S80 / II - dotaz na benzínové motory

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od pekelnik »

Ahoj všem
Pokukuji po nějaké S80. Mám jasnou představu co se týče vzhledu , ročníku atd, ale nemám - moc jasno v motorech. Rád bych benzíňáka v automatu rok 2009 - 2011 a rád bych , aby zůstal palivem na benzín. Mělo by se jednat o auto na denní ježdění i na delší trasy i do města. S s80 - 3,2 mám letitou zkušenost. AWD potěší.

Tedy:
V8 - bomba, ale neuživím to
3,2 AWD - možná
3,2 možná
3,0 V6 - super, ale neuživím to... I když?...
2,5 mi přijde spotřebou podobná, že bych snad asi radši tu 3,2, ale co vy na to? Motor neznám
Ale co chci vyzvědět jsou motory 2,0 a 1,6
Ano, vím, že jsou od Fordu, ano vím, že mají jen 4 válce.... ale zná je opravdu někdo? Co je na nich jakože krom toho Fordu špatně? 149, resp. 132 KW mi přijde OK (mám aktuálně nejsilnější 125 kw)
Třeba ta 1,6 jezdí za 7,5 l a má 132 KW. Proč ne? Je to na S80 slabé?
Podotýkám, že do budoucna nevybírám Dream car, ale praktické auto na ježdění do práce i jinam. Tedy chci tvary a pohodlí S80 / 2, ale tak abych to uživil a nemusel jít do nafty, kde bych si m.j. vybral D3. Co vy na ty 4 válce? Prý tomu občas praskaly písty ve Fordech, ale nic jsem na tyto motory jinak nenašel... :oops:
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#2 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Nosound89 »

Můžu porovnat spotřeby S80II s motory 3,2/ 3,2 AWD/ V8 AWD
1) dálkové jízdy
8,5/ 9/ 10,5

2) kratší trasy, cukačky po městě
9,5-10/ 10,5-11/ 12,5-13

Nástřel tedy máš, jestli FWD nebo AWD je +- jedno (ten litr asi nikoho nezabije), V8 už je trošku skok (hlavně město a kratší trasy).

A co mi z toho vychází? Pokud bych chtěl auto z čistě ekonomického hlediska tak bych nechal S80I s klasickou 125kW 2,4.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od pekelnik »

Diky, primarne jeste shanim info, co je "špatně" na 4 valci 1,6 a 2.0 litru?
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#4 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Tom0 »

Pusť si tohle video, rozebírá tam všechno co se dávalo...
turbobenzín 1,6 a 2,0 ford prý není špatný motor
ale převodovka když by automat, tak je tam u těchto motorů vždy pouze dvouspojkový powershift - prý nic moc - říká problematická

_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#5 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Werscajk »

Ty benzínové čtyřválce od Fordu nejsou dobrý nápad, konkrétně atmo dvoulitr s 107kW. Známý též jako Duratec HE. Ten motor trpí na pístní kroužky a spotřebu oleje.

Například

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=915081&hilit=ford#p915081

Nemluvě o tom, že to s tím autem moc nezahýbe. Na ty čtyřválce bych se vykašlal, pokud to nebude benzínová VEA, kód motoru B4204T11.
Pokud beznín tak výše zmíněný turbo čtyřvál, turbo pětivál 2.5T, atmo šestivál 3.2 nebo turbo šestivál 3.0. A pokud chceš jezdit úsporně tak 2.5 a 3.2 údajně dobře snáší LPG.
Ty šestiválce jsou hodně povedený a spolehlivý, ale nejsou tak rozšířený a mají jistá specifika. Pokud se něco na nich vysype, levný to nebude. Ta 2.5ka jezdila i v Mondeu a asi to bude nejlepší volba. ;)
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#6 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od jirka87 »

2.0 Duratec 107kw se do toho auta nikdy nedaval. A rekl bych,ze ani zadny jeho derivat.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#7 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Werscajk »

_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#8 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od hajnej »

jirka87 píše: 17 pro 2021 11:56 2.0 Duratec 107kw se do toho auta nikdy nedaval. A rekl bych,ze ani zadny jeho derivat.
Kde bereš tu jistotu?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#9 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od jirka87 »

No tvl...

Moje hluboká omluva pánové. Vycházel jsem z paměti + jsme před příspěvkem porychlu googlil pro ověření a našel jsem jen 1.6T a 2.0T, zároveň mi tento motor přišel naprosto nelogický k použití, ale fakt.

Pak platí výše uvedené. Ten motor je v zásadě velmi trvanlivý. Má řetezový rozvod, jednoduchou konstrukci atd..ALE obvykle trpí na zvýšenou konzumaci oleje, která ale například dle Ford Poděbrady ani dlouhodobě nezpůsobuje smrt katalyzátoru.

Jeden zdejší člen měl ten motor tuším ve Focusu a avizoval, že náprava stavu stála cca 30 000kč, kdy se to rozhodilo, překroužkovalo etc. a následně tedy už OK. Každopádně 107Kw a tím spíše něco okolo 190Nm se pro S80 moc nehodí. kontrola je celkem snadná, základ je vytáhnout měrku a odšoubovat hrdlo víka ventilů no..ideálně změřit na místě komprese, pokdu prodávající dovolí. Ne tak účinně (už za vlastnictví), zato snadno se to dá zkusit případně tak, že se vytočí svíčky a naleje se to petrolejem...třeba 2x..vypustit, vyměnit olej...Ideálně možná ještě předtím BG. Něco by to pustit mělo a spotřeba oleje by měla klesnout.

Taky bych (ale to jsem asi jenom já) bral v úvahu budoucí prodejnost, která v případě chtění prodeje nebude s touto motorizací kdoví co.

Edit : a skoro bych řekl, že ten 2.0 bude mít pro nějaké normální ježdění aby člověk stačil provozu spotřebu okolo 9L/100Km. V Mondeu mk3 kombi to žralo cca 8,5-9,5. To s šestiválcem zvládne člověk taky, když to nebude držet u huby.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#10 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Nosound89 »

_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#11 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od jirka87 »

Asi existuje. Ale pro Poláky s příplatkem 10 000Kč. Dyškrymynáce !

https://www.tipcars.pl/volvo-s80/sedan/benzyna/volvo-s80-2-0-i-serv-kniha-xenony-7046552.html

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#12 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Deshi »

A není 107kW na tak velké a těžké auto skoro málo?
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#13 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od raolsa »

Je. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#14 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Deshi »

No já si právě myslím, že aby tohle auto trochu jelo, tak bych o tomhle motoru asi moc neuvažoval. :D :D
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Hranice
Vůz: S80 3.2 AWD

#15 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Maja S80 »

Mám S80 s 3.2 awd automat, jezdím 50:50 město a okolo komína s průměrem cca 11.5l. Popravdě si neumím představit jezdit v tomto autě se slabším motorem, ale je to asi o zvyku. Osobně jsem do S80 šel s tím, že nebudu řešit spotřebu…, přednosti a vlastnosti jsou jinde než se zastavovat u spotřeby…

jirka87
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2149
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#16 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od jirka87 »

To asi zalezi od vkusu kazdeho. Me uz dneska davno nezajimaji kilowatty tolik, jako newtonmetry. Prijde mi to vice vypovidajici. Atmo benzinovych 107kw neni zdaleka totez jako turbonaftovych 107kw a aby to bylo jeste slozitejsi, tak ikdyby to melo stejne parametry ale 5 ci sest valcu (delaly se normalne 2litrove sestivalce) v atmo benzinu,bylo by to alespon o cosi lepsi. Ale to kazdy mistni vi.

Jako..za me je to poddimenzovanej motor nehodici se k charakteru auta. Nevim kolik to vazi +/-, ale 0-100 to ma cca 11sec, takze se bavime priblizne o dynamice dvojkove Fabie.

Takze pro klidneho ridice to asi nebude takova hruza, ale predjizdet s tim na okreskach bych si odpustil.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#17 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Werscajk »

Deshi píše: 17 pro 2021 18:31 A není 107kW na tak velké a těžké auto skoro málo?
Rozdíl v dynamice oproti šlapacímu autíčku je minimální :wink:
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od pekelnik »

Kluciii, 107 kw nikdy nepripadalo v uvahu...
Myslel jsem na turbo benzinove mptory 1.6 a 2.0.
Ale jak tu kdosi psal, asi to nakonec dppadme jako obvykle a az na tp prijde budu zas nakupovat srdcem a ne rozumem. Tedy bych to videl na 3.2 AWD
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#19 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Deshi »

Však už jsi takové měl, ne? Nebo si to pletu? :wink:
Jako já na S80 3,2 AWD nedám dopustit, :wink:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 322
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#20 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od papaya »

Kdybys chtěl V8 s plynem... ale má nějaký mouchy.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#21 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od pekelnik »

Deshi píše: 17 pro 2021 23:14 Však už jsi takové měl, ne? Nebo si to pletu? :wink:
Jako já na S80 3,2 AWD nedám dopustit, :wink:
Právě ze mel. A zjistil, ze jsem spokoken s S80/II, jen by me potěšil navic AWD. Motorove premyslim aby to tolik nezralo, protože jako Daily car to ovlivnuje rodinny rozpočet...
Na druhou stranu miluju velke motory (šesti a osmivalce) a chci bohatpu vybavu, což u 1.6, ci 2.0 nelze očekávat.
2.5 myslim neni reseni, protoze to zere podobne jak 3.2.
Naposledy upravil(a) pekelnik dne 18 pro 2021 15:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#22 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Lukaso »

Krom výkonu bych se zamyslel taky nad váhou. Rozdíl váhy 2.0T nebo 2,5T FWD oproti 3,2 AWD bude dost velkej. Doporučoval bych se s tím projet. Měl jsem pár let 3,2 AWD a pak T5 FWD a byly to dvě auta, který jsem měl pocit, že se sebou nemají nic společného.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#23 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od simons93 »

Ja 3.2 awd měl a 2.5T fwd mi přišel v tom autě v porovnání příjemnější.

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#24 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od pekelnik »

Momentálně premytam, zda jit radeji do 4 valce 1.6 popr. 2.0 T nebo dieselu D3. Oboje zere tak nejak podobne. U diesela mam problem s tim ze to chrochtá a smrdi a v zime nemusim nastartovat z duvodu zhaveni ci zamrzle nafty. U benzinu je problem s tim, ze kdyz se mi cokoliv na motoru podělá, takxna to na vrakaci nic neseženu, protoze proste nejsou, zatímco D3 se válí asi všude relativne dost...
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#25 S80 / II - dotaz na benzínové motory

Příspěvek od Nosound89 »

Ale jak dlouho ho máš? Motor Ford, ve Volvu ho moc neznají. Neříkám, že je špatný, to vůbec ne. Jen kde servisovat? Sice turbomotory nemusím, na jednu stranu jsou příjemnější, svižnější než atmosféra, na druhou komplikovanější.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“