S60 vymena alternatoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#1 S60 vymena alternatoru
Zdarec,
pred tydnem se mi rozsvitilo DSTC - servis. Tak jsem zajel za mechanikem co ma VIDU a ten mi rekl ze je vsechno v poradku ale ze je tam podpeti (pri zapnutem motoru 13.7V) ze me to nejspsi dela spatny alternator. Bohuzel v mem okoli na to nema nikdo cas. Otazka zni. Zvladnu vytahnout alternator pred barakem se zakladnim naradim ? A nechat repasovat nebo koupit novy (co je lepsi). Delal to z vas nekdo ? Strucny navod co je treba udelat pro vytazeni ? Diky za kazdou radu.
pred tydnem se mi rozsvitilo DSTC - servis. Tak jsem zajel za mechanikem co ma VIDU a ten mi rekl ze je vsechno v poradku ale ze je tam podpeti (pri zapnutem motoru 13.7V) ze me to nejspsi dela spatny alternator. Bohuzel v mem okoli na to nema nikdo cas. Otazka zni. Zvladnu vytahnout alternator pred barakem se zakladnim naradim ? A nechat repasovat nebo koupit novy (co je lepsi). Delal to z vas nekdo ? Strucny navod co je treba udelat pro vytazeni ? Diky za kazdou radu.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#2 S60 vymena alternatoru
Tak je venku po 2h prace. Mam dotaz. Staci vymenit ten pulkruh s uhlikama ? Aby znovu dobijel jak ma ? Nebo se meni i neco vevnitr ? To bych uz dal profikovi.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 223
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
#3 S60 vymena alternatoru
Ano, ten pulkruh s uhlikama je regulátor. Osobně si ale myslím, že napětí 13,7 značí něco jiného, než altik. Spíš bych se přikláněl k oxidaci spojů. Napětí se musí měřit přímo na běžícím alternátoru, aby se vyloučila chyba jinde. Ale když už je venku, regulátor vyměnit
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#4 S60 vymena alternatoru
Tak mam vymenit cely altik? Nebo tou oxidaci spoju myslis mimo altik ?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#5 S60 vymena alternatoru
https://as-pl.com/cs/u/F00M145351
Tady jsem nasel snad co by melo pasovat od AS-PL ale ten typ ARE0041-BOSH se neda nikde koupit. Pouze ta verze standard line ARE0041 - https://www.autodily-pema.cz/autodily/volvo/s60-i/2.4-t-147kw/elektroinstalace/generator-casti/regulator?productId=2074692 . Ma to nekdo vyzkouseny? Pak tam jsou Hitachi ale to nemuzu dohledat co tam patri jako nahrada za origo :/
A nebo rovnou vymenit za celek ? Pod cisla co je na altiku 8622786 by to mo byt kompatibilni https://www.autodily-pema.cz/alternator-aspl-a0049
Nerozumim tomu, necham si rad poradit.
Tady jsem nasel snad co by melo pasovat od AS-PL ale ten typ ARE0041-BOSH se neda nikde koupit. Pouze ta verze standard line ARE0041 - https://www.autodily-pema.cz/autodily/volvo/s60-i/2.4-t-147kw/elektroinstalace/generator-casti/regulator?productId=2074692 . Ma to nekdo vyzkouseny? Pak tam jsou Hitachi ale to nemuzu dohledat co tam patri jako nahrada za origo :/
A nebo rovnou vymenit za celek ? Pod cisla co je na altiku 8622786 by to mo byt kompatibilni https://www.autodily-pema.cz/alternator-aspl-a0049
Nerozumim tomu, necham si rad poradit.
#6 S60 vymena alternatoru
Originál mají třeba tady:
https://www.elancar.cz/regulator-napeti-bosch-f00m145229-originalni-dil-1057312.html#partNumber
Když už je to rozebrané, tak se vyplatí zkontrolovat a případně vyměnit kroužky, ložiska, volnoběžku.
https://www.elancar.cz/regulator-napeti-bosch-f00m145229-originalni-dil-1057312.html#partNumber
Když už je to rozebrané, tak se vyplatí zkontrolovat a případně vyměnit kroužky, ložiska, volnoběžku.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#7 S60 vymena alternatoru
To je 145229 a ja mam 145351. Jses si jistej ze je to kompatibilni ? Navic ta cena je dost vysoka. A jestli rikas ze se vevnitr meni dalsi veci tak to asi necham dat na repas profikovi. At to nedelam na dvakrat. Popripade koupit novy ? On asi repas a vymena vyjde tak na stejno ne ?
Tak ja ted fakt nevim jak postupovat.
Tak ja ted fakt nevim jak postupovat.
#8 S60 vymena alternatoru
Podívej se dolů do toho seznamu originálních čísel, tam je kompatibilita. Nebo jistota je originál Volvo, ale tam je cena kolem 6 tisíc.
Repasují to profi firmy, ale je tam riziko, že tam dají nejlevnější čínu. Záleží jak to chceš mít spolehlivé.
Repasují to profi firmy, ale je tam riziko, že tam dají nejlevnější čínu. Záleží jak to chceš mít spolehlivé.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 105
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Galanta
- Vůz: volvo v40 td 75kW 2001
#9 S60 vymena alternatoru
Ahoj, aby si dal celý repas doma potrebuješ nejaký ten sťahovák na ložiská alebo chuť improvizovať, nástavce na demontáž voĺnobežky bez toho ju rotor neoslobodíš a veĺké ložisko nevymeníš. Je tam ešte zberač atď. Na tvojom mieste by som sa možno pozrel max na uhlíky a podĺa ich stavu by som usúdil. Ak naozaj nebol problém v alternátore neriešil by som ho len z dôvodu že už je vonku. Montáž a demontáž zas nie je taký veľký úkon. Ak teda nemáš chuť čakať a platiť na diely ktoré je možno zbytočné meniť.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#10 S60 vymena alternatoru
Jak jsem psal repas bych nechal na profika nebo koupe noveho. Ja bych zvladnul maximalne vymenit regulator za predpokladu ze tam je ten problem. Ktery ja ovsem nevim, proto jsem zalozil tema jestli to uz nekdo neresil.
Zmeril jsem baterii a mela jen 11.9-12V. Je rok stara Varta 72Ah blue dynamic (davam Varty do vseho a nikdy nebyl problem). Nemuze to byt jen spatnou baterii ? Dobijeci napeti 13.7V je malo ? Kolik dobiji vase Volva ? Mozna blbost jen se ptam. Abych nekupoval zbytecne altik :/
Zmeril jsem baterii a mela jen 11.9-12V. Je rok stara Varta 72Ah blue dynamic (davam Varty do vseho a nikdy nebyl problem). Nemuze to byt jen spatnou baterii ? Dobijeci napeti 13.7V je malo ? Kolik dobiji vase Volva ? Mozna blbost jen se ptam. Abych nekupoval zbytecne altik :/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 223
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
#11 S60 vymena alternatoru
Teď jsem si všiml, že máš psaný Bruntál. Taky jsem tam vyrůstal No a jestli je to ten samý servis, co mému otci už několik let hledá závadu na Pažoutovi, tak potěš. Napětí 13,7 je pouze o desetinu menší, než je spodní hranice dobíjení akumulátoru. čili se přikláním k teorii špatného kontaktu po cestě od alternátoru k baterii, popřípadě měřícího bodu palubního PC, který ti hlásí chybu. Takže jak se píše výše, pokud jsou krátké uhlíky, vyměnit regulátor. Já je měnil u Volva s nájezdem skoro 400 tisíc...jinak veškeré závady dobíjení byly v kontaktech. Takže nasadit zpět , a změřit napětí přímo na kostře alternátoru a tom tlustém šroubu, z kterého vede silný kabel pod 13kou matkou. Věřím, že tam bude 14V...a potom zkus to samé přímo na baterii se zapnutýmy světly. Pokud tam bude míň, je ubytek někde na cestě. Je celkem jednoduché zjistit, jestli na straně kostry, nebo plusového vodiče. Potom už jenom hledat, který spoj se zahřívá...a je to Kdybys s mechanikama neuspěl, během 14 dnů budu v Bruntále osobně, a můžeme na to mrknout.
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#12 S60 vymena alternatoru
Ano Bruntál, mam to tu rád ale je to tu tezky Pazouta mam jako druhy auto a kupodivu, ten nic nechce palubni PC mi nehlasi chybu dobijeni. Jen vyskakuje vadu DSTC. A mistr v Benesove co ma VIDU rekl ze je tam podpeti ze mam resit altik ze to DSTC je kvuli tomu. Kdyz vsecky vady vymazal tak to pul den fungovalo jak ma.
Na ty uhliky jsem se dival a vypadaly OK (najezd 213000) ale jsem hobik - muzu vyfotit. Stejne tak to muzu zitra zase slozit a zmerit napeti na altiku a na baterii. Rad se vyhnu zbytecne investici. Uz tak jsem v tom aute za dost ze kdybybych si splacel nove udelam lip
Na ty uhliky jsem se dival a vypadaly OK (najezd 213000) ale jsem hobik - muzu vyfotit. Stejne tak to muzu zitra zase slozit a zmerit napeti na altiku a na baterii. Rad se vyhnu zbytecne investici. Uz tak jsem v tom aute za dost ze kdybybych si splacel nove udelam lip
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#13 S60 vymena alternatoru
Vyfoť uhlíky a pokud to půjde i sběrné kroužky.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#14 S60 vymena alternatoru
raolsa: jasne, zitra vyfotim. A ty sberne krouzky jsou kde ?
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#15 S60 vymena alternatoru
Na ty dosedají uhlíky uvnitř alternátoru.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#16 S60 vymena alternatoru
Jestli to má skutečně ty km tak by bylo zvláštní, kdyby tomu alternátoru něco bylo. Škoda že nemáš výpis chyb z Vidy.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#17 S60 vymena alternatoru
raolsa: a jo, tak cekal jsem neco vic narocnejsiho pod tim pojmem
Ykka: km jsou skutecne, auto se v rodine vicemene dedi z generace na generaci Vypis nemam, ale rikla ze tam toho sviti hodne kvuli tomu podpeti (asi)
Ykka: km jsou skutecne, auto se v rodine vicemene dedi z generace na generaci Vypis nemam, ale rikla ze tam toho sviti hodne kvuli tomu podpeti (asi)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#18 S60 vymena alternatoru
Jeste se zeptam, zda-li pro vylouceni vady altiku a nejakeho prechodoveho spoje. Muzu zmerit napeti v krouzku na fotce a tela altiku? Pochybuju ze se z hrotem multimetru dostanu na zada alternatoru ( je tam hadice z turba). Popripade tam prdnout pod ocko kabel navic jako merici svorku ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 223
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
#19 S60 vymena alternatoru
No tam je sakra přístup. Mám taky S60, ale atmo, takže já se na svorky dostanu. Asi nejjednodušší přidělat pod šroub "měřící"kabel...v tom kolečku u pojistek už může být ztráta chápu, je to práce na prd, ale jinak se to nedá. Před smontováním pořádně očistit dosedací plochy jak na altíku, tak i očko silového kabelu..
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#21 S60 vymena alternatoru
Nabil jsem prec noc baterii, ma 12.5V. Po slozeni jsem nameril 14.4V na altiku a na baterce 14.38V. Projel jsem to a v zatacce mi to lehce tuklo do brzd a opet DSTC sviti. Promeril jsem to pak za tepla a na altiku 14V a na baterii take. Tak jsem z toho jelen.
#22 S60 vymena alternatoru
Bez toho výpisu z Vidy je to jen odhadování, ale mohl by to dělat kroužek na poloose.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#23 S60 vymena alternatoru
Dej to zpátky, tomu altíku nic není.
Chyba je jinde.
Ten kroužek na poloose je pravděpodobnější.
Chyba je jinde.
Ten kroužek na poloose je pravděpodobnější.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 352
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
#24 S60 vymena alternatoru
Podle vseho je OK. Ale nejde mi do hlavy proc jsem mel podbitou baterii. A pri diagnostice VIDA merila jen 13.7V. A najednou po slozeni to funguje ? Skoda ze jsem to nezmeril sam pred tim nez jsem altik vymonzoval. DSTC bude teda v necem jinem. Musim tam znovu zajet nebo najit nekoho jineho.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#25 S60 vymena alternatoru
Zkontroluj ty kroužky ABS na předních poloosách. Hledej prasklinu. Někdy je blbě vidět, musíš zvednout kolo a zkontrolovat celý obvod.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek