b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 183
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#1 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od jehlan »

Ahoj.
Nemůžu se zbavit obtíží na své sedmičce, tak jsem si říkal, že se zeptám zkušenějších.
auto: 740 glt ´89 b234f lh 2,4
Minulou zimu jsem měl problém se studenými starty. Nastartoval jsem hned a po cca
10 vteřinách slušného volnoběhu auto chcíplo. To se opakovalo jednou až třikrát v závislosti
na teplotě. Ale vždy jsem vyjel i v minus 25. Od té doby jsem začal registrovat problém
s bohatou směsí. Zprvu tak jednou za deset jízd.
Vyměnil jsem: lambda, regulátor tlaku paliva, svíčky, kabely, víčko rozdělovače, vštřikovače,
palivový filtr, vzduchový filtr, termostat v airboxu, volnoběžný ventil, senzor otáček kliky.
podtlakový hadičky z regulátoru a z PCV, indukční cívku. Váhu vzduchu jsem testoval jen odpojením,
takže vím, že něco dělá. - Nic z toho nemělo vliv. Auto celkem bez příčiny jede jednou skvěle a
podruhé pálí bohatou.
Při výměně vodní pumpy jsem tam šoupnul i nový snímač teploty, ten přední s placatou vidlicí.
A auto nechtělo vůbec zapálit, jen točil startér. Dělal jsem přitom i rozvody, tak se hned mi rozsvítil
červený majáček, ale tam problém nebyl. Dělal jsem je pro jistotu ještě dvakrát - celkem slušný tréning.
Neustálým startováním a resetováním se mi podařilo dostat do stavu, kdy při teplotách okolo 30´C
startuju bez problému. Jakmile teplota klesne, mám problém se zapálením i s udržením volnoběhu.
Ohřátý motor opět někdy jede v pořádku, někdy je bohatý. Měřil jsem odpor na novém snímači a zdá se ok.
Čili okolo 300 ohm pár minut po vypnutí motoru. U ECU na pinech 5 a 13 naměřena přibližně stejná hodnota.

Už mi nějak dochází nápady.(
Neuniklo mi něco, nevíte?
Díky, Vojta
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#2 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od kishmick »

Ahoj. Taky se lidem stává, že nespíná relé k palivovýmu čerpadlu a pak to samozř.taky nestartuje. Když otočíš klíčkem, měl bys paliv. čerpadlo slyčet, jak bzučí. Když někdy vynechá, nesepne-relé už je zralé na výměnu. A jak poznáš, že máš bohatou, nebo chudou směs? Tmavý svíčky? Je tam potom hodně možností netěsností u palivového systému. Vem si, že to je všechno 30 let starý! Já to teď všechno rozebírám taky a vidim to, všechno zrezlý, popraskaný, zpuchřelý atd. Projdi to radši celý :D
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7512
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#3 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od Petr Marek »

No, výčet, který jsi napsal + relé, zmiňované Kishmickem mi připadá prakticky kompletní. Co vyzkoušet pro jistotu jinou řídící jednotku? Protože obvod, který v ní řídí to palivové relé je typicky nejčastější problém.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 183
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#4 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od jehlan »

Ano, máte pravdu. Na to jsem zapomněl.
ŘJ nekostří relé palivové pumpy. Vyřešil (dočasně) již předchozí, či předpředchozí majitel bajpasem relé.
Taktéž jsem měnil hrdlo nádrže s podávacím čerpadlem, tam bývá též problém ve zkorodovaném napojení
na palivové potrubí, které pak saje vzduch. Na lištu jsem dal zatím trvale, než se situace vyřeší, budík tlaku paliva.
Vše ok.
Vůbec jsem toho měl dole hodně, jelikož jsem auto dával do provozu po cca 10 letech stání.
Sání má nové těsnění. Jinak kontrola těsnosti proběhla bremsákem.
Taky mi z toho vychází porucha ŘJ. Vím, že růžový štítky měli problémy právě s lambdou a
čidlem teploty - to je přesně můj problém. Taky ta nepravidelnost zřejmě ukazuje na elektronický problém.
Nemáte, prosím, někdo tip, jak tuto hypotézu potvrdit?
Počítám, že ŘJ na 16v se neválí na každým rohu.
Já mám black label 0 280 000 549

Edit bohatá směs: zvýšená spotřeba, smrad špatně spáleného benzínu, dunivý zvuk motoru, černé svíce.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7512
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#5 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od Petr Marek »

ŘJ na 16V opravdu nemám...
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 183
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#6 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od jehlan »

Petr Marek píše:ŘJ na 16V opravdu nemám...
Ano, bude to s nimi asi bída.
Ale děkuju.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 492
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#7 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od olivin »

Ahoj,
mel jsem docela dost dlouho 740 s B234F. Resil jsem v podstate to same co Ty, tj problem s bohatou smesi. Vymenil jsem kvuli tomu lambdu, volnobezny ventil, vstriky, regulator tlaku paliva, komplet zapalovani..... Problem byl nakonec ve zpuchrelem kolinku na podtlaku u saciho potrubi :oops:
Muzes prosim upresnit specifikaci sveho B234F? Delaly se totiz dva modely - jeden mel 117kW a druhy 114kW. Hlavni rozdil byl ve vaze vzduchu a napinaku rozvodu - ranne modely (117kW) mely 3" vahu vzduchu a mechanicky napinak rozvodu, pozdejsi (114kW) pote vahu 2.5" shodnou s B230F a hydraulicky napinak rozvodoveho remen.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 183
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#8 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od jehlan »

Ahoj,
Měl jsem za to, že mám 114kw neboť to stojí v papírech, nicméně mám mechanický napínák a 3" váhu vzduchu.
Dumal jsem nad tím, proč pozdější modely měli menší výkon a bude to asi tou váhou, že.
Zítra rozhodně provedu ještě jeden test těsnosti sacích komponent.
Můžu se Tě ještě zeptat jako 16v znalého, tyto motory běžně nemají ten pátý 'startovací' vstrikovac?
A jak je to se suprression relay? Nějak ho nemůžu najít.
Mám zkušenost s b230f, ale tady trochu tápu.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 492
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#9 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od olivin »

Lovim z pameti, ale paty vstrikovac uz to nemelo. Radio Suppression Relay tam na beton bylo pokud si pamatuji na pravem strut toweru.
Jinak ja mel v technicaku rovnez 114 kW, ale on "nerobik nehne" nikdy jine cislo pro tuto motorizaci neumel vygenerovat :D

Ciste pro info - vim, kde moje byvala stoji a nehybe se, takze bych z ni byl schopen se svolenim soucasneho majitele zapujcit ridici jednotku.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 492
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#10 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od olivin »

DB8F788F-08CD-443F-A8D2-6EBA7BF83B38.jpeg
Zde je videt, ze B234f mel skutecne dve alternativy
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 183
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#11 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od jehlan »

Na pravém podbehu mám toto viz foto. Zapojeno na starter a plus od baterie, další drát vede na warm start valve. Zdá se mi to celkem neorigo.
Moc moc rád bych využil tvé jednotky k dedukci problému, pokud to bude možné.
Díky Obrázek
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 492
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#12 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od olivin »

To vypada skutecne jako bastl. Napis mi na sebe telefoni cislo do SZ - zkusim Ti zitra cinknout.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 183
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#13 b 234f nepravidelný problém se směsí a studenými starty

Příspěvek od jehlan »

Poslal jsem, diky.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“