D5 151kw - špatné studené starty

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#251 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Urvanej »

Jj, ale nevím, jak jsou vzájemně kompatidebilní...
Já mam tuten postup totiž nejradši, protože se mi fakt mockrát vyplatil. Proto mam na zahradě takový vrakoviště, páč tam mam od každýho svýho auta jedno stejný, nebo dvě tak, aby byla jedna kastle/intr a druhý motor. Až teda na chudáka Káju :-) Dneska už by to vůbec nebylo možný, protože ceny vraků těch starších jsou uplně mimo a u novějších "zatim" taky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#252 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jasper »

Urvanej ma dobry napad...Tak rozhodit S80tku a zacit prehazovat. Tam jsou na tom motoricky stejne...Ale to uz je asi na dilnu...Nabidka stale plati👍
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#253 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Urvanej »

Ono by to šlo, maji tam tu S60 od "Ejdoua"... ale je to prostě strašný práce. NAvíc když se furt neví, jesi to je palivem nebo žhavenim... tyhle "malicherný prkotiny" jsou nejhorší závady. :bad:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#254 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Fíla píše: 18 úno 2022 08:58
Mimochodem, na tvém posledním videu, konektor svíčky na pátém válci je v pořádku? Nebo je rozpadlý?
2 konektory nejsou v úplně super stavu. Konkrétně 1. a 5.
Přílohy
20220218_100926.jpg
20220218_100902.jpg
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#255 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Fíla píše: 18 úno 2022 08:58 hajnej: co to bylo za Bosch svíčky? Byly to 0250603008?
Správně by tam měly svíčky s OEM číslem 32290415 (staré číslo 30777311), což jsou keramické svíčky Bosch 0250603008. Nebo je zkus prohodit z druhého auta, jen pokud tam jsou ale originály.
Prohodit žhavičky z S80 jsem měl v plánu. Tohle mě ještě víc přesvědčilo. Udělám to asi až v neděli. V sobotu má děsně foukat Před výměnou se podívám, jakej model tam je.
Ty vyndané z XC ještě mám taky, tak se podívám večer.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#256 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Děkuju všem za rady a nasměrování. Snad už se blížíme k cíli.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#257 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

Kdybys chtěl řešit ty konektory ke žhavičkám, tak jejich číslo je 30797849 a ve Volvu stoji 70,- Kč kus. Výměna pak probíhá zhruba takto: https://www.drive2.ru/l/526227640516870391/
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#258 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Fíla píše: 18 úno 2022 08:58 hajnej: co to bylo za Bosch svíčky? Byly to 0250603008?
Správně by tam měly svíčky s OEM číslem 32290415 (staré číslo 30777311), což jsou keramické svíčky Bosch 0250603008. Nebo je zkus prohodit z druhého auta, jen pokud tam jsou ale originály.
Dá se říct, že "origo" jsou identické s Bosch?
https://eshop.autopalace.cz/produkt/V.32290415
https://autodilos.cz/autodily/zhavici-svicka-375046

Cenový rozdíl 1000Kč/ks už je docela dost. Samozřejmě zatím nekupuju, jen sonduju.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#259 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

Na originálním dílu ve Volvo krabičce s číslem 32290415 je vyraženo BOSCH 0250603008, Made in France. Takže ano, jsou identické.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#260 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Michl »

První čím bych začal jsou origo žhavící svíčky. Stejně jako u zapalovacích svíček, tak i u žhaviček druhovýroba Denso, Bosch, NGK, Beru... dlouhodobě moc dobře nefunguje, přestože to někdo z nich pro Volvo vyrábí. To je holý fakt.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#261 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Fíla píše: 18 úno 2022 10:55 Kdybys chtěl řešit ty konektory ke žhavičkám, tak jejich číslo je 30797849 a ve Volvu stoji 70,- Kč kus. Výměna pak probíhá zhruba takto: https://www.drive2.ru/l/526227640516870391/
To jsou, ale pouze krytky PINŮ, takze by to nemelo mit takovy vliv.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#262 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Tak z XC jsem vyndaval toto a ty tam podle Jaspera nebyly zrovna dlouho na to, aby byly vysmažený.
Přílohy
Screenshot_20220218-122333_Messenger.jpg
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#263 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

Ano, tyto jsou správné. A tyhle se vlastně měnily proč? Už se v tom ztrácím, to byla jen prevence nebo to už i s nimi špatně startovalo?
A jsou dobré? Žhaví?

Stejně bych je pro jistotu zkusil vyměnit z druhého auta...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#264 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

S těmito to špatně startovalo i po výměně GCU jednotky.
Solo na baterce jsem je pak už nezkoušel.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#265 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Fíla píše: 18 úno 2022 13:07 Už se v tom ztrácím
ani se nedivím :%)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#266 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Já si to včera přečetl celé znova a už se chytám :-)

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#267 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od powl »

a co zkusit tohle? to nic nestoji...
powl píše: 17 úno 2022 14:19 Jako rychlej test by stacilo by vzit nahradni zhavak a pripojit na nej jeden konektor z motoru a ukostrit to. At nekdo nastartuje a divat se jestli bude zhavit i po startu.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#268 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

powl: jojo. díky. na to jsem úplně zapomněl.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#269 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Odpoledne se utišil vítr a já se vrhnul do prohození žhaviček. Teď jsem si vzpomněl, že jsem se ani nepodíval, jaké žhavky byly v S80.
Jen připomenu, že špatné starty jsem řešil na XC70. Po výměně žhaviček se závada přenesla na S80 = špatné žhavičky. XC70 se krásně nakopla tak jak to má být (auto stálo od pátku večer).
Do S80 jsem potom dal původně vyndané Bosch z XC a taky startuje dobře.

Ještě to budu pár dní sledovat a potvrdím úspěšnost akce. Co ale nedokážu říct, proč se ta závada vlastně původně projevila. Nemůžu najít v záznamech, jestli se žhaviče měnily zvlášť nebo současně s tou GCU jednotkou a už si na to nemůžu vzpomenout.

Všem zúčastněným zatím děkuji za trpělivost a rady.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#270 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od ren »

Konec dobrý, všechno dobré, gratuluji :Yahoo!:

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 13074
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#271 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od raolsa »

A co že jsi to tam dal za ty špatné žhavičky - výrobce, typ?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2972
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#272 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Tod2 »

Když teda vyměním žhaviče, mám taky po problému? Jako tajně jsem v to doufal, jen pořád není čas to řešit.
A problém byl teda v čem? Jakože nekvalitní nové žhaviče?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#273 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Železné Denso. Mají být keramické Bosch.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#274 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jak jsem už psal, že se to u mě taky občas projeví stejně nekvalitním startem. A po konzultaci s Hajným jsem si vzpoměl, že mi to také vlastně začlo po repasu hlavy, těsnění pod hlavou, tak se měnili i žhaviče. Do té doby vše OK. Takže koupím taky nové a uvidí se.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#275 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Auto se od včera nehlo z místa. Dnes +5°C a start dobrej. Takže asi vyřešeno. Do obou aut koupím nové žhaviče.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“