Dojezdové kolo vs. diferenciály

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od hajnej »

Doplnil jsem výbavu XC70 P3 o dojezdovku a ta je na obvod samozřejmě menší než protější kolo na nápravě. Jak se to bude líbit diferenciálům v případě zachování pravidel provozu tj. max. 80km/h? Jak daleko s tím můžu dojet?

dojezdovka
dojezdové kolo
rezerva
dojedová rezerva
125 80 R16
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 636
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#2 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od jirkaTDI »

Pokud se dá vždy na zadek, tak se nebude zbytečně spínat Haldex (zadek se bude otáčet rychleji, než předek). Diferenciál to podle mě zvládne, pokud na tom nebudeš jezdit půl roku :D

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#3 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od Fíla »

Diferenciálům bude úplně jedno, v jaké poloze mají natočenou klec. Haldexu už to bude vadit víc, ale i to se dá na tu chvíli vyřešit vytažením jeho pojistky.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#4 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od powl »

Diferencialu to samozrejme jedno neni...pri velkym rozdilu prumeru kol se porad toci satelity na coz nejsou stavene a hrejou se jejich cepy, . Subaristi by mohli vypravet.

Jinak jak pise JirkaTDI.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od Urvanej »

Všechno je o míře... o subaristech nevim nic, ale volví diferák na jízdu s rezervou neumírá.
Pojistka je hodně dobrej nápad :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#6 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od hajnej »

Předpoklad je, odjet s tím do nějakého otevřeného pneuservisu a řešit. Tzn. třeba jezdit víkend a v pondělí opravit. Nebo odjet z dálnice někam do města apod.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#7 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od Fíla »

powl píše: 14 črc 2021 09:50 Diferencialu to samozrejme jedno neni...pri velkym rozdilu prumeru kol se porad toci satelity na coz nejsou stavene a hrejou se jejich cepy, . Subaristi by mohli vypravet.

Jinak jak pise JirkaTDI.
To je jako bys tvrdil, že nemůžeš jet s autem do Alp, protože diferenciálům bude vadit, když pojedeš třeba 50 km jednu zatáčku za druhou. Volvo mezinápravový diferenciál na rozdíl od některých Subaru nemá.
Předpokládá se, že SCHVÁLENOU rezervu člověk nasadí proto, aby dojel do nejbližšího servisu rychlostí max 80 km/h. Nikdo nepředpokládá, že rezerva bude na dlouhou trasu.

Subaristi by si hlavně před vyprávěním měli přečíst návod k autu. Dočetli by se tam, že rezervu by měli vždy! nasadit na přední nápravu, ať se defekt stal na jakémkoliv kole. Protože visko není Haldex...
A hlavně problémy jim nastávají tehdy, když dávají různě velká kola na nápravy, např. 17" dopředu a 18" dozadu, případně na zadní nápravu dávají širší rozšiřovací podložky než na přední.

Ale tady v tom konkrétním případě je řeč o rezervním kole schváleného typu pro konkrétní vozidlo, takže úplně jiný případ.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od raolsa »

A jsi si jistý, že má ta dojezdovka menší průměr? Dojezdovky jsou dělané tak, že mají průměr stejný, akorát jsou užší.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#9 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od hajnej »

jj. jsem si jistej. Přikládal jsem k tomu R18 kolu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#10 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od Zajsoft »

Fíla píše: 14 črc 2021 11:27 případně na zadní nápravu dávají širší rozšiřovací podložky než na přední.
Sice sem aktualne po 2. davce ockovani a natekle drzce od zubu krapet tupejsi nez obvykle,
ale nejak mi to furt nedochazi, muzu poprosit to krapet rozvest?
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od Urvanej »

raolsa píše: 14 črc 2021 11:27 A jsi si jistý, že má ta dojezdovka menší průměr? Dojezdovky jsou dělané tak, že mají průměr stejný, akorát jsou užší.
Hele naklikat si tam můžeš cokoliv. Ověřovat se mi to nechce. :-)
image.png
image.png (4.19 KiB) Zobrazeno 513 x
Doma mam dojezdovky 16, 17, 18, 19, každá jiná vejška.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#12 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od Fíla »

2 Zajsoft: zadní kola v zatáčkách opisují jinak dlouhou dráhu než přední = přední kola se točí jinou rychlostí než zadní. Řídící jednotka Haldexu si to asi nějak dopočítá, ale čistě mechanické systémy typu viskospojky s tím mají problém. Lamely se nespečou hned, chvíli jim to trvá, ale umřou stoprocentně.
Proto třeba moje jedničková sedmdesátka má jako předokolka vepředu rozchod 147 cm a vzadu 140, kdežto pokud je to awd, tak mají obě nápravy z výroby shodně 147 cm.
Kdysi jsem chtěl kvůli velkým brzdám dát podložky jen na jednu nápravu. Konzultoval jsem to tenkrát s Davidem Patočkou a ten mi právě říkal, že je to spolehlivý způsob, jak zabít awd.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#13 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od Zajsoft »

Uz jasny. Dik. Ja uvazoval prave nad Haldexem, Visco mi nedocvaklo.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#14 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od hajnej »

Je tam!
Přílohy
WhatsApp Image 2021-07-14 at 19.31.29.jpeg
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#15 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od dumi.cz »

Hele ja mam 70tku s AWD a rozchod mam v zadu mensi nez v predu cim to? :-)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#16 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od Fíla »

Původně jsem chtěl napsat, že to máš asi rozbitý :) . Ale ne, samozřejmě máš pravdu, spletl jsem se - a jak jsem zjistil tak ve všem, nevím, jaká čísla mi utkvěla v paměti. Správně jsem to měl napsat tak, že u V70 I je to u FFD přední/zadní 152cm/147 cm a u AWD je to 152 cm vpředu a 150 vzadu.
Omlouvám se za mystifikaci.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#17 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od dumi.cz »

Uf, tak to sem rad, ja sem lek, jestli nemam auto ktery nekdo nejak predelal nebo tak neco...

ted kdyz po sobe puvodni vetu ctu, mozna to mohlo vyznit jako rejpnuti, ale tak to mysleno nebylo, spis sem se chtej ujistit, ze nemam auto smontovany ze dvou :D
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 114
Registrován: 3 roky
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

#18 Dojezdové kolo vs. diferenciály

Příspěvek od jirka789 »

hajnej píše: 14 črc 2021 19:38Je tam!
Rozměr který máš je tedy 125/80 R16? Chtěl bych nahradit lepicí sadu rezervou.

Je pouze jeden správný rozměr rezervy pro V70 P3? Nebo se vejde více možností? :unknown:

A ještě bych k tomu samozžejmně potřeboval doplnit hever, někdo tip jaký? Nebo sehnat pouze origo Volvo?

Díky moc za rady zkušenějších, kteří už třeba stejnou výměnu také absolvovali :oops:
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“