D5 151kw - špatné studené starty

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#176 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Minulý majitel zmiňoval, že se to stalo po výměně žhaviček. Nechal tam dát se špatným napětím. Pak mu tam v jiném servisu zase nechali dát se správným napětím. Prý od té doby se to děje. Jestli se povedlo prohodit i vstřikovače, o tom nikdo nic neví ani vědět už nebude.
Vstřiky můžu přehodit z S80, kterou mám doma. Ale proč, když byly na testech? Že bychom nevěřili ani testům vstřikovačů?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#177 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Vyzkoušel bych externí žhavicí sekvenci, myslím to tak, že bych odpojil žhavicky a připojil externí žhavicí okruh a tím nažhavil před startem.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#178 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jasper »

Zdravim,ja to tady sleduji den co den. A jsem ten predchozi majitel,o to vice me to tady mrzi,kdyz ctu,ze se to nedari vyresit. Ja co si pamatuji tak jsem ten probkem mel tak jak ho Hajnej popisuje pri koupi vozu. Kdyz jsem na to poukazal v Nachode u R-Speed,tak me bylo receno,ze jsou tam spatne zhavice (jina voltaz nez ma byt) a vymenili vsech 5 a k tomu i rele zhaveni...Jenze to asi nemelo ten kyzeny efekt...Problem tak hak ho vnimam ted to nemelo...Jako by se to zhorsilo. Ty starty byly i v zime normalni a to jsem bufika nemel..Cas od casu to jako vynechalo pri startu,ale prikladal jsem to nizkym teplotam...Panatuji si,ze jsem sel do aura a na venk.teplomeru to v aute hlasi -23 °C...To bylo za me nejmene. Nazhavilo cca 5 s a naskocilo to ihned a na vsech 5 valcu...To co Hajnej popisuje ted je horsi urcite horsi...A nejvice me stve,ze proste nelze ukazat na tu konkretni vec...Ale me by to vedlo,a to jsem s Hajnym resil,nekde zpet tou cestou zhavice->rele zhaveni->a co je predtim...Nevim,se.e me to🤨👎🥴
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#179 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Vapíku...tomu úplně nerozumím.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#180 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Ze zhaviček sundas konektory a dočasně je zapojíš na nové vedení, které bude napájené přímo z baterky a nažhaviš přes rukou ovládaný spínač cca 5-10s a nastartuješ. Pokud to bude cajk je problém v okruhu žhavení.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#181 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jasper »

A ja jak tomu h.vno rozumim si to myslim asi ted uz take...To nemuze byt jinde. Spravne zhavice,relatka a conja vim,co tam jeste muze byt...Preci kdyz to od jara do podzimu beha a stejne tak pod bufikem,tak tomu v chladu neco chybi nebo to spise neco nedela...do haje...Neni tady nejaka osoba,ktera by to chtela projit? Vypisuji odmenu 1000,-Kc a Hajnej me da ucet toho,kdo mu to vyresi...👍😇
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#182 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

A nechtěl by se na to podívat sám pan Vapík?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#183 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Dalo by se, ale nevím kdy bych se na to dostal a hrozí tady nebezpečí z prodleni. Nemáš to blíž ke Kubovi?

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#184 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

O vzdálenost ani tak nejde. Spíš o dílnu s vybavením a k tomu ten schopný člověk.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#185 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Tak do neděle jsem úplně Mimoň. Tak si můžeme dát vědět příští týden, každopádně pokud mi pošles takticko technické data můžu se při chvilce podívat do schematka jak to tam je zapojené.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2972
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#186 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Tod2 »

a pak se stavte u mne kluci, díky... :)
ale já jsem teprve na začátku, jako první musím vyměnit zbylé 3 žhaviče atd
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#187 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Měnilo se napájecí relé žhavení v pojistkové skříňce nebo i jednotka GCU (glow plug modul)
relé xc70.JPG
relé xc70.JPG (21.96 KiB) Zobrazeno 303 x
GCU XC70.JPG
GCU XC70.JPG (22.21 KiB) Zobrazeno 303 x
žhavení xc70.JPG
žhavení xc70.JPG (72.29 KiB) Zobrazeno 303 x

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#188 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od powl »

hajnej: cetl sis co psal ten svedak co jsem tu daval odkaz?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#189 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Teď jsem se na něj podíval a Švéďák měl problém se zavzdušňováním přes těleso palivového filtru, to by taky mohl být kámen úrazu.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#190 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

powl: moc dík za připomínku! Četl jsem to, ale asi zrovna někde z rychlíku a teď jsem se k tomu vrátil. No je to zajímavá zkušenost. Obaly filtrů bych byl taky schopen prohodit na obou autech.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#191 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od karelvolvo »

Taky u tohoto auta po zapnutí klíčku několik vteřin čerpá čerpadlo v nádrži ? Pak bych před startem zkusil 2-3 tento cyklus čerpání a uvidíme
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#192 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Jenže mi do teorie obalu filtru zase nesedí ten dobrej start s bufikem.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#193 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Vapik píše: 15 úno 2022 08:54 Měnilo se napájecí relé žhavení v pojistkové skříňce nebo i jednotka GCU (glow plug modul)
relé xc70.JPGGCU XC70.JPGžhavení xc70.JPG
Měnila se jen jednotka GCU.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#194 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak dalši možnost je to relé, můžeš ho prohodit s S80
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#195 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od powl »

hajnej píše: 15 úno 2022 09:22 Jenže mi do teorie obalu filtru zase nesedí ten dobrej start s bufikem.
kde se rozdeluje palivo pro motor a pro bufik? uz v nadrzi nebo az dal? jestli to treba provoz bufiku neodvzdusni...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2972
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#196 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Tod2 »

bufík jde přímo z nádrže samostatně
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#197 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Bufik do toho nemotejte, privod je svoji hadickou se svym sanim. Bufik jen pokud bezi udela vždy luxusní starty.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#198 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Zkus prohodit to relé v pojistkovce v motorovém prostoru a dej vědět. Je to levný a rychlý test.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 109
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#199 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Vapik díky. To relé udělám hned jako první akci. Netušil jsem, že tam je ještě nějaké další. Měl jsem za to, že je tam jen ta jednotka.
A s ohledem na bufík se tohle jeví jako slušná šance na úspěch.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#200 D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od powl »

tjn pokud je na nem nejaky prechodovy odpor, jednu svicku mohlo utahnout vpohode kdyz si to zkousel ale pri peti uz tam muze bejt velkej ubytek napeti
edit: i kdyz vlastne si nepsal jestli byly zapojeny vsechny nebo jen ta vyndana...tak nic :green:
Naposledy upravil(a) powl dne 15 úno 2022 11:33, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“