Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Audi A6
#1 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Dobrý den,
pročetl jsem forum a mám několik dotazů na které jsem nenašel odpověď. Uvažuji o koupi XC60 kolem roku 2009-2011. Když jsem hledal na internetu dávaly se tam dvě verze automatu a hledám nejlepší poměr motor vs. automat. Tahám občas půjčený karavan (do 1400kg) a proto jsem nakoněn spíše pětiválci. Jde mi především o životnost. Verze 120kw pý je docela slabá tak od 136kw? Jaké jsou prosím slabiny a výhody motorů 136, 151 a 156kw?
pročetl jsem forum a mám několik dotazů na které jsem nenašel odpověď. Uvažuji o koupi XC60 kolem roku 2009-2011. Když jsem hledal na internetu dávaly se tam dvě verze automatu a hledám nejlepší poměr motor vs. automat. Tahám občas půjčený karavan (do 1400kg) a proto jsem nakoněn spíše pětiválci. Jde mi především o životnost. Verze 120kw pý je docela slabá tak od 136kw? Jaké jsou prosím slabiny a výhody motorů 136, 151 a 156kw?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#2 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
120kw 5vál je omezem pouze sw tak si můžeš nechat naladit třeba 185kw. Alespoň to nebude od předešlého majitele vylítaný respektive 120kw si nekoupí silniční závodník a když tak fyzika - krouťák atd. menší namáhání dílů tudíž větší šance na životnost.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#3 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
za mě 136kw je nejspolehlivější asi, dá se sice poladit (já mám na 165kw) ne kvůli přívěsu, prostě jen tak, ale i s těma 136kw to tahá velmi dobře
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Audi A6
#4 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
@ivanvanata Díky moc za info. Mohu poprosit ještě o info jaká e u něj spotřeba? U těch verzí 151 a 156 kw to bylo 8-9l
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#5 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Spotřeba stejná
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#6 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Spotřeby si nastuduj tady https://www.spritmonitor.de/
Ideální na tahání bude ale jinak T6.
Ideální na tahání bude ale jinak T6.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 411
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
#7 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
To myslíš vážně s tou T6? Jako mám zkušenost srovnání, když jsem tahal lehounký karavan svým 170kw 2.5T benzínem (krouťák cca 370nm?) a teda rozhodně to nebylo příliš příjemné. Když jsem ten samý karavan tahal 85kw dieselem 1.9 s krouťákem 230nm, tak dobře, jelo to míň, ale prostě daleko příjemnější a plynulejší. Přijde mi, že nafta je na to tahání prostě lepší.
No a ten T6 s karavanem, to Tě sežere za živa, ne? Spotřeba 20l?
No a ten T6 s karavanem, to Tě sežere za živa, ne? Spotřeba 20l?
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1306
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
#8 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Při výběru auta si musí člověk holt ujasnit jak ho bude provozovat.
Na tahání karavanu ale rozhodně dieselový motor.
Na tahání karavanu ale rozhodně dieselový motor.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#9 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Tahám karavan 1600kg pravidelně a D5 je ideál (případně 3,0 TDI od koncernu). Nekoukej na výkon ale na průběh točivého momentu - D5 má maximum už v 1500 1/min (470 Nm) a krásně zatáhne za karavan prakticky od volnoběhu a s karavanem si za jízdy dělá co chce. Automat to taky zvládá v pohodě - do kopců řadit ručně a častěji vyměnit olej.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#10 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Mám karavan "trochu" lehčí cca 900kg.
Začínal jsem s benzíňákem 65kW a občas to byl dost opruz. Na dálnici mě v kopcích předjížděly kamiony, na rovině při silnějším protivětru jsem se horko těžko dostával na 80km/h, v kopcích se motor přehříval....
Upgradoval jsem na D5 120kW. Naprostá pohoda. Karavan mě omezoval už jen rozměrově a předpisově (80km/h). Po chipnutí jede pocitově skoro stejně. Jediný problém je s AT, které vadí jízda vlnitým terénem na přelomu 4/5. Několikrát jsem takto AT dostal do nouzáku.
Naučil jsem se řadit mimo obec manuálně. V kopcích jedině manuálně, s poněkud vyššími otáčkami.
Začínal jsem s benzíňákem 65kW a občas to byl dost opruz. Na dálnici mě v kopcích předjížděly kamiony, na rovině při silnějším protivětru jsem se horko těžko dostával na 80km/h, v kopcích se motor přehříval....
Upgradoval jsem na D5 120kW. Naprostá pohoda. Karavan mě omezoval už jen rozměrově a předpisově (80km/h). Po chipnutí jede pocitově skoro stejně. Jediný problém je s AT, které vadí jízda vlnitým terénem na přelomu 4/5. Několikrát jsem takto AT dostal do nouzáku.
Naučil jsem se řadit mimo obec manuálně. V kopcích jedině manuálně, s poněkud vyššími otáčkami.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#11 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Jenom doplním, já jsem AT v nouzáku nikdy neměl. Ručně řadím jenom v nejprudších kopcích. Karavan může jet 100, už jsem ho vyzkoušel i 120, ale nesmí být vyjeté koleje. A musí dobře fungovat stabilizátor (některé karavany mají i elektronickou ALKO). Já si myslím, že moje auto má stabilizaci i svoji v případě připojení přívěsu. Origo tažné a 13pin zásuvka.
Edit: taky záleží na rozložení hmotnosti v přívěsu, měl by tlačit do 100kg na kouli a i stranově by měla být zátěž rozložena rovnoměrně.
Edit: taky záleží na rozložení hmotnosti v přívěsu, měl by tlačit do 100kg na kouli a i stranově by měla být zátěž rozložena rovnoměrně.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#12 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Na ten tlak na kouli pozor, je to dáno v technických údajích. Někde to berou dost vážně.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#13 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Dobrá...máte pravdu. Měl jsem za to, že je lepší výkon motoru. Ale ten krouťák bude teda důležitější.Giew píše: ↑05 úno 2022 01:16 To myslíš vážně s tou T6? Jako mám zkušenost srovnání, když jsem tahal lehounký karavan svým 170kw 2.5T benzínem (krouťák cca 370nm?) a teda rozhodně to nebylo příliš příjemné. Když jsem ten samý karavan tahal 85kw dieselem 1.9 s krouťákem 230nm, tak dobře, jelo to míň, ale prostě daleko příjemnější a plynulejší. Přijde mi, že nafta je na to tahání prostě lepší.
No a ten T6 s karavanem, to Tě sežere za živa, ne? Spotřeba 20l?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
#14 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Není to tak úplně jednoznačné (ono výkon a "krouťák" jsou jako jablka a hrušky), ale laicky lze říci, že výkon je obecně to, jak rychle auto může jet a krouťák jaké má zrychlení. Jelikož maximálka je u karavanu daná, tak zrychlení (bezpečnost a komfort cestování) by mělo být pro výběr motorizace určující. Alespoň z mých zkušeností (za autem celý život tahám ledascos).
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#15 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Psal jsem to už výše - průběh točivého momentu. Dokud nebyla turba diesely měly maximum toč. momentu někde u 2500 1/min a benziny až u 4000 1/min. Turbodmychadla zvedla hlavně nástup točivého momentu a snížila otáčky maxima někam k 1500 až 2500 1/min. Druhým efektem bylo oříznutí výkonové špičky a motory s turbem táhnou pocitově odspodu, ale sportovní špička výkonu chybí. Specifikem dieselů je turbodíra v nejnižších otáčkách, proto biturbo - malé se rychle roztočí v nízkých otáčkách a velké tlačí při vyšších otáčkách. Všeobecně ale benzíny nemají tak masívní zátah odspodu jako diesely, ale mají širší rozsah otáček a tudíž relativně vyšší výkon. Na tahání je ale třeba masívní a dlouhotrvající zátah odspodu - tudíž nafta.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#16 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
jako já jsem volvo motory nikdy nepovažoval za kdoví co (měl jsem spíš rád atmosféry V8 od bmw nebo medu) ale je fakt že D5 má sílu jak kráva, i když působí klidně a na ropu jede potichu, motor stačí i na to, aby za to slušně vzal, kopec nekopec a 220 to jede, já mám průměr na jednom autě 8,8 (jezdí 90% dálnici a 10% praha) a na druhým 9,4 a to jezdí 80% praha a 20% kotel dálnice...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 414
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002
#17 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Chyba lávky pánové! T6 je ideální tahač! Ne nadarmo se říká, že nejlepší naftový motor je benzínová T6.hajnej píše: ↑05 úno 2022 13:20Dobrá...máte pravdu. Měl jsem za to, že je lepší výkon motoru. Ale ten krouťák bude teda důležitější.Giew píše: ↑05 úno 2022 01:16 To myslíš vážně s tou T6? Jako mám zkušenost srovnání, když jsem tahal lehounký karavan svým 170kw 2.5T benzínem (krouťák cca 370nm?) a teda rozhodně to nebylo příliš příjemné. Když jsem ten samý karavan tahal 85kw dieselem 1.9 s krouťákem 230nm, tak dobře, jelo to míň, ale prostě daleko příjemnější a plynulejší. Přijde mi, že nafta je na to tahání prostě lepší.
No a ten T6 s karavanem, to Tě sežere za živa, ne? Spotřeba 20l?
1) T6 má jako jediná 2000kg/90kg na kouli.
2 ) T6 se dá bez úprav vyhnat přes SW na 480 Nm a někteří TF-80SC s AWD provozují na 600Nm. Začíná klouzat u 700Nm... Mrkněte na zahraniční fóra, jak tý převodovce někteří nakládají. Ale životnost...
3) Max krouťák od 1500 do 4200 rpm. Pak to dělá "jen hluk a nejede". To zní spíš jako nafta než benzín. S nadsázkou...
EDIT: A jo, trošku to papá... ale 20 nééé.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#18 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Haha D5 má u XC70 2100kg a 90kg na kouli
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2149
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#19 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Takze jste se tady vlastne shodli, ze nejlepsi XC60 pro potreby karavanisty je jednoznacne XC90ka s V8
Jste rozezrani. Kamarad, velmi pilny karavanista sjizdel Evropu s naftovou 307kou, kterou vystridala cipla dvojkova ovce a nyni taha za naftovou Kugou. A taky nema zrovna drobka.
Kdyz jsem mohl za 1.9tdi Sharanem 81kw a cca 240Nm tusim tahat 500kg platak a na nem 1300-1500kg auto a nebyl to zas nejaky problem, moc nechapu tady ty narky, ze na 1000kg karavan potrebujes aslespon 500Nm atd...Je to pohodlnejsi, klidnejsi. To nelze poprit.
A táta jezdil sveho casu s 66kw Sharanem co chvili do Nemecka pro auto. Rok. A auto pak normalne dal asi 5let jezdilo.
Asi bych to auto nevolil nutne podle toho, co bude delat tyden, nebo 14dni v roce, ale co bude muset delat a umet po zbytek roku.
Vzhledem k probiranym moznym problemum 136kw asi nejracionalnejsi volba, pokud to ma byt Vulvo.
Mercedes ML w164 se nelibi?
Jste rozezrani. Kamarad, velmi pilny karavanista sjizdel Evropu s naftovou 307kou, kterou vystridala cipla dvojkova ovce a nyni taha za naftovou Kugou. A taky nema zrovna drobka.
Kdyz jsem mohl za 1.9tdi Sharanem 81kw a cca 240Nm tusim tahat 500kg platak a na nem 1300-1500kg auto a nebyl to zas nejaky problem, moc nechapu tady ty narky, ze na 1000kg karavan potrebujes aslespon 500Nm atd...Je to pohodlnejsi, klidnejsi. To nelze poprit.
A táta jezdil sveho casu s 66kw Sharanem co chvili do Nemecka pro auto. Rok. A auto pak normalne dal asi 5let jezdilo.
Asi bych to auto nevolil nutne podle toho, co bude delat tyden, nebo 14dni v roce, ale co bude muset delat a umet po zbytek roku.
Vzhledem k probiranym moznym problemum 136kw asi nejracionalnejsi volba, pokud to ma byt Vulvo.
Mercedes ML w164 se nelibi?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 306
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#20 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
tak pokud to hodnotíme takhle, tak za mě je nejlepší auto na tahání staré bmw 540i při spotřebě kolem 12 l/100km to jelo 240km/h i peugeotem na laně
myslím že tahat se dá za kde čím, hlavně není nad to mít v pořádku podvozek, aby se to třeba na D1 nerozskákalo
myslím že tahat se dá za kde čím, hlavně není nad to mít v pořádku podvozek, aby se to třeba na D1 nerozskákalo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 414
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002
#21 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
No jo, pravda... mi nedocvaklo, že u XC70 je to trochu jinak.
To mi prosím Tě řekni, kde těch 100kg navíc vzali u XC70 D5 oproti V70 T6 / D5 automat ... Větší brzdy nejspíš ne. Lepší chladící okruh? Homologační "úlet"?
A propos, kdo chce "normálního" kombíka na tahání, tak Audi A6 Allroad s 3.0 TDI má kouli na 2500kg. Vyšší hodnotu jsem neviděl u běžného osobáku, když nepočítám běžný tahouny s 3500kg jako jsou velký SUV Q7, Turek nebo MLko.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#22 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
XC90 V8 s 1400kg karavanem si ani nevěděl, že něco táhneš. Jen u pumpy, za 15.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#23 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Tahám tlakovou pumpu 2800kg 12 let M.Pajero automat 3.2 jako prd..hodně dopředu přemýšlet co ta váha provede v daných podmínkách jináč tě to vystřelí s candálu,jde o vyježděnost s nákladem Volvo xc60 158kw to dá ,ale třeba M.Pajero je při jízdě tuhé, stabilnější lepší..Starší N.Patrol vagon manuál byl na tahání ještě lepší..žádná překotná rychlost ,ale tah v před ..
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 04 bře 2022 17:52, celkem upraveno 5 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Audi A6
#24 Jaký motor do XC60 pro občasné tahání karavanu
Díky moc všem.
Aktuálně karavan tahám A6 1.9 TDI PD 96KW. To má kroutící moment nějaký 310NM. Minulý rok jsem si tím jel přejezd Predil Pass ve Slovinsku a místama serpentíny a stoupání 16%. Musím říct, že jsme se pěkně zapotil. Vím že i Volvo má dle výrobce maximální stoupání do 12% a více není úplně běžné, ale já hledám něco s výkonovou rezervou, tak abych nějaký ten kopec nemusel řešit (myslím tím abych se nemusl bát zastavit a znovu rozjet). Zároveň jsem chtěl automat. Koncernové naftové šestiválce jsou fajn, ale údržba bude výrazně dražší podle mne než u Volva.
Aktuálně karavan tahám A6 1.9 TDI PD 96KW. To má kroutící moment nějaký 310NM. Minulý rok jsem si tím jel přejezd Predil Pass ve Slovinsku a místama serpentíny a stoupání 16%. Musím říct, že jsme se pěkně zapotil. Vím že i Volvo má dle výrobce maximální stoupání do 12% a více není úplně běžné, ale já hledám něco s výkonovou rezervou, tak abych nějaký ten kopec nemusel řešit (myslím tím abych se nemusl bát zastavit a znovu rozjet). Zároveň jsem chtěl automat. Koncernové naftové šestiválce jsou fajn, ale údržba bude výrazně dražší podle mne než u Volva.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek