V70 T6 kontrolka motoru

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 14
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Nížkovice
Vůz: V70 III T6 AWD 12', 224 kW

#1 V70 T6 kontrolka motoru

Příspěvek od aquatoy »

Ahoj, před necelým půlrokem jsem koupil V70 T6, u jednoho celkem vyhlášeného servisu. Při předání (možná už při koupi, nepamatuju) mě prodavající upozornil, že se může rozsvěcet kontrolka motoru při tankování N95, že tomu víc svědčí 100 oktanů. Opravdu se brzo rozsvítila, po kontaktování prodávající znovu tvrdil, že po tankování 100 oktanů po nějaké době zhasne. Před týdnem jsem byl nechat udělat proplach AT, pán mě na kontrolku upozornil, a po krátké dobatě jsem taky dospěl k názoru, že je auto s vadou. Projel to diagnostikou (asi ne VIDA), a říkal že je buď špatná lambda, nebo katalyzátor. Chyby smazal, ale do 100 km kontrolka opět svítila.
Záměrně neuvádím kde jsem koupil, spíš se chci zeptat, jestli je to opravdu "vlastnost", nebo vada. Je fakt, že kdyby to dělalo u nového auta, je to zjevně špatně. Taky by mě zajímal váš názor, jak se k tomu postavit. V kupní smliuvě je něco o záruce na nějaké km / období, a zároveň že vůz je jetý, takže může mít vady.

Dík za názory

Zajsoft
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#2 V70 T6 kontrolka motoru

Příspěvek od Zajsoft »

Ahoj, a to je takovej problem se podivat co leze z Lambady pred katem a co z Lambady za katem?
Pripadne ji(je) otestovat/vymenit... Je to spotrebak, stejne jako treba destiky/kotouce...
A pote co budes mit jistotu, ze Lambdy OK, tak se presunout ke katu...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Pep
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 379
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 MY11 T6 AWD

#3 V70 T6 kontrolka motoru

Příspěvek od Pep »

aquatoy píše: 14 zář 2022 08:29 …že se může rozsvěcet kontrolka motoru při tankování N95, že tomu víc svědčí 100 oktanů.
Při téhle teorii by mi svítila ponorka v jednom kuse. :D Jestli pak spíš nechtěl prodejce něco skrývat, nebo namluvit, že je to normální, abys auto poté nereklamoval pro skrytou vadu. :unknown:

Ideální by bylo auto napíchnout na vidu a podle toho pokračovat. Jestli to řekne lambdy, tak prověřit, jak píše Zajsoft. Pokud kat, tak krom katu bych zkontroloval odvětrávání klikovky, poněvadž ucpané PCV u těchto motorů má právě za následek K.O. katalyzátor.

Mimochodem, další věc (tohle nejspíš nebude tento případ), která způsobuje ponorku, je čidlo tlaku paliva na listě, ale jeho nefunkčnost se jasně ukáže ve vidě.

KubasCZ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 149
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem
Vůz: XC70 T6 AWD

#4 V70 T6 kontrolka motoru

Příspěvek od KubasCZ »

Ahoj, mám prakticky stejný příběh jako ty, akorát s XC70 T6 MY10 210kW. Kontrolka se rozsvítí zhruba po 1000km, tj dvou nádržích.. V T6R mi řekli prakticky to samé co tobě, tj může za to "kvalita" benzínu a prakticky to nemá jiné řešení, než tankovat mimo CZ :D

Řešilo se to mimojiné i v tomhle tématu, tak zkus mrknout.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=64926

Na screenu níže je vidět, co mi ukazuje OBD k téhle chybě..
Přílohy
Screenshot_20211101-152808.jpg
Screenshot_20211101-152808.jpg (61.67 KiB) Zobrazeno 239 x
_________________
Je: Volvo XC70 T6 AWD 210kW MY10 Obrázek
Bylo: Volvo V70II AWD D5 136kW MY06 Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#5 V70 T6 kontrolka motoru

Příspěvek od lkopcansky »

KubasCZ píše:může za to "kvalita" benzínu a prakticky to nemá jiné řešení, než tankovat mimo CZ :D
Aditivácia paliva nepomôže?
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Zajsoft
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#6 V70 T6 kontrolka motoru

Příspěvek od Zajsoft »

Kauzalita je svine.
Aneb otazkou je, zda se resi pricinna, nebo nasledek.
Osobne bych, pokud bych nic nenasel(zere, to olej, lambady v haji, netesnost vejfucku, etc..) zacal asi velkou dekarbonizaci(tj. pripravek od BG do sani), neb to vycisti celej trakt(sani, ventily, svody, lambdy, katy, vejfuck..).
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 14
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Nížkovice
Vůz: V70 III T6 AWD 12', 224 kW

#7 V70 T6 kontrolka motoru

Příspěvek od aquatoy »

U mě se kontrolka rozsvítí do 100 km. Na topic jsem se díval, tak studuju jak vyhodnocovat výstupy diagnostiky. Nechám to napíchnout na Vidu a budu chytřejší, ale karbon v koncovkách výfuku asi nevěstí nic dobrýho. Dík za tip na BG dekarbonizaci :good: to snad trochu pomůže
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“