Servo, občasná nefunkčnost

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#1 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od raolsa »

Hodím to i sem, třeba někoho něco napadne, já už nevím.
Měl jsem tu XC90 2006 D5 136kW, a má zajímavou "závadu", občas se stane, že s volantem jde těžko otáčet.
Absolutně nevím kdy tato závada nastane. Prostě někdy nastartuju a s volantem skoro nejde hnout a popojedu s autem a najednou to jde zase úplně lehce. Jindy nastartuju a volant jde normálně.
Olej vyměněn s proplachem, bez výsledku.
Přidání plynu nemá na "nefunkčnost" vliv.
Při zvednutém autě a bez motoru jde s volantem otáčet úplně volně, bez zadrhávání. S motorem taky.
Na autě jsou nějaké širší gumy, ale nevím jak by mohly mít vliv na to, že v dílně na betonu to někdy jde a někdy ne.

Tož křišťálové koule ven. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#2 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Jakub Svoboda »

:roll:
Přílohy
20210913_090329.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od peter cz »

Napadá mě špatná funkce systému variabilní tuhosti, tedy pokud to nemá obyč řízení?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od raolsa »

Má to obyč řízení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#5 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od jirka87 »

Napada te neco jineho,nez to,ze servo samotne je nekde vevnitr proste pridrene? To je cista hydraulika, nebo elektrohydraulika (pokud si pamatuju spravne,tak ne).

Dulezite je to pridani plynu co dle tebe nema efekt. Jedine fakt zkusit vymenit servo kus za kus asi, protoze tech moznosti moc neni, pokud nekdo nenarval do nadobky kdovi co a nekoluje tam nekde v rizeni cucek z papiroveho kapesniku :green:

Nebo ti na tom prokluzuje remen :green:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#6 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Majkl1 »

Předpokládám, že konstrukce bude obdobná jako u jiných značek - jednou jsem měl na passatu servo se zaseknutým přepouštěcím (pojistným) ventilem. To pak olej cirkuluje jen mezi nádobkou a servem a přes hřeben nejde skoro nic. :oops:
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#7 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Přešně takhle se projevovalo řízení v kelu na prvních Cmaxech. A prý to docela bylo vtipný při jízdě zatáčkou - docela na rozbití huby. Nutno podotknout že to dělali verze s elektrickým servem. Řešilo se to tuším repasem
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od raolsa »

Taky si myslím, že je to servo na repas, no uvidíme co na to majitel, auto právě koupil a teprve se s ním seznamuje. Ono se to nejvíce projevuje při točení na místě, při jízdě to tolik znát není, respektive já to cítím, protože ty auta znám a vím jak se to má chovat.
Uvidíme.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#9 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Deshi »

Trochu se sem přicucnu - na XC90 mi občas při točení na místě (často při vytočení do max. polohy při pakování) taky ztuhne otáčení volantu, jen na chvilku. Může to být stejný problém?
Díky
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#10 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od zdenal111 »

Tohle se dělo v mini cooperu.Problém je ,že se prach z uhíku dostával na elektrodesku kterou to skratovalo.Po vyčištění a zaslepení otvorů,kterými prach padal na desku problém odstraněn. Celkem běžná závada BMW,MINI .Někdo řeší výměnou,ale vyčištěním lze prodloužit i zachránit elektroservo. Z nám borce kteří pobouchají servo :twisted: a sklepnou prach a chvíli jezdí dál.



Přílohy
Q2uxFs.jpeg
Q2uxFs.jpeg (64.79 KiB) Zobrazeno 1607 x
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Pepak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 33
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 2,4i 103kw 03´

#11 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Pepak »

Měl jsem to podobně, mě se to nejvíc projevovalo okolo střední polohy, asi to tam bylo nejvíc vyjetý. Nepomohl proplach ani výměna servočerpadla, nakonec pomohla repase řízení.
Ideálně zajet k někomu kdo umí změřit tlaky v servu a má tušení jaký by měly být.
_________________
V70 2,4i 103kw 03´

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 20
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Ostravsko
Vůz: S80

#12 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Maxinsoon »

Ahoj,

mohli byste napsat jak to dopadlo?
Mám stejný problém, při jízdě vše asi jak má, ale při točení na místě je to MASO.... Před měsícem proplach a čištění + nová nádobka a je to tady zpátky.

Díky

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#13 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od marekbm »

tak na mé s80 jsem nechal komplet vyměnit řízení i s čerpadlem. ale tam ty problémy jsem měl 2. jeden byl, že to celkově šlo ztuha (měl jsem s čím porovnávat) a zadruhé že to přesně dělalo tohle. nastartoval jsem a ztuha. pomůže jen vypnout a zapnout motor.
to první je touto výměnou vyřešen, takže posilovač (když jde), jde jak má, ale i tak se mi stává, že v létě v horku když nastartuju, tak jde z tuha.
tam si myslím, že to ale dělá nějaký snímač krutu na tyči řízení. prostě to asi nejde proto, že systém neví, že má pomáhat.
podobný problém jsem měl na s60, kde byl zádřený ten kloub od tyče řízení, ale tam to dělalo to, že to třeba 1/2 otáčky šlo a zas 1/2 ne.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 20
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Ostravsko
Vůz: S80

#14 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Maxinsoon »

díky moc za odpověď :) , ale nechci preventivně měnit celé řízení na autě s nájezdem 380 000km. Mám problém, že při jízdě posilovač jede jak má, když jedu pomalu a točím volantem, tak servo je slyšet, ale jede. Když točim na místě, tak to mám problém i já (2 Metry a 115kg) s tím otočit. Ale když dám neutrál a chci otočit, tak to nejde..... když zvednu otáčky motoru na neutrál, tak můžu otáčet jedním prstem... opravdu to nikdo neřešil, jen toto :)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#15 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Romulusw »

Podle mně je hryzlý přepouštěcí ventil (nebo střihlý "o" kroužek) na čerpadle a je stále pootevřený. Tym pádem není při volnoběhu dost tlaku, protože všechno uteče do nádrže.
Při zvýšení otáček čerpadlo dává takový objem, že naroste tlak a posilovač funguje.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#16 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Vapik »

Nalej hustší olej, resil jsem to same na aftermarketove pumpě. Po její montáži jsem nalil ravenol ssf a bylo to presne jak píšeš. Pak jsem si porovnal kinematickou viskozitu olejů a dal tam olej do automatu jws 3309 od té doby mám klid. Olej koupis za par korun takze i kdyz by ti to nezafungovalo zadna velka ztrata se nekoná.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#17 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Romulusw »

Nebo tak :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 20
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Ostravsko
Vůz: S80

#18 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Maxinsoon »

Děkuji za odpověď - můžu poprosit kolik oleje je v posilovači? Ať ho můžu koupit a napsat tady jak to dopadlo.

Díky

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#19 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Vapik »

Náplň je do litru, ale tim, že musíš udělat proplach kup 2-3l.
Jo a bez toho proplachu to nedělej to nemá smysl.

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4780
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#20 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od PetrXC70 »

Se přidám... Na místě dost ztuha, při jízdě pohoda... Olej stojí za zkoušku... :good:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 20
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Ostravsko
Vůz: S80

#21 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Maxinsoon »

Mám dělat proplach, když mám měsíc novou kapalinu po proplachu + nádobku + proplach saponátem?

Fakt je ten, že to stojí pár kaček ten olej.

Marek

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#22 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Vapik »

Záleží v jakém to je stavu, ale pokud máš novou kapalinu a chceš jen změnit její druh, tak bych udělal proplach bez saponátu. Zvedni přední kola nebo najeď na kluzné desky (dvě překližky hladkým na sebe). Odsaj nádobku, odpoj vratku, v nádobce utěsni nátrubek pro vratku a hadici vratky propoj průhlednou hadicí do kanystru na odpad. Pak lej novou kapalinu a toč volantem dokud ti nepoteče čistá kapalina.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 20
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Ostravsko
Vůz: S80

#23 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Maxinsoon »

Díky za pomoc.... poslední věc. Až poteče čistá kapalina, tak vše zapojím jak má a naliju po rysku.....jen nevím, jak to nakonec odvzdušním

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Vůz: XC60 D3, D5204T7, 2015

#24 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Sadam »

Najlepšie sa to robí vo dvojici, jeden krúti volantom zo strany na stranu a druhý stále dolieva kvapalinu do nádobky. V nádobke musí vždy byť nejaká kvapalina aby sa ti to nezavzdušnilo. Keď to spravíš takto nemusíš nič odvzdušňovať. Potom keď pripojíš vratku naspäť do nádobky dolej po rysku, pokrúť volantom a uvidíš či sa ešte zmení výška hladiny (prípadne ešte doleješ)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#25 Servo, občasná nefunkčnost

Příspěvek od Romulusw »

Přesně :good: ale i kdyby, tak se to odvzdušní samo. Párkrát se tam ukážou jemné bublinky, ty vyplavou v klidu nahoru a pak už se neobjeví.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“