850 TDI - skubani motoru

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#1 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

Ahoj,

posledni dobou pozoruju pri stupdenem TDI ze auto pri lehci noze na plynu dost skube. Haze to celym autem. po ohrati toto skubani zmizi, ale pro zmenu se objevi jine, ktere nastava jen pouze v urcitem useku otacek cca 2200-2600 a jen pri malem plynu. kdyz treba chci jet po meste 50tkou a jen solicham na rovine plyn, pri akceleraci nebo do kopce pri vetsim seslapnuti plynu je to v poradku.

Muze to souviset?

Napada me:
1] vstrik
2] komprese
2] neco na cerpadle - nejak vybrousena draha snimace v cerpadle?
3] problem na plynovem pedale (vyjezdena draha) - toi by ale nevysvetlovalo studene skubani a zaroven by to podle me skubalo i pri jinych otacka a stejne poloze plynu.

Celkove mi prijde auto line, do nejakych 2500 ot jde strasne bidne za plynem.

Diky za nazory kterym smerem se vydat a co zkouknout.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 39
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzen/Vejprnice
Vůz: 1997 V70 TDI

#2 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od royal »

u techhle nasich starejch vozidel to uz muze byt cokoli :-).
K tvojemu seznamu bych pridal klidne i vahu vzduchu, ale klidne taky jenom blbej snimac otacek :-)

Viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=936041#p936041
_________________
Blue V70 TDI (D5252T) '97
White VW LT 35 2.5 TDI DoKa '99
Bylo:
Black V70 TDI (D5252T) '97
Silver SAAB 9000 CD 2.0T '89

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#3 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

Diky za odkaz na topic, hledal jsem, ale nic sem nenasel, supert.

dela to presne jak popisuje zdena, skube to pri ustalene jizde kolem 50tky na trojku. zkusim tedy zkouknout davku nafty.

celkove mi prijde ze auto dost smrdi jako stary avie i na volnobehu, nenavede to nekoho k necemu?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#4 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od Ondra. »

na D24TIC mi to dělaly silentbloky
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#5 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

silentbloky? dob rej typ, ty jsou hotovy, protoze motor lezi na dorazu prevodovky...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#6 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od Ondra. »

jo tak přesně utrženej silentblok převodovky mi to dělal, ale na devítce čili RWD
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#7 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

dobra hypoteza, zkusim zjistit. diky
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 76
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Vůz: 850 TDI manuál, černá
Bydliště: Praha, Jihlava

#8 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od zzabak »

Neco podobneho mi to delalo take. Byl problém v kabeláži k řídícímu vstřiku. U konektoru byl prakticky uklepanej kabel, páč když mne měnili vstřikovací čerpadlo nenasunuli konktor na takovej ten držák. Konektor tam vlastní vahou plandal a tahal za kabeláž.. Při studeném motoru, při rozjezdu, nebo nízkých otáčkách to cukalo, jak popisuješ. Ještě bych zkontrooval kabeláž k čerpadlu, jeden kabel jde na jehlu, ten to nebude, ale ty zbylé dva by to mohly dělat (ale to by nejspíš svítila chyba motoru).
_________________
Volvo 850 TDI Estate, 1996, black (Negrita)
Saab 9-5 2,3t SportCombi, 2006, silver (brejlovec)
Trabant 601 S limousine, 1989, papyrus (Liběna)

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#9 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

Tak probehla kontrola predvstriku a korekci.

VolFCR ukazuje predvstrik jak lita od -0.5 po 0.6, takze vlastne nevim, mozn aho kousek zkusim soupnout vic do minusu.

Co me ale desi vic jsou korekce na vstrikach:
photo_2022-01-15_11-57-42.jpg
Co si o tom mysli mistni guru na TDI?

ten druhej valec me mirne znepokojuje. Co to muze byt, kapajici vstrik?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#10 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Už je to všechno utahaný a vodlítaný :green:
Můžeš udělat repas vštřiků nebo alespoň jejich vyčištění a hlavně seřízení.
Třeba u mě to dělalo rozdíly (cca 0,5) i po výměně trysek a seřízení. Nevím úplně jak se tyhle korekce počítaj a co na ně má vliv, ale asi na to má vliv i stav čerpadla (?)...
Jakou máš dávku nafty?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#11 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

Davka na volnobeh s vypnutim vsech el. Spotrebicu je cca 4,5.

Jako tech 0,5 me nejak netanktuje, spis me vadi ze ten druhej valec ma -2,5 ze proste je o rad vejs....

Daji se prohodit bateiky mezi valci? Ze bych zkusil treba prohodit 1 a 2 vstrik jestli se korekce posune? Abych zjistil jeatli za to muze cerpadlo nebo vstrik nebo neco ve valci (komprese atd)?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#12 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Můžeš
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#13 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

je tam nejaky riziko, treba ze mi potom neco nebude tesnit nebo tak? je to ted jediny pojizdny auto a nemuzu si moc dovolit ho vyradit z provozu :-D

Diky.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#14 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od Ondra. »

Ja bych ty hodnoty nebral vazne, pokud chces opravdu overit vstriky tak jedine na stolici
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#15 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jsou mezi vstřikem a kebulí měděný podložky, ale myslím že to přežijou...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#16 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od pepa.paur »

Ahoj, souhlasím s Ondrou, ty korekce jsou spíš orientační, měl jsem na S70 novej dvouhmoťák, hydroštely a vstřiky po repasi a stejně tam byly dost vysoký hodnoty.
Hlavně bacha na to, že ta korekce mimo se většinou týká válce, který vstřikuje před a po tom s rozhozenou korekcí. Vyškolilo mě to na D5, tam jsem nakonec musel vyměnit dva vstřikovače. Chová se to zvláštně, pokud ten jeden válec nedá dostatečné zrychlení, tak jednotka zvětší dávku do dalšího, ale pokud to přežene, tak zase ubere do toho následujícího a takhle se to rozháže celý podle pořadí vsřikování do válců.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#17 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

Tak dneska jsem se na to skubani zameril a vsiml jsi ,ze pokud je motor v modu skubani, neuveritelne kouri :D. pridam trosku plyn a kour zmizi, uberuy zmizi, ale v tom modu kdy to skube je to jako dymovnice.

Prisuzuju to tedy, ne ze by to delal silentblok, ale ze proste nektery valec(valce) vynechavaji a nepali.\


To muze byt tedy asi cerpadlem, vstrikama nebo kompresi. Zkusim vymenit vstriky za jine jestli se to zlepsi. Ma to smysl?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#18 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od Ondra. »

v jakým stavu máš EGR?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#19 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od Tarkin »

Mně se stávalo, že auto cukalo při záběru na spojce při nízké teplotě motoru. Ale netuším čím to bylo, letos to nedělá.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#20 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

Netusim, jak to poznam? nikdyz sem s im nic nedelal. Myslis, zkusit vycisiti? Predpokladam, ze zaslepenej neni. DTC nehlasi nic.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#21 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od peter cz »

Co váha vzduchu, když by byla v té oblasti vychozená? Kouknul bych se jaké z ní jdou při tom cukání/kouření hodnoty.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#22 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

Dobrej tip, podivam se do volFCR jestli z toho neco vykoukam. Copak kdyz ji odpojim? Predpokladam, ze jednotka si s odpojenou vahou poradi,m pojede podle nejaky nouzovy mapy a bude na tom videt jestli to skube i tak nebo ne. Dokazu tim vyloucit chybu vahy?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#23 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jo, váha vzduchu, taky může být. Klidně odpoj, pojede v sice v nouzi a rozsvítí lambádu ale mohlo by to napovědět.
Kdyžtak:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=46000
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#24 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od dumi.cz »

Tak hodnoty vahy na.diag se mi.nezdaji. jako by se sekaji. Zvysuji se otacky motoru a hodnota je stejna pak skoci nekam dolu a pak.stoupa. takze o vikendu si dam rozborku.

Kazdopadne pri odpojene vaze to skube taky i kdyz mi prijde ze vyrazne mene.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

descoobed
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 153
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70, M66, B5254T6

#25 850 TDI - skubani motoru

Příspěvek od descoobed »

850 zaslepený egr nehlásí, to dělali až V70I, myslím, že od 99+.
Hulící a smrdící Bublinu vyřešila výměna váhy vzduchu, mě tedy dělala sépii při startu a při pořádném přidání po delší klidné jízdě/courání po městě.
Kdyby jsi chtěl konzultaci, tak doporučím místního Oldu (DaveLister007), ten řešil spousty záhad na chrochtech. Pošlu číslo SZ, moc sem nechodí.
_________________
Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm.
V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“