Zdravím,
prosím o radu. Když je auto v zátahu tak při přeřazní na vyšší rychl. stupeň ( při ot./min 1400-1600) jdou z mot. prostoru pazvuky( rezonace, cvakaní, cvrlikání, zvonění, únik tlaku.
Auto žádnou chybu nehlasí( diag. čistá), motor jede bez problému. Pazvuk vydá přeřazní na vyšší rychlost, jak se ot. snižujou tak v rozmezi výše popsaných ot. jde slyšet pazvuk.
-při studeném motoru to nedělá
-při stojícím autě nedělá
-pod 10C° nědělá
-při podřazování nědělá
-mimo popsané ot. motoru nedělá
Nevíte někdo co by to mohlo způsobovat?
D5 rezonace při zařazení vyššího stupně
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Vůz: XC60 D5 169kw Polestar MY2014 aut.
#1 D5 rezonace při zařazení vyššího stupně
Naposledy upravil(a) Beny dne 19 dub 2022 17:18, celkem upraveno 2 x.
_________________
XC60 D5 AWD D5244 T15 169kw Polestar MY2014 automat Summum
XC60 D5 AWD D5244 T15 169kw Polestar MY2014 automat Summum
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Pazvuky při zařazení vyššího stupně
Zkontroluj silentbloky motoru.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Vůz: XC60 D5 169kw Polestar MY2014 aut.
#3 D5 pazvuky při zařazení vyššího stupně
Zdravím,
tak jsem dnes při jízdě pozoroval za jakych podmínek se závada projevuje.
Když turbo zabírá(malé turbo) tak žádné zvuky slyšet nejsou, když automat. přeřadí na vyšší stupeň otačky klesají a oklo 1500ot. je slyšet zvuk jako když uniká přetlak(od turba?). Když držím ot. na 1500ot. tak je to také trošku slyšet.
Zkoušel jsem zvuk nahrad při jizdě,ale přes hluk vetru není nic slyšet.
Zní to jako únik vzduchu s cvrlikáním.
tak jsem dnes při jízdě pozoroval za jakych podmínek se závada projevuje.
Když turbo zabírá(malé turbo) tak žádné zvuky slyšet nejsou, když automat. přeřadí na vyšší stupeň otačky klesají a oklo 1500ot. je slyšet zvuk jako když uniká přetlak(od turba?). Když držím ot. na 1500ot. tak je to také trošku slyšet.
Zkoušel jsem zvuk nahrad při jizdě,ale přes hluk vetru není nic slyšet.
Zní to jako únik vzduchu s cvrlikáním.
_________________
XC60 D5 AWD D5244 T15 169kw Polestar MY2014 automat Summum
XC60 D5 AWD D5244 T15 169kw Polestar MY2014 automat Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#4 D5 pazvuky při zařazení vyššího stupně
Turba se prefukuji nekde mezi 2500 - 2800 ot, tam to zasyci nekdy hodne a je to vporadku.
Nicmene okolo 1500 ot by musela byt nekde dira.
Kazdopadne pokud ten zvuk pripomina kvakani zaby, je to vadny ventil na vakuove pumpe.
Ale jak pise Radek, nekdy to mohou delat silenty motoru, pokud jsou unavene, tak se mohou otirat kov na kov o kastli.
Nicmene okolo 1500 ot by musela byt nekde dira.
Kazdopadne pokud ten zvuk pripomina kvakani zaby, je to vadny ventil na vakuove pumpe.
Ale jak pise Radek, nekdy to mohou delat silenty motoru, pokud jsou unavene, tak se mohou otirat kov na kov o kastli.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Vůz: XC60 D5 169kw Polestar MY2014 aut.
#5 D5 pazvuky při zařazení vyššího stupně
Děkuji za nápady.
Ventil na vakuovce je ok. Ten zní jinak když je špatný. Silentbloky motoru jsou 2x nový orig. na straně u nádobky s chlad. kapalinou.
Když ot. stoupaji tak žádní zvuk slyšet není, ale jak padají dolů při přeřazení tak se ozve. Jak když by si odfouklo turbo a přitom něco rozvybrovalo(někde nějaký únik, prasklina, nětesnost). Jak je pod 10C° tak to nedělá(celou zimu nic).
Ventil na vakuovce je ok. Ten zní jinak když je špatný. Silentbloky motoru jsou 2x nový orig. na straně u nádobky s chlad. kapalinou.
Když ot. stoupaji tak žádní zvuk slyšet není, ale jak padají dolů při přeřazení tak se ozve. Jak když by si odfouklo turbo a přitom něco rozvybrovalo(někde nějaký únik, prasklina, nětesnost). Jak je pod 10C° tak to nedělá(celou zimu nic).
_________________
XC60 D5 AWD D5244 T15 169kw Polestar MY2014 automat Summum
XC60 D5 AWD D5244 T15 169kw Polestar MY2014 automat Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#6 D5 pazvuky při zařazení vyššího stupně
Skřípat umí i ten pod baterkou. To je druhý hlavní.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 13 Odpovědi
- 482 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PetrXC70
-
- 11 Odpovědi
- 1190 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zkumavka
-
- 12 Odpovědi
- 2457 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 8 Odpovědi
- 311 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JardaCerny