Špatné starty po úplném zahřátí

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: V70 phase1 D5252T

#1 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od Drny »

Zdar Volvíčkáři, mám problém s D5252T ve své V70 P1 r.v. 1998, resp. problém jsou teplé starty.

* Ráno v pohodě natočím na první pokus a než se motor zahřeje na teplotu kdy spíná sahara je vše bez problemů, mohu to startovat, chcípat v libovolných časových intervalech a naskočí.

* Později když sepne sahara a motor je úplně zahřátý, tak cca 20minut po vypnutí motoru nenastartuji dokud motor neschladne odhadem pod 50Cels. Když nastartuji do 5ti minut od vypnutí není většinou žádný problém.
Když startuji po cca 20min + tak když nastartuji tak s velkými obtížemi a startérem rozžhaveným do ruda.

Auto sem koupil s tím že padá nafta nainstaloval sem tedy jednocestné ventily před filtr a na vratku. Více méně žádná změna.
Na průhledné hadičce těsně před čerpadlem je vidět nafta.
I na chcíplém motoru.
Když motor (po plném zahřátí) běží občas tam proběhne mikro bublinka.
Je možné že to tahá vzduch přez vratku kvůli netěsnosti palivového potrubí za motorovým prostorem??
Nebo bordel v nádrži? Tam se ještě nebyl ... .

Dále sem laboroval s předvstřikem byl totiž v minusových hodnotách a to to nechtělo startovat za tepla vůbec (se žhavením po vypojení čidla teploty jo páč se předsunul). Po novém nastavení je hodnota na live datech +0,7°. Starty lepší ale za toho plného zahřátí ne!

Na diag. sem viděl hodnoty vstřikovačů celkem to lítalo od 0,16 až po 1,4 a vzhledem k tomu že sem to kupoval od dědka který tvrdil že jsou repasované začal sem tankovat Vervu s 2x malý VIF a starty zas o něco lepší. Hodnoty vstřikovačů taky všechny šli po 1.0mg/stroke.

Ještě bych dodal že mi dědek tvrdil ze je repasované i vstřikovací čerpadlo.

TAK PROC TO NESTARTUJE!!????

Jediné co mě ještě napadá krom té nádrže a potrubí (o kterých pochybuji protože by to nedělalo jen za tepla ... jetak?)
je prasklý blok kdy se prasklina teplem roztahuje a ztrácí se komprese potřebná ke startu ale to by přece mizela voda nebo olej ne??? Navíc to na 103kw jede fakt pěkně ...

Prosím Volvo Guruové raďte.

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#2 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od pepa.paur »

Ahoj, nastavení toho předvstřiku je pro start nejdůležitější, zejména u teplého motoru, kdy jednotka nezvýší startovací dávku. Nevím, jak to mají tyhle starší MSA15.7,. ale na MSA15.8. se musí spustit měření předvstřiku, kdy jednotka vypne aktivní korekci a ukáže opravdovou základní hodnotu. Je tam i tabulka podle teploty paliva. Důležité je, aby to vstřikovalo před úvratí, jinak to skoro nejde nastartovat a ještě to hulí.
Jinak se mi nezdají tvé hodnoty vstřikovaného množství na volnoběh, co si vzpomínám, tak tam má být kolem 4mg.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: V70 phase1 D5252T

#3 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od Drny »

Děkuji za odpověď.
Nejdřív vstřikované množství tuto hodnotu mám kolem 7,6mg/vstřik. Jak píšete má to být lehce nad 4mg u manuálu. Prodejce mi říkal že je tam přidáno na čerpadle, bohužel nevím jestli poklepáním hlavy čerpadla nebo jde-li to i v jednotce? Jinak hodnoty které jsem uváděl v předchozím příspěvku byli u jednotlivých vstřikovačů myšleno např. 1 vstřik 0.2mg/vstřik ; 2 vstřik 1.2 ; 3 vstřik 0.8 atd. hodnoty na jednotlivých vstřikovačích se měnily stylem že se vysoké a nízké hodnoty prostřídaly na všech vstřikovačích. Teď už je to lepší a jdou dolů, tak doufam že mi dědek nekecal a jsou fakt udělané.

K tomu MSA 15.7 na kterém to jede, moc o tom nevim (nastuduji) ale posílám screen profíkovi snad to dáme dohromady.
Ještě se zeptám funkci seřízení předvstřiku najdu v diagnostice nebo ve VAGu na PC?
A když by to byl předvstřik tak bych nemohl nastartovat za tepla i když by mi to třeba chcíplo třeba na křižovatce jeto tak? Ale ja do cca 20ti minut po vypnutí motoru nastartuji bez problému.
Je to jako kdyby padala nafta ale jen za tepla.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#4 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od dumi.cz »

Taky to muze delat vylitanej starter...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: V70 phase1 D5252T

#5 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od Drny »

Dumi cz a to jen za tepla? Je nějaký způsob jak zjistit že točí málo?

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#6 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od dumi.cz »

Poslechem :-)

zkus az to neoujde natocit odpojit teplotni cidlo notoru. Je mezi 1-2 valcem u priruby termistatu.

Rozsviti se ti lambda, az to chytne tak ho zapoj po cca 10 minutach zhasne.

Mel sem to same. Zhorsocalo se.to tak, ze uz to pak nestaetovalo vubec. Doslo to az do stavu, kdy uz starter nekdy motorem v kompresi ani neotocil. A nicil jednu baterii za druhou.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: V70 phase1 D5252T

#7 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od Drny »

Díky za odpovědi ale marná snaha jsem členem klubu cerpadlovprdeli.cz, zahřál jsem to až bylo teple i čerpadlo a neúspěšně jsem zkusil startovat, poté jsem na čerpadlo nalil vodu schladil ho a nastartoval ... :thumbdown: :no: :cry:

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#8 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od dumi.cz »

Zkus odpojit to cidlo. Ono tim ze ochladis cerpadlo klesne.i teplota na cidle.paliva a vrazi ho to tam.vic.

Sgejne jako kdyz odpojis cidlo teploty motoru. Je to tedst na 5 minut.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: V70 phase1 D5252T

#9 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od Drny »

Když odpojím čidlo teploty motoru žhaví to skoro minutu a nic, dřív to fungovalo teď už ne ...
A čidlo teploty paliva udělá to samé? Nažhaví a předsune předvstřik? Nebo i zvýší startovací dávku oproti vypojení čidla teploty motoru?

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#10 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od dumi.cz »

Takhle do detailu uz nevim. Hod emnekam.video jak to toci a.nechta.

Presne tohle sem mel a vyresil to starter :-) zatim teda. Ono to muze byt nacaty cerpadlo+vstriky a blbej starter. A tim ze sem.ho vymenil uz to v aouctu aspon startuje.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: V70 phase1 D5252T

#11 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od Drny »

Jak budu zas jezdit pošlu video teď mě vyřadila nemoc.
Dnes sem byl po nákupech díky chladnému počasí sem na třetí pokus s bílou mlhou z výfuku nastartoval i po zahřátí tzn. fakt je to celé od teploty.

Mezitím na neschopence byl čas přemýšlet a rozhodl sem se pro seřízení předvstřiku u profík. A tak mne zajímá byl by tu prosím někdo ideálně okolí Děčína +70km ale dojedu i dál, kdo by mi seřídil předvstřik? Ale mám na mysli někoho kdo tomu opravdu rozumí má úchylkoměrem, aretační přípravky a potom to umí seřídit přez VAG do grafu no prostě aby to bylo 100% vidět že je to seřízené nejlépe jak to jde. Počítám správně že při tomto procesu by se i poznalo zda je chycené čerpadlo ...?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: V70 phase1 D5252T

#12 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od Drny »

Video je sice starší ale problém i projev pořád stejný ...


ERVÍN BARTŮNĚK
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 324
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: PLZEŇ

#13 Špatné starty po úplném zahřátí

Příspěvek od ERVÍN BARTŮNĚK »

Ahoj, mám podobnou zkušenost.. sice ne na 850.. ale na 740 D mi přesně tohle dělalo to čidlo co bylo vzadu nahoře na hlavě motoru.. (žhavení) dokud nebylo zapojené, tak starty bez problémů.. jakmile jsem našel kabel.. a zapojil tak za tepla nechytlo ani za nic.. po vytažení čidla napoprvé.. možná hloupý nápad.. nemůže to dělat taky nějaké čidlo..?
_________________
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 408 444 km (společně 110 141 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“