Kishmick - 940 Turbo-sedan

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 80
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: je toho víc

#126 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od JendaSL »

Možná blbá otázka, ale jak potom vypadá motor který jede na plný výkon 2 hodiny v kuse? 😮
_________________
C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#127 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Zdar! To nevim. Nechte kapalinu kapalinou(a fyzikální veličiny - fyzikálními veličinami) a radši se koukněte na můj nový větrák SPAL. Jestli tu teplotu moje nová flexi hadice maličko zvýšila, tak větrák SPAL + super chladič do88 ten rozdíl hravě dožene!!! :D Konečně přišly skoro včechny díly. Jde se na to!!! :D
Cooling Fan.jpg
Naposledy upravil(a) kishmick dne 14 kvě 2023 13:30, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#128 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od Vapik »

Poslední offtopic, promiň Kishmicku:
Motor i stroj vypadá poměrně slušně, někdy pak jdou dal na zkoušky v reálném provozu a tam drží a nejsou s nimi problémy.

Ventilator vypadá hodně dobře :good:

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#129 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Díky! Na ventilátoru se tvrdě pracuje. Pájím dráty, jak o závod. Bude i manuální spínač ON - OFF! :D
Dnes přišlo nové nastavitelné kolo od STSmachining(eloxovaný hliník 6061) z Oregonu. Jedno "hranaté" už doma mám - HZ Racing (China). Docela zajímavé je -srovnat je, obě dvě, mezi sebou. I když ten lacinější Číňan úplné a 100% bezchybnosti stále ještě nedosahuje(min. méně kvalitní šrouby atd.). Na druhou stranu se zdá, že vzhledem k ceně, může s více luxusním kolem z USA směle držet krok(uvádí sice pouze elox. - úpravu, zato mnohokrát vyzkoušeno i mezi ladiči v samotném Švédsku i jinde :good: ).
Kolo.jpeg
Kolo.jpeg (81.67 KiB) Zobrazeno 3985 x
Kolo1.jpg
Kolo2.jpg
Kolo2.jpg (115.04 KiB) Zobrazeno 3985 x
Kolo3.jpg
Kolo3.jpg (123.43 KiB) Zobrazeno 3985 x
Kolo4.jpg
Kolo4.jpg (113.07 KiB) Zobrazeno 3985 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#130 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od PetrXC70 »

To je tak pěkný! Škoda dávat do motoru :D
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#131 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Zdarec, díky! Škoda to nebude. Vačkový kolo bude určitě vidět(čekám taky na vačku z iPd -pak to přehodím najednou).
Zapomněl jsem taky výše napsat, že ten upgrade s el.ventilátorem byl vlastně hlavně kvůli tomu, že jsem se chtěl konečně zbavit vrtule. Byl to další z restů bývalého majitele - začal s heavy tuningem a vrtuli tam nechal. Já jsem to furt odkládal a teď k tomu tedy konečně došlo. Změna k lepšímu veliká: lepší starty, volnoběh, zrychlování, nezatěžuje to řemenici, vodní pumpu, klíňák, více místa před motorem atd...(jenom ten zvuk vznášedla mi bude možná chybět :D ). Nový ventilátor přidělán dvojnásobným množstvím úchytů(na pružiny), přímo na chladič(tu striktní clonu jsem předem zavrhnul-pro max. chlazení za jízdy). Modrý tepel.spínač z Cupry(zkouším verzi: 95°sepnout, 90°vypnout), relé s diodou(větší odolnost), manuální spínač místo zapalovače uvnitř atd. Fičí to tedy pěkně, sílu má ten SPAL slušnou! :D
Vrtule.jpg
SPAL.jpg
SPAL2.jpg
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#132 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Tak jsem si dnes, po odstranění vrtule a utažení všech tlakových hadic, zkusil zrychlení z O-100. Naměřil jsem cca 7sec. To je na začátek ladění už možná docela slušný? Na to, že tam je ještě malinký-origo turbo Garrett s tlakem 1.1 bar! :D Dostal jsem se už možná na Stage 2 ? :%) Video:
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#133 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Intercooler jsem vzal nakonec švédskou produkci - podobný, jako je od do88. Velikostí i celk.parametry. Je to cooler, který rozměrově pasuje super místo originálu. Jen se musí vyříznout(zvětšit na 60mm tloušťky) 4x kusy gumy u držáků(viz foto). Objednáno u: https://www.speeding.nu/. Cenově super, přišlo s DPD do týdne. Vychází cca o 5tis. méně, než do88. Ptal jsem se na více místech na značku výrobce a je to prý: švédský produkt-zakázková výroba, závodní cooler, přizpůsobený(myšleno asi hlavně velikost a tvary trubek) na 740/940. Je vidět už delší dobu na více eshopech. Co nejdříve vyzkouším.
Intercooler.jpg
Intercooler 2.jpg
Intercooler 3.jpg
Intercooler 3.jpg (93.2 KiB) Zobrazeno 3665 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3196
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#134 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od Basstl »

Pěkný :thumbup: , koukám že vnitřek má stejný jako Do88.
Přílohy
DSCF9662.JPG
DSCF9662.JPG (106.4 KiB) Zobrazeno 3636 x
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#135 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Zdar, díky. Ty intercoolery jsou si hodně podobné. Ty samotné jádra jsou možná stejné. Zkusil jsem ve vedru ten nový a perfektní zátah - stejný rozdíl, jako u T5ky. Tam, kde ve vedru auta ztrácejí výkon, se s tímto chová, jako kdyby bylo počasí cca do 10°C.
Taky jsem zkusil změřit nový upgrade chlazení(chladič+čidlo+větrák a GlysantinG48). V hodně teplém počasí-nejlepší test. Teplota se za jízdy pohybuje tak cca kolem 85ti °C. Při extrému (v zácpě na volnoběh) se opakují cykly: 2min. chlazení, 3min. zahřívání. Pokud si zapnu sám uvnitř manuální spínač sahary-teplota se nad 90°C nikdy nedostane. Exploze při otevírání vyrovnávací nádržky se staly minulostí. Obrázek:
Chlazení-sahara.jpg
Chlazení-sahara.jpg (68.21 KiB) Zobrazeno 3555 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#136 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Abych nesdílel jen samé úspěchy, postuji další defekt :%) . O víkendu nešlo auto nastartovat. Opět odtah na laně do garáže. Staré problémy se zapalováním, které se možná už půl roku opakovaly, kumulovaly a stále stupňovaly. A to až do té míry, že při volnoběhu a zatlačení na kapotu v oblasti cívky auto měnilo otáčky(cívka se pouze dotkla kapoty)!!! Jediné, co jsem dlouho neměnil, byl palec u rozdělovače(skoro nový). Po výměně za nový- velký posun k lepšímu. Auto zcela změnilo celkový chod. Možná jsem se už přiblížil ideálu, kterého jde u mechan.rozdělovače docílit. Asi mikroprasklina a zkrat u palce-mezi kontaktem(fází) a vačkou. Stěna mezi je silná cca 1-2mm(jsou tam i největší proudy). Taky jsem se naučil používat všude silikonovou vazelínu jako izolant-dielektrikum. Hodně doporučovaná(a ne drahá) věc na nechtěné zkraty. Dovnitř palce u rozdělovače u mě nyní silikon naprostá povinnost :D !!! Starty lepší, než u P2. I po týdnu na 1. škrtnutí !!!
P.S. Pokud potom půjde auto s mojí zkoušenou(a bezdůvodně haprující)cívkou 45tis. voltů, se tím tato teorie pouze zcela potvrdí.
Silikonová vazelína.jpg
Silikonová vazelína.jpg (121.19 KiB) Zobrazeno 3492 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#137 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od berzerker »

spominam si, ako som menil na 850 T5 rozdelovac aj s palcom - mal som tam volaku pochybnu druhovyrobu / vemo? / a potom som dal oboje Bosch - diely od Bosch boli podstatne tazsie a masivnejsie.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#138 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od Vapik »

Když jsem ladil svůj poslední rozdelovacovy motor (FIAT 128f) tak jsem tak, obsadil vysokonapetovou civku a ta prorazila během cca 100km jaký kolik tehdy dostupný palec a víčko tak jsem pak jezdil sérii, tak aby jsi na tom nebyl podobně.

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#139 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Zdar, díky oběma za super postřehy :good: Určitě teď budu jezdit nějaký čas s normální-běžnou cívkou a za nějaký čas možná zkusím tu silnější. Řídící jednotka většinou není tak rychlá a protože dělám běžně víc zásahů najednou, potom nevím, čím to vlastně je (třeba po sundání vrtule auto 2dny chcípalo na křižovatkách, teď při zapnuté-nové sahaře kolísají otáčky na volnoběh atd.). Většinou se to ale samo po ujetí tak 50ti km ustálí, ale chce to tak min. 2dny projíždět. Pak se to ta jednotka naučí. Dneska jsem si spravil chuť novým rádiem. Standard Pioneer 4 x 50W pouze na flashky, s tradičním zeleným podsvícením (minulé rádio bylo zcela nefunkční)!!!
Radio.jpg
Radio.jpg (106.42 KiB) Zobrazeno 3388 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#140 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Jěště k rádiu v rychlosti repra. Dopředu-do dveří přijdou JVC. Dozadu Hertz. Žádný velký luxus , ale já potřebuju, aby to zatím aspoň nějak obstojně hrálo(vzadu-v platu nebyly repra vůbec žádné už při koupi auta).
Repro.jpg
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#141 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Hi everyone! Konečně jsem se odhodlal sundat a zkontrolovat staré výfuk.svody, které už dost propouštěly tlak. A opravdu-našel jsem tam 2 menší praskliny-viz foto. A protože mám připraveno skoro všechno kolem většího turba, začal jsem pomalu s výměnou. Jsou to hlavně svody 41mm od JapParts a turbo GT3076R. Jinak z fotek je asi jasně vidět, že turbo bude hodně vepředu-pro mě velká výhoda v přístupnosti ke svíčkám. Jediný problém byl s teplot. čidlem sahary, které vadilo a které se bohužel bude muset přemístit jinam. Výroba nového downpipu mě také nemine. Doobjednávám ještě pár dílů, ale zatím vše, co jsem dal do obrázku(plánku)níže, sedí. Může se možná hodit v budoucnu redblokářům. I když taková věda to zase není-ten opakující se rozměr závitu M14x1.5 např. v bloku a poté i na turbu je asi všem známý.
Staré svody.jpg
JapParts svody.jpg
Turbo zkouška.jpg
Turbo zkouška.jpg (110 KiB) Zobrazeno 3245 x
GT30 + Redblock.jpg
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#142 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od peter cz »

Kontroloval si (podle těsnění) jestli mají svody dobře otočenou přírubu? Některé tyhle čajna svody jí mají přivařenou naopak, což pak 1. blokuje část kanálu, 2. zamezuje přístup ke svíčkám.

Obrázek
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#143 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Čau Petře! Moc dík za info :good: . Je to tak. Bohužel je to fakt obráceně. Reklamovat to nemůžu, protože jsme tam přivařili ten vývod na externí wastegate. Hned, jak jsem to zjistil, tak jsem to malou rozbruskou opatrně odřízl a odvezl to svářeči s Tigem. Bude mě to bohužel stát cca 700 až 800,- a tu druhou stranu musím ještě zbrousit do roviny. Ale budou tam aspoň lepší sváry a budu mít jistotu, že to bude trochu líp držet(jinak jsme koukali a materiál neni vůbec špatnej). Trubky-opravdu 2mm nerez síla. :D
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#144 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Protože stále čekám na svody, u kterých se otáčí a znovu navařuje příruba, trochu jsem doladil koncovky k vratce oleje z turba do bloku. Ten střední rantl-doraz, který brání tomu, aby to nešlo zasunout dovnitř-dál do bloku, jsme nakonec upravili na prům. 24mm (origo má dokonce 23mm a to už má v bloku docela dost velkou vůli). Tato verze perfektně sedí a ani se to nehne. Jinak možností je hafo, prodává to kdekdo. S jedním o-kroužkem, se dvěma atd. Jiný kraj - jiný mrav (někdo dělá dokonce v bloku závit). Já budu tradičně lepit (jako se to dělá u origo) a nejspíš použiju starý držák na svody, ke kterému to ještě pro jistotu chytnu(protože tam bude delší ohebná hadice-namísto origo pevné trubky).
Oil Return.jpg
Oil Return.jpg (61.26 KiB) Zobrazeno 3055 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#145 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Svody se nakonec povedlo opravit a zavařit obráceně. Svářeč musel vyplňovat někde i 6mm mezery!!! Ideální rovina to ale úplně není, i když jsme před svařováním odříznutou přírubu radši chytli do přípravku z jeklu. Rovinu příruby snad doženeme na fréze. Pár fotek:
Svody-příruba.jpg
Svody-příruba.jpg (110 KiB) Zobrazeno 2981 x
Svody-svařování.jpg
Svody-svařování.jpg (120.23 KiB) Zobrazeno 2981 x
Svody-zavaření.jpg
Naposledy upravil(a) kishmick dne 22 črc 2023 09:20, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#146 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Konečně jsem zkusil můj nový olej. chladič od JR Racing. 19ti řádkový, na místo origo-13ti řádkového. Je to snad můj nejrychlejší a nejvíc easy upgrade na 940ce. Dají se jen delší šrouby k origo držáku a chladič se pouze vloží jakoby vně, namísto dovnitř, držáku. Jinak rozměry na šrouby souhlasí. Odřízne se 2x hadice a nasadí na AN8 fitinky (+2x GBS spony) a je hotovo. Větší už by se bohužel nevešel. Uvidíme, co to udělá s teplotou.
Oil Cooler.jpg
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#147 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Pouze na šroubech+matky nový chladič v origo držáku nedržel úplně pevně. Bylo nutno vyrobit profi vymezovací kousky z hliníku :D . Protože je dobré větší olej.chladič hrnout směrem od velkého chladiče(a zachovat uchycení v origo držáku na této straně), stačí tyto kousky pouze 2- na stranu opačnou-k baterce. Celková přesnost usazení většího chladiče do origo "otvoru": vůle na každé straně stejná, cca 2cm! Že bych tyto kousky , origo držák+19ti řádkový chladič, začal vyrábět ve velkém?
Vymezovací kus.jpg
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#148 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Trochu jsem předělal "téčko". Třícestný adaptér na olejové senzory k přídavným budíkům. Bývalý majitel tam dal místo originálu masazné "Y"+ pozink."T", kde bylo čidlo teploty dost mimo proudění oleje v bloku(adaptérů se závitem M14x1.5 moc není). Teplotu oleje to měřilo s velkým zpožděním. V obrázku jsem naznačil, jak se mi tu vzdálenost podařilo zkrátit, aby to měřilo lépe. Jinak docela zábava je sledovat právě tenhle upgrade na netu, kde můžete vidět roztodivné tvary a řešení, u kterých mnohokráte zůstává rozum stát(a to nejen u Volva). Já jsem např. použil origo trubičku s banjo šroubem M14x1.5 ze starého turba+pozink téčko. Další UFO na světě!!!
T-kus.jpg
T-kus.jpg (114.87 KiB) Zobrazeno 1124 x
3 Way Oil Senzor Adapter.jpg
Naposledy upravil(a) kishmick dne 27 říj 2023 21:23, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 117
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#149 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Ne, neděste se, to není lampička z IKEA! :D Tak nakonec moje speciál koncovky na odtok oleje do bloku nepoužiju. Hadice PTFE se při větším ohybu hodně láme. Tak jsem radši na ten oblouk 90°, co ústí do bloku, použil origo pevnou trubku (asi polovinu z původní) a tu jsem pojistil původním držákem na svody(dál bude hadice AN12 PTFE-teflon). Stačilo kousek nerez kulatinky, která elegantně obtočila držák filtru a teď to snad z bloku nemá šanci vypadnout.
Držák odtoku.jpg
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#150 Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od Urvanej »

To je ale super řešení :good: to asi bez dovolení okopíruju :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“