850 Turbo a pomalé padání otáček

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: 1995 Volvo 850 T5-R 166kw(177kw), kombi

#1 850 Turbo a pomalé padání otáček

Příspěvek od jirik »

Ahoj,
četl jsem tady diskuzi k tomuto tématu ale je již zamčená a nedá se připojit odpověď. Rád bych se podělil o svou zkušenost a co jsem k tomuto tématu sehnal.
Pomalé padání otáček při řazení je u 850 s Monotronicem 4.3 normální stav. U M 4.4 je to prý již opraveno a nemělo by to jít tak znát. Osobně mám 850 T5-R která byla pořízena jako nová v Německu. Verze které byly pro US trh tuto vlastnosti nemají mít. Jedná se o splnění nějaké emisní regule, kterou tehdy Volvo implementovalo do ŘJ, které byly pro evropský trh.
Přidání otáček po vyšlápnutí spojky a jejich pomalé padání je prý pro motor vlastnost, která mu napomáhá spálit všechno vstříknuté palivo, které by se jinak nedokonale spálené dostávalo dál do výfukového potrubí a mělo nežádoucí emisní ale i mechanický efekt, díky kterému by mohlo dojít k explozi příliš bohaté směsi ve výfukovém potrubí a tudíž k poškození katalyzátoru. Tuto vlastnost mají i nová auta (viz video v odkazu).

Abychom jen nezoufali, že musíme řadit do plynu, dá se pomocí SW úpravy tuto vlastnost zmírnit popř. upravit vč. nových aut. Bohužel toto se týká novějších aut s diagnostickým portem OBD2. Pro nás s M4.3 bohužel nezbývá nic jiného vyřadit z funkce ventil kontroly volnoběhu (ten ke kterému vede užší hadice ze sání před klapkou) a mělo by dojít k signifikantnímu zlepšení (odzkoušeno). Bohužel vyřazení ventilu z funkce způsobí chcípavé starty za studena a nízké otáčky na volnoběh za tepla a co je horší, vyhodí vám to chybovou hlášku (lambda kontrolka) a následná "safe" nouzový režim (tzn. omezení tlaku turba a tím pádem snížení výkonu).

Jeden Holanďan vymyslel krabičku, která tuto vlastnost zlepšuje. Bohužel nevím jak se dá zapojit do M4.3 a jestli je vůbec ještě vyrábí (je členem Volvospeed fóra: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/169473-venderbroecks-tinkerings/#comments ). Zde funkčnost:


Zde problém, který všichni popisujeme u nového Subaru WRX 2015:
.
Dělá mi to i Iveco v práci Daily r. 2018 a 2020 ale i starší.
Mezi další faktory se dá také zahrnou příliš těžký setrvačník, který prý 850 má ( zatím jsem do spojky nelezl).
Pokud chcete dohledat víc v AJ hledejte klíčová slova jako: RPM hang, hanging RPM.

Kdyby někdo věděl co s tím, jak vypojit IAC ventil (volnoběh), tak aby nevyskakovala chyba, popř. by někdo uměl vyladit ŘJ bez OBD, budu rád za doplňující info. Díky :beer:
_________________
1995 Volvo 850 kombi T5-R, 166kw, B5234T5, Stone black

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#2 850 Turbo a pomalé padání otáček

Příspěvek od gusto »

Taky mě to štve, to pomalé padání otáček. Je nějaký progres, má někdo nápad, jak na to?
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#3 850 Turbo a pomalé padání otáček

Příspěvek od Zajsoft »

Posli ktery zamceny vlakno mas na mysli, pokud to bude mit logiku, tak odemknu a sloucime...

BTW a neni nejjednodussi tam dat 4.4? Prace s tim zas tak uplne moc neni... A tech vyhod je tam pak povicero.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#4 850 Turbo a pomalé padání otáček

Příspěvek od Petr.Chrpa »

V originální zástavbě a softwaru to funguje normálně ,pokud tam je něco co tam nepatří např.větší vstřiky,turbo apod.to vždy vyžaduje upravu softu a nebo není něco v pořádku.Jinak Motronic 4.3 si můžeš i zazálohovat jako jedinou ze starejch(oproti M4.4 kterou sice přehraješ ,ale zazálohovat musíš odletovat čip pokud chceš uchovat originální soubor) ,ale musíš ji vyndat a existuje program Volvodiag přes který si nahraješ a zazálohuješ M4.3.jinak potom můžeš přejít na M4.4 jak píše Zaj. :wink:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“