Autobaterie + dobijeni

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 156
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Police nad Metují
Vůz: Volvo 850 T5-R kombi ; 1984 ccm, B5204T,
Bydliště: Police nad Metují

#1 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od King_Rat »

Ahoj, můžete mi prosím poradit jakou pořídit nabíječku s funkcí urdžování napětí_?

Moje situace je taková, že s Volvem nyní fakticky vůbec nejezdím, auto je permanentně v garáži a současná baterie po smrti (Autobaterie VARTA SILVER Dynamic 77Ah 12V, E44).

Nyní mne tedy čeká nákup baterie nové, nicméně když nejezdím, tak nedobíjím :/

Děkuji za tipy
_________________
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#2 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od jirka87 »

C-Tek mxs 5.0

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7513
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#3 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Petr Marek »

Používám stejnou, nicméně je zde o tom několik debat. Třeba Z D E: nebo Z D E:
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 156
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Police nad Metují
Vůz: Volvo 850 T5-R kombi ; 1984 ccm, B5204T,
Bydliště: Police nad Metují

#4 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od King_Rat »

Petr Marek píše: 20 zář 2022 21:38 Používám stejnou, nicméně je zde o tom několik debat. Třeba Z D E: nebo Z D E:

Ahoj,

děkuji za odkazy - šlo mi primárně o udržovací režim. Samotná baterie vliv nemá, mohu bez obav pořídit totožný typ jako jsem měl doposud_?
_________________
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Urvanej »

Zrovna ten C-tek 5A mám taky a je docela šikovnej, a umí dokonce celkem slušně probrat polomrtvou baterku. Jen na udržování stačí klidně optimate4, tu mam taky a funguje spolehlivě. Ale v podstatě ti stačí jakákoliv nabíječka, která se napojí na spínací hodiny a jednou za týden sepne třeba na 2h.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#6 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Jarda.JM »

Tento problém řeším už dlouhé roky naprosto úspěšně jednoduchým levným zdrojem s napětím cca 13,5V (nejlépe nastavitelným), žárovkou na omezení proudu pro případ připojení k více vybité baterii a diodou pro případ výpadku napájení zdroje.
Jelikož jsem hračička, tak ještě v tom mám měřidlo napětí a proudu.

Je dobré si uvědomit, že ne všechny nabíječe snáší připojení k baterii při vypnutém napájení. Případů kdy nabíječka sfajrovala znám dost. Další neopomenutelná drobnost je, že většina nabíječů nezačne nabíjet po zapnutí napájení, ale vyžaduje nějak "pomačkat čudlíky". Takže bych se na klasickou nabíječky "vy", tedy pokud mě nebaví chodit pravidelně do garáže a zapínat a vypínat, a zapínat a vypínat,,,,,
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#7 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Tomas78 »

Taky bych šel do toho C-Tek MXS 5.0. Má to v klidu udržovací mód. Když to necháš připojené k baterii bez sítě, něco to sice bere, ale je to naprosté minimum - viz níže. Dále si můžeš k baterii připojit přes oka pomocný kablík a v případě potřeby nabíječku připojit jen přes konektor.
image.png
image.png (116.71 KiB) Zobrazeno 1013 x
Ten C-Tek je taky z Číny. Nicméně u výrobku připojeného dlouhodobě a hlavně bez dozoru bych upřednostnil zavedenou značku. Nabíječka z Lidlu nabíjí slušně (i když zdaleka se nevyrovná C-tek), ale netroufnul bych si ji nechat dlouhodobě připojenou z požárního hlediska.

CO NEMÁM VZKOUŠENÉ: když vypadne proud a nabíječka zůstane připojená k baterii, zda zůstane přepnuta do stejného módu jako před výpadkem, ale snad ano. mohu vyzkoušet.
image.png
image.png (20.36 KiB) Zobrazeno 1013 x
EDIT: můj táta dlouhodobě dobíjí VW Caddy přes nějaký síťový adapter přes cigaretovou zásuvku. Dá se leccos ;-)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Urvanej »

Jak jsem psal o optimate4 a i ten 5A c-tek obojí startuje samo po připojení elektřtiny. Lidl co jsem měl já potřeboval odstartovat, proto ho už nemám.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#9 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Tomas78 »

Díky za potvrzení toho auto-startu, myslel jsem si to, ale nebyl jsem si jist :good:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 156
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Police nad Metují
Vůz: Volvo 850 T5-R kombi ; 1984 ccm, B5204T,
Bydliště: Police nad Metují

#10 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od King_Rat »

Tomas78 píše: 21 zář 2022 15:23 Taky bych šel do toho C-Tek MXS 5.0. Má to v klidu udržovací mód. Když to necháš připojené k baterii bez sítě, něco to sice bere, ale je to naprosté minimum - viz níže. Dále si můžeš k baterii připojit přes oka pomocný kablík a v případě potřeby nabíječku připojit jen přes konektor.
Děkuji ! A má představa, že to bude připojené k síti stále a baterii udržovat "v napětí" je lichá_? Není mi z uvedených zpráv jasné, zda je to možné, nebo jestli mi hrozí, že vyhořím :)
_________________
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1010
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#11 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Tomas78 »

Odzkoušený to nemám, ale řekl bych, že ano - viz návod níže. Klidně bych mrknul i na to, co odkazuje Urvanej, nicméně já s tím zkušenosti nemám.

VYHOŘEL / NEVYHOŘEL - to není o tom, že nějaká nabíječka by nabíjela tak blbě, že by to vyhořelo ... i když ... ;-) Spíše o to, aby byla kvalitně provedená a byl předpoklad, že k tomu nedojde. Viděl jsem fotky Ctek i Lidl, oboje vyrobeno v Číně, ale je to rozdíl. Lidl / Parkside mám rád, některé věci jsou fakt super ... ALE ... máš v plánu nechat to v provozu dlouhodobě a hlavně bez dozoru.
image.png
EDIT: já jsem elektrikář a mám trošku úchylku na tu "bezpečnost", tak mne ber s rezervou. Upřímně, když vidím, co jsou lidi schopný udělat a funguje to, tak ... Ale já jsem pedant :crazy:

Nitty
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 193
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#12 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Nitty »

Ahoj, kdyby jsi chtěl měl bych tu navíc nabíječku Bosch C3. Použita asi 2x. Stará rok.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Urvanej »

Osobně bych to nenechával furt v síti. Jedna bezpečnost, viz Tomas78 a druhak spotřeba. Pokud nabíječku nezakryješ hadrama, a bude volně dýchat, ideálně na nějaká nehořlavý podložce, tak jsi v klidu. Zrovna tu optimate jsem zapomněl v létě v autě, když jsem mu nabíjel baterku a v klidu přepálila tepelnou pojistku v trafíčku a konec. Takže to asi pořešený bejvá dobře.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 322
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#14 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od papaya »

Začal jsem teď nějak pozorovat věci okolo baterie a mám dotaz. Všimnul jsem si, že při jízdě to tlačí do baterie i 15,1V. Neni to už moc? Nemůže se stát, že se tímhle napětím baterie vyvaří?
Jestli řeším kraviny tak sry. Jen mě to zajímá.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#15 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Neboj, ono to mereni taky neni uplne presny. Jinak dnesni baterky jsou na to staveny.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 322
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#16 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od papaya »

Trochu jsi mě uklidnil
Díky za odpověď.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#17 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od ren »

Opráším starší téma. Dostala se mi do ruky poškozená "inteligentní nabíječka", vyměnil jsem dva odprásklé tranzistory a vypadá to, že nabíječka má snahu normálně fungovat. Připojil jsem na ni starou baterku z UPSky, nabíječka ji správně identifikovala, zobrazila na displeji, že baterka má 40% a začala něco dělat. Když jsem změřil měřákem svorkové napětí, ukázal měřák 19V. To mě docela polekalo, ale napadlo mě, jestli inteligentní nabíječka nejede nějaký desulfatační cyklus a nepere tam vysokofrekvenčně krátké napěťové špičky. Nemáte s tím někdo zkušenost, případně nevíte někdo jak se taková "inteligentní nabíječka" chová a jestli je těch naměřených 19V OK?

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7513
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#18 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Petr Marek »

O několik příspěvků výše dával Tomas78 tabulku průběhu napětí a proudu nabíječky CTEK. I v režimu Recond dává maximálně 15,8V. Těch tvých naměřených 19V za mě rozhodně ok není.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#19 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od Munga »

Petr Marek píše: 20 zář 2022 21:38 Používám stejnou, nicméně je zde o tom několik debat. Třeba Z D E: nebo Z D E:
Jo, zase další duplicitní vlákno které ztíží hledání.
Nemohl by to někdo slučovat když už si tazatelé nepročtou forum ?

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#20 Autobaterie + dobijeni

Příspěvek od ren »

Petr Marek píše: 09 lis 2022 17:52 O několik příspěvků výše dával Tomas78 tabulku průběhu napětí a proudu nabíječky CTEK. I v režimu Recond dává maximálně 15,8V. Těch tvých naměřených 19V za mě rozhodně ok není.
Máš pravdu, musím to hodit na osciloskop, ale stejně tam asi bude ještě něco špatně. Těšil jsem se, že výměnou odpálených MOSFETů mám hotovo...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“