Individuální dovoz z Německa po vlastní ose

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#1 Individuální dovoz z Německa po vlastní ose

Příspěvek od Ondra. »

Ahoj, vzhledem k tomu, že jsem minulý týden absolvoval vyřizování převozních značek v DE a vzhledem k tomu, že články a informace na netu jsou k tomu poměrně strohé, chtěl bych shrnout svoje zkušenosti.
Hned ze začátku podotýkám, že je důležité, aby auto bylo u úřadu fyzicky přítomné, úředník si jde zkontrolovat VIN/Štítek! To znamená, že když kupujete auto u soukromníka, musíte tam s ním dojet na jeho značkách (a on ho teprve odhlásí), pokud auto kupujete v autohausu/bazaru/turka a už je odhlášené (razítko v původním TP- Auserbetriebsetzung), tak je potřeba na úřad dojet na jejich manipulačních značkách (autorizák mi je půjčil proti občance + řidičáku).
Termínově to může být taky náročnější, dopopručuju si ověřit prvně kde máte nejbližší Kfz-Zulassung a zkusit se rezervovat, po obědě byste totiž už nemuseli pochodit a v pátek vůbec.... My jsme na úřad přijeli ve středu kolem 14:00 a úřednice zrovna nadšením nehýřila.
U úřadu prvně navštívíte místo, kde se dělá pojištění, bude to kancelář přímo na úřadu, nebo v jeho těsné blízkosti. Já jsem byl v Kirchenu u Siegenu a tam to dělal starý děda v papírnictví/tabáku. Dáte mu původní doklady od vozidla a občanku, on vám vyplní doklad o pojištění a s tím zajdete na úřad. Na úřadě ukážete pojištění a odhlášený TP. Úředník se zvedne od stolu a půjde se s vámi podívat na auto (formálně zkontroluje vinko a štítek), pak vám vydá nový TP (malý + velký) na vaše jméno. S tím opět zajdete ke sjednavateli pojištění, on vám na základě nového TP na vaše jméno vydá značky. Značky můžou být buď červené (exportní - na 9 dní vyšly na 108 euro), popř. žluté na 5 dní (které by dle nové vyhlášky měla PČR bez problémů také akceptovat), ty jsou trochu levnější.
Se značkou a všemi dokumenty zajdete na pokladnu na úřadě, kde vám pokladní za 34 euro vylepí známku na obě značky a vy můžete jet.
Po příjezdu do ČR musíte prvně na STK. Pokud nemáte doklad od německé STK, budete muset absolvovat kontrolu + emise, pokud doklad máte měla by stačit evidenčka (nevím, jestli se to neliší dle stáří vozidla...). Sjednáte povinné ručení na VIN (pojišťovně posléze musíte dodatečně sdělit novou SPZ + číslo techničáku)
A pak na dopravní úřad, kde odevzdáte oba německý techničáky, protokoly z STK a ideálně i CoC list. Přihlášení stojí 800 korun (+ případně ekopoplatek).
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“