PU vložky nápravnice P2
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#1 PU vložky nápravnice P2
Ahoj,
Rád by som založil nové téma ohladom skúseností s PU vložkami nápravnice u P2. Potreboval by som sa zbaviť extrémne tvrdého podvozku na S60. Ramená mám relatívne nové, vymené uloženia tlmičov aj s ložiskami. V stabíku nepozorujem nejaký vakl v uložení či už na zemi alebo keď je vyvesený. Kosti tiež bez vaklu. V zákrutách auto neodskakuje takže nepredpokladám že by na tom tlmiče boli nejako špatne. Vôle v riadení a uložení celkovo mechoš neurčil.
Dalším neduhom čo pozorujem je takový divný pocit neistoty v riadení pri plnom kotli a vytočení volantu. Ukážková situácia je keď sa za niekým vlečem a chcem ho obehnúť. Podradím dam plný a prejdem do vedlajšieho pruhu. Ten prechod medzi pruhmi mám občas pocit, že si to robí, čo sa tomu zachce Pokial majú pruhy vyjazdené kolaje, tak je to fakt labúžo Tak isto pozorujem jemné odklonenie od smeru pri plnom pridaní plynu na rovinke. Niečo podobné som kedysi riešil na ovci a vyjadrenie mechanika bolo, že ten odklon má na svedomí práve unavené uloženie nápravnice.
Suma sumárum to všetko pripisujem práve unaveným silemblokom na nápravnici... Je moje uvažovanie správne? Riešil niekdo podobnú zbrklosť v riadení poprípadne tvrdosť podvozku?
Ideálne by som to rád vyriešil PU vložkami odtiaľto
https://www.rendcarparts.com/volvo/parts/3507923/RD3507923P
Má niekdo snimi skúsenosti? Nejak mi je podozrivá cena, kde ma 4ks vyjdú lacnejšie aj s poštovným ako dva kusy všade inde
Ďalej ma zaujíma tá poznámka o použití 2 vs 4ks s efektom na pohodlnosť. Riešil to niekto výmenou len dvoch kusov, resp odstraňoval dva kusy lebo to bolo príliš tvrdé ?
Dík
Pongo
Rád by som založil nové téma ohladom skúseností s PU vložkami nápravnice u P2. Potreboval by som sa zbaviť extrémne tvrdého podvozku na S60. Ramená mám relatívne nové, vymené uloženia tlmičov aj s ložiskami. V stabíku nepozorujem nejaký vakl v uložení či už na zemi alebo keď je vyvesený. Kosti tiež bez vaklu. V zákrutách auto neodskakuje takže nepredpokladám že by na tom tlmiče boli nejako špatne. Vôle v riadení a uložení celkovo mechoš neurčil.
Dalším neduhom čo pozorujem je takový divný pocit neistoty v riadení pri plnom kotli a vytočení volantu. Ukážková situácia je keď sa za niekým vlečem a chcem ho obehnúť. Podradím dam plný a prejdem do vedlajšieho pruhu. Ten prechod medzi pruhmi mám občas pocit, že si to robí, čo sa tomu zachce Pokial majú pruhy vyjazdené kolaje, tak je to fakt labúžo Tak isto pozorujem jemné odklonenie od smeru pri plnom pridaní plynu na rovinke. Niečo podobné som kedysi riešil na ovci a vyjadrenie mechanika bolo, že ten odklon má na svedomí práve unavené uloženie nápravnice.
Suma sumárum to všetko pripisujem práve unaveným silemblokom na nápravnici... Je moje uvažovanie správne? Riešil niekdo podobnú zbrklosť v riadení poprípadne tvrdosť podvozku?
Ideálne by som to rád vyriešil PU vložkami odtiaľto
https://www.rendcarparts.com/volvo/parts/3507923/RD3507923P
Má niekdo snimi skúsenosti? Nejak mi je podozrivá cena, kde ma 4ks vyjdú lacnejšie aj s poštovným ako dva kusy všade inde
Ďalej ma zaujíma tá poznámka o použití 2 vs 4ks s efektom na pohodlnosť. Riešil to niekto výmenou len dvoch kusov, resp odstraňoval dva kusy lebo to bolo príliš tvrdé ?
Dík
Pongo
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#2 PU vložky nápravnice P2
Doufáš, že když to tam dáš něco z PU, tak se zbavíš tvrdého podvozku? Tvrdý v porovnání s jakým autem?
Když dáš plný kotel a současně měníš směr, tak se bude hádat řízení s hnanou nápravou, k tomu se začnou vymezovat vůle v podvozku.
Když dáš plný kotel a současně měníš směr, tak se bude hádat řízení s hnanou nápravou, k tomu se začnou vymezovat vůle v podvozku.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2127
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#3 PU vložky nápravnice P2
Kulové čepy máš bez vůle? Na ty bych sázel spíš než uložení nápravnice. Jinak ty vložky jsem dával na 850 a znatelné změny komfortu se bát nemusíš, vlastně celkově jsem nezaznamenal zásadní změnu, asi bylo uložení ok.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 44
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Malý Slavkov
- Vůz: Volvo XC 60 D5
- Bydliště: Malý Slavkov High Tatras
#4 PU vložky nápravnice P2
Mne sa S60 správa tiež tak nejako podobne. PU mám na ramenách a je to lepšie. U mňa ale odišlo servo, a čaká ma výmena. Potom uvidím či sa to riadenie trochu zlepší.
_________________
Je: Volvo XC90 D5 EXECUTIVE 147 kW MY 2012 AT6
Volvo S60 D5 SUMMUM 136 kW MY 2008 AT6
Bolo: Volvo S80 2,4i MOMMENTUM 125 kW 2004 AT5
Volvo XC60 D5 SUMMUM 136 kW 2009 M6
Volvo V40 1,9 TD 66 kW 1998 M5
Je: Volvo XC90 D5 EXECUTIVE 147 kW MY 2012 AT6
Volvo S60 D5 SUMMUM 136 kW MY 2008 AT6
Bolo: Volvo S80 2,4i MOMMENTUM 125 kW 2004 AT5
Volvo XC60 D5 SUMMUM 136 kW 2009 M6
Volvo V40 1,9 TD 66 kW 1998 M5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 715
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#5 PU vložky nápravnice P2
Ahoj! Tyto PU- vložky jsem dával do aut už dvakrát. V porovnání s jízdou po a před tím - se trochu zlepší nedotáčivost. Ty ale asi budeš muset vyměnit i ty staré origo(+jiné věci). A pak dej teprve tyto PUry-na "jemné" doladění.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#6 PU vložky nápravnice P2
No řekl bych, že se mi to chová úplně stejně. Mám PUR v ramenou, silentbloky napravnice vyměněny za origo. Ve starých jsem měl PUR vložky a bylo to po montáži znatelně lepší, co se týče přesnosti jízdy. Chci je tam dát znovu a všechny čtyři. Pokud máš obavy, můžeš zkusit jen dvě a případně dodat i zbylé dvě. Je to lepší, než je vytahovat ven, to moc dobře nejde.
S tvrdostí podvozku mám problém velký a došel jsem k závěru, že je problém v tlumičích. Je to poznat hlavně v zimě, když ztuhne olej v tlumiči, v létě znatelně lepší. Po této zimě jsem si řekl, že už je vyměnit musím (mám je teprve druhou zimu). Nemám teď ale moc času se tomu věnovat.
Vložky je potřeba dobře namazat vhodnou vazelínou, která netuhne...
S tvrdostí podvozku mám problém velký a došel jsem k závěru, že je problém v tlumičích. Je to poznat hlavně v zimě, když ztuhne olej v tlumiči, v létě znatelně lepší. Po této zimě jsem si řekl, že už je vyměnit musím (mám je teprve druhou zimu). Nemám teď ale moc času se tomu věnovat.
Vložky je potřeba dobře namazat vhodnou vazelínou, která netuhne...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#7 PU vložky nápravnice P2
Update:
V servise zistené už podľa VIN, že auto má z výroby “Dynamic chassis” packet (Ne fourC). Tým predpokladám, že je podvozok trvale odladený alá stredné tlačítko na S60R FourC. Takisto riadenie je menej preposilované v porovaní s inými P2, čo som šoféroval. Otázka je, či je už na ceste povedať papá alebo je to snaha o športovejší pocit (Niekde som čítal, že Rka niesú zámerné tak preposilované). Bohužel internet je skúpy na info dynamic chassis u S60 bez FourC. U S60II som už čosi našiel... iné tlmiče, pružiny a tuhšie silembloky ramien.
Nechával som robiť silembloky ramien za origo (ročné Lemferdre KO) čepy (tak isto ročné) + teda PU vložky do origo silemblokov nápravnice.
Výsledok je lepší ako som očakával
- Pri točení na mieste zmizol pocit ako keby kola zatáčali v plastelíne
- Problémy pri predbiehaní a vyjíždení z kolejí sú fuč
- Zlepšenie nedotáčavosti, dnes som tomu dal kapky v serpentínach a bol som príjemne prekvapený
- Podvozok je furt tvrdý, ale tak inak, príjmne Určite to není auto na rozbité cesty ale prejazd Šalingradom už není utrpenie. Pekne je to poznať na tom, že mi nevrže palubka pri prejazde nerovnosťami, kde predtým vrzala. Celkovo mám pocit, že teraz je ten podvozok OK.
- Dám malíček lavej ruky, že po výmene spomenutých komponentov je predok auta vyššie ako bol pred výmenou. Bohužial to ale nemám ako porovnať. Vizuálne čumák, mezera medzi predným kolom a a blatníkom, výhľad z auta. To mi ale nejde do hlavy, žiaden z komponentov by výšku ovlyvniť nemal. Jediné čo ma napadá je, že by bol predný silas nalisovaný s nejakým vytočením, ktoré by trochu pružilo a ulahčovalo zátaž pružinám. Vzhľadom k pomeru tuhosti pružiny a silasu mi to ale prijde ako nereálne nevím
Každopádne to teraz ide dobre, snáď to niekedy v budúcnosti niekto využije
V servise zistené už podľa VIN, že auto má z výroby “Dynamic chassis” packet (Ne fourC). Tým predpokladám, že je podvozok trvale odladený alá stredné tlačítko na S60R FourC. Takisto riadenie je menej preposilované v porovaní s inými P2, čo som šoféroval. Otázka je, či je už na ceste povedať papá alebo je to snaha o športovejší pocit (Niekde som čítal, že Rka niesú zámerné tak preposilované). Bohužel internet je skúpy na info dynamic chassis u S60 bez FourC. U S60II som už čosi našiel... iné tlmiče, pružiny a tuhšie silembloky ramien.
Nechával som robiť silembloky ramien za origo (ročné Lemferdre KO) čepy (tak isto ročné) + teda PU vložky do origo silemblokov nápravnice.
Výsledok je lepší ako som očakával
- Pri točení na mieste zmizol pocit ako keby kola zatáčali v plastelíne
- Problémy pri predbiehaní a vyjíždení z kolejí sú fuč
- Zlepšenie nedotáčavosti, dnes som tomu dal kapky v serpentínach a bol som príjemne prekvapený
- Podvozok je furt tvrdý, ale tak inak, príjmne Určite to není auto na rozbité cesty ale prejazd Šalingradom už není utrpenie. Pekne je to poznať na tom, že mi nevrže palubka pri prejazde nerovnosťami, kde predtým vrzala. Celkovo mám pocit, že teraz je ten podvozok OK.
- Dám malíček lavej ruky, že po výmene spomenutých komponentov je predok auta vyššie ako bol pred výmenou. Bohužial to ale nemám ako porovnať. Vizuálne čumák, mezera medzi predným kolom a a blatníkom, výhľad z auta. To mi ale nejde do hlavy, žiaden z komponentov by výšku ovlyvniť nemal. Jediné čo ma napadá je, že by bol predný silas nalisovaný s nejakým vytočením, ktoré by trochu pružilo a ulahčovalo zátaž pružinám. Vzhľadom k pomeru tuhosti pružiny a silasu mi to ale prijde ako nereálne nevím
Každopádne to teraz ide dobre, snáď to niekedy v budúcnosti niekto využije
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 44
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Malý Slavkov
- Vůz: Volvo XC 60 D5
- Bydliště: Malý Slavkov High Tatras
#8 PU vložky nápravnice P2
Ja som do napravnice namiesto PU vložiek narval PU tmel plus na sroby napravnice som nasunul kúsok cca 3 CM dlhú gumový hadicu s vonkajším priemerom 23 MM na vytesnenie priestoru medzi srobom a stenou silentbloku. A pomohlo to. PU silentbloky v ramenách budem časom meniť. Nič nevydržali. Aj tam som narval kde sa dalo PU tmel. Auto je stabilné neuskakuje v zatackach drží. Čiže pomohlo. No a posledná vec je že musím znova vymeniť horné uloženie tlmičov komplet. Ale dám už Origo žiadny aftermartek. Na týchto mám najazdené cca 5000 km a sú vydrate drážky. Čiže už ani lemforderu ani meyle hd sa nedá veriť. To isté ma čaká na XC90.
_________________
Je: Volvo XC90 D5 EXECUTIVE 147 kW MY 2012 AT6
Volvo S60 D5 SUMMUM 136 kW MY 2008 AT6
Bolo: Volvo S80 2,4i MOMMENTUM 125 kW 2004 AT5
Volvo XC60 D5 SUMMUM 136 kW 2009 M6
Volvo V40 1,9 TD 66 kW 1998 M5
Je: Volvo XC90 D5 EXECUTIVE 147 kW MY 2012 AT6
Volvo S60 D5 SUMMUM 136 kW MY 2008 AT6
Bolo: Volvo S80 2,4i MOMMENTUM 125 kW 2004 AT5
Volvo XC60 D5 SUMMUM 136 kW 2009 M6
Volvo V40 1,9 TD 66 kW 1998 M5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#9 PU vložky nápravnice P2
Čítal som hodne dobré recenzie tu na fóre na misky HeavyDuty IPD USA tu na fóre. Bolo to tuším zrovna na XC90, kde sa zrovna aušus prejaví najskôr. Neviem ale ako sa pohybujú s cenou voči originálu.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 44
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Malý Slavkov
- Vůz: Volvo XC 60 D5
- Bydliště: Malý Slavkov High Tatras
#10 PU vložky nápravnice P2
Je to jedna z možností no hádam sa rozhodnem už pre správnu značku. Lebo tie uloženia to je bieda v aftermarkete.
_________________
Je: Volvo XC90 D5 EXECUTIVE 147 kW MY 2012 AT6
Volvo S60 D5 SUMMUM 136 kW MY 2008 AT6
Bolo: Volvo S80 2,4i MOMMENTUM 125 kW 2004 AT5
Volvo XC60 D5 SUMMUM 136 kW 2009 M6
Volvo V40 1,9 TD 66 kW 1998 M5
Je: Volvo XC90 D5 EXECUTIVE 147 kW MY 2012 AT6
Volvo S60 D5 SUMMUM 136 kW MY 2008 AT6
Bolo: Volvo S80 2,4i MOMMENTUM 125 kW 2004 AT5
Volvo XC60 D5 SUMMUM 136 kW 2009 M6
Volvo V40 1,9 TD 66 kW 1998 M5
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek