Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
mraziCZech
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 88
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kraj Jana Žižky z Trocnova
Vůz: už jen S80ka

#76 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od mraziCZech »

THOmasoj píše:Je to trochu matoucí, ale B5 je hybridní nafta, tak se před dotantováním nádrže radši ujisti co tankuješ :-)
Matoucí to rozhodně je, protože ani tohle není pravda. B5 je hybrid a buď benzín, nebo nafta. Proto se vždycky udává B5 bensin, B5 diesel. Stejně to platí pro B4 a B6. Tuším, že je to změna od roku 2022. Jo to se Volvu vážně povedlo (včetně přejmenování stupňů výbavy).
_________________
S80 `07 4.4 V8
--BYLO--
850 `95 2.5 20V estate; 850 `95 2.5 10V sedan; V70 `99 2.4T AWD estate

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#77 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od THOmasoj »

jo, po tom co jsem to napsal, jsem šel radši ještě googlit a došel jsem k tomu, že jsem napsal blbost :-)... Původní příspěvek už jsem upravil

bylo mi divný, že by zrovna Nosound89 nerozeznal naftu od benzínu :-)
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#78 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Nosound89 »

Také jsi mě trošku znejistil a šel jsem googlit, je to jak píšete, benzín od nafty podle označení nerozeznáme... fakt divná politika Volva :%)
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#79 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Lukaso »

Já vám to trochu usnadním. U platformy S/V 60 to je uplně jedno, protože s příchodem mild hybridů se přestali nabízet diesly...takže tam to B bude vždycky benzín. ( doufám, že se nepletu a nebylo tam zase nějaký překlenovací období ). 90 lze v naftě objednat do konce tohoto roku, stejně jako XC.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#80 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od ksw »

zde lze přepínat: Benziner Diesel Alternative Antriebe

https://www.auto-motor-und-sport.de/marken-modelle/volvo/v60/typ-z-2-gener/technische-daten/

poznámka pod čarou, od 2020 pěkně do 180ti :O:

Přidáno za 1 hodina 30 minut 6 sekund:
a něco k závadám, dobré je si přečíst i komenty pod videem



https://carwiki.de/volvo-v90-probleme/

https://gebrauchtwagenberater.de/volvo-v90-probleme/
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#81 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od David Patočka »

Ano, nafta u Volva celkově končí a značení vozidel tak bude o něco jednodušší.
Každopádně se člověk stejně už několik let není schopen dozvědět co je v tom za motor, protože původní značení se změnilo na
jakousi výkonovou podobnost starým velkoobjemovým motorům, takže je v tom hroznej guláš. :ROFL: :ROFL: :ROFL:
I já se musím vždy jít podívat do tabulky konkrétního vozidla o který motor se vlastně jedná.......
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#82 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od ksw »

něco málo z potencionálních závad zdroj:https://gebrauchtwagenberater.de/volvo-v90-probleme/
Problémy s dieselem


U starších modelů D5 se ale může stát, že prasknou hadice turbodmychadla (hadice power pulse). Závada je obvykle znatelná se znatelnou ztrátou výkonu. Bez ohledu na motor je však třeba dbát na následující typická slabá místa vznětového motoru, zejména při vysokém počtu najetých kilometrů:

Filtr pevných částic (DPF)
dvouhmotový setrvačník (DMF)
turbo
EGR ventil
vstřikovače

Tvorba sazí na vstřikovačích a ve ventilu EGR může vést k drahým opravám, zejména u dieselových vozidel. Abyste tomu předešli nebo to alespoň oddálili, doporučujeme používat čistící přísady do paliva, které se přidávají v pravidelných intervalech při tankování.

(DPF)
Filtr pevných částic: co dělat, když se rozsvítí kontrolka DPF?


Filtr pevných částic je obvykle vybaven několika snímači. Dva snímače měří diferenční tlak v DPF a nejméně dva další snímače monitorují teplotu výfukových plynů. Pokud je diferenční tlak příliš vysoký, obvykle to znamená zanesení filtru pevných částic, což je signalizováno rozsvícením symbolu DPF na sdruženém přístroji.

V tomto případě se automaticky spustí fáze regenerace, aby se filtr pevných částic opět „vypálil“. V závislosti na vlastním jízdním profilu může regenerace probíhat každých pár set kilometrů (v případě jízdy velké části po městě) nebo až po několika tisících kilometrech mimo město. Dálková vozidla jsou mnohem méně často nebo vůbec zasažena zanesenými filtry pevných částic.

Fáze regenerace

Po zahájení regenerace by se motor pokud možno neměl vypínat: během fáze regenerace se vstřikuje další palivo, aby se zvýšila teplota výfukových plynů. Pokud je motor v tuto chvíli vypnutý, přebytečné palivo končí v motorovém oleji, což následně vede k postupnému řídnutí oleje a následnému poškození motoru. Místo toho byste měli chvíli jet na plný plyn po dálnici, abyste urychlili spalování částic sazí.

Pokud je regenerace úspěšná, měla by kontrolka DPF opět zhasnout. V některých případech je ale filtr pevných částic již tak silně zanesený, že vozidlo přejde do nouzového režimu a výkon se sníží. Jediným řešením je v tomto případě kompletní výměna DPF, která mimochodem není levná: V závislosti na značce a modelu se ceny pohybují mezi 1000 a 2000 eur.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dvouhmotový setrvačník (DMF): Problémy a příčiny

Benzínové a zejména vznětové motory během posledních let zvýšily svůj točivý moment v nižším pásmu otáček. Tento vývoj si vyžádal použití dvouhmotových setrvačníků (DMF), aby se tlumily výsledné torzní vibrace a zachovaly se jízdní komfort. DMF má navíc pozitivní vliv na životnost převodovky a jejích součástí, snižuje se i prodleva při akceleraci.

DMF se mimo jiné skládá z primárního setrvačníku na straně motoru a sekundárního setrvačníku na straně převodovky. Uvnitř se nachází tlumič torzních vibrací, jehož funkce je v samotném slově. V zásadě je DMF velmi robustní a obvykle vykazuje známky opotřebení až po vysokém nájezdu kilometrů (výjimky potvrzují pravidlo).
Příznaky vadného dvouhmotového setrvačníku

chrastění převodovky
Vibrace ve volantu
cukání při startování
Vozidlo se při volnoběhu třese
Problémy s řazením

V praxi se však dvouhmotový setrvačník často stává obětí nesprávného použití: Rychlé rozjezdy na semaforech nebo trhavé rozjezdy jsou nejrychlejším způsobem, jak dostat DMF na hranici opotřebení. Místo toho byste se měli rozjíždět co nejšetrněji a s dostatečným množstvím plynu, abyste zabránili zhasnutí motoru.

Kromě toho, v rozporu s doporučeními palubního počítače pro řazení, byste měli jet na nižší převodový stupeň. Aby alespoň v městském provozu nedocházelo k silným vibracím motoru, neměly by otáčky klesnout pod 2000 ot./min. K dlouhé životnosti DMF může přispět i deaktivace automatického start-stop systému, který je jinak značně vytížen neustálým startováním a vypínáním motoru.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Turbo
Přeplňování turbodmychadlem je dnes všudypřítomné a život bez něj si lze jen těžko představit, vždyť tímto způsobem se dráždí výkon i z těch nejdrobnějších motorů, o kterých se před dvaceti lety mohlo jen zdát. Turbomotory jsou také obecně napřed ve spotřebě paliva a emisích.

Turbodmychadlo je však také potenciálně zranitelné, a vyžaduje další pozornost. Nákladnému poškození turbodmychadla se lze snadno vyhnout pomocí následujících tipů.
Všimejte si zahřívací a studené fáze

Klasikou všech diskuzí je striktní dodržování fáze zahřívání a běhu za studena. V zásadě je vždy důležité pečlivě zahřát motor na provozní teplotu bez ohledu na to, zda je namontováno turbodmychadlo či nikoliv.

V případě turbomotoru je však fáze studeného chodu obzvláště důležitá, protože na rozdíl od atmosférického motoru může vypnutí motoru po jízdě na plný plyn poškodit turbodmychadlo: zastaví se přívod oleje, což způsobí olej v přehřátém turbodmychadle shořet. Vzniklé karbonové usazeniny mohou ucpat přívodní potrubí oleje, což má následně za následek nedostatečné mazání a hrozící poškození turbodmychadla.

Pokud jedete po dálnici na plný plyn a přerušíte jízdu, měli byste nechat motor běžet alespoň 1-2 minuty, aby se turbodmychadlo trochu ochladilo. Lepšího efektu dosáhnete, když pár kilometrů před další zastávkou zvolníte. Vyžaduje to trochu disciplíny, ale rozhodně to stojí za trochu námahy navíc a je to nenáročné na peněženku.

Pravidelná údržba je polovina úspěchu

Při pravidelné údržbě by turbodmychadlo mělo vydržet minimálně stejně dlouho jako samotný motor Důležitý je především dobrý motorový olej: Kdo dříve spoléhal na levné typy, měl by udělat něco dobrého pro motor (a tím i turbodmychadlo) a přejít na vysoký - kvalitní motorový olej. Navíc by se měl olej měnit častěji než u motorů bez turbodmychadla.

Pokud se ve městě jezdí hlavně na krátké vzdálenosti, měla by být naplánována i častější výměna oleje. Zvýšený příjem paliva může vést k nedostatečnému mazání, které postihuje nejen turbodmychadlo, ale celý motor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ucpaný ventil EGR: Skryté příznaky a příčiny
1. Jak vzniká závada?
2. Příznaky vadného EGR ventilu
3. Co se dá dělat?
4. Deaktivovat EGR ventil?

Pomocí ventilu EGR (recirkulace výfukových plynů) jsou odměřená množství výfukových plynů přiváděna zpět do spalovací komory, aby se snížil podíl oxidů dusíku při spalování. V podstatě skvělá věc, ale recirkulace výfukových plynů v sobě skrývá i riziko, že EGR ventil časem pokazí kvůli usazeninám sazí.
Jak vzniká defekt?

U většiny motorů jsou výfukové plyny typicky recirkulovány při středním a nízkém až středním rozsahu zatížení, což znamená, že ventil EGR zůstává uzavřen jak na volnoběh, tak na plný plyn. Jak a kdy přesně EGR ventil funguje, závisí také na tom, zda se jedná o benzínový nebo naftový motor.

Existují různé typy EGR ventilů, které jsou ovládány buď vakuově nebo elektricky. Bez ohledu na typ jsou typické poruchy téměř vždy stejné a obvykle jsou způsobeny zaseknutým ventilem v otevřené poloze. Výsledkem je, že výfukové plyny mohou nerušeně vstupovat do spalovací komory.
Příznaky vadného EGR ventilu

Hrubý chod motoru
Snížený výkon
Zvýšená spotřeba paliva
svíticí kontrolka motoru
Zahájení nouzového programu
škubání při jízdě
Velmi tmavý až černý kouř z výfuku

Motory, které mívají velmi vysokou spotřebu oleje, jsou zvláště náchylné k opakujícím se poruchám EGR ventilů. Vyladěné motory se potýkají i s EGR ventilem, protože teploty výfukových plynů jsou na ventil prostě příliš vysoké.
co se dá dělat

Usazeniny sazí v EGR ventilu jsou v podstatě nevyhnutelné. Pokud, jak je uvedeno výše, motor spaluje hodně oleje nebo má problémy se vstřikovacími tryskami, vývoj sazí se dokonce urychlí. Nevhodný jízdní profil také podporuje zanášení EGR ventilu, například když jízdní profil sestává především z krátkých vzdáleností.

Preventivně by se proto mělo po dálnici jezdit na delší vzdálenosti, aby se spálily již přítomné usazeniny sazí. Vyplatí se také pravidelné proplachování motoru a používání aditiv do paliva. Pokud je však již EGR ventil zanesený tak silně, že se rozsvítí kontrolka kontroly motoru, je jediným řešením jeho vyčištění nebo kompletní výměna.

@@@@@@@
toto je reklama:
MATHY sada na čištění EGR EGR ventil 250 ml + 3 x 300 ml - čistič systému recirkulace výfukových plynů - aditivum do nafty - jednoduchá aplikace přes nádrž - čistič EGR ventilu - aditivum do paliva
@@@@@@@

Deaktivovat EGR ventil?

V zásadě není deaktivace EGR ventilu špatná věc a může být pro motor dokonce dobrá, ale hrozí odebrání povolení k provozu. Při vhodném jízdním profilu také není nutné deaktivovat EGR ventil, protože ten funguje pouze v rozsahu částečného zatížení a na dlouhé vzdálenosti na dálnici se tedy téměř nepoužívá.
---------------------------------------------------------------------------------
Vadné dieselové vstřikovače: Příznaky a příčiny

Klasickým problémem u dieselových motorů s vysokým kilometrovým nájezdem jsou opotřebované vstřikovače. Diesel obvykle musí ujet hodně přes 200 000 kilometrů, než začnou slábnout vstřikovače. Pokud vstřikovače vykazují první známky opotřebení, měli byste nejprve zkontrolovat funkčnost vstřikovačů v servisu.
Typické příznaky vadných vstřikovačů

Rozsvítí se kontrolka motoru
Znatelná ztráta výkonu
Motor běží hrubě
Černé nebo namodralé výfukové plyny
Vysoká spotřeba paliva

Závada ve skutečnosti není hned znatelná, protože nerovnoměrný chod motoru je zakryt dvouhmotovým setrvačníkem a ovlivňuje jej. Dále je problémem opotřebení sedla jehly: vstřikovací trysky se začínají stále více otevírat i při nízkém tlaku, což znamená, že palivo neustále kape do spalovací komory a to může vést k poškození pístů (klíčové slovo: zadření pístu). S návštěvou dílny byste neměli čekat příliš dlouho.

Pokud příznaky nejsou příliš závažné, mohou pomoci přísady do paliva. Ty mají čisticí účinek a dlouhodobě zlepšují výkon motoru a emise. Aditiva však nemohou eliminovat pokročilé poškození, protože se primárně používají preventivně.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
čili za mne ano, starší ročníky budou poruchové, budou praskat hlavy, budou přibývat zadřené motory, obzvláště u silnějších
motorových verzí, kdy ze stejného objemu 2 litry dostávám výkon od 150 do 310 koní, v podstatě i na západ od nás majitelé těchto aut budou šetřit, takže čím vyšší nájezd km tím méně udržované auto a pak rychle prodat . . .
jediný únik z tohoto je kupovat auto s co nejmenším nájezdem a možná i slabším výkonem
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Hledám

#83 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hnikovka »

Chtěla bych se přidat do vaší komunikace. Koukáme s partnerem po V90, naše představa je rok 2022-2023 do 30tis km najeto, asi spíš naftu než benzín. Nevíte jak je to s Volvo Selekt, když si dovezu nebo nechám dovést auto ze Švédska? Díky :)

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#84 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Lukaso »

Pokud se jedná o tovární záruku, která může být prodloužená až na 5 let tak ta je mezinárodní a není co řešit. Volvo selekt v podstatě skoro jakýhokoliv stáří dávají 1 rok záruky a dělají to přes car garantie ( stejně jako všichni ). Ptal bych se o jakou záruku se jedná a pokud není tovární tak jakým způsobem to řeší. Ale car garantie je myslím taky nadnárodka...takže si mylsím, že by neměl být problém
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 11
Registrován: 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

#85 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od tomsi »

hnikovka píše: 27 srp 2023 20:19 Chtěla bych se přidat do vaší komunikace. Koukáme s partnerem po V90, naše představa je rok 2022-2023 do 30tis km najeto, asi spíš naftu než benzín. Nevíte jak je to s Volvo Selekt, když si dovezu nebo nechám dovést auto ze Švédska? Díky :)
Před 2 týdny jsem to řešil při nákupu z Německa (oficiální Volvo dealer). Prodejce o záruce mlčel a žádnou by nevystavil. Když se člověk ozve a domáhá (auto mladší 5 let a 150 000km), tak záruku Volvo Selekt Garantie Plus na rok vystavil. Prodejce to stojí peníze navíc, takže se s tím sám hlásit nebude. Pozor, při nájezdu nad 100 000km postupně vzniká finanční spoluúčast na dílech, je to tuším 100 - 120 asi 20%, 120 - 150 30%, přes 150 40%, práce stále zdarma. Záruka je celoevropská, tedy záruku vystavenou ve Švédku nebo Německu lze uplatnit třeba v Praze nebo Brně. Jen je potřeba pak doklad zaslat prodejci, který záruku vystavil.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Hledám

#86 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hnikovka »

Tak jsem volala do servisu Volva v Praze, bylo mi řečeno že prodejce musí k VIN číslu označit že jde o Volvo Select, aby se mohla uplatnit tato záraku a po přihlášení v ČR se přes import musí převést záruka do ČR, což je zpoplatněno. Tady převést záruka Volvo Selektu lze ze všech zemí EU :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 14
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: V60 CC

#87 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od juri23 »

Ahojte, trosku ozivim temu, nakolko planujem kupu V60 CC vo verzii D4 -140kW pravdepodobne dovoz zo S. Najde sa tu niekto kto ma realne skusenosti s tymto motorom? vie mi povedat aj fakty pre a proti, pretoze nazor "naftu nebrat" mi moc nestaci dolezitu si konkretne fakty preco... Dakujem

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 63
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Královéhradecký kraj
Vůz: V60CC B5 MY2023

#88 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Svita »

rimsy píše: 02 čer 2022 20:01 Zeptám se tady, jaké jsou zkuenosti s novými motory do V60/90 B3/B4 mild hybridy, full hybridy? Asi je ještě brzo na to hodnotit životnost motorů, ale třeba někdo má už zkušenost.
Mám V60CC B4 MY2023, zatím najeto cca 20.000 km. Porovnávám s předchozí XC60 D5. Motor je pro mě velmi příjemné překvapení, spotřeba cca litr nižší (vím, že to není jen motorem). Mild hybrid - bál jsem se nevypínatelného start stop systému. Motor ale v tomhle případě roztáčí právě elektromotor a musím říct, že startování není ve voze ani poznat. Tohle řešení se opravdu povedlo. Životnost ještě posoudit nemůžu.
_________________
V60CC B5, MY2023
bylo:
XC60 D5 AWD, 205k Geartronic, MY 2010, Summum, bílá GALERIE
S40 1.8, 90 kW, MY 2001, stříbrná

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: Volvo V60 CC MY2020
Bydliště: kousek od Jičína

#89 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od fankman »

juri23 píše: 14 led 2024 21:57 Ahojte, trosku ozivim temu, nakolko planujem kupu V60 CC vo verzii D4 -140kW pravdepodobne dovoz zo S. Najde sa tu niekto kto ma realne skusenosti s tymto motorom? vie mi povedat aj fakty pre a proti, pretoze nazor "naftu nebrat" mi moc nestaci dolezitu si konkretne fakty preco... Dakujem
Čao, jezdim necelý půlrok V60CC MY20 s motorem D4 s ADblue, kombinace město/dálnice často také s vlekem případně podvalníkem ( proto jsem volil naftu a ne benzín ). Najeto zatím necelých 14tis. km. Kupoval jsem z Volvoselekt s nájezdem 97tis. km, zatím spokojenost na záruku se řešily víceméně dva menší problémy s čidlem sedáku u spolujezdce a osvětlení venkovní kliky. Nyní jdu na první větší servis olej, filtry, olej v převodovce atp. Asi bych se nafty úplně nebál, vše je o tom jak se kdo k autu chová a jak dodržuje servis - předepsané intervaly oleje 30tis. km jsou podle mě smrťákem všech motorů v osobních autech. Já jsem zvyklý měnit nejdéle po 15tis. a pokud tahám vlek tak klidně po 10tis. Olej jsem chtěl i zde měnit dříve, bohužel před Vánocemi neměli v autorizáku už místo tak jdu, až nyní. S technikem co mám k autu přiděleného jsem hovořil a sám mi říkal, že ty motory vyloženě špatné nejsou, ale lidi prostě šetří, nebo z nevědomosti nedělají servis dřív než určuje výrobce. Sám třeba říkal, že sice olej v převodovce se mění po 60tis. km, ale časově by doporučoval max. po dvou letech. Můj kus naštěstí absolvoval průměrně pravidelný servis nejpozději každých 20tis. km. Ono dnešní doba je taková výrobci tlačí na snižování nákladů na pravidelné servisy, protože nová auta kupují většinou firemní, nebo leasingové flotily a pro ně je toto výhodnější. Jinak také kupuji častěji prémiovější naftu, nebo přidávám aditiva. Snažím se nechat zahřát motor a převodovku klidnější jízdou ( zde bych měl velkou výtku k výrobci - proč není ukazatel teploty, když už ne oleje tak alespoň vody na palubním panelu? ) a samozřejmě po dalničním sprintu zas nechat motor dochladit. Než jsme se šli do Volva tak jsme měli ve výběru ( některé modely jsem i vyzkoušel ) A4 2.0TDi, MB Ečko 220d, BMW 3 320d, VW Passat B8 2.0TDi, Škoda Superb 2.0TDi. A narovinu Volvo nám sedlo nejlíp. Co se týče spolehlivosti tak dle několika nezávislých servisáků je dnes, už jedno co koupíš. I prémiovky jako je MB, BMW mají dost problémů s motory - spousta elektroniky, emisní normy, co nejnižší náklady na výrobu atp. všechno je, už pouze spotřebák. Poslední informace - hodně aut z programu Volvoselekt pochází ze Švédska, konkrétně i můj případ :wink:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 14
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: V60 CC

#90 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od juri23 »

dakujem za odpoved fankman, tak samozrejme, ze stav auta zodpoveda aj tomu ako sa o neho majitel stara... kupu by som chel riesit ako pises z volvo selekt alebo priamo dovod od volva zo Svedska, a najaz do max 100tis.km takze myslim si ze by to nemusel byt problem... motorizaciu pozeram D4 - 140kW, ale dost inzerovanych vozov je B4 mild hybrid ale mam trochu respekt ci to nebude v priapad nejakeho problemu drahe na servis....

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#91 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hajnej »

fankman píše: 15 led 2024 10:18 Asi bych se nafty úplně nebál, vše je o tom jak se kdo k autu chová a jak dodržuje servis - předepsané intervaly oleje 30tis. km jsou podle mě smrťákem všech motorů v osobních autech. Já jsem zvyklý měnit nejdéle po 15tis. a pokud tahám vlek tak klidně po 10tis.
Jak ale tohle zjistíš u ojetiny typu V90/V60? To budou jen nějaké domněnky a spekulace. Kolik těch aut resp. majitelů snížilo interval výměny oleje nebo za studena na to nešlapali na dálnici? Prostě nevíš.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 14
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: V60 CC

#92 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od juri23 »

tie vozy hlavne so Svedska maju webasto, prednu elektricky ovladanu mriezku takze ten motor sa zohrieva naozaj rychlo a ak majitel nie je uplny magor tak by to nemusel byt problem, podla mna.

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#93 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hajnej »

Jo. Je pravda, že ty švédský auta by na tom mohla být lépe. Já mám prostě před očima pořád to, jak se k autům chovají tady manažeři v CZ nebo to tempo na německých dálnicích.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 14
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: V60 CC

#94 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od juri23 »

to ano to mas pravdu, ale tak jazdene auto je vzdy macka vo vreci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#95 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od lkopcansky »

hajnej píše: 15 led 2024 13:36Je pravda, že ty švédský auta by na tom mohla být lépe.
A čo korózia podvozku? Videa na YT od mechanikov zo severu ukazujú riadnu koróziu všetkého oceľového…
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#96 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hajnej »

Téma koroze jsme tady zatím moc neotevíraly. Ale už jsem to někde zaslechl.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 14
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: V60 CC

#97 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od juri23 »

nemylsim si ze 3 rocne auto bude na tom horsie ako 3rocen auto z CZ alebo SK.... este by som mal otazku na majitelov co maju kozene sedacky..... v zime je to asi pohoda kedze maju vyhrievanie ale co v lete ? zazil som kozene sedacky v octavii a v zime clovke isiel zamrznut a v lete zas uvarit...

co sa tyka motorizacie D4-140kW a B4-145kW? v com je rozdiel?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: Volvo V60 CC MY2020
Bydliště: kousek od Jičína

#98 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od fankman »

juri23 píše: 15 led 2024 13:09 dakujem za odpoved fankman, tak samozrejme, ze stav auta zodpoveda aj tomu ako sa o neho majitel stara... kupu by som chel riesit ako pises z volvo selekt alebo priamo dovod od volva zo Svedska, a najaz do max 100tis.km takze myslim si ze by to nemusel byt problem... motorizaciu pozeram D4 - 140kW, ale dost inzerovanych vozov je B4 mild hybrid ale mam trochu respekt ci to nebude v priapad nejakeho problemu drahe na servis....
Ahoj, prosím tě B4 ( diesel mild hybrid ) akorát v XC60 má můj známí kupoval jako nové v roce 2021, najeto má kolem 60tis. km, zatím co vím tak jen běžný servis, ale víš jak není to zas tak staré auto, aby se to začalo sypat, tohle vše ukáže asi až čas a jak ty auta začnou stárnout a mít velké nájezdy...Co se týče koroze spodku na podzim jsem byl na přezouvání u kamaráda má pneuservis tak mi auto zvednul abych se mohl podívat jak jsme na tom. Počínající koroze pouze na hlavičkách některých šroubů, jinak čisté - Ještě jeden tip bych měl, já jsem si pro auto chtěl dojet do Švédska sám osobně ( vozím občas auta z Německa jako zábavu, takže mám představu jak to úřednicky zprocesovat, ale nakonec nebyl čas...). Od kamarádů co také vozí a právě třeba i Švédsko, tak prý se vyplatí pro auto jet nad Stockholm a severněji je to sice dál, ale údajně by se tam neměla používat, už sůl. Můj kus je z Vasteras , což je cca. 100km od Stockholmu, tak nevím jak tam jsou na tom. Každopádně za týden budu mít po prvním větším servisu, tak se potom ozvu co a jak.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 14
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: V60 CC

#99 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od juri23 »

super dakujem za info, ja tiez rozmyslam ze po auto si pojdem resp. najdem zaplatim a dam len doviest? nakolko mi jeden pradjca povedal ze zobrat auto na kamion je o nieco jednoduchsie ako it na nom po vlastnej osi... predpokladam ze administrativa a veci s tym spojene

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: Volvo V60 CC MY2020
Bydliště: kousek od Jičína

#100 Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od fankman »

Tak jsem absolvoval první servis se svým autem v autorizáku a čekalo mě celkem rozčarování. Abych vše shrnul tak by se to dalo dát do dvou pohledů Negativní - Pozitivní.
Negativní:
1) Zjištění že servisy Volvo nesdílejí data nejen na úrovni EU atp., ale ani mezi sebou - Pokud koupíte tedy Volvo z programu Volvo Selekt zde v ČR, kdy většinou půjde o auto dovezené ze SWE tak prakticky nebudete schopni zjistit co na Vašem autě ve SWE bylo děláno - servisky sice máte papírové, zde ale bude pouze většinou pouze razítko, datum, nájezd. Dále pokud tedy budete servisovat auto v autorizáku, potom začnete jezdit do jiného vůbec nebudou vědět co na autě bylo provedeno atp. Pokud to vy sami nebudete vědět ( zde tedy servisy ČR popisují co na autě bylo děláno oproti SWE ). Toto mě teda velmi nemile překvapilo, neboť v dnešní době bych považoval za standart. Když jsem před více jak 10.lty nafasoval služební VW tak v té době to, už bylo zde standartem u Volva v roce 24 nikoli.
2) Tento problém je přímo související s problémem číslo jedna - Volvo veškeré úkony pouze doporučuje tzn. výměna oleje v převodovce po 60tis. / 2.roky je pouze "doporučená", takže i když mám v servisce na 54tis. km / cca. 2.roky od počátku provozu potvrzení o servisu nikdo Vám nezaručí, že skutečně bylo toto provedeno - Dle slov mého technika, ale lze předpokládat, že vzhledem k tomu, že auto bylo servisováno, autorizákem, kde auto bylo i zpětně vzato zpět do dalšího prodeje, že servisy probíhaly dle doporučení Volvo.
3) Trochu přemýšlím jak si vyložit, že auto jsem kupoval počátkem srpna 23, ke konci září 23 jsem řešil záruční opravu sedáku spolujezdce, při té příležitosti jsem řekl technikovi ať auto i tak kompletně prohlédnou, vše prý OK akorát zjištěno, že na zadních brzdách jsou desky již na cca. 5.tis. km a jinak nic. Desky jsem nechal samozřejmě vyměnit a vše se zdálo být v pořádku. O měsíc později jsem u kamaráda byl na výměně pneumatik, kde, když měl auto na zvedáku tak trochu ze zvědavosti a trochu i z jeho přesvědčení, když má auto zvednuté projít s lampou a případně odhalit nedostatky. Přišel na to, že se celkem dost rosí olejem trubka spojující obě turba. Na toto jsem technika včera upozornil, přičemž dle jeho slov normální jev, kdy dochází k teplotním roztažnostem příruby. a tím pádem i tomuto rosení. I tak jsem si stál za svým, ať se na to podívají a také se mě to vyplatilo - únik oleje z důvodu načatého těsnění pod krytem ventilů. Přičemž dle parametrů Volvo se mění nejen těsnění, ale i víko odhad nákladů na opravu cca. 10-12.tis. kterou jde uplatnit na záruku. To by nevadilo, ale trochu mi připadá divné, že "vesnický auto - pneuservis" odhalí závadu, kterou autorizovaný servis nedokázal odhalit měsíc předtím. Olej se tedy zatím neztrácel, ale technik víceméně naznačil, že je nejvyšší čas to vyřešit. A tak jsem rovnou vyžádal další termín prohlídky.
abych tedy nepsal jenom o Negativech zde i ty Pozitiva:
1) Profesionální přístup - na autě pracují dva technici, takže veškeré úkony: olej motoru, automatu, Haldexu vč. fitlrů, adaptace automatu, nahrání nejnovější verze SW a opět kompletní prohlídka celého vozu hotová za 40.minut.
2) Jelikož mám vše ve Švédštině a tu fakt neovládám, tak mě ochotně byly vypsány všechny potřebné servisní úkony. Co auto , kdy potřebuje. což samozřejmě chci dodržovat a spíše dřív než to co stanovuje samotný výrobce. To že ještě za tři týdny jedu na záruční výměnu víka ventilů se mi i hodí, neboť potřebuji ( spíš chci ) udělat preventivně ještě výměnu brzdovky - které sice by měla být provedena před rokem, ale jelikož tento úkon není vypsán v servisce, tak ho nechám preventivně raději udělat, nyní na to, už nebyl dle technika čas - rozsah jsme si potvrzovali po telefonu, kdybych věděl jak to Volvo s tou komunikací má, tak bych to rovnou řešil.
3) Řešení záručních problémů - rychlé, bez výmluv prostě OK auto je v záruce není co řešit - ještě se bude muset prý vyměnit osvětlení ( nefunguje ), případně celá klika u spolujezdce.
4) Cena servisu - upřímně dle toho co jsem četl, že autorizované servisy Volvo jsou abnormálně drahé oproti jiným značkám, nemohu souhlasit cena lehce přes 17.tis. vč. DPH mě nepřipadá nějak neadekvátní, musím tedy počítat, že jsem dostal -15% slevu vzhledem k tomu, že auto prý spadá již do akce 4+. Pro srovnání jen mot. olej v bratrově Seatu Terraco vyjde ve VW servise na nějákých cca. 5tis. Kč, tak zde jsem na stejné částce a z Volva mě prostě nebolí záda a nejsem vyklepaný jak Marlborka.
Celkově zatím zkušenost se servisem 80% s Volvem jako se značkou 70% (nebýt servisní komunikace neměl bych problém dát klidně 90 a víc %) s autem samotným 95%.

Zatím Petr.

PS: Ještě dvě zjištění z toho servisu:
1) Moje auto ač "4.leté" bylo na servise jako dinosaurus - na dílně skoro a jenom SPZ EL - hybridy a EL auta, moje ještě čistý Dechťák tam trochu nezapadalo.
2) Servis připojuje auto na na různé přístroje - proplach převodovky atp. pomocí gumových hadic, el. kabelů atp. které potom visí přes blatníky ( v mém případě naštěstí přes světlo )no a jak technici opakovaně auto zvedají nahuru a dolů ( v mém případě asi 3x ) tyto hadice a kabely pěknou kloužou po těchto lakovaných částech ( vedle mě XC90 právě přes blatník ) no nevím jestli to chcete vidět u zánovního auta za třeba 2.mio - to ještě někoho nenapadlo přes blatník pod to hodit nějaký hadr?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“