D5 151kw - špatné studené starty

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#226 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Dle mého tohle na kompresi zásadní vliv mít nebude.

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#227 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od ren »

Tak koukám, že ono to je fakt věda, tady píšou, že ty svíčky mají žhavit ještě chvilku po naskočení motoru, co když ty hajného svíčky přestávají žhavit moc brzy a to je ten problém? Podle toho článku je měří osciloskopem, ale možná by orientačně stačilo změřit měřákem jak dlouho po startu a jestli vůbec do nich jde ještě proud. Je to sice o koncernových autech, ale u Volva to asi bude podobné.

https://www.fcd.eu/academy/article/588#part6

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5014
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#228 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od PINĎABC »

To změření proudu jestli teče do žhavičů bude asi nejjednoduší cesta.
Já bych stejně už ztratil nervy a dal bych to do autorizáku, ať řeknou co s tím je. Tam ti asi nenaučtujou něco co nevedlo k odstranění závady cestou pokus omyl.

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#229 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od ren »


Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#230 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Žhaviče jsou 7V
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#231 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Nebo by dopadl jak Jancho se skútrem, který byl v autorizáku skoro rok a výsledek se nedostavil.
Já bych si fakt vsadil na nějakou blbost.
Hajnej kontroloval jsi kabeláž ke žhavičkám? Nemůže být někde zlomený nebo porušený svazek?

Ren: to je průběh o kterém jsem psal kousek výš.

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#232 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od ren »

No jo, ale podle toho co se píše do nich jdou pulzy, takže obyč. měřák pravděpodobně bude ukazovat trochu jiný údaj.

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5014
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#233 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od PINĎABC »

a když se ty žhaviče odpojí úplně, má to nějaký vliv na ten start?

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#234 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od powl »

Jako rychlej test by stacilo by vzit nahradni zhavak a pripojit na nej jeden konektor z motoru a ukostrit to. At nekdo nastartuje a divat se jestli bude zhavit i po startu.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#235 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od ren »

Pro odlehčení, doufám, že mi hajnej nedá pohlavek, co zkusit jinou čerpačku...

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#236 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

2 hajnej: mimochodem, co jsi tam dal za žhavičky? Keramiku nebo železo? Jakou značku a jaký model?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#237 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Fíla: Železo (asi) - Denso.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#238 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

Měly by být keramické, viz...
Přílohy
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (98.7 KiB) Zobrazeno 395 x
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#239 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Jakub Svoboda píše: 17 úno 2022 14:11 Žhaviče jsou 7V
Díky za upřesnění. Je to tak.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#240 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

PINĎABC píše: 17 úno 2022 14:05 Já bych stejně už ztratil nervy a dal bych to do autorizáku, ať řeknou co s tím je. Tam ti asi nenaučtujou něco co nevedlo k odstranění závady cestou pokus omyl.
Však tam už to bylo :cry:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#241 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Vapik píše: 17 úno 2022 14:13 Hajnej kontroloval jsi kabeláž ke žhavičkám? Nemůže být někde zlomený nebo porušený svazek?
Jak jsem už zmiňoval, kontroloval jsem každou žhavičku zvlášť na konektoru, jestli nažhaví. Tak předokládám, že by se zlomenej kabel ukázal. Ale i tak se na to ještě zaměřím.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#242 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Fíla píše: 17 úno 2022 15:24 Měly by být keramické, viz...
Jak poznám keramiku? Třeba jsou keramické. Ve specifikaci na eshopu internetu nepíšou:
https://autodilos.cz/autodily/zhavici-svicka-427199927

https://cdn.opieoils.co.uk/pdfs/denso/Denso-Glow-Plugs.pdf
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#243 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Jinak žhavičky můžu na autech proházet.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5014
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#244 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od PINĎABC »

to ale nepoznáš jestli je dobrá kabeláž k nim.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#245 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Kabeláž nepoznám, ale potenciálně nevhodné svíčky ano. Ale je to divné....původní Bosch svíčky, které jsem vyměnil za Denso se chovaly úplně stejně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#246 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Tu kabeláž jsem myslel tak že třeba nějakým částečným poškození můžou ještě naplno žhavit, ale to dožhavování s nízkým napětím už nepřenesou (velké ztráty).

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#247 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od ren »

V tom článku od Fíly mimo jiné píšou Quick blow system based on 4,4 V, overvoltage 11V quick heating. To by odpovídalo tomu co bylo vidět na tom videu s měřákem, nejdřív to vyskočilo na 11 a potom se to motalo kolem 4,4. Dál tam píšou, že post glowing je kalibrovaný pro různá prostředí a trvá max. 180 vteřin a že čas je podle teploty chladící kapaliny, venkovní teploty a nadmořské výšky.

Vzal bych měřák, změřil co to dělá při startu jak to měřil v tom videu co jsem poslal, když nic, tak bych se zaměřil na ta tři čidla, když nic, hledal bych někoho mimořádně šikovného.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#248 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

hajnej: co to bylo za Bosch svíčky? Byly to 0250603008?
Správně by tam měly svíčky s OEM číslem 32290415 (staré číslo 30777311), což jsou keramické svíčky Bosch 0250603008. Nebo je zkus prohodit z druhého auta, jen pokud tam jsou ale originály.

Podle mě jakákoli zkouška kabeláže a měření nepomůže, protože se všechno bude tvářit, že je v pořádku. Ale půjde o to, že prostě ten žhavící cyklus levných železných svíček Denso je jiný a pro tvůj motor prostě nevhodný.
Mimochodem, na tvém posledním videu, konektor svíčky na pátém válci je v pořádku? Nebo je rozpadlý?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#249 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Urvanej »

Hele v AV dílech maji dvojče (pokud se nepletu). Třeba by se dalo domluvit postavit ty auta vedle sebe a prohazovat všechno do úplněho vyhlazení. Jen to chce asi rychle, než to rozeberou...
EDIT: hmm, tak 136 vs. 151... tak asi nic :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#250 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

To v AV má jiný motor.

EDIT: byls rychlejší :)
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“