Je to normální chování automatu?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#1 Je to normální chování automatu?
Jelikož řeším problémy s vibracemi, postupně vylučovací metodou vychází černý Petr na převodovku, konkrétně na hydroměnič. Tak jsem začal více sledovat chování převodovky a všiml si následujícího (doteď jsem nic neřešil, dal D a jel do cíle). Ono to tedy dělá od koupi auta, ale zřejmě se to zhoršuje (ale 100% to nevím).
Měl jsem zato, že jde o normální chování automatu, ale už si nejsem jist, proto se zeptám znalejších.
Když jedu na "D", tak z kopce, po rovině i do kopce kdykoli přidám plyn (třeba jen o pár milimetrů), tak začne na chvíli prokluzovat měnič. Čím méně přidám plynu, tím déle trvá, než se zamkne. Stačí hodně plyn přidat a otáčky klesnou. Do kopce při konstantní jízdě občas drobně pohupují otáčky o cca 50-200ot. To samé při jízdě do kopce bez změny polohy plynu, když dojde ke zvětšení úhlu stoupání, tak najednou otáčky vyletí o 200-300 a drží se od půl vteřiny do cca 3-5 sekund. To vše pouze pokud jsou otáčky pod 2100. Jakmile jsou nad 2100, tak nikdy k prokluzu nedojde. Pokud více přidám plyn, tak podřadí, ale nikdy neproklouzne.
Pokud jedu v manuálním režimu, tak pod 2100 ot, při přidání plynu dojde jen k velmi krátkému zhoupnutí otáček o půl čárky (50ot/min) a měnič se ihned "zamkne" a ani v kopci neprokluzuje.
Celkově je teď jízda nekomfortní, a i když si posádka ničeho nevšimne, já cítím při otáčkách do 2100 neustálé drobné vibrace v sedačce. Dříve byla jízda i v nízkých otáčkách klidná, hladká. Při běžné klidné jízdě automat drží motor kolem 1500, v obci i 1200 a to ty vibrace jsou silnější.
Pokud držím plyn tak, aby převodovka řadila až ve vyšších otáčkách (nad 2500), tak vibrace nejsou, měnič zamyká strojově stejně.
Samotné řazení je bezproblémové, necuká, nekope za tepla i za studena. Jen ta práce měniče je při každém přeřazení jiná i za stejných podmínek. Někdy zamyká okamžitě jako při manuálním režimu, jindy nechá odemčeno i několik vteřin a otáčky buď postupně klesají a auto zrychluje nebo otáčky vyskočí a drží se dokud auto nezrychlí na danou mez.
Mýlím se, když si myslím, že odchází hydroměnič?
Měl jsem zato, že jde o normální chování automatu, ale už si nejsem jist, proto se zeptám znalejších.
Když jedu na "D", tak z kopce, po rovině i do kopce kdykoli přidám plyn (třeba jen o pár milimetrů), tak začne na chvíli prokluzovat měnič. Čím méně přidám plynu, tím déle trvá, než se zamkne. Stačí hodně plyn přidat a otáčky klesnou. Do kopce při konstantní jízdě občas drobně pohupují otáčky o cca 50-200ot. To samé při jízdě do kopce bez změny polohy plynu, když dojde ke zvětšení úhlu stoupání, tak najednou otáčky vyletí o 200-300 a drží se od půl vteřiny do cca 3-5 sekund. To vše pouze pokud jsou otáčky pod 2100. Jakmile jsou nad 2100, tak nikdy k prokluzu nedojde. Pokud více přidám plyn, tak podřadí, ale nikdy neproklouzne.
Pokud jedu v manuálním režimu, tak pod 2100 ot, při přidání plynu dojde jen k velmi krátkému zhoupnutí otáček o půl čárky (50ot/min) a měnič se ihned "zamkne" a ani v kopci neprokluzuje.
Celkově je teď jízda nekomfortní, a i když si posádka ničeho nevšimne, já cítím při otáčkách do 2100 neustálé drobné vibrace v sedačce. Dříve byla jízda i v nízkých otáčkách klidná, hladká. Při běžné klidné jízdě automat drží motor kolem 1500, v obci i 1200 a to ty vibrace jsou silnější.
Pokud držím plyn tak, aby převodovka řadila až ve vyšších otáčkách (nad 2500), tak vibrace nejsou, měnič zamyká strojově stejně.
Samotné řazení je bezproblémové, necuká, nekope za tepla i za studena. Jen ta práce měniče je při každém přeřazení jiná i za stejných podmínek. Někdy zamyká okamžitě jako při manuálním režimu, jindy nechá odemčeno i několik vteřin a otáčky buď postupně klesají a auto zrychluje nebo otáčky vyskočí a drží se dokud auto nezrychlí na danou mez.
Mýlím se, když si myslím, že odchází hydroměnič?
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#2 Je to normální chování automatu?
hele měnič to být může a nemusí, já jsem zase teď cca pociťoval měsíc lehoučké vibrace na volnoběh a zabíralo to obecně nějak méně ale řadilo normálně, no a než jsem dojel do servisu, v pátek mi to vyplo dstc a napsalo servis převodovky a jede to v nouzáku takže myslím že je po py.či...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#3 Je to normální chování automatu?
Tak dneska už se mu do kopce vůbec nechce. I po rovině na "D" prokluzuje. V manuální režimu to zatím ještě jede.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#4 Je to normální chování automatu?
Vyměnil jsem olej (jen 4l). Teď měl najeto cca 7 tisíc km a automat automatuje jako by se nechumelilo. Je mi jasné, že tam stejně něco odchází, protože olej byl zase tmavý jako bota.
Leda že by tam bylo tolik usazenin po předchozím majiteli, že to ten olej při jejich rozpouštění znehodnotí během chvilky
Leda že by tam bylo tolik usazenin po předchozím majiteli, že to ten olej při jejich rozpouštění znehodnotí během chvilky
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#5 Je to normální chování automatu?
ojoj tak to není dobrý. jako klasickou výměnou nevyměníš všechen olej ani omylem, ale tohle vypadá že se asi sejdem v servisu
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#7 Je to normální chování automatu?
Nejak tu nectu nic o diagnostice, proplachu/vymene cele naplne a adaptaci = ve vysledku komedie.
Cimz nerikam, ze neco neodchazi, ale polovicata prace = skoda prace/materialu.
Cimz nerikam, ze neco neodchazi, ale polovicata prace = skoda prace/materialu.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#8 Je to normální chování automatu?
Diagnostika je bez chyb. Měnil jsem za posledních 20 tis. km dvakrát po 12L a dvakrát po 4L. Na proplach jsem si netroufl. Ve 190tis. jsem byl první, kdo na olej v převodovce sahal, tak jsem zvolil metodu postupného rozpouštění bordelu a výměnu oleje každých pár tisíc km. VIDU sice mám, ale adaptace jsou mimo mojí ligu. Byl jsem s tím u pana Patočky a je slyšet, že filtr má už nejlepší léta za sebou a je ucpaný. Čím a proč, je otázka za milión (přesněji tak za padesát litrů). Nabídl mi komplet repas nebo "velkou opravu", s kterou jsem se už smířil.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#9 Je to normální chování automatu?
To je pak jina, holt kdyz se nedaj informace
Ty pohadky s poustupnym rozpoustenim je takova ta lidova tvorba... (Vicemene) se to nikomu nikdy nestalo, ale vsichni se toho bojej
A adaptace zvladne i cvicena opice, pokud si zvladne ve VIDA precist/prelozit postup, takze bych se toho vubec nebal, ten rozdil bejva kolikrat markatni.
No ten pricpanej filtr, je presne ten duvod, proc proplach delat a proc ho delat, ono necekane se da dost tech usazenin ve filtru rozpustit, ze...
Ty pohadky s poustupnym rozpoustenim je takova ta lidova tvorba... (Vicemene) se to nikomu nikdy nestalo, ale vsichni se toho bojej
A adaptace zvladne i cvicena opice, pokud si zvladne ve VIDA precist/prelozit postup, takze bych se toho vubec nebal, ten rozdil bejva kolikrat markatni.
No ten pricpanej filtr, je presne ten duvod, proc proplach delat a proc ho delat, ono necekane se da dost tech usazenin ve filtru rozpustit, ze...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#10 Je to normální chování automatu?
Já bych zkusil bg čistič proplach dle gibona a pak BG kondicioner, pak ty adaptace a uvidíš. Horší to nebude a když budeš dělat go převodovky tak na té ceně tenhle homemade postup nebude znát.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#11 Je to normální chování automatu?
no u mě se to naštěstí už pořešilo... šlo o vadu v elektrice, ale převodovku dám stejně propláchnout a poměnit oil.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek