XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#26 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Ježišmarja opět potřebuješ slovíčkařit? Jde o jinou technologii snižování NOx a jestli umíš číst, dočteš se, že jsem psal, že dochází s ad-blue k lepší učinnosti čištění, ne regeneraci DPF. Opět opakuju, nebudu se s Tebou hádat ani dohadovat, ale napíšu Ti, už se nad tím rýpáním zamysli, páč buď se královsky bavíš, anebo máš mindrák, případně nějaký jiný problém.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12088
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#27 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Jak myslíš jinou technologii snižování NOx??? Před AdBlue jiná technologie nebyla, kromě TWC, který u dýzlu ani nevim, že by někdy bylo. Do dýzlu se dával maximálně oxidační kat.
No já mám obecně problém, pokud někdo píše kraviny a pak to omlouvá ještě dalšíma. A korunu tomu pak dotyčný nasadí tím, že místo aby se omluvil za ty kraviny, tak toho druhýho označuje za psychicky nemocného.
Máš pravdu, slovíčkařím, ale snažím se pouze tam, kde mi to připadá důležité, aby to nemátlo ostatní čtenáře. Vlatní mindráky si léčim jinde.
No já mám obecně problém, pokud někdo píše kraviny a pak to omlouvá ještě dalšíma. A korunu tomu pak dotyčný nasadí tím, že místo aby se omluvil za ty kraviny, tak toho druhýho označuje za psychicky nemocného.
Máš pravdu, slovíčkařím, ale snažím se pouze tam, kde mi to připadá důležité, aby to nemátlo ostatní čtenáře. Vlatní mindráky si léčim jinde.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2918
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#28 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Nazdar jsem jen prostý pobíječ much, ale vidím to stejně jako učko. DPF zachytává a následně spaluje malé karcinogenní částice, adblue chemickou reakci redukuje noxy, takže dva naprosto odlišné systémy. Tam kde je ad blue je i dpf. Snížení spotřeby vnímám jako funkci zvýšené komprese plnícího tlaku a parametrů s tím spojených. Data našich motorů ze standů to potvrzuji.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 15
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
#29 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Funkce AdBlue a důvod snížení spotřeby krásně vysvětlen zde:
https://www.autolexicon.net/cs/articles/adblue/
https://www.autolexicon.net/cs/articles/adblue/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#31 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Psychicky nemocneho ne, to jsem ani nerekl, popravde mel jsem za to, ze kdyz nekdo pise ty kraviny, tak napisu ze pise kraviny a proc, on se zamysli a bud to polkne anebo ne, coz uz je jeho problem, ale pokracovat v navadeni “opet se pletes” a nic k tomu, to ja nedavam. Moje chyba, promin, prehnane ocekavani. Mel jsem si to najit sam a nastudovat. Kdyz jsem ale presvedceny o jine funkci systemu, tezko se zacina hledat…kdyz to nepochopim sam. Snad chapes jak to myslim, nic ve zlem, ale odpoledne jsi me uz trochu sral (byt jsi mel pravdu, pripominam)Urvanej píše: ↑24 srp 2022 15:01 No já mám obecně problém, pokud někdo píše kraviny a pak to omlouvá ještě dalšíma. A korunu tomu pak dotyčný nasadí tím, že místo aby se omluvil za ty kraviny, tak toho druhýho označuje za psychicky nemocného.
Máš pravdu, slovíčkařím, ale snažím se pouze tam, kde mi to připadá důležité, aby to nemátlo ostatní čtenáře. Vlatní mindráky si léčim jinde.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4212
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#32 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Dural získává zlatého bludišťáka za upřímnost
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#33 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Nechci přilévat olej do ohně, ale byla. Právě ten zásobníkový kat. Používala jej Mazda a taky Volvo u prvních motorů VEA ( a nevím, kdo ještě) a fungovalo to jen u menších objemů. Vyžadovalo to ale rovněž zásahy do konstrukce motoru kvůli nižší produkci NOx. Dokázalo to splnit s odřenýma ušima normu EURO6a a to ještě podle staré metodiky měření. S nástupem nové homologační metodiky měření spotřeby a emisí (tuším se jmenuje WLTP) již nebyla jiná možnost než AdBlue (systém SCR). Martin Vaculík to popisoval v tehdejších testech aut a štvala ho na tom právě ta vyšší spotřeba a taky jiné hodnoty NOx při homologaci než v reálném provozu (nezaměňovat s dieselgate). S DPF to rovněž nemá souvislost, ten zachycuje pevné částice (saze).
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12088
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#34 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Na tutěch NOx storage katech jsem dělal diplomku. Na papíře to funguje rozumně, v reálu skoro vůbec. Ale bylo to něco za něco, když si redukoval NOxy, tak vylítalo spousta CO a CH... no třeba někdy zase u piva
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4954
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#35 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
A při tom je to taková blbost, že?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 96
- Registrován: 1 rok 8 měsíců
- Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
- Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar
#36 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Zdvorile bych admina pozadal o procisteni vlakna.
Nejezdim zbesile rychle ani predpisove a vysledek:
Praha - Tabor - Praha
pak nejaky steky po Praze, okolo Prahy
Praha - Hardec - Praha
747,3 km na 66,69l nadrz hrdlo
8,92l/100km
kdyz jsem pocital spotrebu podle VoC tak to vyslo 8,3l/100km
Nejmin jsem se na dalnici dostal na 8,3/100, na pohodu 130 tempomat eco rezim, kdy jsem 69l dal lehce pres 830km. smax 2011 120kw Euro5 71l nadrz Praha - SK - Praha 69l na 1080km 6,4/100l
Ale XC90 je jine svezeni a i vaha, velikost/odpor auta
D5T5 p. Motl mi odemykal video za jizdy a android auto, mel novou D5 V90 a taky tvrdil, ze dloudobe pod 9 tyhle motory neumeji jezdit
Volvo Stodulky technik mi pri posledni navsteve "potvrdil", ze to co uvadi vyrobce je a prumer kolem 9,5/100 je normalni
JanF neni daleko od me spotreby
Dural8 taky potvrdil podobnou spotrebu
muj kamos nova xc90 ropa 173kw mild, beru s rezervou pac BC keca jako svina, az ho dokopu k zmereni od dotankovani plne a znova do plne vs km, pak se teprv ukaze realita a budu to brat jako overenou informaci
zaludvaclav nic osobniho, ale nechapu jak dosahl udavane spotreby
Nejezdim zbesile rychle ani predpisove a vysledek:
Praha - Tabor - Praha
pak nejaky steky po Praze, okolo Prahy
Praha - Hardec - Praha
747,3 km na 66,69l nadrz hrdlo
8,92l/100km
kdyz jsem pocital spotrebu podle VoC tak to vyslo 8,3l/100km
Nejmin jsem se na dalnici dostal na 8,3/100, na pohodu 130 tempomat eco rezim, kdy jsem 69l dal lehce pres 830km. smax 2011 120kw Euro5 71l nadrz Praha - SK - Praha 69l na 1080km 6,4/100l
Ale XC90 je jine svezeni a i vaha, velikost/odpor auta
D5T5 p. Motl mi odemykal video za jizdy a android auto, mel novou D5 V90 a taky tvrdil, ze dloudobe pod 9 tyhle motory neumeji jezdit
Volvo Stodulky technik mi pri posledni navsteve "potvrdil", ze to co uvadi vyrobce je a prumer kolem 9,5/100 je normalni
JanF neni daleko od me spotreby
Dural8 taky potvrdil podobnou spotrebu
muj kamos nova xc90 ropa 173kw mild, beru s rezervou pac BC keca jako svina, az ho dokopu k zmereni od dotankovani plne a znova do plne vs km, pak se teprv ukaze realita a budu to brat jako overenou informaci
zaludvaclav nic osobniho, ale nechapu jak dosahl udavane spotreby
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#37 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
V ramci sebevzdelavani prosim moda o pripadne oddeleni a ne promazani - hledam a snazim se pochopit to co jsem myslel a porad mi to z toho vychazi, ze diky scr se v dpf vypaluje za nizsich teplot (neumim vysvetlit, jenom si pamatuju, ze D5 vypaluje pri 700, v popisu nize mluvi o umisteni blize k motoru a stacici teplote 500) a diky tomu se nafta navic do pracovniho cyklu motoru nevstrikuje, tedy tak jak jsem myslel na zacatku, vypalovani dpf nezvysuje spotrebu. Je to tak nebo ne?
Popis odnekud k diskuzi :
Jak tedy inovovaný způsob funguje v praxi? Výfukové plyny vzniklé při spalování nafty nejprve zamíří do DOCC (z anglického Diesel Oxidation Catalytic Convertor), kde proběhne první fáze čištění. Poté je do systému poprvé vstříknuto AdBlue. První selektivní katalytická reakce tak proběhne již ve filtru pevných částic (DPF), který tak plní dvě důležité funkce. Jednak zde dochází k zachycení a spálení velkých částic ve zplodinách (DPF funguje jako „síto“), jednak dochází ke katalytické reakci díky speciálně upravenému povrchu uvnitř filtru, která rozkládá NO2. Protože se vše odehrává velmi blízko motoru, teplota výfukových plynů je vysoká i při „studeném startu“ (i více než 500 stupňů Celsia) a katalytická reakce je tak velmi efektivní hned po nastartování i při pomalém jěždění po městě.
Popis odnekud k diskuzi :
Jak tedy inovovaný způsob funguje v praxi? Výfukové plyny vzniklé při spalování nafty nejprve zamíří do DOCC (z anglického Diesel Oxidation Catalytic Convertor), kde proběhne první fáze čištění. Poté je do systému poprvé vstříknuto AdBlue. První selektivní katalytická reakce tak proběhne již ve filtru pevných částic (DPF), který tak plní dvě důležité funkce. Jednak zde dochází k zachycení a spálení velkých částic ve zplodinách (DPF funguje jako „síto“), jednak dochází ke katalytické reakci díky speciálně upravenému povrchu uvnitř filtru, která rozkládá NO2. Protože se vše odehrává velmi blízko motoru, teplota výfukových plynů je vysoká i při „studeném startu“ (i více než 500 stupňů Celsia) a katalytická reakce je tak velmi efektivní hned po nastartování i při pomalém jěždění po městě.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Most
- Vůz: XC90 B5 MY2021
#38 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
měřím plná/plná stejný stojandusan.pazicky píše: ↑26 srp 2022 20:00
zaludvaclav nic osobniho, ale nechapu jak dosahl udavane spotreby
Je třeba si uvědomit, že toto auto není na závodění na to si kupte X7 nebo GLS s "motorem". XC90II jsem si vybral pro rodinu (2dospělí, 4 děti), jezdím na pohodu a předvídavě, tak aby na palubě měli klid a komfort. I když tam je polestar, tak pořád je to jen 2l 4-válec, který se nerad vytáčí, motor má rád klidné zacházení v nižších a středních otáčkách, tam je krásně pružný.
Se starou XC90 jezdím cca o 1l navíc než s XC90I. Z V50 jsem jezdil za 4,5-5,0.
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 96
- Registrován: 1 rok 8 měsíců
- Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
- Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar
#39 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
zaludvaclav ja s autem rozhodne nezavodim, ale ze bych se na dalnici v pravem pruhu plizil za dodavkou a jel na spotrebu
Dalnice z 90% tempomat 135
okresky do 110
obce se snazim dodrzovat 50
Praha no cement, tady rozhodne predpisove nejezdim, vyjma usekacu a nebo mist, kde vim ze casto meri
Bylo by zajimave vedet jak jiny je motor s adblue??? Stejne vstriky, komprese atd., taky tu muzeme porovnavat hrusky s jabkama . Resil jsem i ocouzene/cerne vyfuky, rikam technikovi nemam problem s dpf a on, ze to volvo do verze s adblue neumelo a kdyz jsem se na to pak zameril a koukal na jina vovla s D5 situace stejna, cerne koncovky vyfuku. Je zajimave se podivat na webu https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/465-XC90.html?fueltype=1&constyear_s=2021&power_s=17&sort=3 otazkou je jak poctive vyplnuji profil jizdy , ale kdyz vidim spotrebu nize jsem v klidu . Na druhou stranu tam je prumer nad 8l. Kdyz mi nekdo rekne ze jezdi s Q7, X5, X7, GLS za 7l prumer jo da se, 80 nalepeny za kamacem
Dalnice z 90% tempomat 135
okresky do 110
obce se snazim dodrzovat 50
Praha no cement, tady rozhodne predpisove nejezdim, vyjma usekacu a nebo mist, kde vim ze casto meri
Bylo by zajimave vedet jak jiny je motor s adblue??? Stejne vstriky, komprese atd., taky tu muzeme porovnavat hrusky s jabkama . Resil jsem i ocouzene/cerne vyfuky, rikam technikovi nemam problem s dpf a on, ze to volvo do verze s adblue neumelo a kdyz jsem se na to pak zameril a koukal na jina vovla s D5 situace stejna, cerne koncovky vyfuku. Je zajimave se podivat na webu https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/465-XC90.html?fueltype=1&constyear_s=2021&power_s=17&sort=3 otazkou je jak poctive vyplnuji profil jizdy , ale kdyz vidim spotrebu nize jsem v klidu . Na druhou stranu tam je prumer nad 8l. Kdyz mi nekdo rekne ze jezdi s Q7, X5, X7, GLS za 7l prumer jo da se, 80 nalepeny za kamacem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Most
- Vůz: XC90 B5 MY2021
#40 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Jezdím ve městě 50, mimo 80-100, dálnice 110-130. Velký podíl na té "nízké" spotřebě má podle mně mildhybridní systém. Dříve jsem jezdil s D5 bez ničeho, s D5 s powerpuls, teď B5 s mildhybridem - takže můžu porovnat.
Aktuálně je ten motor nejvyladěnějsí, s lineárním tahem bez "kopanců". V malých otáčkách pomáhá malé turbo+mildhybrid, pak velké turbo, a ve vyšších otáčkách je znát Polestar.
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +40.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +280.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
Aktuálně je ten motor nejvyladěnějsí, s lineárním tahem bez "kopanců". V malých otáčkách pomáhá malé turbo+mildhybrid, pak velké turbo, a ve vyšších otáčkách je znát Polestar.
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +40.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +280.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#41 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Zaludvaclav: Jaká B5 má 200 kw? Resp. s jakou úpravou? Díky
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#42 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
To je asi normální B5 MY2022 se 184kW a k tomu Polestar 16kW na 200kW ne?
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#43 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
No nic takovýho jsem v optimalizaci polestar právě nenašel, proto mě to zaujalo...
https://engineered.polestar.com/cz/model-selector
https://engineered.polestar.com/cz/model-selector
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#44 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Aha, oni dělají fikaně dynamické navýšení výkonu že ze 184kW udělají 184kW, ale ve středním pásmu tomu jenom na 20s nakrmí, aby to nadále splňovalo homologaci. To koukám co je tohle za smysl. Jinak 200kW nenacházím stejně jako Ty, tak nevím
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#45 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Tak hlavně pokud jsem to dobře pochopil, tak se bavíme o naftě a ta se snad dělala jen v 175 kw ne? O to víc mě ten nárůst zajímá. A sorry za OT
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#46 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
Ja prave myslel, ze nafta B5 s hybridem se oficialne prodavala se 184kw. Proto jsem uvedl my2022. A proto by to navyseni nebylo z Tebou myslenych 175kw ale 184kw a treba by to pokrmilo i trochu elektromotor a bylo by to v systemovem vykonu na 200kw realne. Tak treba se dozvime od majitele Polestaru, jak to je.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Most
- Vůz: XC90 B5 MY2021
#47 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
systémový výkon orig:
173kW+10Kw; 480Nm+40Nm
Polestar:
190kW+10kW; 520Nm+40Nm
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +40.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +280.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
173kW+10Kw; 480Nm+40Nm
Polestar:
190kW+10kW; 520Nm+40Nm
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +40.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +280.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 96
- Registrován: 1 rok 8 měsíců
- Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
- Vůz: 17 XC90 D5 Inscription Polestar
#49 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
JJ taky me zaujalo tech 200kw, diky za vysvetleni. Ze zvedavosti jsem koukal na web jak to ted polestar ma a auto s polestar ma beznych/certifikovanych 180kw/500nm a na tech max 20s dynamicky 190kw/520nm a to vc. mild hybridu. Muj MY2017 polestar je 177kw/500nm.
Hodne me prekvapilo jak moc ten mild pomaha, rozdil ve sterdnich otackach je propastny 164/123kw
Chybka se vloudila..... MY17/18/19 ma uplne jine hodnoty ve strednich otackach, ale ted je otazkou, zda tam nemaji chyby v udavanem vykonu....protoze MY21+MY23 to maji uplne jinak. Jen 2017/2018/2019 je raketa , nechapu Drive-E... ne nebudu do toho zabredavat. Tohle je mimo me znalosti Volva, papouskuju jen to co je na webu . Podle webu do MY19 je trhac asfaltu vs MY20 a vyse, je to obracene nez jsem psal nahore, ve strednich otackach MY17/18/19 164kw a MY20 a novejsi 123kw
Hodne me prekvapilo jak moc ten mild pomaha, rozdil ve sterdnich otackach je propastny 164/123kw
Chybka se vloudila..... MY17/18/19 ma uplne jine hodnoty ve strednich otackach, ale ted je otazkou, zda tam nemaji chyby v udavanem vykonu....protoze MY21+MY23 to maji uplne jinak. Jen 2017/2018/2019 je raketa , nechapu Drive-E... ne nebudu do toho zabredavat. Tohle je mimo me znalosti Volva, papouskuju jen to co je na webu . Podle webu do MY19 je trhac asfaltu vs MY20 a vyse, je to obracene nez jsem psal nahore, ve strednich otackach MY17/18/19 164kw a MY20 a novejsi 123kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Most
- Vůz: XC90 B5 MY2021
#50 XC90 B5 AWD 235PS: Spotřeba
těch 190kW a 520Nm je bez milhybridní technologie, mezi 3-4.5 tis otáčkách to táhne skoro jako by to byl benzínový motor. Nicméně největší potěšení je jezdit mezi 1.400-3.000 - zde motor krásně lineárně táhne...
Jsou to stejné parametry co dělá na D5 HEICO..., více Nm by už asi z dlouhodobého hlediska poškodilo převodovku. S autem mám v plánu opět najet cca 400-500tis jako s předchozími auty. U V50 mi zdejší mudrci také říkali, že je to nesmysl... ale V50 to dala bez větších problémů, a to si myslím že stávající volvácké motory jsou na tom mnohem lépe než motory HDI od Peugeotu....
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +40.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +280.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
Jsou to stejné parametry co dělá na D5 HEICO..., více Nm by už asi z dlouhodobého hlediska poškodilo převodovku. S autem mám v plánu opět najet cca 400-500tis jako s předchozími auty. U V50 mi zdejší mudrci také říkali, že je to nesmysl... ale V50 to dala bez větších problémů, a to si myslím že stávající volvácké motory jsou na tom mnohem lépe než motory HDI od Peugeotu....
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +40.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +280.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
_________________
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
VOLVO XC90 II B5 AWD POLESTAR (200kW/560Nm), R-DESIGN MY2021, koupeno nové, najeto +80.000 km
VOLVO XC90 I D5 AWD POLESTAR (155kW/460Nm), AISIN TF-80SC, MOMENTUM MY2014, koupeno ojeté při 180.000 km, najeto +290.000 km
VOLVO V50 1.6D MOMENTUM MY2008, koupeno nové, najeto +450.000 km
možná bude C70II
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 682 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od KubasCZ
-
- 17 Odpovědi
- 2272 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od klobuk62
-
- 6 Odpovědi
- 1267 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Deshi
-
- 46 Odpovědi
- 5120 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 12 Odpovědi
- 870 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cuhan