Laděné svody
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T5 B5204T3
#1 Laděné svody
Zdravím vás kolegové.
Koukal jsem v obchodě : https://www.europeantuning.com/Stainless-5-in-1-Exhaust-Manifold-for-T3-/-TD04-/-K24
na tyhle nádherné svody. Moc rád bych si je pořídil na svůj vůz Volvo V70 I T5 1997 motor B5204T3.
Nemáte někdo tyto svody koupené a namontované na svém miláčkovi ?
Museli jste to nějak dopasovat ? Bylo vzadu dost místa na ně ? Jestli se poloha turba změnila ?
Mám downpipe od BSR 3", takže netuším jestli to tam vůbec půjde.
Děkuji za studenou sprchu.
Nebo i naději.
Koukal jsem v obchodě : https://www.europeantuning.com/Stainless-5-in-1-Exhaust-Manifold-for-T3-/-TD04-/-K24
na tyhle nádherné svody. Moc rád bych si je pořídil na svůj vůz Volvo V70 I T5 1997 motor B5204T3.
Nemáte někdo tyto svody koupené a namontované na svém miláčkovi ?
Museli jste to nějak dopasovat ? Bylo vzadu dost místa na ně ? Jestli se poloha turba změnila ?
Mám downpipe od BSR 3", takže netuším jestli to tam vůbec půjde.
Děkuji za studenou sprchu.
Nebo i naději.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Laděné svody
Jednu studenou mám, nebude možná kombinace tvojí downpipe a tutěch svodů bez zásahu svářeče.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T5 B5204T3
#3 Laděné svody
Aha, a myslíte, že dobrý svářeč si s tím poradí nebo to bude jak ježek v kleci ?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 Laděné svody
Dobrej svářeč si poradí se vším...
Upřímně, nevím přesně jak to tam je, tuten motor jsem nikdy neměl, ale přepokládám, že bude potřeba nejen převařit DP, ale i poladit vstup a pak vodu a olej. A toho místa je tam opravdu poskrovnu, takže i nějaká izolace bude potřeba pořešit.
Ne nadarmo se namísto tutěch svodů většinou kupujou lepší litinový, kterých je jak šafránu.
Ale posečkej na vyjádření zkušeného borce, já ty předokolky neumím
Upřímně, nevím přesně jak to tam je, tuten motor jsem nikdy neměl, ale přepokládám, že bude potřeba nejen převařit DP, ale i poladit vstup a pak vodu a olej. A toho místa je tam opravdu poskrovnu, takže i nějaká izolace bude potřeba pořešit.
Ne nadarmo se namísto tutěch svodů většinou kupujou lepší litinový, kterých je jak šafránu.
Ale posečkej na vyjádření zkušeného borce, já ty předokolky neumím
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 727
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#5 Laděné svody
Ahoj! Ty samé svody má asi Bastl, ale zatím je na auto asi nedával. Všechno bys musem udělat jinak(downpipe, vedení oleje k turbu atd...), nově.
JInak... jsou, oproti litinovým, horší materiálově(roztažnost, stálost teploty atd..), ale jsou tkzv. "laděné". A co se tím myslí? Tím se myslí hlavně délkově. Délky trubek od jednotlivých válců jsou stejné a pak se ty pulsy skládají rovnoměrně za sebou a netvoří se před turbem protitlaky. To ty litinový neumí. Tam se to vždycky poskládá trochu přes sebe. Sice většinou jen mezi dvěma válci - menší nepřesnost a už tam máš protitlak. Litinový nejsou špatný, ale ve větších otáčkách by těm laděným určitě nestíhaly. Na youtubu máš mraky videí, jaká je výhoda laděných svodů.
JInak... jsou, oproti litinovým, horší materiálově(roztažnost, stálost teploty atd..), ale jsou tkzv. "laděné". A co se tím myslí? Tím se myslí hlavně délkově. Délky trubek od jednotlivých válců jsou stejné a pak se ty pulsy skládají rovnoměrně za sebou a netvoří se před turbem protitlaky. To ty litinový neumí. Tam se to vždycky poskládá trochu přes sebe. Sice většinou jen mezi dvěma válci - menší nepřesnost a už tam máš protitlak. Litinový nejsou špatný, ale ve větších otáčkách by těm laděným určitě nestíhaly. Na youtubu máš mraky videí, jaká je výhoda laděných svodů.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T5 B5204T3
#6 Laděné svody
Takže spíš sprška
Ale i tak díky za postřehy. S tím Výfukem by se dalo něco udělat, ale nevím jak s vedením oleje. Psali na stránce, pozor na "firewall" což jsem pochopil je asi přepážka mezi kabinou a motorovým prostorem, že se tam nemusí vejít.
A já myslel. že to bude díra na díru a nic.
Taky jestli se kvůli tomu nemusí vyndat motor
Ale i tak díky za postřehy. S tím Výfukem by se dalo něco udělat, ale nevím jak s vedením oleje. Psali na stránce, pozor na "firewall" což jsem pochopil je asi přepážka mezi kabinou a motorovým prostorem, že se tam nemusí vejít.
A já myslel. že to bude díra na díru a nic.
Taky jestli se kvůli tomu nemusí vyndat motor
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 105
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: S70 2.4T
#7 Laděné svody
Já bych si za ty prachy radši koupil 5 plných nádrží benzínu.
Co to v praxi udělá krom jiného zvuku? 2 teoretické kw navíc?
Chápu u nějakého speciálu na sprinty, kde i desetina sekundy znamená lepší umístění.
Ale u civilního auta? Vyhozený peníze za zamotaný trubky
Co to v praxi udělá krom jiného zvuku? 2 teoretické kw navíc?
Chápu u nějakého speciálu na sprinty, kde i desetina sekundy znamená lepší umístění.
Ale u civilního auta? Vyhozený peníze za zamotaný trubky
Naposledy upravil(a) Carl-Gustaf Sudhoven dne 13 kvě 2022 23:13, celkem upraveno 1 x.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#8 Laděné svody
V ruce jsem je neměl, ale imho to nebude nic moc - materiál píšou pouze nerez, takže to bude obyč aisi 304, který bude na svodech praskat a že budou všechny trubky stejně dlouhé taky pochybuju - v obou případech by s tím jinak určitě v popisu machrovali (že je to aisi 321 a equal length)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T5 B5204T3
#9 Laděné svody
Něco na tom bude s tou kvalitou toho provedení, když tyhle stojí dvakrát tolik
https://www.speedingparts.eu/p/engine-tuning/exhuast-parts/exhaust-manifold/exhaust-manifold-mild-steel/exhaust-manifold-volvo-850v70s70-5cyl-mild-steel.html
https://www.speedingparts.eu/p/engine-tuning/exhuast-parts/exhaust-manifold/exhaust-manifold-mild-steel/exhaust-manifold-volvo-850v70s70-5cyl-mild-steel.html
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 727
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#10 Laděné svody
Ty taky nejsou nic moc. Je to designově skoro stejné, jako ty před tím. Bude to tam ve výkonu haprovat mezi 2. a 4. větví. Druhá větev je dlouhá a hned po ní zapaluje 4. větev, která je o dost kratší. Tam je právě ryziko, že právě v tomto místě, ten 4. zápal dožene ten 2. a vznikne tam protitlak(pořadí zapalování je: 1-2-4-5-3). Úplně nejlepší jsou pak asi svody od Snabbu. Tam už od pohledu jsou ty trubky fakt stejně dlouhý. https://www.snabb.us/Tubular-Exhaust-Manifold-for-EFR-7670b_p_310.html
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T5 B5204T3
#11 Laděné svody
Ty jo za 60tis je asi pro někoho kdo chce do toho dát 1000koní
Ale rozumím té logice těch svodů.
Já jsem spíš chtěl koupit nějaké takové svody a omotat je. Bral jsem to tak, že ulevím trochu motoru, aby se tam netvořilo tak velké teplo.
Tak snad někdo napíše, kdo má nějaké podobné už dané na autě a jak je spokojen.
Ale rozumím té logice těch svodů.
Já jsem spíš chtěl koupit nějaké takové svody a omotat je. Bral jsem to tak, že ulevím trochu motoru, aby se tam netvořilo tak velké teplo.
Tak snad někdo napíše, kdo má nějaké podobné už dané na autě a jak je spokojen.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1298
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R
#12 Laděné svody
Na tyhle svody jsem se ptal Aarona z Vasttuningu a nedoporucoval je prave kvuli materialu. Takze za nej urcite nebrat.
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek