Jakub Svoboda píše: ↑01 říj 2021 08:00
Tezko rici, zda tvoji odpoved mam brat ironicky ci vazne. Nicmene si myslim, ze upravy co ti delali pri svolavacce, tak by mohli byt jiz u me implentovany z vyroby. To byla ma myslenka vhledem k vyrobě 06/2018. A faktu, ze jina svolavacka aktualne u me neni aktivni.
Myslel jsem to zcela vážně a vlastně bych jen opakoval co řekl Fíla. Jak o posledních pětiválecích tak o VEA.
Já sám osobně vím o dvou biturbo D5 MY14 a MY15 které zaklepaly mezi 100-150tis km. Ono si dnes moc nevybereš a myslím si, že alfa a omega aspoň trochu spokojeného užívání je chování majitele a především zkrácení továrního servisního intervalu.
_________________ S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Thor123 píše: ↑01 říj 2021 11:57
Myslel jsem to zcela vážně a vlastně bych jen opakoval co řekl Fíla. Jak o posledních pětiválecích tak o VEA.
Já sám osobně vím o dvou biturbo D5 MY14 a MY15 které zaklepaly mezi 100-150tis km. Ono si dnes moc nevybereš a myslím si, že alfa a omega aspoň trochu spokojeného užívání je chování majitele a především zkrácení továrního servisního intervalu.
Ok, rozumim. Nicmene ja mel alespon stesti v tom, ze olej v motoru byl menen do 18tis a ja vymenu stihl po 16tis hned po koupi. Takze snad i to tomu pomuze. Nicmene i po tech 16tis budiky ukazovali furt plnou hladinu oleje, coz je taky fajn a aktualne se blizim k 77tis km.
Jen spise otazka, zda nalit neco jineho nez 0W20. Zatim jsem ho tam nalil.
Thor123 píše: ↑01 říj 2021 11:57
Myslel jsem to zcela vážně a vlastně bych jen opakoval co řekl Fíla. Jak o posledních pětiválecích tak o VEA.
Já sám osobně vím o dvou biturbo D5 MY14 a MY15 které zaklepaly mezi 100-150tis km. Ono si dnes moc nevybereš a myslím si, že alfa a omega aspoň trochu spokojeného užívání je chování majitele a především zkrácení továrního servisního intervalu.
Ok, rozumim. Nicmene ja mel alespon stesti v tom, ze olej v motoru byl menen do 18tis a ja vymenu stihl po 16tis hned po koupi. Takze snad i to tomu pomuze. Nicmene i po tech 16tis budiky ukazovali furt plnou hladinu oleje, coz je taky fajn a aktualne se blizim k 77tis km.
Jen spise otazka, zda nalit neco jineho nez 0W20. Zatim jsem ho tam nalil.
20210814_104332.jpg
To je mega výhoda, že to někdo měnil takhle. U mě bohužel po 30tis km, s tím, že s třetí výměnou oleje se měnil i motor Já teď poprvé od té doby měnil po roce ale asi po 13tis km.
Rozhodoval jsem se docela dlouho, mezi Mobilem 5W-50 jako dávám do D5, nebo 0W-20. Nakonec dle rady Davida Patočky jsem zachoval 0W-20, s tím, že jsem dal Liqui Molly Special Tec V ,který jako jeden z mála splňuje origo normu VCC RBS0-2AE.
Auto má momentálně takový setup, že je tam chip na míru od D5T5 a vypnutý EGR a Start/stop. Olej to nežere žádný a reakce na plyn je nesrovnatelná. Tak snad nám ty čtyřválce vydrží
_________________ S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Ten Ravenol 0W20 ma taky psanou normu VCC RBS0-2AE
Čip co jsem koukal s Ok2ucx, tak jde az na 140kw, coz zatim necham spat, treba za rok.
Start Stop se vypinal okamzite.
Jo a auto nevyjede studene. Vzdy predehrate bufikem, i ted kdyz je jeste 8-10°C
Ano, ten Ravenol by měl mít též.
Mě to ladil sám Láďa Motl aka Tymon a říkal že 149-150kw a 400Nm.
Bufík ti závidím, zde bohužel není. S autem jezdí z 99% žena a má nakázáno to aspoň za studena nehonit. Co mě překvapilo, tak dle VDD se VEA zahřívá mnohem déle jak biturbo D5.
_________________ S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Thor123 píše: ↑02 říj 2021 13:15
Ano, ten Ravenol by měl mít též.
Mě to ladil sám Láďa Motl aka Tymon a říkal že 149-150kw a 400Nm.
Bufík ti závidím, zde bohužel není. S autem jezdí z 99% žena a má nakázáno to aspoň za studena nehonit. Co mě překvapilo, tak dle VDD se VEA zahřívá mnohem déle jak biturbo D5.
U me take jezdi zena a ma nakazano poustet bufika vzdy rano.
Ano, take jsem si vsiml, ze mu trva dele se zahrat. Naopak pri spusteni bufika, je zas ohraty o 1/2 rychleji jak u XC biturbo.
Bufiky Eberspacher do V40II jsou dost v hojnem poctu na Allegro i s komplet hadicemi.
Jakub Svoboda píše: ↑02 říj 2021 09:26
Ten Ravenol 0W20 ma taky psanou normu VCC RBS0-2AE
Čip co jsem koukal s Ok2ucx, tak jde az na 140kw, coz zatim necham spat, treba za rok.
Start Stop se vypinal okamzite.
Jo a auto nevyjede studene. Vzdy predehrate bufikem, i ted kdyz je jeste 8-10°C
Volvo normu VCC RBS0-2AE má ještě Total v-drive nebo jak ho značí
Thor123 píše: ↑02 říj 2021 13:15
Ano, ten Ravenol by měl mít též.
Mě to ladil sám Láďa Motl aka Tymon a říkal že 149-150kw a 400Nm.
Bufík ti závidím, zde bohužel není. S autem jezdí z 99% žena a má nakázáno to aspoň za studena nehonit. Co mě překvapilo, tak dle VDD se VEA zahřívá mnohem déle jak biturbo D5.
U me take jezdi zena a ma nakazano poustet bufika vzdy rano.
Ano, take jsem si vsiml, ze mu trva dele se zahrat. Naopak pri spusteni bufika, je zas ohraty o 1/2 rychleji jak u XC biturbo.
Bufiky Eberspacher do V40II jsou dost v hojnem poctu na Allegro i s komplet hadicemi.
Nevím jak moc je složité ho zde dodělat , ale jelikož obě auta parkuji v teplé garáži tak bych to asi ani nevyužil.
_________________ S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Já jsem to čistil Kontaktolem a snažím se, aby tam nezatekl. Je to můj dohad, ale má to integrovaný termistor, který je obnažený ve špičce. Takže se k tomu chovám hodně opatrně.