B5254T3 Prasklé vložky?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: B5254T3

#1 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Naivi »

Zdravím mám Ford Focus ST 2.5T, který má klasický motor pětiválec Volvo B5254T3 a při zátěži nebo sportovnější jízdě mi začne jít nad 90 stupňů a pokud pokračuji dál tak jde až do červených.
Vyměnil jsem snad všechno co mě napadlo (mimo komponentů uvnitř motoru). tj. chladič, větrák, chladící kapalinu, intercooler, čidlo teploty, termostat. Takže všechno naznačuje na to, že to nejspíš budou prasklé vložky. ALE! Motor startuje normálně, má normální výkon, nežere vodu, nekouří a ani netlakuje do expanzní nádoby. S autem furt jezdím a když mu nedávám napít, tak s ním problémy nejsou. Dokonce jsem měřil i tlaky a všechny hodnoty byly v pořádku. (Měřil jsem to na ohřátém motoru, což bylo ve finále nejspíš celkem kontraproduktivní) Osobně mě napadlo, že by mohlo zlobit něco ve větráku jelikož se mi často stává, že když dojedu domů a "dochlazuji" tak se větrák netočí a sepne se až když motor zdechnu, což mi nedává moc smysl, nicméně se motor přehřívá i v rychlostech kolem 160, kdy by se to mělo podle mě logicky uchladit proudícím vzduchem. Nenapadá vás prosím nějaká jiná možnost ještě předtím než vyndám motor z auta ven? Děkuji. (Omlouvám se za nejspíše špatně zvolenou kategorii na Foru, ale vím že tento motor se dával i do těchto modelů, takže by to snad nemuselo vadit, děkuji)

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od raolsa »

Když máš tu vyšší teplotu tak se větrák točí?
Nevím jak to mají řešené Fordy, ale u Volva jednotky větráků občas odejdou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Urvanej »

Nezmiňuješ vodní pumpu. Tus taky aspoň kontroloval? Některý zázraky umí poztrácet lopatky a pak to prostě vodu nehoní... a taky se umí lopatky utrhat kavitací, pokud neni tlak v systému.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od raolsa »

Jop, nebo protáčecí vrtulka.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#5 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Romulusw »

A taky test CO2

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: B5254T3

#6 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Naivi »

Omlouvám se, zapomněl jsem na vodní pumpu. Tu jsem samozrejme taky dělal.
Větrák mi příjde, že se točí pořád stejnou rychlosti, téměř není ani slyšet, nicméně jak jsem psal, v rychlosti nad 150+ se motor taky přehřívá, což si myslím, že by se stihlo uchladit i bez větráku nebo ne?
Test CO2 je v plánu.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#7 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Fíla »

Kolik točí motor v rychlostech nad 150 km/h? 4 tisíce a víc? Tak to už vzduchem neuchladíš, ono díky zástavbě chladičů a sání není ani moc kudy.
Jinak takhle od stolu si nemyslím, že problém bude ve vložkách, ale že bude něco s chlazením jako takovým. V nejhorším případě bude v háji těsnění pod hlavou.

Po čem bych šel jsou věci jako sahara, termostat, čidlo teploty, vodní pumpa.
Pokud, jak píšeš, jsi všechno vyměnil a nic se nezměnilo, tak bych šel po elektrice - kabeláži k čidlu teploty, po jednotce sahary a její kabeláži. Co diagnostika?
Díly jsi dával nové, nebo jeté z jiného auta? Btw, u Volva moc nefungují neoriginální jednotky sahary.
Když zastavíš, v jakém stavu jsou hadice k chladiči? Jsou horké? Jsou tvrdé jak beton nebo se dají zmáčknout?
Nevím jak je to řešené u Fordu, ale u Volva s tímhle motorem se točí větrák v podstatě pořád, od zahřátí motoru běží na nízkou rychlost, když je potřeba, tak se přepne na vyšší.
U Volva se termostat otevírá při 90°C, plného otevření dosáhne při 105°.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: B5254T3

#8 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Naivi »

Jojo to už je něco kolem 4 tisíc.
Všechny díly jsem dával nové. (Tedy kromě ventilátoru, ten jsem bral použitý)
Termostat jsem dával nový, dokonce jsme zkoušeli jak nový tak starý a oba fungovali. Čídlo teploty jsem taky dával nové, ale na to bych to moc nesváděl, měl jsem auto napojené na diag. a jel jsem to projet a stejně ukazovalo hodnoty okolo 112 stupňů při zátěži. (Vím, že 112 není ještě extremní hodnota, ale auto už napsalo hlášku Warning Temperature High, kdybych tomu dával víc tak jde na víc jak nad 112 stupňů)
Hadice jsem nezkoušel, můžu zkusit.
Nicméně já osobně to furt svádím na tu saharu, jelikož např. na mém Mondeu se ventilátor točí furt a jde ho i zřetelně slyšet, nicméně tu mi přijde jakoby foukal strašně malou rychlostí a téměř ho člověk ani neslyší, proto mě napadla ještě varianta (prasácká), že bych zkusil saharu napojit napřímo na nejvyšší stupěň rychlosti, aby se točil furt naplno a jel to projet, nicméně si nejsem jistej jestli to vlastně ani jde, pokud rychlost sahary řídí řídící jednotka. V elektrice se moc nevyznám.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#9 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Jasko »

Naivi píše:Jojo to už je něco kolem 4 tisíc.
Všechny díly jsem dával nové. (Tedy kromě ventilátoru, ten jsem bral použitý)
Termostat jsem dával nový, dokonce jsme zkoušeli jak nový tak starý a oba fungovali. Čídlo teploty jsem taky dával nové, ale na to bych to moc nesváděl, měl jsem auto napojené na diag. a jel jsem to projet a stejně ukazovalo hodnoty okolo 112 stupňů při zátěži. (Vím, že 112 není ještě extremní hodnota, ale auto už napsalo hlášku Warning Temperature High, kdybych tomu dával víc tak jde na víc jak nad 112 stupňů)
Hadice jsem nezkoušel, můžu zkusit.
Nicméně já osobně to furt svádím na tu saharu, jelikož např. na mém Mondeu se ventilátor točí furt a jde ho i zřetelně slyšet, nicméně tu mi přijde jakoby foukal strašně malou rychlostí a téměř ho člověk ani neslyší, proto mě napadla ještě varianta (prasácká), že bych zkusil saharu napojit napřímo na nejvyšší stupěň rychlosti, aby se točil furt naplno a jel to projet, nicméně si nejsem jistej jestli to vlastně ani jde, pokud rychlost sahary řídí řídící jednotka. V elektrice se moc nevyznám.
A chladiče si vystriekal? Dosť ľudí na to kašle a potom sa to prehrieva.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#10 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od marekbm »

když odpojíš řídící jednotku sahary a motor dáš přímo na 12V, tak se bude točit naplno. je to spínané pomocí PWM, není to střídavý motor (na venek).
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: B5254T3

#11 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Naivi »

Chladiče jsem dával nový, vlastně úplně všechny 3. Příští týden bych s tím měl jít na CO2 test, tak tam zjistím jak moc to je zlý. Nicméně mi ten větrák fakt připadá strašně divnej, dal jsem mu kudlu dneska a jak začla stoupat teplota nahoru, tak jsem zastavil a mrknul na větrák a sotva se točil mi přišlo. Nicméně jsem ještě zkusil jet se zaplou klimou, aby se furt točil větrák, ale to taky proti přehřívání nepomohlo.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Urvanej »

U diesela je myslim navrdo letovanej spoj bez konektoru mezi řj a motorkem sahary. Tak předpokládám, že to budeš mít stejně. Tzn. na pokusy je to složitější, ale ne neřešitelné.
Z toho co tu vypisuješ už mi fakt připadá, že jediný na co si nesahal je vrtule a její řízení a to by mělo jít poznat na výstupní hadici, pokud je vařicí, tak chladí málo.
Uvidíš co po CO2 testu.
Na volnoběh při stání se to samo taky uvaří"?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#13 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od PetrXC70 »

A nemělo by to bejt poznat, jak se točí? Vždyť pokud jede naplno, je to hukot a normálně je cejtit u masky, jak "saje" vzduch...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 35
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: SVK
Vůz: Ford S-max 2.5T

#14 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od matejsid »

Stačí keď zapneš klímu a musí sa do minuty rozbehnúť sahara naplno. Mne takisto sa pomaly točil ventilator a slabšie chladila klima. A boli už opotrebované uhliky na vetraku. Kup novú sahara a máš pokoj.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#15 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od raolsa »

Píše, že větrák měnil.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 35
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: SVK
Vůz: Ford S-max 2.5T

#16 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od matejsid »

Ale tiež písal ze bral používaný. Nedával nový

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Urvanej »

větrák a řj větráku jsou dvě různý věci
taky měnil za co, nový, nebo jetý...
Taky jsem jednou dával nový teplotní čidlo a pak kolem auta chodil jak k*k*t proč to sakra zlobí, no a nový čidlo bylo špatný.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: B5254T3

#18 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Naivi »

Obě hadice jsou horké, nevím jestli jsou tak vařící, že bych na nich neudržel ruku, ale horké jsou fest. Na volnoběh ta teplota kolísá jenom když je třeba kolem 30 stupňů venku, ale za jízdy se to chladí. Větrák jsem měnil za použitý to je pravda, udělám co2 test a když nic neukáže tak koupím nový větrák, pokud ani to nepomůže tak už nevím. Jop, když zapnu klimu tak se točí, ale stejně mi to přijde málo oproti ostatním autům. Zároveň mi přijde divné, že když mi začla stoupat teplota nad 90, počkal jsem až klesne na 90 a šel se podívat jestli se točí, tak se netočil vůbec, což mi přijde divný když se sotva zchladil motor.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13068
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od raolsa »

Podle mě ta sahara blbne. Máš možnost ji vyzkoušet diagnostikou? Teda jestli u Forda je více rychlostí sahary, jako že asi jo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 35
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: SVK
Vůz: Ford S-max 2.5T

#20 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od matejsid »

Ford ma možnosť cez diag pozrieť funkčnosť vetraku aj percenta výkonu vetraku ukáže, ale či skutočne ma také otáčky aké má mať tak to diag nevie.
Ja som.mal problém na S- max tiež 2.5T že vetrak jel,ale jenom minimum. Plnku nedal s dôvodu slabého prenosu prúdu cez opotrebované uhliky a kotvu.
Výmena za nový s novou RJ pomohla.
Zlý vetrak sa prejavoval že klima pri plnom plyne nechladila a v kolóne začala liezť teplota hore.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: B5254T3

#21 B5254T3 Prasklé vložky?

Příspěvek od Naivi »

Větrák jsme zkoušeli přes diag. ale procenta nebo točky neukazoval. Nicméně jak říkám, rozhodně bych čekal že se bude točit o dost víc. Zkusím ten co2 test a když nic neukáže tak koupím komplet nový větrák s řj jak píšeš a snad to pomůže. Díkes. :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“