle je relativně "moderní" automat. To není žádná předválečná skříň bez synchronizace. Ta kulisa na tom automatu je jaká je z nějakého důvodu. Automaty si prošly nějakým vývojem a ta kulisa "řazení" - PRND3L- má svoje opodstatnění.
Proč by tam ty dvě poslední písmena teda byly, když se dle tebe nesmí použít?
Beru, že automat je od toho, ať automatuje a že do toho člověk nemá při normální jízdě nijak zasahovat. Ale jsou prostě situace, které automat neumí odhadnout a od toho je tu řidič. A proto tam má ty dvě poslední písmenka.
Brzdný moment převodovky je mnohem menší, než maximální akcelerační. Možná to říkám nesprávně. Ale při plném plynu se ten automat namáhá o mnoho více, než když jen "pasivně" brzdí motorem. To brzdění ho opotřebovává řádově méně, než když nějak výrazně zrychluješ.
A jak říkáš, že od toho je tam ten čudlík na páce. Kdyby se to nemělo dělat, tak by ten čudlík přeci nedovolil manuální podřazení za jízdy. A on to dovolí. A za další by o tom něco psali v manuálu. A oni nepíšou.
Nezlob se, ale s tou převodovkou podle mě děláš bubáka naprosto nemístně. Já za jízdy podřazuju každý den už pět let. A podřadí to vždy krásně, jemně.
A pro zakladatele vlákna: Ano, český manuál existuje, mám ho v kompu. Klidně bych ti ho poslal mailem, ale má to asi 90 mega.
Vždyť to ale úplně odporuje normálnímu, bezpečnému ježdění.
Já se nechci hádat. Ale baví mě o tom diskutovat
Vždyť tohle je relativně "moderní" automat. To není žádná předválečná skříň bez synchronizace. Ta kulisa na tom automatu je jaká je z nějakého důvodu. Automaty si prošly nějakým vývojem a ta kulisa "řazení" - PRND3L- má svoje opodstatnění.
Proč by tam ty dvě poslední písmena teda byly, když se dle tebe nesmí použít?
Beru, že automat je od toho, ať automatuje a že do toho člověk nemá při normální jízdě nijak zasahovat. Ale jsou prostě situace, které automat neumí odhadnout a od toho je tu řidič. A proto tam má ty dvě poslední písmenka.
Brzdný moment převodovky je mnohem menší, než maximální akcelerační. Možná to říkám nesprávně. Ale při plném plynu se ten automat namáhá o mnoho více, než když jen "pasivně" brzdí motorem. To brzdění ho opotřebovává řádově méně, než když nějak výrazně zrychluješ.
A jak říkáš, že od toho je tam ten čudlík na páce. Kdyby se to nemělo dělat, tak by ten čudlík přeci nedovolil manuální podřazení za jízdy. A on to dovolí. A za další by o tom něco psali v manuálu. A oni nepíšou.
Nezlob se, ale s tou převodovkou podle mě děláš bubáka naprosto nemístně. Já za jízdy podřazuju každý den už pět let. A podřadí to vždy krásně, jemně.
A pro zakladatele vlákna: Ano, český manuál existuje, mám ho v kompu. Klidně bych ti ho poslal mailem, ale má to asi 90 mega.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3358
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#169 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Presne normalne pri jizde z kopce radim 4,3 nebo L. Je to na to delqny. Nejhorsi je smrt z vydeseni.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 686
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#170 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Presne tak vzdyt v ty prevodovce se pri tom deje to samy jako by radila sama pri D jen reknes tim volicem ze si prejes jiny chovani. Automat se opotrebovava razenim, ne vysokyma otackama ani brzdenim motorem...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#171 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Tohle se me tyka taky,ikdyz s jinou prevodovkou,zato nemene starou.
Omezeni treba na dvojku,trojku jak pise Carl Gustaff jsem praktikoval. To je normalni.
A vzhledem k tomu,ze ty automaty az tak velice motorem nebrzdi a ta moje potvora ma dve tuny,tak kdybych jel dolu Mohelnicak,nevidim absolutne zadny problem to za jizdy prepnout z D na 3. Ale rad si necham vysvetlit,proc presne je to spatne a co se v takovy moment v prevodovce deje. Za dobu vlastnictvi jsem to sice pouzil 2x, ale neni podle me zadny rozdil,jestli si to zaradi samo,nebo k tomu vydam pokyn. Logicky to nebudu delat v nenormalnich otackach.
Omezeni treba na dvojku,trojku jak pise Carl Gustaff jsem praktikoval. To je normalni.
A vzhledem k tomu,ze ty automaty az tak velice motorem nebrzdi a ta moje potvora ma dve tuny,tak kdybych jel dolu Mohelnicak,nevidim absolutne zadny problem to za jizdy prepnout z D na 3. Ale rad si necham vysvetlit,proc presne je to spatne a co se v takovy moment v prevodovce deje. Za dobu vlastnictvi jsem to sice pouzil 2x, ale neni podle me zadny rozdil,jestli si to zaradi samo,nebo k tomu vydam pokyn. Logicky to nebudu delat v nenormalnich otackach.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2128
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#172 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Taky tam ty nižší kvalty řadím normálně za jízdy (a zpět na vyšší), nevidim v tom problém. I když tam máš nejvyšší rychlost, tak převodovka podřadí až když je to možné a je to uplně normální podřazení, pouze pak už ten vyšší kvalt nedá zpět.
#173 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
J8 se jen držím rad a doporučení co mám od servisáků automatů i dlouhodobých uživatelů.
Proto za jízdy neřadím a dělat to nebudu. Ostatně proto je to automat a proto tam má bezpečnostní zarážky...
Proto za jízdy neřadím a dělat to nebudu. Ostatně proto je to automat a proto tam má bezpečnostní zarážky...
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3358
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#174 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Kdyby to vadilo za jizdy to nepujde. Dale v manualu u P a R jasne rikaji ze mas radit odyz auto stoji. Ppkud by to byl problem i u 43L bude to tam take. Jenze neni. Je to standardni radeni. Nic zvlastniho ani specialniho. Protste to jen zaradi stejne jako hys duplnul na plyn a podradilo by to samo.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#175 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru
Ta zarazka je tam imho proto, aby clovek, ktery se napriklad mrcasi kolem loketni operky, nebo se otoci za jizdy smerem k zadnim sedadlum ci podobnem ukonu nenarval ten kvalt z "D" rovnou na 1....a ani tak,by to nemelo pustit, ale ja to zkouset nebudu
Kazdopadne nevyuzivat tu moznost podrazeni pokynem volice rozhodne nicemu neublizuje,to je jasny. No...zlate padla pod volantem v tomto pripade. Specialne,kdyz je to pracovni auto/tahoun. V Americe nekde na rovine je to trochu jiny pripad,nez v nasi pomerne terenne slozitejsi kotline
Kazdopadne nevyuzivat tu moznost podrazeni pokynem volice rozhodne nicemu neublizuje,to je jasny. No...zlate padla pod volantem v tomto pripade. Specialne,kdyz je to pracovni auto/tahoun. V Americe nekde na rovine je to trochu jiny pripad,nez v nasi pomerne terenne slozitejsi kotline
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek