D5 151kw - špatné studené starty

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#201 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Večer jsem ještě zkouknul wiring diagram, volvo je má fakt hezky zpracované. Pokud chceš mohu poslat.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#202 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

powl píše: 15 úno 2022 11:30 tjn pokud je na nem nejaky prechodovy odpor, jednu svicku mohlo utahnout vpohode kdyz si to zkousel ale pri peti uz tam muze bejt velkej ubytek napeti
edit: i kdyz vlastne si nepsal jestli byly zapojeny vsechny nebo jen ta vyndana...tak nic :green:
Měl jsem je zapojený všechny a vždy jen jednu vyšroubovanou venku, abych viděl, jak žhaví.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#203 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od powl »

jasny...tak zhaveni funguje - tos zkousel, jeste by to chtelo vyzkouset jestli funguje to "dozhavovani"...tech par sekund po startu kdy ti to kucka by svicky jeste mely dal zhnout na snizeny napeti viz graf str. 2. Treba ty spatne svicky poskodily tu pulzni modulaci dozhavovani.
P.S. jedu vlakem a nudim se :green:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#204 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Tak tahle teorie se mi zamlouvá ze všeho nejvíc. Pomohlo by tedy jen vyměnit to relé? Jednotka GCU je už vyměněná od jara.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#205 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

V časové ose jsem změnil název relé žhavení za jednotku žhavení. Aby to nikoho nepletlo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#206 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

powl píše: 15 úno 2022 11:47 jasny...tak zhaveni funguje - tos zkousel, jeste by to chtelo vyzkouset jestli funguje to "dozhavovani"...tech par sekund po startu kdy ti to kucka by svicky jeste mely dal zhnout na snizeny napeti viz graf str. 2. Treba ty spatne svicky poskodily tu pulzni modulaci dozhavovani.
P.S. jedu vlakem a nudim se :green:
Ještě jednou se dívám na schéma. Relé jenom pustí proud do GCU jednotky a ta řídí žhavení včetně toho pulzního - je tak? V tom případě by asi samotné relé nemělo mít vliv. GCU jsem vyměnil za novou a pak prohodil s S80.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#207 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Hlásím, že relé nepomohlo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#208 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

:-( tak to mě mrzí, pro klid duše a definitivní vyřazení okruhu žhavení, bych ještě zkusil změřit napětí a proud na žhavkach, popřípadě zkusil to externí žhavení. Dal bych zkusil prověřit ten palivový filtr a případné drobné zavzdušňování, ale tam by to musela být hodně drobná nuance, když při zahřátí bufikem se to neprojeví.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#209 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jasper »

Odměna je stále v platnosti :-) Co takový ti specialisté odsud. Neporadí ke komu třeba p. Patočka nebo Marra?
Přeci to nemůže být neřešitelná věc, proboha...Do háje Hajnýho zelenýho...už :-)
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#210 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

V pohodě. Díky za každej takovej nápad.
Další akce bude prohození škrtících klapek, jak už bylo několikrát zmíněno. Přijde mi, že motor chvilku po tom se nakopne jakoby houpe. Takže škrtící klapka by asi taky dávala odpověď na dobré teplé starty s bufem.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#211 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Jasper - díky za podporu.

Ještě k té škrtící klapce...jak ta vlastně funguje? Při startu otevřená naplno a pak se zavírá a pak zase s plynem naplno?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#212 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Další pokus - start s odpojeným konektorem EGRu. Žádná změna.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#213 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Urvanej »

jsem za externí nažhavení dle Vapíka
Tím jednoznačně oddělíš problém žhavení nebo palivo a zase se kousek posuneme. Jinak to je pouhé běhání v kruhu metodou pokus omyl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#214 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Rozumím. Karas, žhavíme!
Jen budu muset vykoumat to provedení.
První akce ale asi bude prohození škrtících klapek, snad bude o víkendu trochu lepší počasí.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#215 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Vapik píše: 14 úno 2022 21:52 Ze zhaviček sundas konektory a dočasně je zapojíš na nové vedení, které bude napájené přímo z baterky a nažhaviš přes rukou ovládaný spínač cca 5-10s a nastartuješ. Pokud to bude cajk je problém v okruhu žhavení.
Nějaký minimální/maximální průměr kabelu? Chápu správně, že udělám 5x kabel s konektorem a ten přes vypínač připojím k baterce? Kostra je řešená přes blok motoru...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#216 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jakub Svoboda »

2,5mm² stačí.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#217 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Urvanej »

hele k tomu paralelnímu zapojení.... máš 12V žhavičky?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#218 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

2,5mm bude stačit, pak taky ten vypínač bude muset snést velké proudy. Ja bych si na starších žhavičích na stole vyzkoušel zapojení a pak až bych to hodil na auto, nebo aspoň voltmetrem změřil jestli při žhavení přes GCU teče do žhaviču 12V. Mělo by tam téct 12V a po nějaké době (do cca 5s) to klesne na 7V a pak ještě dožhavení už při nastartovaném motoru (cca 4V). Podle toho bych se zařídil. Tu voltáž tahám z ruky nemám to na čem ověřit a tohle ze schémat nevyčtu. Zase tady nejde nic moc z.urvit, protože těch 12V ty žhaviče krátkodobě určitě dají a tvoje provizorní zapojení ostatní elektroniku v autě neovlivní.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#219 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Urvanej píše: 17 úno 2022 12:26 hele k tomu paralelnímu zapojení.... máš 12V žhavičky?
Myslím, že jsou 4,4V.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#220 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Urvanej »

Vapík, hajnej: tvl 12V do něčeho, co je dělaný na 4,4V, bych teda nepouštěl... :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#221 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Jenže z gcu tam na jisto nepotečou 4V. Máme to podobné na motorech v práci. Zhavicky 4V a nasse gcu tam pouští ve skocích 12v pak 7V a nakonec 4V.

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#222 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od ren »

Předem se omlouvám, jestli budu OT, protože celé tohle vlákno jsem nečetl, ale zaujalo mě, že je tak dlouhé a co může být tak velká komplikace, aby studená D5 špatně chytala. Našel jsem tohle

https://www.drive2.ru/b/2824286/

Jestli se to už zkoušelo, tak prosím moderátory o smazání příspěvku, ať to zbytečně neplevelím.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#223 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

To co pán z Ruska vyměnil je jednotka GCU, tu Hajnej vyměnil za novou a pak ještě prohodil mezi S80 a XC70 bez úspěchu.
Vstřiky má otestované jeden vyměněný, komprese změřená.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#224 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

ren píše: 17 úno 2022 13:12 Předem se omlouvám, jestli budu OT, protože celé tohle vlákno jsem nečetl, ale zaujalo mě, že je tak dlouhé a co může být tak velká komplikace, aby studená D5 špatně chytala. Našel jsem tohle

https://www.drive2.ru/b/2824286/

Jestli se to už zkoušelo, tak prosím moderátory o smazání příspěvku, ať to zbytečně neplevelím.
V pohodě v pohodě. Každá rada dobrá. Díky.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#225 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Vapik píše: 17 úno 2022 13:22 komprese změřená.
Jen doplním...komprese měřená po celonočním stání za příjemné dílenské teploty. Jestli to pro motor nebyla moc příjemná teplota....? Jestli to nechtělo stání venku? Může mít ca rozdíl 20°C vliv?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“